[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Het nieuwe jaar is nog geen 18 uur oud en daar ging de telefoon, de beste wensen, al je vingers nog en blablabla

Ben jij morgen nog beschikbaar?

Ja, ik had wel al gebeld maar het is zo aan het begin van het jaar nooit druk dus ik had rekening gehouden dat ik maandag pas aan het werk zou raken of misschien nog wel later. Nu moet ik me morgen om 7.30 melden en dan hoor ik wat voor trekker ik mee krijg. Ik moet in ieder geval laden in Waalwijk voor Antwerpen. Dan een trailer inleveren in Gent en er gelijk een uithalen en weer terug. Ik hoefde geen slaapspullen mee dus ik ben morgen weer thuis. Het word wel een leuk rondje en ga er van uit dat ik morgen rond de 12 betaalde uren ga maken.

Het werd ook wel weer tijd, ik heb lang genoeg thuis gezeten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een behoorlijke reistijd die ik niet betaald krijg. Dus voor mij was het minder interessant geweest als ik bijvoorbeeld maar 8uur had gemaakt. Nu kan ik wel een km vergoeding aftrekken van de brutto winst, dat dan weer wel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om u de waarheid te zeggen vind ik dat altijd erg gewaagde conclusies.

:D:cool:

Je moet ondertussen toch wel eens weten dat ik er van uit ga dat gemaakte afspraken nagekomen worden. Zo niet valt er altijd wel weer een mouw aan te passen.

Ik kan natuurlijk ook mijn poot stijf houden en naar huis rijden want afspraak is afspraak :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel weer wennen trouwens. Ik moet zelf schakelen :D

Prive rijd ik ook een automaat en het afgelopen jaar had mijn vrachtwagen ook een automatische versnellingsbak of een half automaat. Nu met ik weer gaan roeren.

Hij is wel luchtgeveerd, dat is ook weer een tijd terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om u de waarheid te zeggen vind ik dat altijd erg gewaagde conclusies.

:D:cool:

Ik hoop niet dat u gelijk gaat krijgen. Ik sta in Gent bij de dfds. Ik moet daar een dieplader aankoppelen waar ze hier schade aan gereden hebben. Als ze dat nu netjes melden had ik wat meer gereedschap en onderdelen mee kunnen nemen. Alles aan de voorkant is weg. Luchthandjes lichtkabels en nato stekker voor de bediening van de dieplader. Ik sta nu te wachten tot er iemand komt om foto's te maken. Ik had me binnen al gemeld maar daar vonden ze het hun probleem niet en lachte ze me uit. Ze zijn nu met het kantoor van dfds aan het bellen om het via hogerhand geregeld te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-10753-1394790585,3158_thumb.jpg

Dit trof ik aan in Gent afgelopen donderdag. Lekker makkelijk met een terminal trekker gooi neer en trek hem er onder vandaan. De schotel van de trekker had alle luchthandjes afgebroken en de nato stekker aan gort geholpen....

Toen ik hulp ging vragen om aan te koppelen, ik had namelijk een grote heftruck nodig werd ik gewoon uitgelachen. Ik kan werkelijk waar niet begrijpen dat ze in Belgie nog zoveel werk hebben, wat een stelletje ongemotiveerde lui, gewoon bizar.

post-10753-1394790585,8116_thumb.jpg

Ik had de spullen maar even bij elkaar geraapt, het duurde een uur voordat er iemand van hogerhand kwam om foto's te maken.

post-10753-1394790586,2852_thumb.jpg

Zo stond het er bij, nu weet ik ook wel dat een dieplader een andere trailer is dan een gewone zeile trailer of een koeler, maar het zijn wel iemand anders zijn spullen waar je voorzichtig mee om moet gaan. Ik had mijn vaste auto niet mee omdat die bij de mercedes stond dus ik moest me behelpen met de spullen die ik in deze auto vond. De chauffeur van deze auto zit ziek thuis en het is een chaos in die auto. Ik werd 's morgens aangehouden bij Breda voor een grote controle, ik kon niets vinden in de puinhoop, ik snap niet dat er mensen zijn die zo kunnen en willen werken.

Bij de controle was alles in orde, ook heb ik nog even heerlijk gediscuseerd over de manier waarop ontheffingen worden afgegeven. Ik had daar uiteraard een andere mening over dan mijnheer agent :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Triest, daar betaal je als transporteur een best tarief voor en je spullen worden gewoon gesloopt:mad:

Ik wou het eerst makkelijk oplossen. Grote heftruck er onder en aankoppelen. Toen ik aan de bali om een heftruck vroeg vroegen hun wie dat ging betalen. Toen ik als weerwoord gaf dat hun de zooi aan gort hadden gereden en dat ik alleen de schade wou beperken voor hun werden ze nog boos ook.

Ze zijn er van hogerhand mee bezig gegaan. Opeens kwam er een heftruck en kreeg ik wel alle hulp...

Ik vond een verloopstuk in de auto waarvan ik de luchthandjes gebrukt heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit gebeurt overigens niet alleen op grote terminals hoor. Bij Den Hartogh hebben ze hier ook een handje van helaas.

Kan gebeuren natuurlijk maar meld het gewoon en aan de eigenaar en zorg dat het gemaakt word. Als je nu snel met je oplegger weg wilt om nog ergens te kunnen laden ben je mooi de lul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stond daar rond 16.00 uur. Ik had gelukkig wat spullen mee maar stel nu dat je dat niet had. Dan moet er een monteur komen met onderdelen. Die gaat gelijk in de overuren en het kost weer een hoop geld.

Degene die het gesloopt heeft had het moeten melden en ze hadden gewoon moeten zorgen dat het weer gemaakt was. Het is gewoon desinteresse. En met dat soort werknemers moet jij als werkgever je visitekaartje naar je klanten afgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdagmorgen eerst een auto uit de garage gehaald. Mijn oudste zoon ging een ritje mee dus met zijn drieen in de bus naar de Rogam in Bergschenhoek. Daar nog even gevraagd of ze een foutmelding uit de tacho konden halen, ik had een keer zonder stroom gestaan. Elke keer als ik een printje maak staat deze melding er op. Volgens de monteur staat er geen fout melding in. Helaas toen ik gister weer een printje maken bleek het weer anders.

We moesten in Zoeterwoude 3 rondvaart boten laden. 34 meter lang en 4.40 breed voor Zweden. Die 24 meter moesten we achter de nek laden dus de totale lengte zou rond de 32 meter worden.

post-10753-1394790589,0988_thumb.jpg

De boten gaan in Zeebrugge de boot op naar Gothenborg. Een collega vaart mee en zet ook zelf alle 3 de trailers aan boord zondagmorgen, in Zweden komen er dan 2 wagens van westdijk Zweden bij om de andere twee trailers aan te koppelen.

post-10753-1394790589,8141_thumb.jpg

We mochten 's avonds pas gaan rijden dus nadat we alles hadden vastgemaakt en alle borden en zwaailampen er op zaten koppelde ik de trailer af en reed naar Alphen. Daar kon ik nog wat rommelen aan mijn auto en konden we nog even een hapje gaan eten.

's avonds terug om aan te koppelen, de begeleiders waren er ook en we besloten dat ik als laatste auto zou gaan rijden. De draai vanaf de scheepswerf de weg op was krap maar met gebruik van de handstuur niet onmogelijk, als alles blijft werken in ieder geval. De twee andere stonden al op de weg en ik bijna toen er een hydraulische slang brak. Ik strond op straat maar alle wielen stonden nog haaks onder de trailer. Ik kon dus geen kant meer op. Een van de begeleiders stapte gelijk in zijn bus om bij westdijk grid te halen voor eventuele olie lekkage.

post-10753-1394790590,3048_thumb.jpg

Het was al snel duidelijk dat ik dit niet zelf ff kon maken, in de uitschuifbalk ligt een rups waar de slangen en kabels doorheen lopen en een slang was doorgesleten. Dus gebeld met de garage dat ik 24 meter slang nodig had om voor nood een slang buitenlangs de trailer te trekken, voor een definitieve oplossing moet de rups uit de balk en dat is een dag of 2 werk minimaal.

De monteurs waren er binnen een uur met alle spullen, ze kwamen met zijn drieen. Ik was 's morgens om 9 uur begoonen dus mocht maar tot 00.00 uur en dat zou nu krap worden. om 20.45 reed ik uiteindelijk weg, de andere 2 waren gelijk doorgereden met een begeleider, we konden moeilijk met zijn drieen midden op straat blijven staan.

De route liep door de westerschelde tunnel en dan naar Sluis en zo naar Zeebrugge. Dat is een route waar het dagelijks kan veranderen omdat ze daar aan het werk zijn. Er zit een stukje in met een breedte beperking van 2.80 en 2 rare rotondes waar het met lengte krap word. Uiteindelijk stond ik om 01.00 uur stil, mijn zoon was om 23.00 uur al in slaap gevallen dus nadat ik even een wijntje gedronken had en nog even op het forum rond gestruint had lag ik er rond 02.00 uur in.

De volgende morgen de borden en zwaailampen van de trailer gehaald en met de trekker naar huis. Onderweg kwam ik cocoolkast nog tegen. Ik zit heel veel in Zeeland maar ik was hem nog nooit tegen gekomen, net als France routier, die ben ik een keer tegengekomen tussen Lille en Parijs maar nog nooit in Zeeland.

Al met al weer een leuk weekje gehad, zeker als je weet dat ik tot 6 januari vakantie had. Nu gaan we vanavond in Hoek van Holland de boot op met drie auto's. Ik moet morgen een stuk laden van 70 ton en 6.5 meter breed. Die staan op potten en die moeten we zelf laden. Dat houd in, trailer er onder en dan uitvullen en oppompen. Foto's volgen later....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wou het eerst makkelijk oplossen. Grote heftruck er onder en aankoppelen. Toen ik aan de bali om een heftruck vroeg vroegen hun wie dat ging betalen. Toen ik als weerwoord gaf dat hun de zooi aan gort hadden gereden en dat ik alleen de schade wou beperken voor hun werden ze nog boos ook.

Hoe koppel je normaal zo'n trailer aan dan Ron? Die trailer staat toch op die houten blokken op goede hoogte?

En hoe heb je het nu gedaan?

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden