[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Zo maar een zaterdag.

 

Ik werd wakker om 08.00. Mooie tijd zou je zeggen maar ik vond het toch nog wel vroeg zeker omdat ik pas om 05.00 uur ging slapen. Niet omdat ik een feestje had gehad maar omdat ik had gewerkt. Er moesten op afslag 14 van de A15 twee poeren geheid worden en dat mag alleen 's nachts omdat ze overdag de afslag niet kunnen afsluiten en het toch ook wel erg druk is.

 

Om 22.00 uur stond ik op de afslag en om 23.00 uur ging de eerste paal de grond in. De heistelling staat half op de auto en half op schotten. Hij heit twee palen en moet daarna een stukje verzet worden. Hierbij blijft hij dwars op de auto staan en legt hij eerst zijn schotten op de plek waar hij heen moet en dan gaat de dieplader omhoog en rij je heel voorzichtig naar voren of naar achter. Je moet dit heel voorzichtig doen omdat de makelaar nog recht omhoog staat en je dus 20 meter hoog ben of zoiets :eek:

 

Maar het heien liep goed en om 03.00 uur waren we klaar. toen snel naar de zaak en naar bed.

 

Dat snel naar mijn bed ging in dit geval niet helemaal op. Toen ik de straat in draaide zag ik al dat het druk was voor de deur. Er stond er een met een 8 assige semi midden op straat en daarnaast stond een MAN met een ketelbed er achter. Totale lengte 40 meter schat ik. Deze had ik 's nachts al voorbij zien gaan toen ik op de A15 stond. Ze hadden er wel netjes pionnen omheen gezet.....

 

Maar ik draaide dus het terrein op en daar was het al niet veel beter. Iedereen had tegelijk een vrij weekend gevraagd denk ik want het hele terrein stond vol met auto's, al dan niet geladen. Ik stapte even uit om te kijken waar ik kon parkeren, ik wou hem niet laten staan met de kans dat ik mijn bed uit moest omdat ik in de weg stond.

 

De enige plek waar ik kon staan was de parkeerplaats voor kantoor, er stond daar een auto die gelukkig van mij was dus die kon ik weg halen. Dus plofte ik mijn auto neer en naar bed.

 

En toen werd ik dus om 08.00 uur wakker. Ik deed een kant van het gordijn open en deed wat kleren aan. daarna opende ik de deur en sprong half aangekleed de auto uit, net op het moment dat de planner (en ex chauffeur van mijn auto)  voorbij liep. Ook goede morgen zei ik terwijl ik mijn broek dichtmaakte. Toch lastig zo'n kleine auto :D

 

Met de toilet tas onder mijn arm liep ik naar het toilet en daarna naar de kantine voor een bak koffie. Er liepen vandaag veel monteurs, wel een man of 5 wat best wel veel is voor een zaterdag. Boven in de kantine zaten Tom Westdijk en Nico Westdijk koffie te drinken, Nico is de grote directeur van Westdijk.

 

Toch maar even de planner opzoeken. Ik moest afkoppelen en er was weinig ruimte. Ook wou ik nog even de washal in de is omgetoverd tot garage wegens grote drukte. Na even overleg werden er wat auto's gestart, iedereen pakte er een en er werden wat trailers weggehaald en verzet. Binnen een half uur werd er ruimte gecreëerd zodat we onze kont weer konden keren.

 

post-3346-0-81712300-1413096389_thumb.jp

 

Ik had mijn trekker eerst achteruit naar binnen gereden en ik had hem later omgekeerd, het is een beetje behelpen maar het lukt wel.

 

post-3346-0-60255400-1413096408_thumb.jp

 

Met dit als resultaat. Ik vind het altijd prettig als mijn auto schoon is en je niet gelijk smerige handen heb als je de kist opendoet of zo. Nadeeltje is wel dat wij het wassen van de auto niet betaald krijgen. Er is in het verleden teveel misbruik gemaakt van de tijd die er voor geschreven werd, de een doet het in een half uur en de ander deed er twee en een half uur over. Nu worden ze gewassen als je geluk heb. Maar ik doe het zelf als ik tijd heb, en ach, die uren neem ik voor lief.

 

post-3346-0-23301400-1413096393_thumb.jp

 

Ik had laatst een collega die normaal op een vier assige Mercedes rijd aan de telefoon. Wat ben je aan het doen vroeg ik hem? Ik zit op een knikdumper antwoorde hij :eek:

 

Nu weet ik wat er mee bedoeld word. De foto hierboven is een knikdumper.

 

post-3346-0-52782400-1413096395_thumb.jp

 

Dit was de 8 assige semi die voor de deur stond. Ik heb er een ritje mee gedaan. In Slowakije laden voor Frankrijk.  totaal 100 ton zwaar en 5 meter breed, de foto's staan hier ook nog ergens. 

 

post-3346-0-59132600-1413096397_thumb.jp

 

Hier de MAN met het ketelbed er achter, die stond nog naast de 8 assige semi midden op straat, wel netjes met pionnen er om heen dus. Waarom het bord "bred last" er op zit weet ik niet, en al helemaal niet waarom ze er "fred last" van hebben gemaakt. we hebben een chauffeur die ook op zo'n MAN rijd die fred heet, daar zal het mee te maken hebben.

 

post-3346-0-44907600-1413096399_thumb.jp

 

Je ziet voorbij de MAN nog net de makelaar van de heistelling. Dit was de machine waarmee ze geheid hadden s'nachts. Voordat je gaat afkoppelen moet je eerst de makelaar omhoog doen. Anders kun je de trailer niet laten zakken en er onder vandaan rijden.

 

post-3346-0-62120800-1413096401_thumb.jp

 

post-3346-0-96213800-1413096403_thumb.jp

 

Leuk he, staan er gewoon een paar verdwaalde assen midden op het terrein :stom:

 

De auto staat nu thuis voor de deur, ik ga maandag laden in Amsterdam voor Velsen. Daar lossen en gelijk weer laden voor Holten dus dan schiet de dag weer aardig op. Afgelopen week heb ik maar een (kort) nachtje in de auto geslapen en de rest was ik thuis. Wel heb ik hierdoor ruim 400 km met de personenauto gereden. Ook dat neem ik voor lief, dat tankie benzine kan er echt wel vanaf....

post-3346-0-26344600-1413096406_thumb.jp

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

post-3346-0-98282900-1414142145_thumb.jp

 

Dit was vorige week bij ons op de zaak. Ze moesten in het weekend in Duitsland machines omrijden. Ze wogen rond de 150 ton. Dat kun je normaal met veel minder aslijnen af (ongeveer de helft) maar omdat er een beperking op aslasten zat moesten het er zoveel worden.

 

post-3346-0-27784900-1414142148_thumb.jp

 

Ik mocht de grens weer eens over, met de Dfds van IJmuiden naar New Castle.

 

post-3346-0-47948100-1414142150_thumb.jp

 

Ik moest samen met mijn collega een haspel laden van ruim 80 ton. Leuk detail, bergje op liep ik aardig hard op mijn collega in. Die rijd met een merscedes 3351. Ik heb er 480

 

post-3346-0-66566500-1414142152_thumb.jp

 

Deze had ik gister geladen in Antwerpen, een kraanarm en lepel van een Cat 390.

 

post-3346-0-83943900-1414142154_thumb.jp

 

Op het los adres hadden ze wel meer speelgoed staan. Dit waren 2 hitachi's ex 1200. Ze hadden er echt van alles staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-3346-0-82195600-1414778414_thumb.jp

 

Van de week moest ik in Roelofsarendsveen op het Noord-Einde een draadkraan laden. Ik heb met deze kraan altijd even werk omdat er buiten de kraan nog veel spullen ook mee moeten. Meestal ben ik 1.5 uur bezig.

 

Het is daar niet al te breed waardoor ik achteruit de bouw op reed zodat ik geladen vooruit weg kon. Ik dus achteruit de bouw op. Na 1.5 uur wou ik er weer af.... Jammer, ze hadden de weg weggehaald en een enorm gat gegraven. De alternatieve uitgang was voor mij onmogelijk te nemen omdat je een haakse bocht naar rechts moest maken.

 

Na wat aandringen hebben ze toch het gat maar dicht gegooid zodat ik er uit kon.

 

post-3346-0-75174400-1414778416_thumb.jp

 

Woensdag kwam ik terug en vroeg wat ik moest doen..... je moet een dagje op een kipper :eek:

 

Ik heb als 16 jarig jochie ooit eens een tijdje op een 10*8 gereden en toen vond ik het al weinig. Nu moest ik met een knikdumper op pad. Ik kreeg ff snel een spoedcursus en ik moest me verder aar redden. Op zich was het geen onaardig werk maar om dit vast te doen zou ik het niets vinden. Dan zou ik liever op een 8*8 of 10*8 zitten dan ben je nog leuk in het zand aan het spelen. Nu moest ik puin laden en 5 kilometer verder bij een breker weer lossen. Het is wel schoon werk en je zo het in je knappe kleren af kunnen. Je hoeft in principe je auto niet uit. Ik deed het wel omdat ik als de doods was dat de haken van de klep niet dicht of open waren....

 

post-3346-0-80934000-1414778418_thumb.jp

 

Dit was vanmiddagg in Saendelf. Door de crisis waren ze gestopt met bouwen. Nu trekt het wat aan en beginnen ze weer, gezellig met een heistelling door een woonwijk heen. Op een gegeven moment stond er een keukenboer te lossen. Ik moest ff geduld hebben zei hij. Geen probleem, ik word per uur betaald. Alleen na 3 kwartier was de machinist het zat en belde de politie. De chauffeur had heel makkelijk de auto even aan de kant kunnen zetten zodat ik er door kon. Maar hij zag dit anders....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen luxe auto. Dat is de afdeling van mevr. Shompie.

We zijn van de week wel bij een XC 90 T6 wezen kijken. Dat word onze volgende auto, waarschijnlijk begin volgend jaar. Ik moet eerst even bijkomen van mijn laatste investering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, dat buitenhuis had ik ook nog. Maar dat is al weer een aantal maanden terug aangeschaft. Ik ben daarna weer gaan sparen en daarvan heb ik nu weer een deel uitgegeven.

Geld moet rollen, al is het maar een klein beetje. Ik blijf tenslotte maar chauffeur toch LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelfstandig.

Maar als ik al een eigen trekker zou kopen word het een zwaartransport trekker. En aangezien ik geen vrienden meer heb bij de bank zal ik deze voor een groot deel moeten aanbetalen.

En zoveel kan ik als chauffeur natuurlijk nooit verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De auto waar ik mee rijd is ruim 7 jaar oud en staat op 470.000 km. Alleen zoiets zou ik nooit tweede hands kopen.

Maar ik laat me echt niet verleiden tot het kopen van een vrachtwagen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk als je zoiets tweedehands koopt er het laatste jaar weinig tot geen groot onderhoud meer is gedaan en dan zou zomaar de volgende APK wel eens meer kunnen kosten als de aanschaf van zo'n truck.

Ben zelf op zoek naar zo iets 6x6 of 6x4 met kraan en haakarm systeem.

Hier hebben ook wel een soort APK maar dat is met een paar dirham wel te regelen, banden en een Euro norm word ook niet naar gekeken.

Dus waarschijnlijk binnenkort even in NL en Dan stukje terug naar Dubai "trucken" inshallah.

post-2448-0-63561200-1414932232_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk als je zoiets tweedehands koopt er het laatste jaar weinig tot geen groot onderhoud meer is gedaan en dan zou zomaar de volgende APK wel eens meer kunnen kosten als de aanschaf van zo'n truck.

Ben zelf op zoek naar zo iets 6x6 of 6x4 met kraan en haakarm systeem.

Hier hebben ook wel een soort APK maar dat is met een paar dirham wel te regelen, banden en een Euro norm word ook niet naar gekeken.

Dus waarschijnlijk binnenkort even in NL en Dan stukje terug naar Dubai "trucken" inshallah.

FOOOOTOOOOO'S..............dus  :ja:  :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk als je zoiets tweedehands koopt er het laatste jaar weinig tot geen groot onderhoud meer is gedaan en dan zou zomaar de volgende APK wel eens meer kunnen kosten als de aanschaf van zo'n truck.

Ben zelf op zoek naar zo iets 6x6 of 6x4 met kraan en haakarm systeem.

Hier hebben ook wel een soort APK maar dat is met een paar dirham wel te regelen, banden en een Euro norm word ook niet naar gekeken.

Dus waarschijnlijk binnenkort even in NL en Dan stukje terug naar Dubai "trucken" inshallah.

 

 

Ik wil hem wel komen brengen. Lijkt me een mooi avontuur.... En dat meen ik serieus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil ik wel navigeren

 

Ik denk dat het vrij lastig is om te komen op dit moment. Syrie is nu niet echt een leuk land om doorheen te rijden. Je zal dus vanaf Griekenland moeten varen naar Egypte en dan heb je een aardig stukje zand waar je doorheen mag. maar het word een 6*6 dus dat moet geen probleem zijn, En dan moet je de rode zee nog eens oversteken. Ik zou niet weten of dat kan. Je kan van Soedan naar Mekka varen zie ik net.

 

Ik hoop toch wel dat ik wat zakgeld mee krijg en dat ik in het weekend in een hotel mag, je bent wel ff onderweg denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel wat foto's van een van mijn auto's met een rood kruis er op. Ooit was ik een heel sociaal iemand die zichzelf en het materieel ter beschikking stelde om mensen die het niet zo breed hadden te helpen.

 

DAt heeft mij toen op interessante plekken gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit Rotterdam op de boot ben ik bang. Egypte vroeg sinds de jaren 90 een enorme borg in cash om er met n auto ouder dan 1 jaar binnen te komen. Dat om de wrakdumping tegen te gaan. Weet niet of t nog zo is, maar vorig jaar nog wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Valt allemaal wel mee, Nederland -> Belgie -> Frankrijk -> Italie -> stukje varen naar Iglominitsa -> Griekenland -> Turkije -> stukje varen naar Suez -> Egypte -> stukje varen naar Diba -> dan nog ongeveer 1,700 km maar dat is in een dag en nacht te doen naar Dubai.

En hotel we gaan gewoon van boot naar boot toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden