[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vortex neemt Timmer over


Gerard 2910

Recommended Posts

De hele week werken, nog geen tijd voor sociale contacten, D-5 en met amper 1.600 euro thuis komen.

Hoezo geen tijd voor sociale contacten? Ze werken toch (maar) 40uur per week. Zoals miljoenen mensen doen.

Als je 1600 dan geen vetpot vind, wat denk jij dat mensen ontvangen in andere beroepen waar men 40u/week werkt?

Als ze met D5 en 40uurtjes aan die 1600Euro komen, dan komen alle chauffeurs die D5 betaald krijgen dat.

Alleen zullen die meer (over)uren maken, en meer OKV krijgen. Maar in basis is het gelijk.

Dan zijn we weer terug op het punt dat het basissalaris telaag is?

Maar goed, voor de werkgever zullen ze 20Euro per uur kosten. 3200Euro per 4 weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk, Nijmegen zal de hoofdvestiging zijn, zeker omdat De Klok daar vandaan komt. Maar normaal gesproken heb je voor je nevenvestiging ook gewoon een adres. Of het wordt verhuurd door iemand, en dan staat die weer in de KvK met dat adres, maar nu staat er eigenlijk niets op de Macroweg 3.

Nog even over wat Huub schreef. D-5 binnenlandchauffeurs bij Vortex. Buitenland komen ze niet, zijn ze te duur voor. Ik zat even te rekenen. Veel uren zullen ze niet maken als ze te duur zijn. Zal gewoon 40 zijn. 40 x pak em beet 8 euro x 4 weken = 1.280 euro per maand. Dagvergoeding als je korter dan 12 uur wegbent per dag, hoeveel is het? 10 euro per dag. Voor 4 weken is dat dan 200 euro? Bij elkaar hebben ze dan dus 1.480 euro per 4 weken all-in. Inclusief dagvergoeding. Een echte Nederlandse chauffeur met D-5. Laat mijn telling te krap zijn, maak er gewoon 1.600 euro van, laten we ruig doen. Nou, da's me een vetpot zeg. De hele week werken, nog geen tijd voor sociale contacten, D-5 en met amper 1.600 euro thuis komen. Huub, ik wens je bekenden veel succes bij Vortex.

Ik kan jou wel zeggen Dat de meeste Nederlanders niet boven de 1600 in de maand uit komen

Mijn bekenden zijn wel iedere avond thuis Bij vrouw en kinder En niet zo Dat de kinder op school zeggen Ik heb mijn papa nog nooit gezien En als die thuis is Dan moet die slapen Zo moe dat die is.

Ik ken veel mensen die hebben geen 1600 Euro in de maand Hebben ook een eigen huis En een auto Gaan ook een maal per jaar op vakantie met vrouw en kinder

Maar wat jij aan haalt Dat is net het punt waar het om gaat

Waarom zo ik een dure chauffeur in dienst nemen terwijl er veel goed kopere rond lopen

Daarbij ze doen het zelfde werk En vaak nog meer ook Gaan weken van huis af

Denk daar maar is over na

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je nou een beetje creatief bent blijf je lekker 40 uurtjes werken in de week voor die €1600,-.

Maakt je afspraken met meneer Vortex dat je maar vier dagen wilt werken in de week... Of drie als je goeie lange dagen hebt en zoek je een groenteboer erbij om weekendritjes te doen een keer in de twee weken. Dan heb je een goed salaris. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kan jou wel zeggen Dat de meeste Nederlanders niet boven de 1600 in de maand uit komen

Mijn bekenden zijn wel iedere avond thuis Bij vrouw en kinder En niet zo Dat de kinder op school zeggen Ik heb mijn papa nog nooit gezien En als die thuis is Dan moet die slapen Zo moe dat die is.

Ik ken veel mensen die hebben geen 1600 Euro in de maand Hebben ook een eigen huis En een auto Gaan ook een maal per jaar op vakantie met vrouw en kinder

Maar wat jij aan haalt Dat is net het punt waar het om gaat

Waarom zo ik een dure chauffeur in dienst nemen terwijl er veel goed kopere rond lopen

Daarbij ze doen het zelfde werk En vaak nog meer ook Gaan weken van huis af

Denk daar maar is over na

Huub

Droom fijn verder, ik heb ook D5 en er zijn weken dat ik de IJsselbrug niet overkom en heb toch meer dan €2000. Ja ik heb een goede werkgever, die niet streept en kliert. Er word betaald waar je recht op hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40uur in de week is dus van 8 tot 5 wow, ben benieuwt welk bedrijf dat heb en ook nog 1600 in de maand....

En huub die mensen zijn die mensen die nu naar de kl.ten gaan.......

Nou, Vortex? Ik ben niet meer zo op de hoogte van de laatste loonontwikkelingen, maar wil jij nu gaan zeggen dat er chauffeurs zijn die werken voor minder dan 1.600 in de maand? Nederlandse chauffeurs heb ik het dan over. 1.600 is all-in, dus inclusief dagvergoeding en overuren. Is het zo triest gesteld tegenwoordig?

Ik ken veel mensen die hebben geen 1600 Euro in de maand Hebben ook een eigen huis En een auto Gaan ook een maal per jaar op vakantie met vrouw en kinder

Waarom zo ik een dure chauffeur in dienst nemen terwijl er veel goed kopere rond lopen

Daarbij ze doen het zelfde werk En vaak nog meer ook Gaan weken van huis af

Huub, die ken ik ook, mensen die voor minder dan 1.500 werken. Gewoon eenvoudig werk, 1.100 - 1.200 per maand. Maar die werken wel met z'n tweëen. Moeten ze ook wel, anders kom je er niet in Nederland. We leven in één van de duurste EU landen die er zijn.

Wat ik dan persoonlijk beetje minder fraai vind, is dat de goedkope chauffeurs, waar je het daarna over hebt, hier gewoon het werk komen doen. Die zijn heel dik tevreden met 1.200 in de maand. Die Letten of Litouwers bij Vortex zullen het nog niets eens hebben. Wat zullen ze hebben? 900 euro? Die mannen gaan 1x per week naar de Lidl, leven in en langs de auto, en na 3 weken gaan ze met 800 euro naar huis. 100 euro hebben ze bij Lidl uitgegeven in 3 weken. Neem aan dat Vortex het vervoer wel regelt met een busje. Die 800 euro zijn ze thuis de koning mee. Leuk voor ze. Maar hier zitten chauffeurs thuis, die het met 1.200 nog niet eens zouden trekken omdat Nederland gewoon zo stervens duur is. De LT/LV chauffeurs spenderen al het geld wat ze hier hebben verdiend in hun thuis land, en zo komt DAAR de economie wel op gang, hier niet.

Ik zeg dit uit persoonlijk standpunt, niet uit het zicht van een ondernemer. Als ondernemer kijk je niet naar chauffeurs als mens zijnde, maar als nummer zijnde. Een nummer dat zo weinig mogelijk geld mag kosten. En daarom zou ik als ondernemer ook nooit geen dikke V-8 Scania's op de weg zetten. Gewoon standaard autootjes, die weinig verbruiken. Hoe minder verbruik, hoe beter. Want diesel is de hoogste kostenpost tegenwoordig, is in het internationale werk de loonkosten allang voorbij gestreefd. Maar met het standpunt van de ondernemer maak ik natuurlijk geen vrienden hier, daar ben ik me van bewust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droom fijn verder, ik heb ook D5 en er zijn weken dat ik de IJsselbrug niet overkom en heb toch meer dan €2000. Ja ik heb een goede werkgever, die niet streept en kliert. Er word betaald waar je recht op hebt.

Ja maar dan ben jij langer weg dan 12 uur. Dan is de dagvergoeding hoger. En je zult wellicht meer dan 40 uur per week werken. Bij het Vortex voorbeeld had ik het over 40 uur per week. Niet meer, niet minder. En niet langer dan 12 uur weg, waardoor je weinig dagvergoeding hebt.

Wat ik het nadeel vind van binnenland werk: stel je woont in Nijmegen, hebt geen werk, en gaat bij Vortex werken. 11 uurtjes werk je, zit pauze bij in, want die streept Vortex wel weg bij het laden en lossen. Daardoor kom je op netto 8 uur per dag. Maar je bent wel 11 uur aan het werk. Dan nog ernaartoe vanaf Nijmegen, en weer naar huis, ben je op en neer ook ruim een uur mee kwijt. Ben je al 12 uur kwijt. Thuis moet je nog eten, slapen, douchen. Blijft er weinig vrije tijd over. Daarom lijkt mij het binnenland niet zo geweldig. En het is in Nederland vaak druk, veel file en dus stress om je venstertijden te halen, en percentueel gezien heb je hier al meer inhaalverboden voor vrachtwagens dan in Duitsland waar we altijd over klagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zeg dit uit persoonlijk standpunt, niet uit het zicht van een ondernemer. Als ondernemer kijk je niet naar chauffeurs als mens zijnde, maar als nummer zijnde. Een nummer dat zo weinig mogelijk geld mag kosten. En daarom zou ik als ondernemer ook nooit geen dikke V-8 Scania's op de weg zetten. Gewoon standaard autootjes, die weinig verbruiken. Hoe minder verbruik, hoe beter. Want diesel is de hoogste kostenpost tegenwoordig, is in het internationale werk de loonkosten allang voorbij gestreefd. Maar met het standpunt van de ondernemer maak ik natuurlijk geen vrienden hier, daar ben ik me van bewust.

Hier haal je nu aan Waar het om gaat

We hebben een Europa dat de handel vrij is En mensen vrij zijn in Europa

Heel Europa is er voor naar de stembus geweest Een ondernemer mag aan nemen die hij wil

En kijkt zo goed koop mogelijk Doe jij toch ook Jou kleren zijn buiten Europa gemaakt die jij aan hebt

Vaak tegen een uur loon van 0,25 cent per uur Waarom zijn in de loop der jaren zoveel bedrijven vertrokken uit Nederland

Nu op het ogenblik veel boeren bedrijven aan het vertrekken zijn Is wel de basis van ons bestaan

Daarbij als ik een vracht verkoop En dat moet ook zo goed koop mogelijk Daarbij komt nog Wie het weg brengt Zegd mij niks

Want de Nederlandse chauffeur heeft zich zelf uit de markt geprijst

Als ik 10 Euro verdien Kan ik geen 20 Euro uit geven

Huub

bewerkt door Teddybeer
Quote gerepareerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We hebben een Europa dat de handel vrij is En mensen vrij zijn in Europa

Ja, en dat is eigenlijk iets van de laatste jaren en daar zullen we nog de nodige aanpassingen aan moeten doen. Zoals het nu gaat met het lozen van Nederlandse arbeidskrachten en de import van goedkopere buitenlandse krachten gaat gewoon te ver.

Zo raar is het niet dat een hoop Nederlanders niets met de EU hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet sociaal en onrechtmatig volgens onze grondwet om Nederland in een EU te loodsen.

Mij niet aan komen dat Hollandse arbeiders te duur zijn, daar zou geen sprake van zijn geweest zonder de EU.

Pak eens een loonstrookje dan, en vertel eens welke kosten daarop staan die voortvloeien uit wel of geen lidmaatschap van de EU?

Nadat je dan een bedrag gestort krijgt gaat daar eerst een zooitje premie af voor de zorg. Dat heeft ook niks met de EU te maken.

Je verdient in NL meer als genoeg hoor. Het is door al die premie's die er af gaan dat je zo 'weinig' gestort krijgt, dan wel tebesteden heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar stap uit de EU.

Die premie's zullen er niet lager door worden.

Je huur/hypotheek zal ook niet dalen.

Tabak en brandstof zullen niet goedkoper worden.

Ik neem aan dat je al dat goedkope volk de grens overzet dan? Die werkplaatsen zullen dan door Nederlanders ingevult gaan worden tegenover een hoger loon. Die loonkosten worden wel door berekent, en als concument betaal je die rekening. Levensmiddel etc worden duurder.

In het int transport blijven die goedkope chauffeurs gewoon werkzaam, alleen zullen er meer bedrijven de grens overgaan waardoor je belastingen gaat missen.

Je zal dan ook weer terug gaan naar de Gulden, die dan niet zoals vroeger gekoppelt is aan een sterke Duitse Mark, maar je Gulden gaat als een jojo op en neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Pak eens een loonstrookje dan, en vertel eens welke kosten daarop staan die voortvloeien uit wel of geen lidmaatschap van de EU?

Nadat je dan een bedrag gestort krijgt gaat daar eerst een zooitje premie af voor de zorg. Dat heeft ook niks met de EU te maken.

Je verdient in NL meer als genoeg hoor. Het is door al die premie's die er af gaan dat je zo 'weinig' gestort krijgt, dan wel tebesteden heb.

Zeg alleen maar al de 3% die we moeten halen, das ook de rede waarom we nu als een gek moeten bezuinigen....en dit hebben we zelf afgesproken in de EU, of het nu goed is of niet hebben we het nu niet over...dus ja dit zie je uiteindelijk terug op je afschrift

We moeten overal op bezuinigen om die 3% te halen, alle premie's worden naar boven of naar beneden geschroefd om het te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar stap uit de EU.

Die premie's zullen er niet lager door worden.

Je huur/hypotheek zal ook niet dalen.

Tabak en brandstof zullen niet goedkoper worden.

Ik neem aan dat je al dat goedkope volk de grens overzet dan? Die werkplaatsen zullen dan door Nederlanders ingevult gaan worden tegenover een hoger loon. Die loonkosten worden wel door berekent, en als concument betaal je die rekening. Levensmiddel etc worden duurder.

Als we erin blijven dalen ze ook niet....

Je zou het ook zo kunnen doen als Denemarken of Engeland zeg maar, maar dan op onze voorwaarden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar stap uit de EU.

Die premie's zullen er niet lager door worden.

Je huur/hypotheek zal ook niet dalen.

Tabak en brandstof zullen niet goedkoper worden.

Ik neem aan dat je al dat goedkope volk de grens overzet dan? Die werkplaatsen zullen dan door Nederlanders ingevult gaan worden tegenover een hoger loon. Die loonkosten worden wel door berekent, en als concument betaal je die rekening. Levensmiddel etc worden duurder.

In het int transport blijven die goedkope chauffeurs gewoon werkzaam, alleen zullen er meer bedrijven de grens overgaan waardoor je belastingen gaat missen.

Je zal dan ook weer terug gaan naar de Gulden, die dan niet zoals vroeger gekoppelt is aan een sterke Duitse Mark, maar je Gulden gaat als een jojo op en neer.

Willem, jij zit veel in Noorwegen. Noorwegen is geen EU. Is ook best een duur land. Maar volgens mij niet zoveel van recessie te merken als hier. Hoe doen die Noren het dan? Als hun het kunnen, kunnen wij het als Nederlanders toch ook?

Nog wat: waar wij, en België ook, veel mee verloren hebben, is de ladingen gewoon vanaf Rotterdam en Antwerpen voor een goede prijs aan buitenlanders verkopen. Rotterdam - Duisburg kreeg een Nederlander 250-300 voor, maar een Pool of Roemeen kreeg er ook 250-300 euro voor. En dat was fout. We hadden de Nederlander 250-300 moeten geven, en de Pool of Roemeen maar 100, max 150 euro. Dan hadden we er als Nederlander nog op verdiend. Goed op verdiend. Want, wat doen ze in Noorwegen en Denemarken met exportladingen? Voor de schuifzeilen denk ik dat meer dan 50% in handen is in die 2 landen van DSV. Van Padborg naar Nederland met een schuifzeilentrailer krijg je (je zal wat naar beneden moeten, Holstebro ofzo want Padborg is niet veel voor een schuifzeilen) 550 euro max. En zet hem maar op Timocom, binnen 5 minuten ben je de vracht ervoor kwijt. Terwijl DSV er gewoon 800 euro voor beurt. De Denen en de Noren zorgen dat ze zelf alles houden. Buitenlanders schepen ze af met een baggerprijs. Dat hebben wij en de Belgen fout gedaan. Wij gaven de Pool en de Roemeen geen baggerprijs, maar de hoofdprijs. Mede daardoor zijn hun kunnen groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En kijk nu eens wat er in Rotterdam en Antwerpen te laden is? Bijna niets meer vergeleken met 10 jaar terug. Grote dooie boel. Kijk eens op Timocom. Van de 10 vrachten die er in Rotterdam te laden zijn, worden er minimaal 5 door buitenlandse bedrijven aangeboden. Zelfs daar hebben we het werk verloren. In onze eigen haven. Dat werk zijn we kwijt en krijgen we niet meer terug. En, hoe somber het ook klinkt, onze positie in het internationale transport zijn we ook kwijt. En die komt ook niet meer terug. De Polen staan allang op nummer 1. En de Roemenen en Bulgaren hebben Nederland ook al ingehaald. Ik denk zelfs dat zo'n (qua inwoners) mini landje als Letland of Litouwen ons al voorbij is gegaan qua internationale kilometers.

Niet om te somber te worden, maar zat vandaag te denken: 2.000 jaar geleden waren de Grieken en de Romeinen de heersers van Europa. Nu zijn ze de lachertjes van Europa, zeker Griekenland. Wij hebben de gouden eeuw gehad tussen pak em beet 1600 en 1900? De toekomst zullen wij misschien ook wel lachertjes worden. De toekomst gaan China en India de wereldbepalers worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als we erin blijven dalen ze ook niet....

Je zou het ook zo kunnen doen als Denemarken of Engeland zeg maar, maar dan op onze voorwaarden....

Denemarken en Engeland zitten niet in de Euro,maar wel in de EU.

En als wij uit de EU zouden stappen zullen wij op onze voorwaarden weinig kunnen doen,hoogstens op de voorwaarden die ons geboden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden