Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie
 Share

Recommended Posts

Ik heb nog wel wat foto's van een van mijn auto's met een rood kruis er op. Ooit was ik een heel sociaal iemand die zichzelf en het materieel ter beschikking stelde om mensen die het niet zo breed hadden te helpen.

 

DAt heeft mij toen op interessante plekken gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit Rotterdam op de boot ben ik bang. Egypte vroeg sinds de jaren 90 een enorme borg in cash om er met n auto ouder dan 1 jaar binnen te komen. Dat om de wrakdumping tegen te gaan. Weet niet of t nog zo is, maar vorig jaar nog wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Valt allemaal wel mee, Nederland -> Belgie -> Frankrijk -> Italie -> stukje varen naar Iglominitsa -> Griekenland -> Turkije -> stukje varen naar Suez -> Egypte -> stukje varen naar Diba -> dan nog ongeveer 1,700 km maar dat is in een dag en nacht te doen naar Dubai.

En hotel we gaan gewoon van boot naar boot toch

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben zelf op zoek naar zo iets 6x6 of 6x4 met kraan en haakarm systeem.

 

 

 

 

Ik hoop toch wel dat ik wat zakgeld mee krijg en dat ik in het weekend in een hotel mag, je bent wel ff onderweg denk ik...

 

De meeste 6x6-en hebben een dagcabine, dus je zal toch je koepeltentje mee moeten nemen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt allemaal wel mee, Nederland -> Belgie -> Frankrijk -> Italie -> stukje varen naar Iglominitsa -> Griekenland -> Turkije -> stukje varen naar Suez -> Egypte -> stukje varen naar Diba -> dan nog ongeveer 1,700 km maar dat is in een dag en nacht te doen naar Dubai.

En hotel we gaan gewoon van boot naar boot toch

 

 

Jij heb het al gepland dus dan hoef ik het alleen maar uit te voeren. Ik vraag niet de hoofdprijs :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste 6x6-en hebben een dagcabine, dus je zal toch je koepeltentje mee moeten nemen. :D

 

Koepeltentje, mag dat wel. Ik wil natuurlijk geen wet overtreden want dat mag niet :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk als je zoiets tweedehands koopt er het laatste jaar weinig tot geen groot onderhoud meer is gedaan en dan zou zomaar de volgende APK wel eens meer kunnen kosten als de aanschaf van zo'n truck.

Ben zelf op zoek naar zo iets 6x6 of 6x4 met kraan en haakarm systeem.

Hier hebben ook wel een soort APK maar dat is met een paar dirham wel te regelen, banden en een Euro norm word ook niet naar gekeken.

Dus waarschijnlijk binnenkort even in NL en Dan stukje terug naar Dubai "trucken" inshallah.

Zou ik er wel een met star tandemstel nemen en bladveren dat stuursysteem  en rechtzet systeem is leuk maar als je er wat aan gaat mankeren in Dubai denk ik niet dat de lokale Daf dealer je kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoeveel dagen doe je er over in t beste geval Paulo?

 

Ligt helemaal aan de laatste twee stukjes varen maar normaal doen ze er 2 tot max 3 weken over.

 

Zou ik er wel een met star tandemstel nemen en bladveren dat stuursysteem  en rechtzet systeem is leuk maar als je er wat aan gaat mankeren in Dubai denk ik niet dat de lokale Daf dealer je kan helpen.

 

DAF Dealer is hier toch nergens te vinden.

 

Of een Terberg.

Dan heb je wel een gestuurde achteras maar geen storingsgevoelige elecronica er op.

Ook geen waterpassysteem.

 

Terberg is dan weer Volvo en hier rijd zo ongeveer 80% Volvo van min +10 jaar oud rond.

Er electronica moet dus al helemaal niet gewoon bladvering, hand geschakeld, haakarm systeem, kraan erop en een 3 as aanhanger erachter.

Gewicht, Hoogte en Lengte word hier toch niet op gecontroleerd.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een bewogen dagje gehad. Wel ben ik erg blij met mijn nieuwe investering.

Ze hebben bij Westdijk een nieuwe chauffeur aangenomen voor de andere 5 asser, dit is een ervaren chauffeur die netjes zijn werk doet en die al veel weet en kan, meer als ik. Dit houd in dat het voor mij wat rustiger word. Ik ben dus weer een beetje om me heen aan het kijken. Laatst op de zwaar transportdag had ik weer wat oude contacten aangehaald wat heeft geresulteerd in een nieuwe klant waar ik morgen en overmorgen ga rijden.

Ik heb er zin in. Het is wel bekend werk wat positief is voor de klant. Ik ben benieuwd, ik heb er wel zin in.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik niet meer voor Westdijk ga rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wordt weer genieten als springer :D

Sterkte....euh........succes :ok:

:D

Het heeft voor en nadelen.

Waar ik wel weer tegenop zie is het misgrijpen. Ik heb zelf alles op orde en mijn auto is netjes. Aan de andere kant is het weer een uitdaging, ik moet wel weer aan het werk zien te blijven.

Ik ga het wel afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfredzaamheid

Altijd weer een uitdaging

Maakt het werk mooi

Ja, maar ik ga niet al mijn gereedschap meeslepen en mijn in de afgelopen tijd bij elkaar gesprokelde reserve onderdelen. Ik hoop dat de auto netjes is van binnen. Het is wel een mooie auto ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trieftol.

Ik heb mezelf een aantal jaren "los" verhuurd.

Dat hield in dat ik vaak 's middags om 15.00 uur nog niet wist wat ik ging doen de volgende dag. Onder mijn klanten toen zaten mensen die mij graag op hun auto wilde omdat ik netjes op mijn materiaal ben.

Dus ik denk dat deze auto ook wel netjes blijft LOL.

Misschien dat ik in de loop van de dag nog wat foto's maak. Al zal ik daar nu wel wat voorzichtiger mee worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een weekje met gemengde gevoelens. Ik heb toch bijna 2 jaar min of meer vast gereden bij Westdijk, een bedrijf wat ik nog steeds een van de mooiste bedrijven van Nederland vind.

 

Maar zoals ik al zei, er is een nieuwe chauffeur aangenomen en het is wat rustiger.

 

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik ga morgen mijn spullen uit de auto halen en rij dus niet meer vast bij Westdijk. En nee, ik ben er niet uit gegooid :angel:  Het is allemaal in goed overleg gegaan en ik zal ook zeker nog vaker bij Westdijk te vinden zijn.

 

Ik had en heb er gemengde gevoelens over. Ik kom nu weer met andere mensen in contact en kan bedrijven uitzoeken waar ik graag zou willen rijden. Dat wil niet zeggen dat ik daar ook kan rijden. Ik moet mezelf dus gaan verkopen, iets wat ik altijd spannend gevonden heb en als je dan in de auto van een nieuwe opdrachtgever rijd heb ik toch wel weer een voldaan gevoel. Je rijd toch als wild vreemde met dure spullen in de rondte.

 

Dinsdagmiddag op tijd belde mijn planner.... Ik heb morgen niets.

 

Okay, dan ga je een rondje bellen, ik had al gehoord van "collega's" dat het moeilijk was. De eerste die ik belde was een oude bekende, hij zou bij me terug komen, jaja, die kennen we. Maar rond 17.00 belde hij op, Heb jij ervaring met over het dak laden? Ik wel, ik doe niet anders zei ik zelf verzekerd, je moet jezelf verkopen :p Ik moest mezelf om 08.00 uur melden in Bunschoten bij een klant van hem. Ik stuurde hem ondertussen even wat foto's als bewijs dat ik wel eens over het dak lade, ik had juist die morgen de PM25 van Plomp op de auto gehad. Dit is een van de grootste machines die compleet op transport kunnen.

 

post-3346-0-79549600-1415384079_thumb.jp

 

Dit is toch wel een behoorlijke machine en zeker een mooie reclame. Ook wat dit soort dingen betrefd heb ik heel veel geleerd bij Westdijk.

 

Maar mijn klant had een lage Volvo 5 asser zei hij (hij heeft er zelfs 2 weet ik nu) Een er van is in de kleuren van zijn klant en draait ook mee met de planning van die klant.

 

Ik had hem 's avonds al even opgezocht op google. Het was een hele nette auto, dezelfde als dat ik bij Westdijk had. Alleen deze was wat nieuwer, luchtgeveerd en handgeschakeld.

 

post-3346-0-76118100-1415384081_thumb.jp

 

Ik moest laden In Berkel Roderijs. Dit was bekend terrein omdat ik hier voor Westdijk veel kwam. De kraan was nog niet afgebroken dus hielp ik even en een uurtje later stond hij op de auto. De kraan moest naar Nieuw Vennep.

 

post-3346-0-07825500-1415384084_thumb.jp

 

Nadat de kraan er af was mocht ik terug naar Bunschoten om een damwandstelling te laden. Een aparte machine die speciaal voor de klant op maat was gemaakt.  post-3346-0-12081100-1415384086_thumb.jp

 

Deze moest in het centrum van Abcoude omgeruild worden met een lichter exemplaar. Dit werd dus echt een uitdaging en we hebben behoorlijk wat palen uit de grond moeten trekken om er te komen. Maar ik kwam er zonder schade en zonder ergens de stoep er uit te draaien. Kraan er af en andere er op. Deze was voor Foxham en moest daar de volgende morgen gelost worden. Dus ben ik naar de in de Klaver gereden om daar te eten en te douchen. Toen ik leeg was kwam de uitvoerder naar me toe of ik druk was, er moest een kraan omgeruild worden en of ik dat wou doen. Het was een cat 323 dus niet al te groot. Wel een hele mooie machine.

 

post-3346-0-07040700-1415384088_thumb.jp

 

Daarna mocht ik naar Leeuwarden om een draadkraan af te breken en op te laden. Het blijven mooie machines....

 

post-3346-0-77770800-1415384089_thumb.jp

 

Dit bedrijf Breekt dus zelf de kranen af, transporteert ze en bouwt ze weer op, mooi maar zwaar werk waarbij je ook nog eens precies moet weten wat je doet. Iets wat ik dus niet weet. Ik weet wel het een en ander maar zou me alleen niet redden. We waren dit keer met zijn drieen.

 

post-3346-0-34280200-1415384092_thumb.jp

 

3.5 uur later was hij geladen en konden we vertrekken. Dit keer naar de Raket (zo kom je nog eens ergens) De losplaats was Ede.

 

post-3346-0-65712200-1415384094_thumb.jp

 

post-3346-0-99348900-1415384096_thumb.jp

 

En hier zit hij weer in elkaar, alleen zonder Jip dit keer, die ging met een collega mee naar de zaak. Ik belde de klant om te zeggen dat ik klaar was, ga maar naar Bunschoten. Ik moest dan mijn auto tanken en als het nodig was moest ik hem ook maar even wassen. Ook kreeg ik nog even te horen dat de klant tevreden was geweest over de afgelopen week en dat ik de volgende week terug mocht komen :D Dus ik heb volgende week weer werk......

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vreemd zoals je nu over de klant praat. Dat is nu toch een andere rechtspersoon dan in je vorige verhalen :-)

 

Hoe bedoel je?

 

Het voelt ook wel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden