[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Ik ben deze week alweer aangehouden.

 

Deze keer kreeg ik een bekeuring omdat ik zat te bellen wat geheel terecht was maar,

 

Ik moest ergens achter Monster een kleine heistelling lossen. De machinist had mij gebeld dat ik bij de rotonde rechts moest en daar moest ik op hem wachten wat ik deed. Voor mij stopte een vw golf waaruit een agent stapte. De man was behoorlijk groot en onder zijn t shirt kwamen zowel in de nek al op zijn armen allerlei tatoeages uit.

 

Hij trok mijn deur open en blafte gelijk naar mij waar mijn begeleider was. Dus niets voorstellen maar gelijk uit te hoogte. Ik was gelijk uit gestapt omdat ik geen gezeik over mijn gordel wou die ik niet omhad. Ook goede middag zei ik hem. Mijn reactie op zijn toch wel onbehoorlijk gedrag.

 

Ik heb geen begeleider nodig zei ik hem daarna. Maar je bent te breed zei hij weer. Ik vroeg hem wat is te breed, ik rij op de doorlopende ontheffing die loopt tot 3.5 meter en tot die breedte heb ik geen begeleiding nodig. En ik ben geen 3.5 meter, meet maar na.

 

Dat zou kunnen zei hij nog steeds uit de hoogte wat ik hem ook gelijk zei. Hij beschuldigde mij van een overtreding wat geen overtreding was. Hierop kwam hij heel dicht bij mij staan en zei dat hij me toch wel had omdat ik zat te bellen. Je heb gelijk zei ik hem. Schrijf maar een bon....

 

Hij begon mijn gegevens te noteren in een kladblok en ik zou de bekeuring wel krijgen. Ik wou nu een bekeuring. Hij is aangezegd zei hij en dat mocht. Wat jij wil zei ik hem waarna ik hem zijn legitimatie vroeg die hij ook nog niet had laten zien. 

 

Al met al had ik er een slecht gevoel over en dit zei ik hem ook en dat ik als ik de bekeuring binnen zou krijgen ik in beroep zou gaan omdat ik mij niet correct behandeld voelde door hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron jij en de sterke arm vd wet is ook geen gellukige combinatie

 

Ik heb een probleem met gezag. Ik weet het en daarom werk ik vanaf mijn 20 ste al niet meer voor een baas en de tijd die ik daarna voor een werkgever heb gewerkt was op wederzijds respect. Dit was na mijn faillissement en zulke arbeidsverhoudingen zie je niet zo veel meer helaas.

 

Wie mij met respect behandelt en niet stom lult krijgt mijn respect terug, simpel.

 

Deze man begon gelijk te blazen in de hoop dat ik onder de indruk zou raken. Helaas.... ik raak niet onder de indruk, zeker niet van een klerenkast die onzin uitkraamt en wat ik hem dus ook vertelde. Dat vond hij niet leuk maar dat is zijn probleem. Misschien dat hij de volgende met iets meer respect aanspreekt.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ron dit hadden we hier in limburg met begeleiding een 2 motoragenten kwamen ons ophalen op de firma,Dabekausen, 1 was een vriend? van mij vergunning was in orde maar die zeikerd had altijd wat!! op een gegeven moment deed ik de auto op slot en liep richting luxauto,kwam hij me achterna en vroeg wat ik ging doen.ik zei dat ik dat gezeik van hem zat ben en weer naar huis ging en dat hij maar moest zorgen dat de lading op de plaats van bestemmong moest komen zonder mijn sleutels.ik tegen hem de groeten en stapte in toen kwam ie met verontschuldigingen en sinsdien als deze kwam voor mij te begleiden vroeg ie nergens meer om haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Ik heb geen begeleider nodig zei ik hem daarna. Maar je bent te breed zei hij weer. Ik vroeg hem wat is te breed, ik rij op de doorlopende ontheffing die loopt tot 3.5 meter en tot die breedte heb ik geen begeleiding nodig. En ik ben geen 3.5 meter, meet maar na.

 

Volgende keer dus niks zeggen en gelijk de boete accepteren.

 

Weet je 100% zeker dat ie geseponeerd wordt, als ie niet eens weet hoe breed je was en niet eens naar een vergunning heeft gevraagd/gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi klote zulk volk Ron maar ik zou je er niet te druk om maken. Werd van de zomer ook door zo'n westlandse blaffer staande gehouden en de boete zou ik thuis gestuurd krijgen met 2 weken. Dat is al een paar maanden geleden...:D

Bij mij zei hij hetzelfde. Maar ik heb ook iets in de trend van westlandse blaffer gezegd....

We gaan het afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke dag is het weer spannend of ik de volgende dag weer werk heb. Tot nu toe loopt het aardig al ga ik morgen met auto nummer 4 op pad van deze week. Ik vanmiddag steenhaasje tegen die een beetje gek naar mij zat te kijken terwijl ik juist heel enthousiast was.

 

Ik ga niet bij elke wagen mijn vaantje ophangen, dat komt ooit wel weer als ik weer eens voor langere tijd met een auto ga rijden.

 

Dit was auto nummer 1 van de week. Een 4 assige daf met een 4 assige euro er achter.

 

post-3346-0-23316800-1417630589_thumb.jp

 

Er moest een New Holland 385 van Zaandijk naar Amsterdam Noord, begeleiding is officieel niet nodig maar bij dit bedrijf is het netjes geregeld, binnen de ring A10 heb je in principe altijd begeleiding.

 

Dit was klus nummer twee, de 4 asser is te oud voor de milieu zone dus moest ik een andere trekker halen. Ik had er gelijk maar even een kleinere trailer achter gehangen omdat de straat waar ik moest laden erg krap was.

 

post-3346-0-12597700-1417630592_thumb.jp

 

Daarna moest er even een boot te water worden gelaten. Ik ging samen met de machinist naar de klant om de boot te laden. Ik moest de boot weer om de hoek lossen dus voor mij was het een kort ritje. Het neerzetten en goed vast zetten was het meeste werk.

 

post-3346-0-09274700-1417630594_thumb.jp

 

Dit klusje moest ik vanochtend doen. We moesten de kraanarm in Harderwijk zelf laden omdat de bovenloopkraan te licht was. De kraanarm stond op bokken. Dus achteruit de trailer er onder, uitvullen en uitpompen. Bij de tweede poging lag hij behoorlijk recht dus konden we hem vastzetten en daarna rijden. Gewicht van deze kraanarm, 45 ton....

 

post-3346-0-24697100-1417630598_thumb.jp

 

Dit word mijn koets voor morgen, ik heb hier een jaar of 2 geleden al eens vaker mee gereden. Morgen dus weer, we gaan bij Mammoet in Schiedam een kraan laden....post-3346-0-33335800-1417630600_thumb.jp

 

 

 

 

post-3346-0-78659200-1417630595_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat niet gek te kijken Ron, ik had al een foto van die auto voorbij zien komen.

Keek alleen of jij er toevallig inzat, voor hetzelfde geld was je weer met een ander span onderweg.

Okay, dan leek het zo. Ik twijfelde ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest donderdagmiddag wat staal stroppen omrijden op een terrein in Rotterdam. Ze moesten vanuit de opslag naar de laad en loskade gereden worden wat een stukje van een paar honderd meter was. Om te laden stond er een 500 ton's telekraan van Boekestijn en om te lossen een 750 tonner.

 

De klant voor wie ik daar heen moest was 's morgens daar met zijn eigen auto begonnen maar rond de middag werd het duidelijk dat hij het niet ging redden om de boot voor 18.00 uur vol ging krijgen alleen dus moest er een auto bij. Het lichtste strop woog 44 ton en de zwaarste 85.

 

Ik maakte de auto in orden en de eerste strop ging er op. Ik reed voorzichtig naar de loskade waar ik mijn auto helemaal aan de kant zette omdat ik nog niet onder de kraan kon. Ik deed mijn helm op en pakte mijn handschoenen en liep naar de andere auto om te kijken of ik ergens mee kon helpen.

 

Na een klein kwartiertje was de auto leeg en liep ik naar mijn auto om daar dit aan te treffen.

 

post-3346-0-25800500-1417855319_thumb.jp

 

Eerst dacht ik dat het een geintje was maar na een kwartiertje en wat uitleg over de onderlinge verhoudingen van de 2 bedrijven die daar op dat ene terrein zaten wist ik dus dat dit geen geintje was.

 

Ik word per uur betaald dus ging ik een bak koffie halen in afwachten dat de containers weer weggehaald werden. Dit duurde een uur!!!!

 

Ik persoonlijk kan mij er niet zo druk om maken maar dit werd dus van hogerhand opgedragen. Wat voor een kansloos mannetje ben je als je opdracht geeft om dit soort dingen te doen, je bent sowieso een beetje gefrustreerd omdat je een heel klein pikkie heb en je vrouw je dat meerdere malen per dag duidelijk maakt. Verder ben je op school vroeger altijd gepest omdat je zo verschrikkelijk dom was dat het gewoon lachwekkend was. Eerst wou je politie agent worden om zo iedereen terug te pakken maar zelfs daar was je te dom voor. Toen werd je terrein chef bij een container terminal en kon je je frustratie botvieren op chauffeurs.

 

En dan die heftruck chauffeur die de containers neerzette, echt triest. En dan hoe hij me aan zat te kijken, alsof het een übermensch was. Nu word ik per uur betaald en ze hadden van mij de containers tot de volgende dag mogen laten staan maar de klant waar ik voor aan het rijden was werd hier niet echt vrolijk van. De boot die voor de kade lag moest daar om 18.00 uur weg zijn want dan was de laad en loswal weer beschikbaar voor de container terminal. Die 18.00 uur werd nu natuurlijk niet gered.

 

Maar dit was een staaltje van, hoe kan ik jou dwars zitten en dan vinden ze het gek dat de bedrijven massaal na laten te investeren in de arrogante haven van Rotterdam of wegtrekken naar andere havens.

 

Zo dit moest er even uit, en dan maak ik me er nog niet eens al te druk over LOL

 

post-3346-0-30387300-1417855313_thumb.jp

 

Hoe de stroppen geladen werden was wel leuk om te zien. Ze pakte een uiteinde met de kraan en trokken hem omhoog, daarna legde ze de onderkant op bielsen en lieten hem op de auto zakken. Een precies klusje voor de machinist want als hij scheef gaat en er af rolt he je toch wel een probleem. Maar ij had het vaker gedaan dus alles ging goed.

 

Ik was uiteindelijk om 21.00 terug in Nederhorst den Berg. Vrijdag een dagje vrij wat goed beviel en wat ik maar aker ga doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat maandag heerlijk te genieten van een oude lullendag en te bedenken waar ik de rest van de week zin in had.

Kun je de hele week op een kieper? Euh, ja. De vorige keer was het ook goed gegaan. Hij was niet omgevallen en ook was ik niet vast komen te staan dus kom maar op.

Omdat ik er een hekel aan heb om vroeg mijn bed uit te komen en ik al om 06.30 moest laden op de Maasvlakte bleef ik in de auto slapen. Gister stond ik bij de nieuwe Pionier. Leuke tent waar je lekker kan eten en rustig kan slapen.

Vanmorgen om half 6 de wekker. Ik start de auto voor wat lucht en? Er gebeurde niets, wel starten maar niet aanslaan. Na een aantal keren proberen en uiteindelijk doorstarten sloeg hij aan. Na 10 minuten had ik wel wat lucht verwacht maar helaas. Motor weer uit relais omdraaien en pielen en weer proberen. Na een kwartier pielen ging de stoel omhoog.... snel tandenpoetsen en gas..... Vol goed moed resd ik de snelweg op. Hele display in het rood en geen olie druk meer en geen vermogen. Dus gevarenlichten aan en de vluchtstrook op. Apart want ik had de olie gecontroleerd en er zat meer dan genoeg in.

Een telefoontje met de garage gaf duidelijkheid, iets met een sensor en tijdgebrek, handig dat ze mij dat ook meedelen.

Om 15.00 weer telefoon. Het hoofd van het reis bureau belde.... ja en nee en jaja. Of ik morgen wat anders kon zoeken. Het werk wat ik zou doen was door de verwachte wind verplaatst naar maandag. Ik zei hem dat ik hier niet vrolijk van werd maar dat ik wel even een rondje zou bellen. Ik begon het dichtste bij huis, morgen druk vroeg ik de planner? Ja was het antwoord, geef me 5 minuten. Die 5 minuten werden 2 minuten toen belde hij dat hij mij morgen goed kon gebruiken.

Ik belde de man van het uitzendbureau en melde hem dat ik wat anders had. Goed geregeld was het antwoord en gelijk een vraag of ik zaterdag morgen vroeg langs de A15 wat wou stoeien met windmolendelen. Ik ben gek van geld verdienen dus heb ik natuurlijk ja gezegd.

En zo loopt het lekker door. Elke dag weer nieuw en leuk. En zoals ik altijd al gezegd heb, er is werk genoeg. Je moet het alleen willen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een dagje in de hoogwerkers.

 

Voor een klant in Amsterdam heb ik afgelopen vrijdag in de hoogwerkers gezeten. Iets wat ik een aantal jaren terug regelmatig deed. Ik had donderdag gebeld en toen vroeg de planner of ik dat wel eens gedaan had. Ik kreeg de nieuwe planner aan de telefoon die ik pas kort geleden ontmoet had. Ik had dat wel eens gedaan zei ik hem, het was wel weer ff terug maar zo'n probleem kon dat niet zijn. Vrijdagmorgen om half 6 pakte ik de auto op in Amsterdam en reed naar het laadadres, ik had de avond ervoor mijn "collega" al gebeld hoe laat die er zou zijn en die zou er rond 05.45 zijn en die had de sleutel.

 

post-3346-0-11472600-1418546665_thumb.jp

 

Het waaide vrijdag nogal hard dus ik durfde het niet aan om hoger te gaan op de auto, deze foto is genomen uit het bakje van een 23 meter telescoop hoogwerker op een meter of 8 boven de grond.

 

Creatief laden vond ik altijd wel leuk, de planner belde op, jij bent onderweg naar Utrecht toch. Ik antwoorde dat ik al weer had terug geladen in Bilthoven.

 

GRhmm ai..... Jammer zei hij.

 

Hij had nog een 18 meter knik hoogwerker staan daar in de buurt en die moest met spoed daar weg. Ik ga wel even kijken of ik hem er bij krijg. Ik had er een 14 meter rups telescoop op staan en met een beetje passen en meten lukt dat wel.

 

post-3346-0-49064800-1418546667_thumb.jp

 

Ik moest wel een paar keer van machine wisselen maar uiteindelijk stond het er op en alles binnen de bak. Voorheen deed ik ook nog wel eens het bakje tussen de kleppen door achter de auto hangen maar dat is vragen om problemen. Ook zat ik met de gewichts verdeling aardig. Er stond een 3 assige trekker voor dus dat gaf geen problemen.

 

Ik had een leuk dagje en om 16.00 uur zat ik thuis.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zouden Zaterdagmorgen vroeg gaan rijden dus besloot ik vrijdagavond al die kant op te gaan. We zouden om 04.00 vertrekken was de afspraak met nadruk op zouden :cool:

 

Ik stond bij de nieuwe pionier en had de wekker op 03,15 gezet. Ik reed de snelweg op richting de Maasvlakte om binnen 5 minuten toch wel een probleem te constateren. Op sw Suurhoffbrug waren ze aan het asfalteren. En niet gewoon een rijbaantje maar alles tegelijk. De brug was dus dicht. De brug waar wij overheen moesten. 

 

Ik belde mijn collega op die de dag er voor de trailers geladen had en ook de voorbereidende werkzaamheden had gedaan en vertelde hem het verhaal. Hij had de borden gezien vrijdag's en had er foto's van gemaakt en die door gestuurd naar de t.e.t. en Rijkswaterstaat met de vraag wat er ging gebeuren. Hij had de verzekering gehad dat wij conform eerder gemaakte afspraken om 04.30 konden passeren. Met een auto van 45 meter lang en een andere auto van 6.5 meter breed. 

 

Maar hij zei me dat hij er wel zou stoppen en met de uitvoerder van het werk ging overleggen.

 

Ik was doorgereden en stond ondertussen mijn trailer aan te koppelen. De begeleiders waren ook op tijd dus nu was het wachten op mijn collega. Die kwam vlak na 04.00 uur met het verhaal dat we niet mochten gaan rijden en pas om 07.45 door de afzetting heen mochten als eerste. Er waren nog verkeersmaatregelen getroffen bij de benzinepomp langs de A15 ook omdat we daar achteruit op moesten. De banen zouden afgekuist worden en er stond een bots wagen klaar om de boel van achteren te beveiliggen. Gewoon netjes geregeld dus.

 

post-3346-0-45408000-1418550719_thumb.jp

 

We mochten niet bij de klant op het terrein blijven staan. Er was een pen dag en ze begonnen vroeg met de aanvoer van spullen daarvoor dus stonden we op de doorgaande weg te wachten.

 

Om 07.15 gingen we rijden met zijn drieën en 4 begeleiders. Er was nog een auto bij die de hub geladen had. Die was wel breed en hoog maar niet extreem. We reden richting de Suurhoffbrug.  Mijn collega die te hoog was en ik moesten bij de afslag Oostvoorne er af omdat we niet onder het viaduct door konden ivm de hoogte. Bovenop de afslag was de vangrail weggehaald en waren er rijplaten neergelegd door een collega met een knijperwagen zodat wij aan de andere kant van het viaduct weer naar beneden konden. De auto met de naccel kon onder het viaduct door. Voor de afslag stonden nog allemaal pionnen en moest al het verkeer over de vluchtstrook wat bij ons niet ging lukken dus reden wij het werkvak in. De begeleiders die om ons heen reden haalde alle pionnen weg.

 

Toen wij stil stonden kwam er een busje tegen de richting aanrijden. De man stapte uit en stelde zich voor als de uitvoerder van de verkeersmaatregelen en vroeg wat we gingen doen. Ik legde het hem uit en vol verbazing hoorde hij het verhaal aan. Ik weet van niets zei hij.... :stom:

 

Na wat overleg besloten we om in ieder geval het werkvak uit te rijden en de afslag Oostvoorne te nemen zodat daarna de vangrail er weer tussen kon en de rijplaten weg konden. Wij reden het werkvak uit en namen de afslag. Bovenop stond een verkeersregelaar die ons gebaarde rechtsaf te gaan. Ik zette mijn auto op de handrem en stapte uit. Ik moest rechtsaf volgens de man. Dat gaat niet zei ik hem. Hij zei, je moet... Ik ben 45 meter lang dus dat gaat niet. Ik moet rechtdoor. De weg was afgesloten en ik kon niet rechtdoor. Ik zei hem dat er overleg was geweest en dat wij toestemming hadden. Hij had daar niets mee te maken. k zei hem dat ik ging bellen en dat ik voor hem hoopte dat er niets zou gebeuren. De weg was nog steeds dicht en de enige afslag was nu geblokkeerd. Ik mompelde wat over hulpdiensten die er nu niet door konden en liep naar de auto. Lichtelijk in paniek kwam de verkeersregelaar achter mij aan, het woordje geblokkeerd en hulpdiensten hadden hem wakker geschud. Hij haalde zijn auto en de pionnen weg en we konden naar de andere kant.

 

post-3346-0-02461500-1418550724_thumb.jp

 

Hier staan we op de oprit te wachten. Mijn collega met de brede auto was met een begeleider naar voren gereden om de situatie te bekijken. De weg zou dicht blijven tot zondagochtend 08.00 uur en wij konden niet blijven staan.

 

post-3346-0-66151000-1418550721_thumb.jp

 

Hij paste maar net onder het viaduct door.....

 

post-3346-0-10793700-1418550726_thumb.jp

 

Hier rijd hij voor me over de brug heen. Ook hier had hij niet veel ruimte. De begeleiders die voorop reden hadden genoeg beweging gehad. Ze hebben over een lengte van ruim een kilometer alle pionnen aan de kant moeten zetten....

 

Eenmaal op het los adres ging het snel. De banen werden afgekruist en de botswagen stond midden op straat. Binnen 5 minuten stonden we met zijn drieën achteruit op de parking.

 

Dit keer was alles van te voren besproken en aangemeld. Ook was er gebeld vrijdag's ivm de geplande werkzaamheden. Toch gaven ze groen licht voor een transport wat eigenlijk niet kon plaatsvinden die ochtend. met veel overleggen en een hoop extra werk konden we er door. Dat maakt dit werk ook zo interessant. Niet denken in problemen maar in oplossingen. Ik heb op de facebook pagina van Westdijk ook een filmpje gepaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mmmm zelluf ff naar de lokale sigarenboer of tankstation of zijn die dicht op zondag in Norge?? Of anders in een kweekkas zelf je eigen tabaksplanten kweken dan kun je zorgen dat je altijd een noodvoorraadje hebt. Moet je wel leren rollen want dat gaat iets anders dan een shaggie

Enig idee wat dat spul hier kost?

Kweekkas heb ik, maar het spul wil niet groeien hier en heb "andere" grønnsakker in de kas.

Maar waarom moeilijk doen als de diverse CF leden hier de deur zowat plat(kunnen)lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet denken in problemen maar in oplossingen

 

Ok......

 

Ik denk dat ik door mijn sigaren heen ben...

Kom eens met een oplossing... LOL

Ik ben met een oplossing bezig Eddy.... LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Enig idee wat dat spul hier kost?

Kweekkas heb ik, maar het spul wil niet groeien hier en heb "andere" grønnsakker in de kas.

Maar waarom moeilijk doen als de diverse CF leden hier de deur zowat plat(kunnen)lopen?

Hahaha misschien kunnen we hier op CF een actie voor je op touw zetten. Help murphy met sigaren de winter door of adopteer een sigaar voor murphy of misschien heeft iemand anders een idee. Kunt ook aan de kerstman een pallet sigaren vragen kun je even vooruit

Maar ik denk dat de sigaren met zo duur als de alcohol zijn daar in Norge

bewerkt door firerescue
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden