[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vortex neemt Timmer over


Gerard 2910

Recommended Posts

Omdat ie geen gelijk heeft en enkel maar tegen de Nederlandse chauffeur aan loopt te trappen.

Van alle Nederlandse chauffeurs zijn er -wil ik wedden- genoeg die er geen probleem van maken

vrijdag of zaterdag te vertrekken.

Lees mijn posting dan nog eens!!!

Ik trap nergens tegenaan, ik schrijf alleen wat ik ''ziet''/denk dat er gebeurt.

Er zullen genoeg chauffeurs Vrijdag of Zaterdag willen vertrekken, doorgaan eigelijk, al het maar 'werkende' weekende zijn.

Maar DK is relatief dichtbij, en om daar dan vanaf Zaterdagmorgen tot Maandagmorgen stil tegaan staan??? Weinig animo denk. Je krijgt alleen OKV betaald.

En weet je waar het naar mijn idee ''fout'' gaat?

Nederland werkt volgens een systeem doordeweeks weg, weekend thuis.

En veel Moe-landers volgens 3weken werken, week vrij. Of iets in die trent.

Als Nederlander werk je dus het hele jaar, terwijl die Moe-lander elke maand een week vrij is.

Als Nederlander elk weekend overstaan gaat daarom niet werken. Je staat het weekend alsnog stil vanwegen de wekelijkse rust.

Die Moe-lander staat ook het weekend stil, maar weet dat die de 4de week een hele week vrij is. Kan die leuke dingen doen met zijn familie enzo.

Daarbij, Nederlanders blijven vasthouden aan die vaste auto. Na 3 weken werken, zou er dan de 4de week een ''vreemde'' op ''je'' auto rijden.

Maar ook die betaling per uur werkt je dan tegen. Zou je een vastbedrag per maand krijgen, zou het al anders zijn. En dat bedrag hoeft helemaal niet zoveel teverschillen met wat je anders krijgt.

JP, jij woont in Drachten, hoever is het naar de grens voor jou? 1,5uur?

Laat je nou Maaandag niet eens zover DK in moeten, laat ik zeggen Kolding.

Dan heb je 1,5u in NL, 5uur door Duitsland, en 1 uur in DK. Samen 7,5rijuren +uurtje pauze =8,5uur.

Om om 8uur Maandagmorgen in Kolding telossen, zal je om 23.30 moeten vertrekken Zondagavond.

Je heb dan nog 2,5 rijuren over. Lossen en weer laden, en je rijtijd is aardig op. Je diensttijd stopt om 14.30. Maar ok, je haalt Padborg(de grens) nog.

Ga dan maar 9uurtjes maken. Mag je om 23.30 weer rijden. Zou je Dinsdag om 07.00 in Drachten staan.

Maar zou je voor Rotterdam, of erger, Antwerpen terug laden loop je gewoon klem. En dan ben je een dag kwijt. Plus dat je s'nachts zit terijden.

Zet dat weg tegenover die Vortex chauffeur die Maandag schoon begint.

Die werkt gewoon overdag, en met ze rij en rusttijden komt die niet in de problemen.

En hij zit heel de week een dag voor je uit.

3 weekjes werken, en dan weet die dat die een week vrij is. Kan die naar de kapper, tandarts, dokter, etc.

Bekijk het maar eens vanuit de ogen van een werkgever/planner...........

Men komt vaak niet verder als dat die chauffeurs goedkoper zijn. Misschien wel, maar ik probeer hier alleen teschrijven dat ze wel meer voordelen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zullen niet veel Nederlanders meer op zondagavond beginnen.

Ongeacht het tacho verhaal: zijn ze hoe dan ook te duur.

Dat probleem heeft zichzelf zo langzamerhand opgelost. Die Vortex mannen zijn waarschijnlijk Letten (of Litouwers, weet ik niet precies)

Bij Vortex zijn ze momenteel van alles aan het doen (lees pesterijen) om de Nederlandse mannen eruit te mikken.

Overigens: tot voor kort gingen de Timmer jongens gewoon weekenden weg. Naar DK ja.

Die mannen zijn er na de overname van Timmer door Vortex dus vanaf gehaald. Niet omdat ze niet wilde, maar omdat ze te duur zijn. Zo zit het.

-

Wat is duur?

Jij ben eigen rijder toch? Jij weet de vrachtprijzen een beetje?

Wat ''krijgt'' een E6(?) chauffeur? 12Euro(Bruto.) en een beetje? (Plus een zooitje kosten voor de werkgever.)

Zondag 200% uren...... dat is 24Euro en een beetje. (Plus de kosten voor de werkgever.)

Maar die vracht die die chauffeur rijd die op Zondag vertrekt levert niks meer op als een vracht die bv op Woensdag gereden word he!!

Alleen heeft de werkgever wel een hoop meer loonskosten.

Dat er niet ''zoveel'' meer op Zondag gereden word is daarom zo gek niet. (Vertrek maar Maandag om 00.01.)

JWZ, wij Noemen Padborg, Padborgcamping, en dat is niet vanwegen de toeristen..........

Nou heb ik er niet zoveel tijd van me leven verdaan hoor, afgelopen ''week'' maar 4 dagen. (Do, Vr, Zo, en Ma)

Ik kom nog niet zolang in dat Denemarken hoor.

Maar ik kan jou verhaal iig niet bevestigen dat ze van Timmer daar de weekende overstonden.

Want dan nogmaals, waarom zou je relatief op Vrijdagavond/Zaterdagmorgen al stil gaan staan in DK als het 7-8 rijuren van huis is.

Maar ik kom daar al een paar dagen. Zondagavond/Maandagmorgen zie ik dat hele circus langskomen s'nachts. Je haalt ze er zo uit wie er tevroeg de grens over is gegaan, en de piek komt tussen 4-6uur Maandagmorgen. (Zondagavond om 22.00 de grens over.)

En anders zie je het Maandagmiddag wel, om een uur of 16.00 staan ze stil met de gordijnen dicht...........

Maar goed, dat is alleen maar wat ik waarneem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kalakuski......mooi verhaal

maar als ik zondagavond vertrek de hele week m'n rijuren per dag vol maak kan het gebeuren dat ik donderdagavond uitgekakt ben ivm m'n wettelijk aantal rijuren (54 per week of 90 in 2 weken)

Dan kan het dus gebeuren dat ik donderdagavond op Padborg sta om m'n 45 uur te maken,heb je dat gedaan dan is het zaterdagnamiddag en kun je nergens meer terecht en kan je dus nog eens blijven staan.

Dus dan sta je 3 dagen op Padborg........kan m'n baas wel gelijk geven dat ik donderdagavond thuis ben en hij de auto vrijdag en zaterdag inzet met een springer(geen problemen mee). Is voor hem goedkoper en mij beter.

Let wel heb echt geen problemen met weekenden hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt niet uit welke dag je vertrekt.

Laat ik het bij Vortex houden. Venlo -> DK zijn 10 rijuren. +10 Rijuren terug. 20 rijuren per rit.

Met 2 ritten in de week zit je aardig aan je rijuren voor die 90uur per 2 weken. (45uur per week.)

Maar niet alleen de Nederlander loopt daar tegen aan, maar elke chauffeur in de EU.

En daar ligt een punt dat je het kan winnen van die Moe-lander.

Je wil graag een vaste auto houden? Dat kan, dan moet je een maatje vinden. 1 rit doen, en dan je maatje een rit doen.

Dan ga je de ene week 2x, en de week erop 1x. De auto gaat dan 3x per week, en dat is wat die Moe-lander niet kan/doet.

En voor er iemand komt die zegt dat die Moe-lander dat ook kan. Ja dat zouden ze ook wel kunnen, maar daar komt weer een puntje.

Die Moe-landers krijgen vaak vast geld. Die krijgt ze geld toch wel, of die nou een stap harder loopt of niet.

Als Nederlander word je per uur betaald, dus wil je wel een stukje harder lopen. = Meer uren.

Hartman heeft daar een mooi systeem voor. (Ik denk teminste dat ze het zo doen.)

In Hoogeveen stap de vaste chauffeur af, (Maakt ze dagelijkse rust.) Een collega gaat die auto lossen en laden, en s'avonds stap die vaste chauffeur weer op. In DK lost die, en dan heeft Hartman een paar mooie adressen waar ze koppelen. (Die zie ik dus.)

Losen DK, uren maken, koppelen, en weer terug naar NL. En daar neemt die binnenlander die auto weer over.

Die auto's die in het goede ritme vallen rijden bij Hartman dan 7dagen per week. (Zaterdag thuis komen, Zondag vertrekt die binnenlander weer.)

En toch heeft die chauffeur een vaste auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het gehele verhaal omwille van de leesbaarheid maar even gewist anders

worden het zulke lappen tekst.

Ik kan me zelf ook wel voorstellen dat iemand die hier in Nederland woont geen zin heeft

om omwille van OKV een heel weekend stil te gaan staa ... nee wacht, dat kan ik me helemaal niet voorstellen.

Ik ben misschien wat zwartwitter dan de rest, voor mij hoort dat bij de baan.

Ik mag nu dan een opvullingsklotebaantje hebben maar ik ga dus wel rustig twee dagen overstaan en

ik ga ook rustig drie weken van huis, kan ik de 4e week mooi de kapper en de dokter doen.

De tandarts heb ik niet meer nodig :D

Een eigen auto zou ik wel prettig vinden maar een goed uitgeruste van de zaak zonder dat ik elke keer

een complete volksverhuizing moet houden vind ik ook best.

En ja Willem, ik vind nog steeds dat veel van jouw berichten geschop tegen de NL chauffeur zijn

waar jij er toch ook 1 van bent.

Maar misschien dat die schoppen die jongens eens wakker maken, je weet het niet.

En voor de duidelijkheid, JP woont in Harlingen, dus dat maakt een dikke 2 uur naar de grens.

Dit verhaal is in ieder geval een heel stuk duidelijker als het vorige en hier kan ik wel in meegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk die oostblokkers die doen veel nederland.....duitsland.........duitsland.......frankrijk........franrijk ......nederland........ logisch dat die weekenden onderweg blijven ipv naar hun geboorteland te gaan als ze nou gewoon eind v/d week weer in hun geboorteland zaten waren zij ook thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nederland-duitsland-duitsland-frankrijk-frankrijk -nederland kunnen nederlanders ook hoor, het is alleen maar kwestie van geld waar wij niks van zien ,verdwijnt wel bij iemand in zijn zakken:kill:

Ga is kijken wat vader staat van jou af pakt

Bruto Netto dat verschil is gewoon te groot

Daarbij komt nog Als een pool 6 weken gewerkt heeft

Die levert een deel van zijn over uren in Om thuis te zijn

En de poolse staat heeft niet zo veel nodig

Mag die Bruto minder zijn Maar netto het zelfde

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hartman heeft daar een mooi systeem voor. (Ik denk teminste dat ze het zo doen.)

In Hoogeveen stap de vaste chauffeur af, (Maakt ze dagelijkse rust.) Een collega gaat die auto lossen en laden, en s'avonds stap die vaste chauffeur weer op. In DK lost die, en dan heeft Hartman een paar mooie adressen waar ze koppelen. (Die zie ik dus.)

Losen DK, uren maken, koppelen, en weer terug naar NL. En daar neemt die binnenlander die auto weer over.

Die auto's die in het goede ritme vallen rijden bij Hartman dan 7dagen per week. (Zaterdag thuis komen, Zondag vertrekt die binnenlander weer.)

En toch heeft die chauffeur een vaste auto.

Klopt wel aardig, Ronald heeft het wel knap voor elkaar.

En ze kunnen voor de J... ook op zaterdag lossen, dus zaterdag middag laden en maandag vroeg uitgerust op de markt staan. Lossen, koppellen en terug, zodat die auto dinsdagmorgen uitlost en dinsdag avond fris weer opgaat. Hij heeft ook nog clubje weekendchauffeurs, als de vaste mannen 45 uur maken gaat er een weekendchauffeur ff op en neer.

Toevallig paar weken geleden biertje gedaan met hem. Ken hem al dik 15 jaar toen hij begon als eigenrijder voor dantransport, en door de dingen die hij tegenkwam heeft hij nu dit opgebouwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk die oostblokkers die doen veel nederland.....duitsland.........duitsland.......frankrijk........franrijk ......nederland........ logisch dat die weekenden onderweg blijven ipv naar hun geboorteland te gaan als ze nou gewoon eind v/d week weer in hun geboorteland zaten waren zij ook thuis.

Josimo, jij ben chauffeur.

Verplaats je eigen nou eens naar de werkgever. Het zijn de werkgevers die de Nederlanders vervangen door Moe-landers.

En ik heb het niet over het verschil in salaris gehad.

Jullie worden ingerollen, en dat is niet alleen vanwegen het geld.

Als ik, of misschien jij ook, ergens ga werken, en ik weet dat ik na 3 weken een week naar huis ga, zal het mij niet zoveel utmaken waar ik in die 3 weken heen gestuurt word.

En bekijk het eens als planner, wat werkt makelijker, een chauffeur die elk weekend naar huis geplant moet worden, of een chauffeur die eens in de 3 weken naar standplaats geplant moet worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even terug naar Vortex. Ik zie de laatste tijd auto's rijden in dezelfde kleur als Vortex. Alleen in plaats van Vortex staat er Smart Wheels op dacht ik. Is dat vast de nieuwe BV als Vortex gaat ploffen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het bekende verhaal:confused:

Ja. Maar jij plaats er :confused: achter.

In een ander topic bleek dat jij dat nog niet door heb.

Spekkie, als ik even Googled, dan kom ik op een velgenbedrijf. Mogelijk een grote klant van Vortex?

S&S, dat is een beetje de strekking van me verhaal.

Hartman kan het oa wel. En toch hebben die chauffeurs een vaste wagen.

Ik kan Hartman alleen van zien rijden, en wat ze een beetje in DK uitvreten.

Maar mijn verhaal klopt dan wel aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josimo, jij ben chauffeur.

Verplaats je eigen nou eens naar de werkgever. Het zijn de werkgevers die de Nederlanders vervangen door Moe-landers.

En ik heb het niet over het verschil in salaris gehad.

Jullie worden ingerollen, en dat is niet alleen vanwegen het geld.

Als ik, of misschien jij ook, ergens ga werken, en ik weet dat ik na 3 weken een week naar huis ga, zal het mij niet zoveel utmaken waar ik in die 3 weken heen gestuurt word.

En bekijk het eens als planner, wat werkt makelijker, een chauffeur die elk weekend naar huis geplant moet worden, of een chauffeur die eens in de 3 weken naar standplaats geplant moet worden?

Dit ben ik wel met je eens....heb het zelfs al eens voorgesteld......maar als ze er niet aan willen dan houd het op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goed om te lezen dat we het erover eens zijn dat de moelanders hier rijden en niet of nauwelijks in eigen land.

Sterke aanwijzing voor verdringing vd NL chauffeur. En dat is voornamelijk een geld kwestie ipv wel of geen weekenden. Dat is echt een secundair verhaal dat veel minder gewicht in de schaal legt dan sommigen denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddie, jij zegt dus dat Nederlanders best wel weekende weg willen, maar niet tegen OKV op een parking gaan staan.

De RTW maakt dat je rust moet maken, en de betaling is niet anders geregelt. Beetje tegenstrijdig dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ook al zou je ieder weekend willen werken cq in den vreemde stilstaan, dan nog zijn die goedkope mannen geodkoper en genieten zij de voorkeur!

en dat nederlanders niet willen werken in het weekend is een fabeltje, dat willen ze heus wel maar het is tegenwoordig niet meer een weekend werken maar een weekend stilstaan voor een fooitje.

voor de verplichte 24 uur rust op een zondag krijg je de okv en verder niks, daar sta je dan met je goede gedrag bij een toutier in frankrijk die op zondag gesloten is.

of je staat bij een raststatte in duitsland langs de snelweg, waar het eten van de warmhoudplaat afkomt.

en ja dan komt natuurlijk de opmerking dan ga je toch de stad in of zo.

maar heb je die vrijheid?, ik twijfel daar aan, stel je staat ergens en je loopt de stad in of neemt een taxi.

dan kom je terug en je achterdeur staat open of er zit een flinke jaap in je zeil, je gaat kijken en er zijn 20 nieuwe tv's gejat uit je lading electronica.

wat denk je wat de reactie van je werkgever zal zijn en diens verzekering?

je word onmiddelijk verweten dat je eigenlijk niet bij de wagen weg mocht gaan, waar is dan de vrijheid om in je eigen tijd te gaan en staan waar jij wilt gebleven?

nee weekend werken betekend dat je afgescheept voor een schijntje namelijk de okv de hele dag bij de wagen moet blijven als bewaker.

en daar geef je als vader van 2 kinderen de voetbalwedstrijden van zoonlief voor op, of de balletvoorstelling van je dochter?

en die moelander, tsja die hebben geen andere keuze die gaan akkoord met contracten van meerdere weken werken achter elkaar, simpelweg omdat ze niks anders geboden word.

het is voor die mannen 3 weken werken of helemaal niet werken, of ze nu willen of niet er word niks anders aangeboden.

dus feitelijk hebben die helemaal geen keuze en worden ze domweg gedwongen om weekenden achter elkaar op parkeerplaatsen te vertoeven.

want neem maar vanmij aan als die mannen de keuze hadden dan waren ze ook iever thuis in het weekend!

Is het niet een beetje negatief

En waarom doen de oostblok landen de chauffeurs het wel

Hebben wij het nu goed goed Of zo slecht

Dit is allemaal stof om over na te denken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spekkie, als ik even Googled, dan kom ik op een velgenbedrijf. Mogelijk een grote klant van Vortex?

Als ik dan weer even google, blijkt Smart Wheels een taxibedrijf te zijn geweest. Vortex in Venraij is trouwens opgeheven, zit alleen nog in Nijmegen op het adres van De Klok voorheen (Beurtvaartweg 2, google er maar eens op, daar moet je niet zitten, gaat iedereen failliet. Ook Egetra (wie kent het nog) heeft daar gezeten trouwens), en in Maaseik in België.

De gedachte die ik had toen het Timmer overnam, was dat het gewoon een overname was op de zaak dalijk weer te laten ploffen, voor de 4e keer? In Nijmegen heet de toko trouwens DKL BV. Als die failliet gaat zegt niemand het wat, da's wel weer goed over nagedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

is dat wel zo ja?

volgens hun eigen site zitten ze er nog?

vanmorgen stond er nog een auto van timmer met een trailer van vortex op dat indu terrein in venray... die zijn trailer verloren was.. dus erg ver daar vandaan heeft ie niet gekoppeld!

DKL lijkt me verklaarbaar? doorstart van De Klok Logistics

en waarom zou je een zaak laten ploffen? kun je er dan meer geld uithalen dan een fatsoenlijk draaiende zaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is dat wel zo ja?

volgens hun eigen site zitten ze er nog?

vanmorgen stond er nog een auto van timmer met een trailer van vortex op dat indu terrein in venray... die zijn trailer verloren was.. dus erg ver daar vandaan heeft ie niet gekoppeld!

DKL lijkt me verklaarbaar? doorstart van De Klok Logistics

en waarom zou je een zaak laten ploffen? kun je er dan meer geld uithalen dan een fatsoenlijk draaiende zaak?

Volgens KvK zitten ze niet meer op de Macroweg 3 in Venraij. Misschien ergens anders in Venraij bedoel je?

Waarom ze een zaak willen laten ploffen? Vraag dat aan Intrapex, Vortex en De Klok. De 3 voorgangers van het huidige Vortex (/Timmer). Alle 3 geploft. Bij elkaar voor een miljoentje of 4 schuld dacht ik. Daar durf ik wel om te wedden, zonder dat ik jou ken, maar mezelf wel, dat jij en ik dat samen niet in onze portemonnee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens KvK zitten ze niet meer op de Macroweg 3 in Venraij. Misschien ergens anders in Venraij bedoel je?

Waarom ze een zaak willen laten ploffen? Vraag dat aan Intrapex, Vortex en De Klok. De 3 voorgangers van het huidige Vortex (/Timmer). Alle 3 geploft. Bij elkaar voor een miljoentje of 4 schuld dacht ik. Daar durf ik wel om te wedden, zonder dat ik jou ken, maar mezelf wel, dat jij en ik dat samen niet in onze portemonnee hebben.

maar waarom zou hij een firma overnemen en m daarna laten ploffen? word hij daar beter van?

volgens hun eigen site zitten ze een straatje daarachter? Adres: Smakterweg 88, 5804 AM Venray

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar waarom zou hij een firma overnemen en m daarna laten ploffen? word hij daar beter van?

volgens hun eigen site zitten ze een straatje daarachter? Adres: Smakterweg 88, 5804 AM Venray

ze halen eerst al het geld uit de firma en laten hem dan ploffen:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de KvK zit er niets op de Smakterweg 88.

Op 86 zitten Deneer Holding, Steegh Holding en IAN Factoring, op 90 EGlobe Logistics, op 92 Geodis. Maar op 88 zit niets.

Da's wel weer makkelijk als er ooit iemand de auto's terug moet komen halen. Gaan ze allemaal naar Nijmegen of Maaseik, maar staan de auto's mooi in Venraij :-).

correctie: op nummer 90 zat EGlobe Logistics. Coyote Logistics heeft er ook gezeten. Beide zijn weg. Volgens mij heette het eerst Coyote Logistics, en daarna naam veranderd naar EGlobe Logistics. Maar op 90 zou dus nu ook niets meer zitten volgens KvK. Veel leegstand in Venraij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden