[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid

Bonzo??? Flora bedoel je , geproduceeerd door Safari BV te Zwartenberg (tussen Etten-Leur en Zevenbergen)

 

Werk werd door Prins Tiel overgenomen van Timmer.

De fabriek van Felix Bonzo stond in Etten-leur.  

Je zag de fabriek staan vanaf de oude snelweg. Stond Purina als reclame op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fabriek van Felix en Bonzo stond in Etten Leur. Het Caty en Flora gebeuren is van voor die tijd en van voor mijn tijd. Ik weet alleen dat het blikvoer in Ijmuiden werd gemaakt.

Intramast reed toen voor de fabriek in Etten Leur. Dat hebben ze nog een tijdje gedaan nadat Timmer het werk ging doen.

De foto's van de mettalic grijze auto's is van na die periode. Timmer raakte het contract met de Quaker Oats kwijt aan Food Expres. Veel van het personeel ging mee waaronder mijn vader. Die heeft in Maarsen toen de hele distributie op poten gezet.

Ik was toen 16 en ging bij Rumping werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Timmer raakte het contract met de Quaker Oats kwijt aan Food Expres.

Food express oh jee... die ene week per jaar dat mn gewaardeerde collega op vakantie werd gestuurd en ik geacht werd met zijn combi óók 36 adressen noord holland weg te rijden... en dan uren in die rotput je vracht voor de volgende dag in de hele loods bij elkaar zoeken... en stapelen tot het dak jaja...

Ik ben internationaal gaan rijden dan was de kans kleiner dat ik weer hondebrokken een stoepje in middenmeer op moest zeulen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar Safari produceerde en verpakte in de 70er jaren voor Quaker Oats , moedermaatschappij van het merk Flora en zij waren de grote concurrent van Purina

Purina was de moedermaatschappij van felix-bonzo , safari pofte met stoomkanonnen ook gepofte mais en tarwe die werden door de firma P.Neefs vervoerd.

 

Bron van dit alles ben IK , ik werkte in die tijd bij Safari namelijk.

Quaker Oats heeft toen in 1983 Purina gekocht en die heeft in 1995 weer verkocht aan Spillers.

Maar toen Spillers de boel overnam was het na paar jaar gedaan in Etten-leur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Ik was toen 16 en ging bij Rumping werken.

Als je daar was gebleven waren we nu ''direkte'' collega's geweest........ ;)

 

Bij die Kwakker-oots.. in IJmuiden heb ik nog heel wat vrachtjes bloem gebracht , vaak ook nog in het weekend.

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je daar was gebleven waren we nu ''direkte'' collega's geweest........ ;)

 

Bij die Kwakker-oots.. in IJmuiden heb ik nog heel wat vrachtjes bloem gebracht , vaak ook nog in het weekend.

Heb ik wat gemist? Is Rumping overgenomen dan?

Of bedoel jij qua werk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen kreeg ik al een berichtje van een planner van ons. Of ik een goede vakantie had gehad en of ik er weer klaar voor was.

Mijn eigen auto is nog niet klaar en of ik met de auto van een collega die met een lage 4 asser rijd maandag om 10.00 uur in Hamm kon staan. Ik zei dat me dat geen probleem leek en dat ik nog wel even zou bellen.

Ik moet maandag met een 3 bed 5 daar een trafo van 60 ton gaan laden. Een leuke klus, zeker omdat we hem zelf gaan laden via de zijkant. Ik heb ooit eens een trafo gelost via de zijkant in Schotland waarvan er hier ook foto's van staan.

Een leuk begin dus weer met een leuke klus. Ik kon maandagochtend maar heb er zelf voor gekozen om zondag al weg te gaan. Ik moet met een vreemde auto weg dus wil ik even wat tijd om te kijken of alles er in ligt zodat ik maandag niet voor verrassingen kom te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja. ik ben een echte bulkman. heb 4 jaar stukgoed gedaan en   bijna 30 bulk. van 500 kg bij kleine bakker tot 37 ton cement

Jullie waren vroeger.ook klant van de wasstraat van Rumping. Ik heb nog een foto van die meelauto waarop jij reed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jullie waren vroeger.ook klant van de wasstraat van Rumping. Ik heb nog een foto van die meelauto waarop jij reed.

Ben benieuwd naar die foto.........

Ben daar zelf nooit geweest om te wassen( kan het mij tenminste niet herinneren........) Vaste wasstraat was altijd Ermelo of Barneveld en later Zaandam en Bolsward.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd naar die foto.........

Ben daar zelf nooit geweest om te wassen( kan het mij tenminste niet herinneren........) Vaste wasstraat was altijd Ermelo of Barneveld en later Zaandam en Bolsward.

Die foto staat hier al ergens. Die auto kwam regelmatig bij Rumping.

Ik heb hem al.eens geplaatst toen jij zei met welk wagen nummer je reed. Misschien staat hij wel ergens hier in dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een weekje vrij gehad.

 

Nou ja vrij, ik heb net een stacaravan gekocht en voordat die een beetje naar onze smaak was was ik wel weer even wat zweetdruppels kwijt. Maar afijn, ik ben erg opgschoten en de rest komt na het seizoen wel.

 

Het is niet dat ik alleen maar aan het werk was hoor, op zijn tijd was er nog tijd voor ontspanning ook.

 

post-3346-0-81606900-1407777267_thumb.jp

 

Dit versta ik onder werk, elke avond weer. Echt heel vervelend. :p

 

post-3346-0-31062000-1407777287_thumb.jp

 

Dit is dan wel ontspanning ;)

 

post-3346-0-79473000-1407777306_thumb.jp

 

En dan komt dit langs, en niet veeleisend hoor, of ik de bbq even aan kon doen om voor mevr. blafmans wat worstjes te warmen... Maar even zonder gekheid, ik waardeerde het wel dat hij even een tank diesel leegreed om even een bak koffie te komen drinken. Volgende keer weer bij jou.....

 

post-3346-0-72087600-1407777334_thumb.jp

 

En dan word het weer tijd om aan het werk te gaan. De planner belde al op tijd vrijdag om er zeker van te zijn dat ik maandag toch wel weer zou beginnen. Ik moest een trafo laden in Duitsland. Door ruimte gebrek kon er geen kraan komen dus moest hij er op gesleed worden en daarna opgevijzeld en op zijn plek gezet worden. Een leuke klus dus weer. Ik kon maandag weg had hij gezegd. Ik moest alleen niet met mijn eigen auto dus besloot ik toch maar zondag al weg te gaan. Mijn eigen auto staat nog steeds voor groot onderhoud binnen in de garage. Ze zijn hem helemaal aan het opknappen.

 

 

post-3346-0-00930700-1407777356_thumb.jp

 

Dit is de trekker van mijn collega. Op zich een knappe auto maar hij heeft slechte ervaringen met andere chauffeurs op zijn auto tijdens de vakantie dus heeft hij alles er uit gehaald.

 

post-3346-0-79944800-1407777371_thumb.jp

 

En dan begint het echte werk weer. Het was te smal om op de plek te komen met een 3 bed 5 dus besloot ik de dolly er tussenuit te halen waarna het makkelijk lukte.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-3346-0-19250800-1407778507_thumb.jp

 

Dit is hem. Als hij leeg is weegt hij 55 ton. Vol met olie weegt hij 78 ton. Als deze in werking zijn zitten ze vol met olie om ze te koelen.

 

post-3346-0-23120700-1407778524_thumb.jp

 

post-3346-0-11192000-1407778543_thumb.jp

 

post-3346-0-97922200-1407778555_thumb.jp

 

Het lijkt makkelijk maar ik ben toch de hele dag bezig geweest. Uiteindelijk stond ik om 16.00 uur weer klaar voor vertrek.

 

Mijn direkte leidinggevende stuurde net een sms. Of het een probleem was dat ik donderdag met deze trailer met daarop een boorstelling naar Hull kon. Geen probleem al hoop ik dat mijn eigen auto dan klaar is.

 

LAter zat ik te denken, mijn jongste wou graag nog een keer mee. Dit was een mooie kans dus belde ik haar gelijk om dat te vragen. Ze ging kijken of er nog geboekt kon worden voor twee chauffeurs en als dat kon was het geen probleem.

 

ik heb er weer zin in

post-3346-0-87832300-1407778575_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden