[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ruim 9000 snelheidsverbalen A2


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

controle.jpg

Afb:Bron

Op verzoek van de mensen die werkzaam zijn bij de aanleg van het A2- tracé door Maastricht heeft het Verkeershandhavingsteam (VHT) van de politie Limburg-Zuid in mei een aantal controles uitgevoerd.

Er zijn 9.186 verbalen uitgeschreven, bij vier controledagen, waarop 42.699 passanten zijn gecontroleerd. Als hoogste snelheid is 128 km/u gemeten, terwijl 50 km/u als limiet is toegestaan!

De radarwagen van het VHT heeft in de maand mei elke week een dag plaats ingenomen langs de rijksweg A2.

  • Op vrijdag 4 mei is gecontroleerd van 11.30 uur tot 18.30 uur, met als resultaat 500 verbalen.
  • Maandag 7 mei werd een radarauto geposteerd van 07.30 uur tot 14.45 uur, met 850 processen-verbaal als resultaat.
  • Donderdag 17 mei is postgevat van 14.30 uur tot 22.00 uur, waarbij 4.405 verbalen zijn opgemaakt.
  • Op woensdag 23 mei stond de radarwagen van 08.00 uur tot 21.45 uur opgesteld langs de A2 en werden er 3.431 bestuurders geverbaliseerd.

Het valt de medewerkers van het VHT op dat er inderdaad veel te hard langs de wegwerkzaamheden wordt gereden. Uit de cijfers blijkt dat ruim 20% van de passerende voertuigen veel harder rijdt dan toegestaan.

Op sommige dagen bleek zelfs 50% van het verkeer te hard te rijden. Dit geldt zowel voor personenauto's als voor vrachtwagens!

ANP-19017880.jpg

Afb:Bron

De politie kreeg eerder al het verzoek om de snelheid van het verkeer te controleren omdat de bij de werkzaamheden geplaatste 50-km.borden massaal genegeerd worden.

Het VHT controleert op verzoek van de aannemer die laat weten dat er op sommige momenten erg gevaarlijke situaties ontstaan, waarin zijn werknemers langs deze weg hun werk moeten verrichten.

De radarwagen van het VHT stond opgesteld op de locatie waar de werkzaamheden daadwerkelijk plaatsvinden.

Wegwerkers zijn blij dat de politie snelheidscontroles houdt omdat zij zich vaak erg onveilig voelen bij het voorbijrazende verkeer.

"Gelet op de gemeten snelheden gaat het VHT door met de controles"

Bron: Persbericht WijLimburg.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kweet niet hoor. Maar was het ook zonder werkzaamheden al maximaal 50 daar? Maar toch, te snel bij werkzaamheden is het dubbele bedrag aftikken. Ik heb zelf ook een tijdje in de wegenbouw gezeten, ze jagen zelfs nog door het werkvak heen als ze de kans krijgen. Bijna voor mijn flikker gereden een paar jaar geleden toen we met de op en afritten aan het asfalteren waren op de ring A-10. Komt er 1 met een bloedvaart achter mij langsrijden terwijl ik net onder mijn klep vandaan kwam na het schoonmaken. Eigenlijks is het dan mooier om aan te houden, berechten en gelijk executeren:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Maastricht op de A2 staan ze te controleren, ongeveer 200meter voor het bord einde werkzaamheden. Gaan ze echt controleren in de werkzaamheden, is het ongeveer 0 ,wegens konstant file rijden. Kom er dagelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
In Maastricht op de A2 staan ze te controleren, ongeveer 200meter voor het bord einde werkzaamheden.
De uren dat ze afgelopen maand gecontroleerd hebben vallen niet samen met mijn passage(s) daar . Zal toch ietsjes later op het gas gaan , kom er 2maal de week langs .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden