[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Ron, voor de beeldvorming; wat wegen die hoogwerkers eigenlijk. Je hebt die semi toch mooi vol staan.

Grt'n Joost

Je heb hoogwerkers van 800 kg tot meer dan 40 ton.

Ik weet het niet precies maar allebei rond de 12 ton?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk best wel een hekel aan Italië, en dat heeft niets te maken met het eten wat ik gewoon niet lekker vind maar gewoon met de mentaliteit van de mensen daar. Ik ben er vaak zat geweest en heb heel Italië gezien maar ik kan het er niet worden. Ik probeer er dus ook altijd onderuit te komen.

 

Nu loopt het aan het eind van het jaar en er is niet heel veel werk meer te verdelen. Ik had gehoopt deze week nog aan het werk te blijven en dan het jaar af te sluiten. Om 15.00 uur belde ik de eerste, dat was ook gelijk degene die mijn voorkeur geniet qua werk. Ik weet het nog niet was zijn antwoord, ik had zat werk morgen maar er word weer een hoop geschoven. Hij kon me dus niets garanderen en als ik iets anders kon krijgen moest ik dat doen.

 

De tweede stuurde ik een sms, het is daar rond die tijd een chaos op de planning en ik wou ze niet tot last zijn. Afwachten dus op antwoord.

 

Bij de derde krijg ik de directeur zelf aan de telefoon, nu zit hij wel eens vaker op de planning dus echt heel vreemd was dat niet. Hoe is het vroeg hij, goed antwoorde ik. Je weet wel waarom ik bel zei ik hem.... Of ik werk voor je heb zeker :p  Alsof hij gedachte kon lezen.

 

Heb je schone onderbroeken genoeg voor een week van huis vroeg hij. Natuurlijk had ik die en ik dacht dat hij me in de zeik nam. Zijn werkzaamheden bestaan namelijk uit rondjes rondom de kerk rijden en 's avonds na 18.00 uur moeten toch echt alle auto's onder de kap staan :ja:

 

Morgenochtend om 10.30 laden voor La Spezia  zei hij. Geen probleem antwoorde ik :cool:

 

Nog steeds in de veronderstelling dat hij mij in de zeik nam.

 

Maar nu begon hij toch wel serieus over tolkosten, maut, documenten en de te rijden route, je meent het serieus..... Ja natuurlijk zei hij.

 

Okay, ik ben er redelijk bekent dus vroeg ik meer info, ga ik over de Brenner of over Zwitserland, wat is het met wat voor auto en meer van dat soort blabla. Ook vergat ik he niet te vragen of er een koelkast in zat zodat ik mijn eigen eten mee kon nemen....

 

Later belde hij op om te vragen wat mijn voorkeur had, Zwitserland of de Brenner. Die vraag was niet heel moeilijk te beantwoorden, De Brenner natuurlijk. Geen gezeur aan de grens en niets te maken met documenten en lange wachttijden.

 

Ik ga dus morgen naar Italie, ik heb er zin in en vind het een mooie afsluiting van het jaar. Ook is het een mooie vracht. Het is binnenmaats en ik ga met een ssc met een 2 assig eurootje. Tijdsdruk heb ik ook niet, als het maar voor de kerst gelost word. Ik had al ff zitten rekenen en ik hoop vrijdagavond weer terug te zijn of anders zaterdag ochtend....

 

Word vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, al ben ik niet met kerst terug.....

Ik zou natuurlijk voor de zekerheid thuis kunnen blijven, straks gaan ze staken of valt er onverwacht toch nog een pak sneeuw....

Dat intereseerd mij heel weinig LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga met een dieplader en er gaat er nog een met een zeiletrailer. Dit kwam gister uit de lucht vallen en zoals een flexibele transporteur hoort te doen zeg je geen nee maar zoek je gewoon een oplossing.

En nu belde ik toevallig.

Bij dit bedrijf doen ze normaal weinig buitenland dus hebben ze weinig mensen die hier zin in hebben. Ik sta nu trouwens pas aan Arnhem aan de grens. Ze hadden de maten verkeerd doorgegeven dus moest er nog even met spoed een nieuw schuin juk gemaakt worden. Het ding wat ik heb geladen is 4.20 hoog dus het was een heel gereken om die binnenmaats te laden.

Maar het is gelukt, ik ben alleen de hele dag bezig geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had afgesproken om om half 11 te gaan laden. Dan zou ik rond 12.00 uur geladen zijn en kon ik mooi mijn uren nog volrijden. Om 09.00 uur was ik bij de auto, alles even opruimen en spullen bij elkaar rapen die ik nodig had om te laden.

 

Op het laadadres aangekomen samen met een collega die hem zou gaan laden met de kraan bleken de maten niet helemaal overeen te komen met wat opgegeven was dus de bok die ik mee had voldeed niet. na wat overleg met mijn opdrachtgever besloten we hem plat te laden en hem naar een klant te rijden die in de constructies zat. Deze zouden dan een bok gaan maken die wel paste.

 

De opdracht voor deze vracht was pas een dag ervoor binnengekomen. Het frame wat geladen moest worden was 4.20 hoog en ik had toegezegd dat ik hem wou wegbrengen mits hij binnen de maten bleef. Italie is heel streng en ik wil graag de kerst, oud en nieuw en pasen thuis vieren. En als je hier je zaakjes niet voor elkaar heb heb je een groot probleem, heel groot.

 

Gelukkig word er bij dit bedrijf goed geluisterd naar de chauffeur en word eigen inbreng ook gewaardeerd dus in overleg met de klant en een tekenaar werd eerst de lading op de auto getekend en daarna de bok er bij.

 

Ik pakte een andere auto om de stalen balken te halen en uiteindelijk om 16.00 uur begonnen ze met de schuine bok te bouwen. Ik had gevraagd de bok zo te bouwen dat we het frame wat ik moest laden vast konden bouten op de bok wat ook gedaan werd.

 

Uiteindelijk reed ik om 21.00 uur weg uit Amsterdam om het om 23.00 uur aan de grens al zat te zijn.

 

post-3346-0-02224200-1418920884_thumb.jp

 

Dit is het frame binnen bij het constructie bedrijf.

 

De tweede dag kwam ik tot Rozenheim en vandaag stond ik om 13.30 op mijn losadres in La Spezia. Hier reed ik om 15.30 gedoucht en wel weer het terrein af.

 

post-3346-0-27905900-1418920886_thumb.jp

 

Dit was vanmorgen toen ik de Brenner af kwam.

 

post-3346-0-40531000-1418920887_thumb.jp

 

Mijn koets van deze week....

 

post-3346-0-78697300-1418920888_thumb.jp

 

En hier de bok, de bok staat er nog op, die gaat weer terug naar Nederland.

 

Ik sta nu 120 km voor Milaan. Morgenochtend ga ik om 04.00 uur rijden en ga terug via Zwitserland. Als het een beetje loopt ben ik zaterdag met de middag thuis en dan ben ik vrij tot het nieuwe jaar. Of er moet iemand bellen met een leuk ritje natuurlijk, dan pak ik mijn spullen weer en ben weer weg. Toch wel makkelijk als je je werk leuk vind. 2 jaar terug was ik met een forumlid bezig om een ritje Finland te doen met oud en nieuw, mijn jongste zoon zou meegaan maar die rit is toen helaas niet doorgegaan.

 

Dus mocht er iemand een leuk ritje in de aanbieding hebben, er valt altijd over te praten LOL

 

En ja, er is echt wel werk. Als je maar goed om je heenkijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gister werd ik weer gevraagd voor een ritje België.

 

Dat was ik maandag ook al maar toen hadden ze het intern weten op te lossen. Ik ben namelijk niet eerste keus bij de meeste opdrachtgevers. Sommige zullen zeggen dat dat komt omdat ik een prutser met een grote mond ben en een ander zal zeggen doordat dit komt omdat ik iets duurder ben dan een ander.

 

Geef daar zelf maar een invulling aan. Wat een ander van mij denkt interesseert mij toch al niet al te veel. Zeker als ze negatief over mij denken.

 

Maar aan dit ritje zit een verhaal met een ver verleden. Het bedrijf waar ik voor weg moest was ook het eerste bedrijf waar ik ooit legaal voor de weg op ging met een vrachtwagen. 25 jaar geleden werd mij gister verteld.

 

Het was voor mij 10 kilometer rijden naar deze klant. Als ik dit vaker zou doen zou ik mooi op de fiets gaan dacht ik bij mezelf. Ik had een kenteken opgekregen en die zocht ik tussen de ongeveer 60 auto's die netjes geparkeerd stonden op een rijtje.

 

Toen ik de auto had gevonden gooide ik mijn tas in de auto en plakte mijn tom tom achter het raam. Dichi kaart er in en ik was er klaar voor. Ik was nog te vroeg want ik zou achter een andere chauffeur aan rijden die er de dag ervoor ook al was geweest. Ik reed de auto achteruit de rij uit en ging naar de wasplaats waar ik iemand bezig had gezien.

 

Ik stopte en liep naar hem toe. Ik wist namelijk niet precies hoe de auto werkte. Toen ik naar hem toe liep herkende ik hem gelijk. Ondanks dat hij smerige handen had gaf ik hem een hand en stelde mij voor. Weet je het nog vroeg ik?

 

Hij kon mij zo snel niet thuisbrengen maar we raakte wel aan de praat. Dit was namelijk de man met wie ik 25 jaar geleden het eerste ritje meeging op een kieper en die het mij toen allemaal uitgelegd had, ff uit mijn hoofd was dat met een terberg f 2000 of 3000.  

 

En nu stond ik hier weer, na 25 jaar aan dezelfde man te vragen of hij mij de auto kon uitleggen. hoe klein kan de wereld zijn. Na een praatje over wederzijdse kennissen werd ik gebeld door mijn collega die vroeg waar ik was, hij was er klaar voor en stond voor het hek. Tijd om te gaan

dus.

 

post-3346-0-97586100-1420027488_thumb.jp

 

Weer een 10*4  Het blijft trekken LOL

 

We moesten laden tussen Namen en Luik bij een kalkgroeve. In het donker erg moeilijk te vinden maar we reden er gelukkig in een keer heen.

 

post-3346-0-17745200-1420027491_thumb.jp

 

Ook wel weer leuk. We werden geladen met een lopende band. 22 ton ging er in en toen was hij vol ook. Het leeg gewicht van de auto was 19 ton dus bleven we mooi onder het max toelaatbare gewicht.

 

post-3346-0-10126200-1420027493_thumb.jp

 

Nog een actie foto :cool:  Binnen 3 kwartier waren we allebei vol en hadden we gelijk de 3 kwartier er op (lange leve de nieuwe tacho. Aan de grens nog even heerlijk slecht bij de Mc Donalds binnengestapt en toen naar Tata om te lossen. Om 02.30 zat ik weer in mijn personenauto onderweg naar huis met 12 betaalde uren op zak en weer een leuke ervaring rijker.

 

Dit was eerder die ochtend. Er was een forumlid met een dakkapel aan het stoeien in BAKKUM.

 

post-3346-0-82952600-1420027484_thumb.jp

 

post-3346-0-66880400-1420027486_thumb.jp

 

Deze man heeft ook leuk en afwisselend werk :ok:

 

 

 

 

Maar het eerste jaar is weer voorbij.

 

Ik heb nog niet gekeken hoeveel omzet ik gedraaid heb maar weet dat het goed zit. Ik heb een perfect jaar gehad en ik heb bij iedere opdrachtgever mijn geld gehad wat toch ook wel belangrijk is.

 

Goede voorneens voor het volgende jaar heb ik ook niet. Ik ga gewoon op deze manier verder. Ik ben nog met 2 of 3 nieuwe opdrachtgevers bezig maar die zijn niet noodzakelijk om aan het werk te blijven maar zijn meer omdat dat ik dat leuk vind. Heel misschien ga ik nog even in onderhandeling met een forumlid om daar een tijdje te gaan rijden maar ook dat is niet zeker en zou ook zijn omdat ik dat gewoon leuk vind.

 

Gister kreeg ik een berichtje van een kennis van mij die wat oude truckstars aan het doorbladeren was en een advertentie tegen kwam waarin ik stond. De advertentie was van Aad de Wit, een bedrijf waar ik jaren voor gewerkt heb. Leuk om de foto even terug te zien en te zien waar ik toen mee bezig was en waar ik voor stond.

 

Ook toen moest ik mezelf vaak verdedigen wat ik dan ook altijd en graag deed.

 

Eigenlijk is er niets veranderd.

 

post-3346-0-15777400-1420027483_thumb.jp

 

Ik wens jullie allemaal een prettig uiteinde en een nog beter begin. Blijf vooral positief want met een negatieve instelling ga je er niet komen.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat stukje over aad de wit staat mij iets van bij nl.de kosten die je als eigen rijder onderweg in de hand kon houden ,hoofzakelijk belkosten.

Is wel lang geleden.

Die had het toen aardig voor elkaar denk ik.

 

 

Ook bij Aad de wit was het wat. Ik heb daar een behoorlijke tijd gereden en je was daar echt heel veel weg. Elke week een rit Portugal en dan chipiona terug laden. 5500 km in de week was normaal.

 

De vaste chauffeurs van Aad de Wit werden op een lullige manier op straat gezet. De mensen achter dit bedrijf zagen toen al dat er op de normale ouderwetse manier eigenlijk geen toekomst meer zat in het transport,

 

De toenmallige boekhouder en huidige mededirecteur van Aad de Wit (het bestaat nog steeds) heeft heel veel voor mij betekend in de periode na mijn faillissement. Het zijn nog steeds mensen waarop je kunt bouwen al is er van het oude bedrijf niets meer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

En ja, er is echt wel werk. Als je maar goed om je heenkijkt.

 

Dat is me gisteren wel weer bewezen. Moest rijden voor een voor mij nieuw bedrijf (kende het wel van de buitenkant) en raakte in gesprek met de planner. Die gaf ook aan dat ze ontzettend veel moeite hebben om goede chauffeurs te vinden en constant op zoek zijn. En dat terwijl ik ze in de regio ken als een gezond en goed bedrijf waar je goed kan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Die gaf ook aan dat ze ontzettend veel moeite hebben om goede chauffeurs te vinden en constant op zoek zijn.

 

 

Je zegt het goed.

 

En met wat ik nu ga zeggen maak ik geen vrienden. De goede chauffeurs hebben werk en hebben tijdens de crisis ook werk gehad. Wat er nu in de ww zit zijn ouderen en mensen met een beperking of chauffeurs met een beperkt netwerk of de wat mindere chauffeur.

 

Het klinkt heel lullig maar het is wel de waarheid. Deze mensen vallen nu buiten de boot en dat is mede de schuld van onze overheid die ieder risico bij de werkgever neerlegt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mag jij eigenlijk met een 10x4 rijden in belgie? Max toegelaten gewicht voor 8x4 is 32 ton als ik me niet vergis en ik heb nog nooit een 10x4 op BE nummerplaten gezien (en nee, niet omdat ze te dom zijn maar zoals jij zal weten is men hier veel strenger ivm aslasten..)  ->vooral minder ruimdenkend..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag jij eigenlijk met een 10x4 rijden in belgie? Max toegelaten gewicht voor 8x4 is 32 ton als ik me niet vergis en ik heb nog nooit een 10x4 op BE nummerplaten gezien (en nee, niet omdat ze te dom zijn maar zoals jij zal weten is men hier veel strenger ivm aslasten..)  ->vooral minder ruimdenkend..

 

Leuke vraag waarop ik het antwoord niet weet.

 

Wel hebben wij het daar vannacht over gehad toen wij aan het rijden waren. Je ziet ze namelijk niet in België. Ik heb bij Westdijk wel heel veel met een 10*4 in belgie gezeten en daar kreeg ik volgens mij 3keer 9 ton en twee keer 11 op de ontheffing (technisch was dit nog meer)  maar dan reed ik onder ontheffing. Gister wogen wij 41 ton op 5 assen.

 

Ik zou het niet weten, misschien weet iemand anders het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jammer dat ik je ben misgelopen Ron, ik was op de zaak onderhoud aan het doen aan mijn auto. Kraantje smeren en kleine reparaties. ik weet gelijk wie je bedoelt, onze banden goeroe en oldtimersjouwfeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat ik je ben misgelopen Ron, ik was op de zaak onderhoud aan het doen aan mijn auto. Kraantje smeren en kleine reparaties. ik weet gelijk wie je bedoelt, onze banden goeroe en oldtimersjouwfeur.

Ik was er rond 14.00 uur . Toen stond er wel een Volvo buiten. Stond jij binnen dan. Ik heb nog even een bak koffie gehaald in de kantine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

.......

 

En nu stond ik hier weer, na 25 jaar aan dezelfde man te vragen of hij mij de auto kon uitleggen. hoe klein kan de wereld zijn. 

 

.......

 

 

.

Of jij hebt in al die jaren weinig tot niets bijgeleerd.... LOL

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik was er rond 14.00 uur . Toen stond er wel een Volvo buiten. Stond jij binnen dan. Ik heb nog even een bak koffie gehaald in de kantine.

Ja, ik stond binnen, maar in de tweede hal. Volgende keer beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben altijd van mening geweest en eigenlijk ben ik dat nog steeds dat de code 95 werd afgeschoten of in ieder geval aangepast zou worden.

 

Ik denk nog steeds dat er vandaag of morgen een officieel onderzoek naar buiten komt waaruit blijkt dat de helft van de chauffeurs die code 95 "plichtig" is hier op een of andere manier niet officieel is aangekomen dus dat het helemaal op de schop gaat.

 

IK had afgesproken om het samen met een kennis te halen als we het zouden doen.

 

Zaterdag 10 januari ga ik veilig werken langs de weg doen. Ik sta nog wel eens langs de weg te werken dus ik wil nu wel eens weten of ik dat veilig doe.

 

Zaterdag 17 januari ga ik een cursus digitale tachograaf doen. Ik weet na al die jaren nog steeds niet hoe dat ding werkt dus het word nu maar eens tijd.

 

Zaterdag 31 januri ga ik een cursus bhv doen. Nuttig lijkt me als ik dan toch weer de banken in moet.

 

Zaterdag 28 februari ga ik ladingzekering doen. Ook dit word wel een keer tijd. Na de laatste controle bij Delft waarna ik een hele stapel bekeuringen kreeg volgens de overijverige agent omdat er niets van klopte (ik heb pas een bekeuring gehad omdat der ontheffing verlopen was en dat was al 2 maanden terug of zo)

 

Zarterdag 14 maart ga ik praktijk doen. Het nieuwe rijden.

 

Dit alles kost mij 750 euro ex de btw en dit was een aanbieding :D

 

Na deze opleidingen zal ik weer een betere chauffeur zijn hoop ik en nog veiliger kunnen werken als dat ik nu doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Succes met het in de schoolbanken zitten. Had voor 3 weken terug de cursus het nieuwe rijden.

S,morgens eerst het rondje op je eigen manier. En smiddags op zijn manier. Bij mij zat er geen druppel verschil in bij het verbruik. En toch deed ik het niet goed volgens die man! Haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes met het in de schoolbanken zitten. Had voor 3 weken terug de cursus het nieuwe rijden.

S,morgens eerst het rondje op je eigen manier. En smiddags op zijn manier. Bij mij zat er geen druppel verschil in bij het verbruik. En toch deed ik het niet goed volgens die man! Haha

 

Ik ben heel benieuwd naar de cursus ladingzekering.

 

Kijken hoeveel ervaring de docent heeft met het vastzetten van bijvoorbeeld een PM20 of 25. Niet dat dit nu zo heel moeilijk is maar deze machines (net als de meest heistellingen) laad je tegen het achterdek van de trailer en moet je dus voorwaartse krachten gaan zekeren.

 

Ik heb hier een tijdje terug een flinke discussie over gehad met een controleur van de politie. Ik had ongelijk zei hij maar de bekeuring daarvoor (die hij later wel zou schrijven) heb ik nooit gehad. Ik had ter plekke wel foto's gemaakt van hoe ik het vast had staan voor als de bekeuring wel zou komen. Ik was het uiteraard niet eens met zijn deskundige mening.

 

Ik ben alleen bang dat als ik dit ga vragen aan de docent van de cursus hij het antwoord ook niet weet. Ik denk dat het meer gaat hoe je pallets e.d. in vrachtwagen moet zekeren. Maar we gaan het meemaken, er zit een lunch bij de cursus en alle cursussen worden gehouden in Amsterdam. Dus denk ik dat het wel gezellige dagen gaan worden. O.a. met de nabesprekingen van de dag in de kroeg.... :D

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden