[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ook Roek moet inkrimpen


Gast sflj

Recommended Posts

  • Forumlid

Dus dan zou dat andersom ook moeten gaan gelden.

Ik postte het net in een ander topic maar doe het hier ook maar even want is wel van toepassing op de discussie. Effe een stap terug in de tijd waaruit blijkt dat het zowat 20 jaar later niemand nog gelukt is duidelijke regels op te stellen. Nieuwsblad Transport > Strijd tegen inleen buitenlandsechauffeurs is achterhoede-gevecht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 165
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Laat ik maar eens gaan reageren ...

Nou ken ik Roek toevallig wel en heb een paar jaar terug (2008) nog in twijfel gestaan om daar te solliciteren toen bekend werd dat ze aardig uit gingen breiden.

Maar nadat ik hoorde dat ze gingen charteren voor Reining daar toch maar vanaf gezien.

Weet niet of ze nu nog charter rijden voor Reining, daar kan Stefan meer over vertellen ;).

Roek heeft nog nooit vast gecharterd voor Reining. Net zoals zovelen deed Roek wel eens een rit voor Reining

Reining, een bedrijf dat vrijwel alleen met MOE-chauffeurs rijd, wil je daar als Nederlander met Nederlandse chauffeurs voor gaan rijden? Ik kan me niet voorstellen dat dat erg winstgevend is...

Trek alsjeblieft pas open als jij de tarieven van Reining weet. Blijkt wel weer dat je er geen enkele verstand van hebt.

Het schijnt dat het om slechts 3 man gaat die bij Reining werken.

Nu weet ik niet zeker dat het Hongaren of Nederlanders zijn...

Slechts 3 man wat? Schoonmakers? Chauffeurs?

Charters van charters hebben toch altijd dumpprijzen?

Moet dat?

Absoluut niet. Bij beide werkgevers van mij rijden GEEN Oost-europese chauffeurs.

Als je als bedrijf geen (of weinig) waarde kunt toevoegen en alleen de rommel van A naar B toe brengt en daardoor voor een belabberde prijs in de rondte rijdt, dan moet je daar iets aan doen.

Weer iemand die er geen verstand van heeft. Wat vind jij een belabberde prijs per km?

Geen idee Shompie of het een oud bedrijf is, maar was wel een goed bedrijf. Toen ik nog expediteur was deden ze wel eens wat voor ons, maar ze wisten de prijs wel. Dus geen bedrijf dat voor elke bagger prijs gaat rijden. 2 weken terug toevallig staan laden met een auto van hun. Die chauffeur was heel tevreden over Roek. Was een Nederlander. Heb inderdaad nog nooit gehoord dat ze met oosteuropeanen reden. Misschien gewoon een goede stap om terug te gaan van 43 naar 25, in plaats van ten koste van alles door willen gaan...

Roek wist en weet inderdaad wat ze moeten vragen. Ze rijden inderdaad niet met Oost-Europeanen.

Beste Bert,

Hoe kom jij erbij dat ze charteren voor Reining?

Dat is namelijk helemaal niet het geval, doen ze niet en hebben ze niet gedaan.

Feit dat er auto's van andere transporteurs bij Reining Warehousing laden, betekend niet dat ze er voor rijden. Misschien is er nog ergens een lesje logistiek managment voor je. Warhousing en Transport zijn bij veel bedrijven gescheiden zaken.

bennie

Als elke auto die bij ons aan het warehouse staat voor ons chartert dan hebben we wel heel veel auto's aan de gang ...

Bert-vossie, misschien reden ze wel voor Vos, dat ze in opdracht van Vos bij Reining deden laden...

(dan hoop ik niet dat Vos ook nog 10% van de vrachtprijs van Reining af heeft gepakt)

Wat ik dan weer niet snap, als de prijzen van Reining zo slecht waren, waarom ging Vos er dan ook laden?

Bedoel dat niet lullig hè, maar vind dat een beetje raar dan...

Ze reden niet in opdracht voor Vos.

Weet jij van de prijzen bij Reining dan? Ook geen enig idee wat er dus speelt dus.

Die mail word misschien wel doorgestuurd naar Litouwen...

Je meent het ...

Roek en Reining zijn juist concurrenten. Dat ze bij de loods staan te laden zegt niks over wie de opdrachtgever is. Ik geloof niet dat Roek veel in opdracht van Reining rijdt of gereden heeft. En dat iemand weet wie er werkt zegt mij ook niks.

Concurrenten in welke zin? Aandachtsgebied van Roek ligt net ff wat anders.

Geloof ... Praat er alsjeblieft pas over als je verstand van zaken hebt. Wat is veel?

Het valt wel weer te zien dat mensen hun mond opentrekken terwijl ze geen enkel idee hebben wat er binnen de bedrijven speelt. Zo jammer.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stefan, heb je mij horen zeggen dat Roek voor een slechte prijs rijdt?? Iemand zei hier dat je als werkgever achterloopt als je niet met Oost-Europese werkt.

Mijn punt is dat wanneer je als vervoerder een toegevoegde waarde hebt voor de verlader, hij ook eerder geneigt is om daar wat meer voor te betalen. Daarmee zeg ik dus niets over de prijs van Roek, daar weet ik niks van dus oordeel ik daar ook niet over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stefan:

-ja ik heb ritten voor Reining gedaan, dus daarvan ken ik de prijzen.

-ja ik heb ritten aan Roek verkocht, dus weet waar ze voor rijden.

Weet jij het ook allebei? Zo ja, dan zou je een 2e account van Frans1960 kunnen zijn, want dan hebben we toch de nodige overeenkomsten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Frans, hij zal het niet doen, maar hij kan hier zelfs vertellen waar jij voor rijdt.

En mocht je de volgende keer veel minder voor die vracht beuren heb je dat te danken aan..... dat aardige forumlid genaamd Stefan ;).

En die naam heeft hij dankzij mij :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Stefan:

-ja ik heb ritten voor Reining gedaan, dus daarvan ken ik de prijzen.

-ja ik heb ritten aan Roek verkocht, dus weet waar ze voor rijden.

Weet jij het ook allebei? Zo ja, dan zou je een 2e account van Frans1960 kunnen zijn, want dan hebben we toch de nodige overeenkomsten...

Ik heb in mijn werkzame jaren ook ritten gekocht en verkocht aan Roek en deze waren niet slecht.

Dat Roek het gedeeltelijk voor gezien houd snap ik wel.

En er volgen nog meer die gaan inkrimpen of de pijp aan maarten geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Stefan:

-ja ik heb ritten voor Reining gedaan, dus daarvan ken ik de prijzen.

-ja ik heb ritten aan Roek verkocht, dus weet waar ze voor rijden.

En daar heb jij natuurlijk helemaal niks aan verdient en Roek hetzelfde bedrag betaald wat jij kreeg van Reining.

Bert-vossie, misschien reden ze wel voor Vos, dat ze in opdracht van Vos bij Reining deden laden...

(dan hoop ik niet dat Vos ook nog 10% van de vrachtprijs van Reining af heeft gepakt)

Wat ik dan weer niet snap, als de prijzen van Reining zo slecht waren, waarom ging Vos er dan ook laden?

Bedoel dat niet lullig hè, maar vind dat een beetje raar dan...

Of deed je misschien toch zelf ook hetzelfde als wat Vos deed en nog steeds doet net zoals ieder ander, een (klein) deel van de vrachtprijs inhouden.

Dit is niet hatelijk bedoelt Frans, maar vind de twee berichten een beetje tegenstrijdig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar heb jij natuurlijk helemaal niks aan verdient en Roek hetzelfde bedrag betaald wat jij kreeg van Reining.

Of deed je misschien toch zelf ook hetzelfde als wat Vos deed en nog steeds doet net zoals ieder ander, een (klein) deel van de vrachtprijs inhouden.

Dit is niet hatelijk bedoelt Frans, maar vind de twee berichten een beetje tegenstrijdig.

Bert, ik zeg ook niet de de prijzen van Reining slecht zijn. Roek heeft van ons wel eens wat one-way vrachten gereden toen. En natuurlijk probeerden we zo weinig mogelijk te betalen. Maar Roek was daar niet onnozel in, die wilden gewoon een faire prijs (hadden ze gelijk in natuurlijk, maar mijn taak was het om de vrachten zo goedkoop mogelijk te verkopen). Staat tegenover dat ik over Roek geen slecht woord verder kan zeggen. Kijk, je hebt ook A&G uit Venlo. Die overal auto's leeg melden. En als je hun belt voor een auto, dan krijg je prijzen die je niet meer serieus kunt nemen. Als de prijs van Parijs naar Rotterdam normaal 250 euro is (ik noem effe een voorbeeld, is natuurlijk niet op waarheid gebaseerd, want ik ga niet met prijzen strooien), dan wilde Roek hem wel doen, maar bijvoorbeeld voor 375 euro (kijk, rij je voor 250, dan ga je op den duur kopje onder. Rij je voor 375, dan heb je faire prijs). Bel je dan A&G, die wilde het wel doen, maar die vragen dan 1.000 euro. Dat slaat gewoon nergens op, dat krijg je amper voor NL-Parijs. Die bel je 2x, en daarna dus nooit meer. Maar ieder mag z'n eigen strategie volgen natuurlijk...

Over Vos en Reining: Vroeger heb ik veel voor Vos gereden. Goede prijzen. Toen hadden ze ook nog heel veel ladingen uit Kallo en Genk. Hadden ze een kantoortje in Nijmegen op het Toernooiveld wat vrachten one-way deed verkopen. Vos was altijd goed. En geld kwam ook altijd op afgesproken tijd. Reining heb ik ook wel eens iets voor gedaan. Als je in Groningen leeg bent, heb je niet altijd evenveel keus als je de auto terug moet hebben. Kan verder niet zeggen dat de Reining prijzen nou zo slecht waren. Gewoon marktconform.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

uit betrouwbare bron !! .. 25 man er uit . 25 polen er weer in

ik zeg , de nieuwe cao doet zijn werk:rolleyes:

Beste medemens,

Hierbij mijn medeleven aan de ontslagen chauffeurs van ROEK uit Hoogezand.

ROEK HOOGEZAND BEGINT NU OOK MET POLEN. Weer 25 hardwerkende Nederlandse chauffeurs op straat. Buitenlandse chauffeurs zijn ten koste van Nederlandse chauffeurs aan het werk. Ik vind dit een groot schandaal en schaam mij ervoor om Nederlander te zijn. Ben je het met mij eens deel dan dit stukje en laat uw protest ook bij de bonden en andere instanties horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uit betrouwbare bron !! .. 25 man er uit . 25 polen er weer in

ik zeg , de nieuwe cao doet zijn werk:rolleyes:

Beste medemens,

Hierbij mijn medeleven aan de ontslagen chauffeurs van ROEK uit Hoogezand.

ROEK HOOGEZAND BEGINT NU OOK MET POLEN. Weer 25 hardwerkende Nederlandse chauffeurs op straat. Buitenlandse chauffeurs zijn ten koste van Nederlandse chauffeurs aan het werk. Ik vind dit een groot schandaal en schaam mij ervoor om Nederlander te zijn. Ben je het met mij eens deel dan dit stukje en laat uw protest ook bij de bonden en andere instanties horen.

Wie is je bron als ik vragen mag? Uit betrouwbare bron: 6 wagens over, mannetje of 6 op kantoor en vooral expeditie werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
uit betrouwbare bron !! .. 25 man er uit . 25 polen er weer in

ik zeg , de nieuwe cao doet zijn werk:rolleyes:

Beste medemens,

Hierbij mijn medeleven aan de ontslagen chauffeurs van ROEK uit Hoogezand.

ROEK HOOGEZAND BEGINT NU OOK MET POLEN. Weer 25 hardwerkende Nederlandse chauffeurs op straat. Buitenlandse chauffeurs zijn ten koste van Nederlandse chauffeurs aan het werk. Ik vind dit een groot schandaal en schaam mij ervoor om Nederlander te zijn. Ben je het met mij eens deel dan dit stukje en laat uw protest ook bij de bonden en andere instanties horen.

Wie is je bron als ik vragen mag? Uit betrouwbare bron: 6 wagens over, mannetje of 6 op kantoor en vooral expeditie werk.

Uuuhhh ....... 1 van deze betrouwbare bronnen is volgens mij niet zo betrouwbaar :O

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Dus 25 man laten zich zo ontslaan, en hebben er geen werk van gemaakt dat ze zo vervangen worden?:confused:

Dat zou wel heel erg vreemd zijn.

Als chauffeur tref je dan net zo veel blaam als de werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uuuhhh ....... 1 van deze betrouwbare bronnen is volgens mij niet zo betrouwbaar :O

Iemand werkzaam bij Roek. Het verhaal was inkrimpen, het vermoeden NL er uit PL er in. Het laatste klopt dus, vanmiddag zijn de eerste Polen op een Nederlands gekentekende auto vertrokken.

@Alberto, CAO moet eerst nog Algemeen Verbindend Verklaard.........

@routier, de bond is ingeseind. Maar dat kon niet eerder dan dat er bewijs was dat Dick Roek dit plannetje had bedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Alberto, CAO moet eerst nog Algemeen Verbindend Verklaard.........

Ik weet niet of dat er echt mee te maken heeft.

De nieuwe cao moet ook eerst nog door formeel door de TLN-leden worden goedgekeurd, dacht ik. Is dit bedrijf trouwens lid van TLN (of KNV)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet of dat er echt mee te maken heeft.

De nieuwe cao moet ook eerst nog door formeel door de TLN-leden worden goedgekeurd, dacht ik. Is dit bedrijf trouwens lid van TLN (of KNV)?

TLN en KNV zijn gefuseerd, dat is dus lood om oud ijzer. Wat Alberto bedoeld, is dat de nieuwe CAO meer handgrepen biedt om deze praktijken tegen te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is ook een natte droom.

Hoeveel word er al niet geschrapt, terug geschaalt, of betaald via een Cyrpiotische CAO.

Nederlandse bedrijven die netjes CAO betalen worden er steeds minder.

De media staat wel 'vol' over de buitenlanders die 'netjes' betaald moeten worden.

Maar nog nergens heb ik in de media kunnen lezen over Cypriotische CAO.

Of zijn wij nou zo slim, of hun zo dom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dat is ook een natte droom.

Hoeveel word er al niet geschrapt, terug geschaalt, of betaald via een Cyrpiotische CAO.

Nederlandse bedrijven die netjes CAO betalen worden er steeds minder.

De media staat wel 'vol' over de buitenlanders die 'netjes' betaald moeten worden.

Maar nog nergens heb ik in de media kunnen lezen over Cypriotische CAO.

Of zijn wij nou zo slim, of hun zo dom?

Ja dat moeten ze nog even uitzoeken Willem,dus denk dat ze dan over 3 jaar wel weer actie gaan voeren ...!! Want ja voordat ,dat uitgezocht is...!! Oeps toch wel een hele uitzoekerij... Euh Cyprus hoe zat dat ook alweer,en zo gaat de soap verder......:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Poolse chauffeurs op Nederlands gekentekende wagens...dat lijkt me niet zo heel moeilijke uitzoekerij...wat was de uitspraak in het geval Nico Mooij ook weer...

en dan nog, wat moet er uitgezocht worden? De ontslagen chauffeurs kennen de opdrachtgevers, en zeker op plaatsen waar je veel komt valt er ook wel eens iets te ritselen met de mensen van de expeditie wanneer het om dit soort dingen gaat. Blijven hangen in de negatieve gedachte "het was niks, het is niks, en het zal ook nooit iets worden" levert zeker niks op. (ow verrek...het was realisme :rolleyes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En ook hier kan weer niks aan gedaan worden ben ik bang voor. Met gooit het gewoon op bedrijfs economische redenen. Dat hebben we maar bij Vos gezien :@.

Wij werden ontslagen en de Roemenen stonden al te wachten om onze auto over te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden