[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

ik liet me gister even gaan.

 

Ik was druk, was de hele week al beroerd en had op vrijdagmiddag op kaai 869 in Antwerpen allemaal zenuwachtige mensen voor me staan.

 

Ik moest een open topper met overhoogte inleveren bij europe terminal in Antwerpen. Met laden liep het al niet en onderweg bij Bergen op Zoom reed ik ook nog eens de file in. Balen dus. en dat op de vrijdagmiddag voordat ik op vakantie ging.

 

Het aanmelden van mijn "doos" was al; een avontuur op zich, ik heb geen alfa pas dus die moest ik gaan halen bij de securitie. Die zat weer in een ander gebouw waar ik met de vrachtwagen heen ging, daar aangekomen kreeg ik mijn pas pas als ik mijn vrachtwagen van het terrein af haalde. Dat stond namelijk op het bord dus daar moest ik me aan houden, ga maar lopen zei de vriendelijke man.

 

Dus behoorlijk geiriteerd kwam ik terug bij de computer waar ik mij aan moest melden. Deze computer vertelde me dat ik niet aangemeld was. 

 

Ik moest een aantal keren naar de vriendelijke dame van de probleemdesk om het uiteindelijk aan te melden. Ondertussen was het al over 18.00 uur en was mijn motivatie geheel weg. Ik stapte in de auto om naar de controle te rijden, ik was niet de enige en rondom mij waren een hoop collega's die hetzelfde gevoel hadden als ik. 

 

Ze waren er allemaal klaar mee en wilde naar huis of zo.

 

Ik stond uiteindelijk netjes in de rij toen er van links een witte aardig gehavende daf 105 ssc aankwam die hem tussen mij en mijn voorganger in prakte en die gelijk met allemaal handgebaren iets duidelijk probeerde te maken. Ik deed mij raam open en vroeg hem of het wel goed met hem ging, zijn antwoord was dat hij er al zwei stunden stond en dat ik maar moest warten....

 

Achter het stuur zat een klein verhit mannetje in vieze kleding, hij was ongeschoren en zag er aardig verhit uit. Zo deed hij ook, ik kreeg in een of andere vreemde taal een hele preek van hem. Ik antwoorde in het Nederlands dat hij van mij voor mocht (ik wou het risico niet lopen dat hij mijn cabine van de bijna nieuwe auto zou beschadigen) Tevens vertelde ik hem , mede gesteund door wat handgebaren,dat ik per uur betaald werd dus dat het mij niet zoveel uitmaakte. Dit begreep hij op een of andere manier en hij werd nog bozer, hij sprong op uit zijn stoel en ging half uit het bijrijderraam hangen om zijn ongenoegen over mij te uiten. Hierbij zag ik zijn gebid, 1.5 tand die nog zwart was ook. Ik vroeg hem in het Nederlands of hij zijn tanden wel eens poetste, dit begreep hij uitewraard niet en toen deed ik het gebaar na van tandenpoetsen.....

 

Hij zat iets meer dan een meter van mij vandaan en het was eigenlijk het eerste wat in mij opkwam......Sorry.

 

Daarna gebaarde ik vriendelijk dat hij voor mocht. waarna hij wippend van woede voor ging.

 

Ik denk dat dit probleem in Belgie vrij groot is, groter dan in Nederland. Donderdag ochtend had ik een Belg bij zijn kraag die later zijn excuus kwam aanbieden.

 

Ik sta te wachten in een rij vrachtwagens van 10 auto's. Ik sta daar als laatste auto, bij kaai 1616 beginnen ze om 07.00. Om 07.15 gebeurde er nog steeds niets. Ik pakte mijn papieren en liep naar voren om mezelf aan te melden. Iedereen lag nog te slapen in de auto's die ik voorbij liep dus toen ik mij had aangemeld stapte ik in de auto en reed ik de rij voorbij totdat ik voor de slagboom stond. Er stond voor mij een auto die ook de rij voorbij was gereden maar die had zich niet eerst aangemeld dus die stond daar stil midden op straat en ik er achter. 

 

Loopt er een Belg voor mijn auto langs die een heel verhaal begint over platkoppen die asociaal zijn en altijd voordringen. toen hij bij mijn auto stond begon hij een heel verhaal in gebrekkig Duits dat ik mezelf eerst moest aanmelden en dat ik niet voor moest dringen. Ik stapte uit en ging voor hem staan en vertelde hem in het Nederlands dat ik mezelf netjes had aangemeld maar dat ik niet door kon rijden omdat zijn Belgische collega die voor mij stond zichzelf niet had aangemeld dus dat als hij wat te zeiken had hij zijn eigen collega er even over aan moest spreken. 

 

Hier schrok hij toch wel van....

 

Hij liep weg en mompelde iets over platkoppen die alles verziekte.

 

Hij reed zijn auto door de slagboom en stopte daar weer, hij stapte uit en liep terug naar mij. Hij zei sorry en dat hij rotdag had en liep weer naar zijn auto....

 

Dit is dus een voorbeeld van een chauffeur die super gefrustreerd is en die dat afreageert op de chauffeurs. Best wel jammer want die komen gewoon hierheen gelokt door verhalen over het grote geld. Dit gaat gewoon een keer fout en loopt het uit de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik liet me gister even gaan.

Ik was druk, was de hele week al beroerd en had op vrijdagmiddag op kaai 869 in Antwerpen allemaal zenuwachtige mensen voor me staan.

Ik moest een open topper met overhoogte inleveren bij europe terminal in Antwerpen. Met laden liep het al niet en onderweg bij Bergen op Zoom reed ik ook nog eens de file in. Balen dus. en dat op de vrijdagmiddag voordat ik op vakantie ging.

Het aanmelden van mijn "doos" was al; een avontuur op zich, ik heb geen alfa pas dus die moest ik gaan halen bij de securitie. Die zat weer in een ander gebouw waar ik met de vrachtwagen heen ging, daar aangekomen kreeg ik mijn pas pas als ik mijn vrachtwagen van het terrein af haalde. Dat stond namelijk op het bord dus daar moest ik me aan houden, ga maar lopen zei de vriendelijke man.

Dus behoorlijk geiriteerd kwam ik terug bij de computer waar ik mij aan moest melden. Deze computer vertelde me dat ik niet aangemeld was.

Ik moest een aantal keren naar de vriendelijke dame van de probleemdesk om het uiteindelijk aan te melden. Ondertussen was het al over 18.00 uur en was mijn motivatie geheel weg. Ik stapte in de auto om naar de controle te rijden, ik was niet de enige en rondom mij waren een hoop collega's die hetzelfde gevoel hadden als ik.

Ze waren er allemaal klaar mee en wilde naar huis of zo.

Ik stond uiteindelijk netjes in de rij toen er van links een witte aardig gehavende daf 105 ssc aankwam die hem tussen mij en mijn voorganger in prakte en die gelijk met allemaal handgebaren iets duidelijk probeerde te maken. Ik deed mij raam open en vroeg hem of het wel goed met hem ging, zijn antwoord was dat hij er al zwei stunden stond en dat ik maar moest warten....

Achter het stuur zat een klein verhit mannetje in vieze kleding, hij was ongeschoren en zag er aardig verhit uit. Zo deed hij ook, ik kreeg in een of andere vreemde taal een hele preek van hem. Ik antwoorde in het Nederlands dat hij van mij voor mocht (ik wou het risico niet lopen dat hij mijn cabine van de bijna nieuwe auto zou beschadigen) Tevens vertelde ik hem , mede gesteund door wat handgebaren,dat ik per uur betaald werd dus dat het mij niet zoveel uitmaakte. Dit begreep hij op een of andere manier en hij werd nog bozer, hij sprong op uit zijn stoel en ging half uit het bijrijderraam hangen om zijn ongenoegen over mij te uiten. Hierbij zag ik zijn gebid, 1.5 tand die nog zwart was ook. Ik vroeg hem in het Nederlands of hij zijn tanden wel eens poetste, dit begreep hij uitewraard niet en toen deed ik het gebaar na van tandenpoetsen.....

Hij zat iets meer dan een meter van mij vandaan en het was eigenlijk het eerste wat in mij opkwam......Sorry.

Daarna gebaarde ik vriendelijk dat hij voor mocht. waarna hij wippend van woede voor ging.

Ik denk dat dit probleem in Belgie vrij groot is, groter dan in Nederland. Donderdag ochtend had ik een Belg bij zijn kraag die later zijn excuus kwam aanbieden.

Ik sta te wachten in een rij vrachtwagens van 10 auto's. Ik sta daar als laatste auto, bij kaai 1616 beginnen ze om 07.00. Om 07.15 gebeurde er nog steeds niets. Ik pakte mijn papieren en liep naar voren om mezelf aan te melden. Iedereen lag nog te slapen in de auto's die ik voorbij liep dus toen ik mij had aangemeld stapte ik in de auto en reed ik de rij voorbij totdat ik voor de slagboom stond. Er stond voor mij een auto die ook de rij voorbij was gereden maar die had zich niet eerst aangemeld dus die stond daar stil midden op straat en ik er achter.

Loopt er een Belg voor mijn auto langs die een heel verhaal begint over platkoppen die asociaal zijn en altijd voordringen. toen hij bij mijn auto stond begon hij een heel verhaal in gebrekkig Duits dat ik mezelf eerst moest aanmelden en dat ik niet voor moest dringen. Ik stapte uit en ging voor hem staan en vertelde hem in het Nederlands dat ik mezelf netjes had aangemeld maar dat ik niet door kon rijden omdat zijn Belgische collega die voor mij stond zichzelf niet had aangemeld dus dat als hij wat te zeiken had hij zijn eigen collega er even over aan moest spreken.

Hier schrok hij toch wel van....

Hij liep weg en mompelde iets over platkoppen die alles verziekte.

Hij reed zijn auto door de slagboom en stopte daar weer, hij stapte uit en liep terug naar mij. Hij zei sorry en dat hij rotdag had en liep weer naar zijn auto....

Dit is dus een voorbeeld van een chauffeur die super gefrustreerd is en die dat afreageert op de chauffeurs. Best wel jammer want die komen gewoon hierheen gelokt door verhalen over het grote geld. Dit gaat gewoon een keer fout en loopt het uit de hand.

Tsja ron de containerwereld (en zeker de terminals) is een wereld op zich.;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja ron de containerwereld (en zeker de terminals) is een wereld op zich.;)

Ik vind het werkelijkwaar ongelofelijk dat er bij de helpdesk mensen zitten die betaald krijgen. Ze doe namelijk buiten het afblaven van chauffeurs niets.

Ik ga de discussie met dit soort mensen niet eens meer aan, ze weten niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je punt wel Shompie.

Ik praat het ook niet goed, maar als je de hele dag mensen aan je loket hebt, die het niet begrijpen, of erger nog, die zich totaal niet verstaanbaar weten te maken, dan wordt je er waarschijnlijk niet vrolijker op.

Anderzijds is het hun werk.

Bevalt het niet, dan moeten ze het niet doen.

Afblaffen is in ieder geval geen oplossing.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze de hele dag een telefoon onder je neus geduwd krijgt en door verschillend niet verstaanbare telen word aangesproken zou het toch een verademing zijn als er iemand tegen je zegt, goede middag mevrouw......

Ze kijken je niet eens aan. Die mensen hebben op een of andere manier echt een rotleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kreeg laatst wel bijval op de zuidnatie,ref nr klopte niet,na drie keer aansluiten netjes gevraagd of ik weer moest achteraan sluiten,, Dat hoefde nietmocht me gewoon melden.. Ja was niet iedereen het mee eens.. Kreeg aanvaring met een wallonier,werd voor alles uitgemaakt.. Tot meisjevan loket zich er mee bemoeide.. Mannetje werd erg klein..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ik zit in de containers maar als ik zie dat er iemand problemen heeft  en dan vraagt of hij uiteindelijk toch ff voor mag en dat goed gevonden word door de balie wie ben ik dan om er wat van te zeggen. Jij staat je nog via woord en niet via telefoon duidelijk te maken wat het probleem is. Daar kan ik alleen maar begrip voor opbrengen. Trouwens wat zou ik me druk maken. Moet ik weer rustig worden ook en die energie ken ik beter in andere zaken steken. Maar er lopen inderdaad heel veel gestresste mannetjes bij die terminals in de rondte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap je punt wel Shompie.

Ik praat het ook niet goed, maar als je de hele dag mensen aan je loket hebt, die het niet begrijpen, of erger nog, die zich totaal niet verstaanbaar weten te maken, dan wordt je er waarschijnlijk niet vrolijker op.

 

Hoezo dat?

Dat Friezen niet te verstaan zijn weten we allemaal. Dat Limburgers niet bepaald het slimste volk is weten we ook al, maar zijn Noord-Hollanders ook serieus zo dom dan?

 

LOL

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo dat?

Dat Friezen niet te verstaan zijn weten we allemaal. Dat Limburgers niet bepaald het slimste volk is weten we ook al, maar zijn Noord-Hollanders ook serieus zo dom dan?

 

LOL

Nog dommer dan brabanders Pierre LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier in het verleden wel eens een oproep gedaan of iemand foto's had van Timmer uit beverwijk. Hier heb ik helemaal geen reactie op gehad wat op zich heel jammer is. Nu ben ik lid van een groep op facebook genaamd "ijmonds transportverleden" hier ben ik wat oude collega's en collega's van mijn vader tegengekomen. Mijn vader is hier lang chauffeur geweest en tijdens mijn schooltijd op de lts en daarna ben ik door dit bedrijf qua werk gevormd zoals ik u ben.

 

Voor de een ben ik een chauffeur die maar wat aankloot en voor de ander ben ik iemand die geen problemen zie maar alleen maar oplossingen. Met beide gedachtes kan ik leven.

 

Timmer was een bedrijf waar echt alles kon zoals bij zoveel bedrijven die tijd. Ik leerde daar vrachtwagen rijden toen ik met mijn voeten net bij de pedalen kon of net niet. De auto waar ik het eerst mee reed was een ford transcontinental. Eerst een klein stukje naar voren of naar achter maar al snel stuurde ik de afsluitdijk over en zette ik bij elke klant de auto achteruit voor de deur. Mijn vader was ondertussen planner geworden en ik ging elke vrije dag met collega's van mijn vader mee.

 

Toen ik op de lts zat ging ik na school vanuit Heemskerk naar het industrie terrein van Beverwijk waar het bedrijf zat. % dagen in de week en vaak ook op zaterdag. Als de chauffeur dan terug kwam nam ik de auto over om hem te lossen, te laden, af te tanken en hem netjes en kaarsrecht in de rij te zetten. Ik was toen een jaar of 14.

 

Ik weet het, ik was heel fout bezig en zeker onverantwoord, dus voor degene die dat vinden, het is gezegd dus een ander hoeft dat nu niet meer te doen. Niet veel later werd het werk overgenomen en ging Timmer heel wat anders doen helaas. Mijn vader heeft toen geregeld dat ik bij Rumping in Beverwijk terecht kon. Een gerenomeerd bedrijf waar ik echt heel blij mee was. Hier liep ik in de wasstraat en als er niets te doen was in de garage. En ook hier reed ik al lang zonder rijbewijs.

 

Toen ik ook ging lessen moest ik dingen afleren ipv leren. De rijinstructeur wist dat ik niet geheel onervaren was en hield hier rekening mee. Ik heb nog moeten afrijden voor mijn vakrijproef, met een gewone hanger over mijn blinde kant voor het dock. Dat is zelfs voor de meest ervaren combi chauffeur bijna niet te doen maar ik moest het toch proberen. Natuurlijk ging dat niet in ene maar de examinator vond dat ik het goed deed omdat ik op tijd zag dat het fout ging en dus op tijd de auto een stukje optrok ipv dat ik ging lopen sturen wat geen zin had.

 

Later zei hij ook tegen mijn rijinstructeur dat hij mij een lesje had willen leren. Ik moest bij de veiling in Alkmaar een stukje recht achteruit rijden, de examinator zou naast me gaan lopen en mij aanwijzingen geven. Ipv zijn aanwijzingen af te wachten gaf ik gas en liet hem staan. Het stukje achteruit had ik gedaan en ik wachte tot hij weer in zou stappen. Ik natuurlijk met een grote grijns op mijn kop.

 

Ik was 3 maanden 18 toen ik alles had en toen ik daadwerkelijk ook ging rijden, als oproep chauffeur bij Aad de Wit in Castricum. Spanje en Portugal rijden.

 

post-3346-0-19110400-1407339038_thumb.jp

 

post-3346-0-65348800-1407339038.jpg

 

post-3346-0-96592200-1407339038_thumb.jp

 

Dit is het bedrijf. Met een aantal chauffeurs heb ik weer contact dus ik hoop nog meer foto's te krijgen.

 

post-3346-0-44444000-1407339180.jpg

 

Dit is het bedrijf geworden toen ze het werk van de katten en hondenvoer kwijt raakte. Erg lang heeft het niet meer bestaan helaas.

 

Ze hadden voor die tijd al in het oog springende reclame, zoals 3 combi's waar BZZZZZ op stond met een bij, die reclame was van melona honing en ze hadden de rode auto met de "miauw Miauw" reclame. Zeker bekend bij de leden van boven de 40.

 

Van de week krijg ik een berichtje van een forumlid uit Noorwegen, hij was onderweg naar Noorwegen en of ik tijd had.

 

Dat heb ik, ik zit op de camping bij Schagen en dit vertelde ik hem ook. Nu komt hij morgen een langs voor een bakkie!!!!

 

even 4 uur in de auto om een praatje te maken, iets wat ik echt waardeer, zeker ook omdat hij beloofd heeft mijn Noorse vriendin mee te nemen die ik ruim 1.5 jaar al niet gezien heb....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht ik al toen je Shagen zie, mooie camping ben er vaak geweest

We hebben hier 7 jaar gestaan met een tour caravan. Deze camping is al meerdere keren uitgeroepen tot beste camping en beste kindercamping van Nederland.

Alles is hier ingericht op kinderen. Op elke hoek zijn er speeltuintjes en er is de hele dag door animatie voor de kinderen. We hebben nu een sta caravan en dat is ook weer heel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al Appeltjes gekeken bij de plaatselijke dierentuin van meneer Blankendaal? :D

Mijn wederhelft is daar meerdere keren geweest met de diverse kinderen. Ik zelf ben daar heel in het begin wel eens geweest maar de laatste tijd niet.

Het schijnt leuk te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kwam vaak bij Timmer te lossen , met kattebakkorrels , deze laden we meestal in Skarrehage (denemarken) bij Molleværk , je kon er altijd best terecht bij die Lui van Timmer, en af en toe ook nog wel eens in hun opdracht laden bij de Hoogovens voor Scandinavie.k'heb een foto bijgevoegd van de Fabriek in DK stond op een Eilandje Mors heette het.

post-3876-0-86806100-1407346310_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam vaak bij Timmer te lossen , met kattebakkorrels , deze laden we meestal in Skarrehage (denemarken) bij Molleværk , je kon er altijd best terecht bij die Lui van Timmer, en af en toe ook nog wel eens in hun opdracht laden bij de Hoogovens voor Scandinavie.k'heb een foto bijgevoegd van de Fabriek in DK stond op een Eilandje Mors heette het.

Dat was een broer. Dat was K. Timmer en lid van de nvo. Nu is dat Braay geloof ik. Ik ben vroeger veel meegeweest met "die Boer" die reed toen op een 3300, veel naar Denemarken en Zweden. Echt geweldige reizen toen.

Hij nam toen al niemand mee in de winter. Ik wou dat graag meemaken maar toen gingen er elk jaar wel auto's "plat" in de winter.

Ook in ben in Skarrehagen geweest, wat ik me er van heriner is dat ze de hele dag bier dronken tegen de stof. Maar dat is voor mij bijna 30 jaar terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kap reed met Oranje daf's met blauwe trailer er achter. Ik heb daar thuis nog wel foto's van. Gerrit was volgens mij een broer van Kap. Die zaten vroeger naast elkaar op de Leegwaterweg in Beverwijk. Later zaten ze naast Schavemaker en had Toon Boerwinkel het over genomen.

Tdc was van Gerrit en later van zijn zoon Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden