[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

@shompie.

Als jullie het leuk vinden....??

Nou eigenlijk niet, maar ja, die meerderheid hé :angel::p

Oh, hoor net van mevr. fleur dat ik m'n :zegtniets: moet houden.

Tja, tegen zoveel wijsheid kan ik niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Afgelopen week een weekje gehad met veel rijuren. Dat betekent dus dat je de hele week aan het rekenen ben. Ik ben Zondag vertrokken, eerst naar de "zaak" om de trailer aan te koppelen en een paar kettingen te leggen. Er stond een rangeermachine op de trailer voor op het spoor, en dan eentje met wielen er onder zadat hij makkelijk van het ene spoor naar het andere spoor kan. Ik was alleen wat te hoog en een beetje te zwaar maar in principe was het een binnenmaats vrachtje. Deze was bestemd voor Salzgitter, hier stond ik snacht's om half 2 en ben ik tot 8 uur naar bed gegaan. Toen ik mij melde met het verhaal dat ik kwam lossen maar niet het terrein op kon omdat mijn rust er nog niet op zat zei de portier dat ik dan maar later terug moest komen. Ik had opgekregen dat het toch wel belangrijk was dat de machine er om 8 uur zou staan. Dus, rijplaten op de grond en machine er af gereden, daar staat hij, als je hem wil hebben kan je hem pakken. Ik had om 8 uur gelost.

Ik kon tot 15.00 uur terugladen bij emden. Het was ruim 300 km dus als ik om half 11 mocht rijden zou ik dat makkelijk redden. Na wat in de file gereden te hebben was ik er uiteindelijk om 14.30 en werd ik nog geladen. Hier moest ik een een zink bassin laden voor een verzinkerij bij Brest. Wederom was het enige aan dit vrachtje wat apart was de hoogte en het gewicht. Dit was weer een autobaan vrachtje.

post-10753-1394786592,594_thumb.jpg

Dus maandag mijn uren volgereden en ik kwam precies bij de LAR terrecht. Ik dacht even bij Joost een wijntje te drinken maar helaas..... Joost was niet meer, jammer. Ik mocht daar altijd graag komen.

Het was vanaf daar nog 765 km naar het losadres, dit moest dus kunnen in een dag. Ik dus de planning gemeld dat ik woensdagochtend vroeg kon lossen zodat ze de kraan konden regelen. De kraan zou er rond 11 uur zijn dus kon ik uitslapen wat ik dus ook maar gedaan heb. Kon ik na een dag van 10 rijuren ook een mooie lange pauze er aan vastplakken.

De kraan was er mooi op tijd, de kraanmachinist had nog niet zoveel ervaring vermoed ik. Hij was erg zenuwachtig. Hij stapte uit om mij een hand te geven, terwijl hij uitstapte rolde zijn kraan naar achter tegen de oude zinkbak aan. Ik probeerde hem nog wijs te maken dat hij weer zijn kraan in moest maar hij moest en zou mij eerst een had geven. Toen de boem was geweest begreep hij mij opeens wel.....post-10753-1394786593,7893_thumb.jpg

Nadat ik hem geholpen had met de kraan opstellen en hem op meer draden zetten begon hij enthousiast met zijn werk. Hij was nog niet eens los van de auto toen alle alarmbellen begonnen te rinkelen. De kraan kon het niet tillen. De machinist kwam uit zijn kraan en zei dat hij er niets van begreep. Hij besloot hem te overbruggen om hem toch maar van de auto af te krijgen. Toen ik hem vroeg of het niet iets te maken had met het ballast wat hij vergeten was eraan te hangen begon hij een heel verhaal dat dat niet uitmaakt. Okay, wat jij wil. Hij hing het er voor de zekerheid toch maar even aan. Daarna heb ik de kraan niet meer horen piepen.....

Toen ik leeg was gemeld bij de planning, morgenochtend in Zeebrugge een trailer uithalen die schade had en geladen was met een schroefas van een boot, of ik dat zou redden, na even gerekend te hebben antwoorde ik positief, met een lege auto zou ik dat moeten redden om dat in 10 rijuren te redden.

De rest komt wel even.... Pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus maandag mijn uren volgereden en ik kwam precies bij de LAR terrecht. Ik dacht even bij Joost een wijntje te drinken maar helaas..... Joost was niet meer, jammer. Ik mocht daar altijd graag komen.

Restaurant Les Mille Pattes.

Av de l'europe

59223 Roncq

Deze is zeker zo goed,en maar een paar km verder,tweede afslag over de grens,net in Frankrijk,bovenaan de afslag rechts af,na 300 meter op de rotonde links(about round over the roundabout voor onze UK vrienden :D ) dan zit hij gelijk rechts op de hoek.doorrijden tot volgende rotonde(100 mtr) en dan rechts, i.v.m. eenrichtingsverkeer, om de grote parking op te kunnen rijden

https://maps.google.nl/maps?q=50.754408,3.136709&num=1&t=h&z=18

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Woensdagavond om 11 uur, na precies 10 uur rijden kwam ik aan in Zeebrugge op kaai 143, hier stond ook mijn Poolse collega al met een enkele trekker om mijn trailer over te nemen. Toch wel leuk rijden in Frankrijk, kijk maar eens hoeveel km vanaf Brest naar Zeebrugge het is, en dat in 10 rijuren.

Smorgen's om acht uur melde ik mijzelf op het kantoor van de rederij, de trailer die ik uit moest halen had schade en daarvoor moesten er papieren ingevuld worden. Na wat heen en weer gebel en gemail was alles in orde en kon ik de trailer aan gaan koppelen. Het is echt triest om te zien hoe ze in zo'n haven met je spullen omgaan, zoiezo de scade die er aan zat was niet nodig geweest maar de luchtvering stond ook nog naar beneden. Ze hebben hem dus de boot afgereden met de luchtvering omlaag, hup terminal trekker er onder, de schotel zo hoog mogelijk want dan hoeven we de poten niet in te draaien en dan vol gas de boot af. Er lag wel een schroef as van 32 ton op en dat alles op het achterste asje van de

trailer....post-10753-1394786613,5386_thumb.jpg

Aangezien ik deze vracht op de doorlopende Belgische ontheffing kon rijden kon ik gelijk weg en had ik ook geen begeleiding nodig. In Belgie zijn ze de laatste tijd erg streng en als je wat probeert te gokken gaat dat vaak niet goed. Ik had contact gehad met de planning en was om 17.00 uur aangemeld om te lossen, ik moest lossen vlak over de Nederlandse grens bij Emmen bij een groot scheepswerf aan de Ems dus ik had daar tijd genoeg voor.

Rond 15.00 uur werd ik door de planning gebeld dat ik pas de volgende dag om 07.00 uur gelost zou worden, dit was ook geen probleem want zo hoefde ik het stukje in Duitsland ook niet te gokken met de spertijd en kon ik op mijn gemakje nog wat oude kennissen opzoeken. Ik heb wel eerst van te voren gebeld of ik welkom was met ietsje overlengte maar dit was geen probleem.

Ik was dus al lekker op tijd in Klazienaveen, ik was op Hank al wezen douchen dus ik kon gelijk aan de koffie, ik had eerst nog geprobeerd om mijn trailer er recht achter te krijgen maar ik kreeg de handbesturing niet aan de praat. post-10753-1394786614,7787_thumb.jpg

Na een gezellige avond met af en toe een goede verhitte discussie (waar ken ik dat toch van) vertrok ik om 05.00 naar het los adres, ik stond daar mooi om 06.00 stil en werd om 07.00 uur gelost. Een belletje met de planning leerde mij dat ik even langs de Broshuis moest met de trailer om de schade te laten opnemen, ik was hier nog nooit geweest en ben dus ook de halve fabriek even rondgestruind. Ik was om 14.30 terug in alphen en na de auto te hebben afgetankt en schoongemaakt kon ik naar huis. ( ik had 3 weken met deze auto gereden en de vaste chauffeur begon maandag weer) Op zich had ik niet een hele spannende week gehad maar wel een hele mooi week waarin ik weer lekker ouderwets strak mocht rijden en mezelf evengoed nog aan de uren kon houden al blijft het wel een heel gereken.

Volgende week beginnen met een lengte vrachtje (30 meter) naar Bremerhaven, daarna waarschijnlijk naar Esbjerg..... Mijn oudste zoon gaat een weekje mee, dus het belooft een gezellige week te worden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat schuif ik nog even voor me uit tot de avonddis. Zou trouwens wel kunnen nu, want rijverbod.

Waar zit je kerel? En waar kom je vandaan en waar ga je naar toe?

BTW: Ga zo door Shompie!

Je had trouwens wel even je knieën onder Freddies tafel kunnen steken............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ha die Erik. Dat heb ik al ergens neergeplempt. Net onder Nantes in Pont St Martin. Hou als enige de P bezet, maar Resto is gelukkig wel gewoon open. Heb inlogcode van z'n prive internet gekregen want hij vond 't al zielig zat dat ik hier alleen sta. Heb ik mooi de tijd om ff 'bij' te lezen. Maandag weer verder. La Baule, Noirmoutier, Brive eo, kruising A20/N145, Amboise en Le Mans. Ik zeg: niet slecht t/m woensdag nog knagen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Waar zit je kerel? En waar kom je vandaan en waar ga je naar toe?

BTW: Ga zo door Shompie!

Je had trouwens wel even je knieën onder Freddies tafel kunnen steken............

Dat had zo maar gekund ja, alleen ben ik niet een type dat onuitgenodigd ergens aan tafel ga zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Dat is dan jammer dat mij dat ontgaan is, voor een gratis bakje koffie ben ik altijd wel te porren, zeker in deze tijd dat we allemaal een stapje terug moeten. DAn weet ik dat voor de volgende keer. Nu we het er toch over hebben, ik sta maandag rond 17.00 uur aan Nieuweschans, is er daar nog iemand in de buurt waar ik aan kan schuiven. Voordat ik weer wat gemist heb, ik heb wel mijn oudste zoon mee, dus het moet wel een tafeltje voor minimaal 2 zijn :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is dan jammer dat mij dat ontgaan is, voor een gratis bakje koffie ben ik altijd wel te porren, zeker in deze tijd dat we allemaal een stapje terug moeten. DAn weet ik dat voor de volgende keer. Nu we het er toch over hebben, ik sta maandag rond 17.00 uur aan Nieuweschans, is er daar nog iemand in de buurt waar ik aan kan schuiven. Voordat ik weer wat gemist heb, ik heb wel mijn oudste zoon mee, dus het moet wel een tafeltje voor minimaal 2 zijn :D

Je komt waarschijnlijk via de N33(?) Assen-zuid naar Veendam. Dan ga je toch naar Bareveld, plek zat voor exeptioneel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Je komt waarschijnlijk via de N33(?) Assen-zuid naar Veendam. Dan ga je toch naar Bareveld, plek zat voor exeptioneel.

Kan ik daar gratis aanschuiven ???:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Dus het is daar net een echt restaurant ? Ik dacht omdat ik de uitnodiging van Freddie over het hoofd gezien had dat ik het nu elders goed kon maken. Het zou trouwens helemaal geen verkeerd idee zijn, een netwerk opzetten van forumleden waar je savond's met de pot mee kan eten, dat scheelt een hoop kosten voor onderweg :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden