[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dronken vrachtwagenchauffeurs krijgen rijverbod


Peet

Recommended Posts

  • Forumlid

Zag het zo snel nergens staan, maar ook Nederlanders kunnen er wat van:

VLAARDINGEN - Politieagenten haalden zaterdagavond 2 juni twee vrachtwagenchauffeurs van de weg. Zij bleken meer dan twee keer de toegestane hoeveelheid (0,5 promille) alcohol genuttigd te hebben.

Rond 20:00 uur reden twee vrachtwagens van hetzelfde bedrijf over de A20 ter hoogte van Vlaardingen. Agenten name de voertuigen ter controle mee naar een tankstation. Hier werden diverse controles uitgevoerd.

Tijdens de controles roken de agenten alcohol in de cabine van de vrachtwagens. Zij besloten een alcoholtest af te nemen en dit bleek niet zonder reden. Beide chauffeurs bliezen een F-indicatie. Zij werden overgebracht naar een politiebureau. Bij de alcoholtest die op het bureau werd afgenomen, bleken beide heren bijna drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol gedronken te hebben, voordat zij achter het stuur stapten.

De 32-jarige inwoner van ’s-Gravenzande en de 28-jarige inwoner van Hoek van Holland moesten een bekeuring van € 1000,- betalen. Ook kregen ze een rijontzegging van zes maanden.

Bron: Dronken vrachtwagenchauffeurs krijgen rijverbod - Vlaardingen - dichtbij.nl - Waterweg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Administrators
....

Zij bleken meer dan twee keer de toegestane hoeveelheid (0,5 promille) alcohol genuttigd te hebben.

....

Bij de alcoholtest die op het bureau werd afgenomen, bleken beide heren bijna drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol gedronken te hebben,

....

Stemmingmakerij?

Maar ik zou de baas van deze 2 mannen aansprakelijk stellen....

Wanneer deze gewoon CAO zou betalen, zouden deze mannen hun heil niet in de drank gezocht hebben....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

@Rolstoelpiloot: Aan dit soort mensen moet je zo weinig mogelijk aandacht besteden! Gewoon stilletjes afvoeren, en beneden aan het taluut middels een nekschot afhandelen! En dat geldt voor een ieder welke zich aan zulke praktijken als dit schuldig maken!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ook kregen ze een rijontzegging van zes maanden.

Hier in ons Belgen apenland krijg je een intrekking van 15 dagen , daarna kom je voor de rechtbank en mits een mondige advocaat volstaat die 15 dagen , je krijgt van de rechter wel te horen dat je 1 maand voorwaardelijk krijgt en dit geldt dan voor de 5 komende jaren , indien ze je binnen die 5 jaar terug betrappen dan heb je effectief 1 maand .

[TABLE="align: center"]
[TR]
[TH="colspan: 2, align: left"]Rijden onder invloed
[/TH]
[/TR]
[TR]
[TD]

[list]
[*]Van 0,5 tot 0,8 promille BAC (0,22 tot 0,35 mg/l UAL)    137,5 €
[/list]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]

[list]
[*]Van 0,8 tot 1,2 promille BAC (0,35 tot 0,50 mg/l UAL)    400 €
[/list]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]

[list]
[*]Van 1,2 tot 1,5 promille BAC (0,50 tot 0,65 mg/l UAL)    550 €
[/list]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]

[list]
[*]1,5 promille BAC (0,65 mg/l UAL) of meer
[*]Weigering ademtest of bloedproef zonder geldige reden
[*]Staat van dronkenschap (of soortgelijke toestand door gebruik van drugs of geneesmiddelen)
[*]Rijden onder invloed van drugs (positieve bloedproef)
[/list]
[/TD]
[TH="align: left"]

[list]
[*]Naar rechtbank
[/list]
[/TH]
[/TR]
[/TABLE]

Meer over de boete tarieven kan je hier terug vinden Verkeersboetes : Belastingen en boetes - 55

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rolstoelpiloot: Aan dit soort mensen moet je zo weinig mogelijk aandacht besteden! Gewoon stilletjes afvoeren, en beneden aan het taluut middels een nekschot afhandelen! En dat geldt voor een ieder welke zich aan zulke praktijken als dit schuldig maken!

Groet,

Reindert

Je hebt het nogal eens over diverse vormen van liquidatie Reindert.

Ervaring mee, of gewoon geen gevoel in het lijf ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peggel

en maar zeggen dat hier niet hard gestraft word.

zeg 5 biertjes (niet goed te praten hoor) en meteen je baan kwijt, + meteen een half jaar helemaal niet rijden:eek:

vroegah duurde dat 1 week + een boete + een cursus (zelf betalen en nog eens een veroordeling door de rechtbank.

hoorde laatst dat ze die tijd al voor 3 maanden omhoog hadden gedaan, maar 6 maanden is echt niet niks.

maar laat dit maar weten dat je er niet zo makkelijk vanaf komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Berichtgeving klopt niet.

1000Euro boete idd, maar geen rij ontzegging. Maandag waren ze weer aan het werk.

Ze waren even op een truckshow geweest.

En voor 1 van de bestuurders was het niet de eerste keer. (En waarschijnlijk niet de laatste keer.)

Door de weeks vlieg je hart, dan moet je in het weekend ook hart zuipen he. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Berichtgeving klopt niet.

1000Euro boete idd, maar geen rij ontzegging. Maandag waren ze weer aan het werk.

Ze waren even op een truckshow geweest.

En voor 1 van de bestuurders was het niet de eerste keer. (En waarschijnlijk niet de laatste keer.)

Door de weeks vlieg je hart, dan moet je in het weekend ook hart zuipen he. ;)

Het is nogal wat, wat hier bericht wordt. Niet de 1ste keer en waarschijnlijk ook niet de laatste Een beste werkgever dan als die gast niet voor zijn eigen rijdt, die dit maar laat gebeuren. Ik zou bij dit soort bedrijven al heel snel denken van even de Eurovergunning 1 maand intrekken! Je zal maar zo`n eikel tegenkomen met alcohol op achter het stuur. Maar goed, soort zoekt en vindt soort, dus zal deze werkgever cq opdrachtgever zelf ook wel een alcohol probleem hebben als die dit zomaar toestaat.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
zegt genoeg toch?

daarom hoef ik er niet meer op te reageren, hij is degene die hier post om het posten, dat het onzinnig is nemen velen maar voor lief.

dit is nu zo'n figuur die hier nooit een gezellig steentje bij kan dragen:nee:

zit gewoon niet in zijn genen.

LOL Zegt wie ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ben van mening dat de grens bij 0 promille ligt! Vorige week hoorde ik het verhaal over een chauffeur die ze bij ons hebben laten blazen, had 0,7, ik moet zeggen bij mij zou ie dus niet zijn vertrokken zonder dat ik het kenteken had doorgegeven en hem had laten opwachten buiten de poort door de politie. Degene die hem aanhield heeft hem dus wel laten vertrekken. Ik vind dus dat je wel degelijk verantwoordelijk bent, net als de kroegbaas die je laat vertrekken met de auto als je gedronken hebt. Alcohol in het verkeer, net als drugs en bepaalde medicijnen kan dus gewoon NIET! Er zijn er zoveel die bij aanhouding zeggen:"ik ben beroepschauffeur, kan mijn rijbewijs niet missen" sorry hoor, maar daar had je eerder aan moeten denken. Gisteravond was een reportage op tv over een ontmoeting tussen een meisje die een jongen (die bij haar in de auto zat) had doodgereden, ze ontmoette de moeder van die jongen, ik heb het niet afgekeken, maar in mijn ogen is die jongen zelf ook fout geweest: niemand verplicht je om bij iemand in de auto te stappen die gedronken heeft of iets anders gebruikt heeft, ze zal hem niet met geweld die auto in gekregen hebben. Voor mij is er dus geen enkel excuus voor alcohol of andere middelen als je moet rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

@Bella62: Alcohol achter het stuur is alleen maar voor hersenloze figuren waarvan het rijbewijs nooit meer teruggeven dient te worden!!!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Z

De 32-jarige inwoner van ’s-Gravenzande en de 28-jarige inwoner van Hoek van Holland moesten een bekeuring van € 1000,- betalen. Ook kregen ze een rijontzegging van zes maanden.

Bron: Dronken vrachtwagenchauffeurs krijgen rijverbod - Vlaardingen - dichtbij.nl - Waterweg

Openbaar Ministerie - Boetes alcohol

Boetedatabase komt dat bedrag van 1000,- + 6 maanden rij-ontzegging dus niet voor.

(1000 / 2 = 500 overigens ook niet maar dat zal wel door de bewuste journalist naar boven zijn afgerond)

Vaak merk je toch dat de inhoud van een artikel niet geheel juist is of een journalist totale onzin verklaard.

Jammer ... zooooOoooo jammer ... en dan te bedenken dat Journalisten zogenaamd hebben gestudeerd )-

Anyway ..Alcohol & verkeer gaan gewoon niet samen laat dat duidelijk zijn.

0 %% is m.i. niet te handhaven en er wordt niet voor niets geen grens van 0,00 ingevoerd ... vanwege allerlei voedingsmiddelen die eventueel ook alcohol zouden kunnen ' maken ' in je lichaam .... daarom is de minimale grens op 0,2 %% gesteld (voor zover ik op de hoogte ben)

### Nog meer alcoholcontroles zou een goed ding zijn. Of gewoon steekproeven ... motoragenten die her en der mensen uit het verkeer halen om te laten blazen. Gewoon ad random en niet alleen in of rond het weekend. ###

*** rond evenementen zou men ook eens moeten controleren ................. zie truckstarweekend .... denk niet dat de chauffeur van de wagen ook de BOB is! Gieten zich in het weekend totaal vol ..... en gaan zondagmiddag alweer rijden. Durf te wedden dat velen een te hoog %% hebben. Je zou hier waarschuwingen kunnen uitdelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en gisteren weer 1 betrapt, dit keer een promillage van 0.9, gaat lekker. Ben blij dat ik hem heb kunnen stoppen, maar ja, volgende keer staat ie ergens anders en wordt ie niet gestopt, veroorzaakt een ongeluk en met een beetje geluk is hijzelf de enige die het niet overleefd, triest voor zijn nabestaanden dat dan wel. Dat dit geen Nederlander was hoef ik niet te vermelden, was overigens ook geen Pool zoals direct gedacht wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
alcohol slot in alle beroepsvoertuigen

en dan wel in ALLE beroepsvoertuigen, dus ook in niet Nederlandse. De chauffeurs die wij telkens stoppen zijn geen Nederlanders. Ik discrimineer niet, ben geen Oostblokhater, maar helaas zijn het meest wel Oostblokchauffeurs die we betrappen met alcohol en dan met echt hoge promillages, ik vind 0.7 en 0.9 tenminste erg hoog, maar voor mij is 0.2 al te hoog, dus daar kun je niet naar rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden