[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Ik zie mijn vriendin heel graag in een grote auto rijden. Laatst was ze met de auto van haar vader met de 2 kinderen naar Alkmaar. Vliegt er een vent met een volvo bij haar achterin, hij had het rode stoplicht en de auto van mijn schoonvader die er voor stond niet gezien.

Ik was blij dat ze niet met mijn auto was (corsa), dan had hij midden op de achterbank gestaan. Mijn schoonvader heeft een kia carens....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al weer een tijdje terug maar ik schrok er wel van ja. Voordat mijn vriendin tijdelijk in de auto van mijn schoonvader ging rijden reed zei in de corsa en had ik een clio diesel. Deze kwam niet meer door de keuring vlak daarvoor en is opgeruimd.

Ik wil dus dat mijn vriendin een grote auto rijd. De XC90 Vinden wij beide een mooie auto die er ook in een 7 persoons uitvoering is.

Deze gaat er dus waarschijnlijk komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een Audi Q7 dan niks voor jou Ron, die schijnt meer kofferbak ruimte te hebben in de 7 zits stand.

Een Q7?

Mooie auto absoluut maar nu overschat je mijn finciele positie. Een knappe tweede hands XC90 koop je voor een bedrag wat ik mij kan veroorloven van mijn mager chauffeurs salaris.

Een tweede hands knappe Q7 kost iets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet eigenlijk weinig van de prijsen van die suv`s, dacht dat een xc90 ongeveer in het zelfde bereik lag van een Q7.

Van de XC90 zijn er best wel weel op benzine. Voor een auto van zeg 2006 met niet al te veel km betaal je rond de 10.000 euro. Ik wil geen diesel omdat we daar veel te weinig voor rijden.

Van de Q7 is het merendeel diesel. En de benzine uitvoeringen die er zijn koste bijna het dubbele.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zakelijk nu een diesel op grijs kenteken. Dat kost 66 euro in de 3 maanden. Als ik een XC90 op de zaak ga zetten betaal ik me scheel aan bijtelling.

Ik heb nu een combo die ik alleen maar zakelijk gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vandaag aangehouden en heb 3 bekeuringen gehad. De man die mij controleerde was een agent die absoluut niet wist waar hij het over had.

Deze man was ongeveer 10 agenten aan het opleiden die al helemaal niet wisten waar ze mee bezig waren.

Toen ik tot 2 keer toe in discussie ging over over de door hem geconstateerde overtredingen en hij mij tot twee keer toe gelijk moest geven was hij wel klaar met mij.

Deze man was dus mentor agent en moest leerlingen wat bijbrengen. Als het moeilijk werd moest hij wat opzoeken in "het" boek.

Ik ga hier morgen of van het weekend nog wel verder op in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben vandaag aangehouden en heb 3 bekeuringen gehad. De man die mij controleerde was een agent die absoluut niet wist waar hij het over had.

Deze man was ongeveer 10 agenten aan het opleiden die al helemaal niet wisten waar ze mee bezig waren.

Toen ik tot 2 keer toe in discussie ging over over de door hem geconstateerde overtredingen en hij mij tot twee keer toe gelijk moest geven was hij wel klaar met mij.

Deze man was dus mentor agent en moest leerlingen wat bijbrengen. Als het moeilijk werd moest hij wat opzoeken in "het" boek.

Ik ga hier morgen of van het weekend nog wel verder op in.

Ik kan mij daar wat bij voorstellen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij daar wat bij voorstellen

Even voor de duidelijkheid, ik heb geen bekeuring gehad voor mijn uren, te hard rijden of bellen in de auto.

Het ging over ladingzekering en ontheffingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jaren geleden andersom meegemaakt, jong agentje vroeg meermalen wat zoals

kentekenbewijs v/d aanhanger (was er in '86 nog niet), vervoersvergunning (wij deden toen alleen eigen vervoer)

en nog wat dingetjes.

Want ja, de reden dat ik meegenomen werd is dat ze dachten dat ik te zwaar was (deze keer niet dus) en ze willen toch wat vinden.

Bij elke vraag ik kijken zoals ik normaal ook doe ( dom), tot de oudere politieman terwijl het broekie al een P.V. wilde schrijven

de goede vraag stelde.

 

Er werd toen ook een FTF van B.Q. aangehouden, daar op de P van de Europaboulevard tegenover de RAI en om weer

de weg op te gaan moest de giek van de draadkraan achterop ff omhoog om van de P af te slalommen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dacht dat maar voor 2 feiten tegelijk geverbaliseerd werd altijd?? Je zult hem wel in zijn trots aangetast hebben. Dat jij als "domme" chauffeur blijkbaar beter op de hoogte bent van de wetgeving dan hij als mentoragent met zijn 10 kuikentjes.

voor iedere overtreding kunnen ze een bekeuring schrijven. maar omdat ook agenten soms menselijke trekjes vertonen doen ze vaak 1 of 2 en de rest waarschuwen. Maar is meestal wel van hoe jij jezelf verkoopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze man wist wel "iets" maar niet alles. Ik weet iets meer dan "iets" over hetgeen waar ik mij mee bezighoud en ging de discussie met hem aan omdat ik mij niet laat naaien.

En net als een echte politie agent kon hij slecht omgaan met kritiek. Als hij daarom die bekeuringen uitschreef is dat triest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze man wist wel "iets" maar niet alles. Ik weet iets meer dan "iets" over hetgeen waar ik mij mee bezighoud en ging de discussie met hem aan omdat ik mij niet laat naaien.

En net als een echte politie agent kon hij slecht omgaan met kritiek. Als hij daarom die bekeuringen uitschreef is dat triest.

Doe je ze nog aanvechten ron ,wie weet win je het vd rechterlijke macht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe je ze nog aanvechten ron ,wie weet win je het vd rechterlijke macht

Dat laat ik aan Westdijk over.

Ik kreeg onder andere een bekeuring omdat mijn doorlopende ontheffing met een week verlopen was. Dit is fout gegaan met aanvragen. Er waren er 19 aangevraagd en maar 17 verstrekt. Wie hier fout aan is word uitgezocht.

bij de andere twee bekeuringen stond hij in zijn recht maar hij had ze niet hoeven geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Sorry Ron. Maar met alle respect...... Die vergunning was dus dan verlopen (met een week). Dan is het toch een terechte bekeuring????? Een agent heeft er geen boodschap aan dat er ergens iets fout gegaan is toch????

En de opmerking, "die andere 2 waren terecht, maar hoefde hij niet te geven", vindt ik ook belachelijk. Immers waren het overtredingen. Zelf ben ik altijd huiverig om te stellen dat je altijd maar eerst gewaarschuwd moet worden ergens voor. Dan kan je dus nooit meer bekeurd worden, de kans dat je de zelfde agent treft voor ook nog eens diezelfde overtreding is wel erg klein. Tuurlijk ligt het wel aan de soort overtreding. In mijn ogen kan een waarschuwing voor een defect remlampje wel, maar voor defecte koplampen weer niet (dit kun je immers zelf heel makkelijk constateren). Kijk maar naar "Wegmisbruikers" Daar krijgen ze ook niet voor elke overtreding een bon. Vreemd hoor, het zijn toch allemaal afzonderlijke overtredingen?????

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk, dat mag jij vinden.

Misschien had ik eerst bet hele verhaal neer moeten zetten. Het was een erg kinderachtig mannetje. Dat ik geen ontheffing had was indirect de schuld van zijn collega's van de tet. Wat na een telefoontje ook duidelijk had kunnen zijn.

Hij zei mij letterlijk dat hij nu niets door de vingers kon zien omdat er 10 leerlingen omheen liepen. Dat vind ik pas echt triest maar het zij zo.

Verder begon hij een heel verhaal over kettingen die volgens hem onder een hoek van 90 graden moesten staan en wat ik voor mij cabine uitstak niet mocht. Toen ik vroeg waar dat beschreven stond kon hij het zo snel niet vinden in zijn boek wat hij niet leuk vond want een discussie niet kunnen winnen van een chauffeurtje is tegenover je leerlingen niet echt leuk. En zo gedroeg hij zich dus ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Kijk Ron, ik ben er uiteraard niet bij geweest. Maar als een bekeuring onterecht blijkt te zijn, dan is deze aanvechten de enige optie. En in hoeverre moet (en mag) een agent tolerant zijn??? Als het om ons zelf gaat, zeggen we al snel ja, gaat het om anderen (zoals in mijn voorbeeld van "blik op de weg") of "wegmisbruikers" is het antwoord nee. Het blijft ook nu weer een "lastig" onderwerp. Bij nalatigheid en lompheid is mijn antwoord dan ook duidelijk NEE, maar zoals het voorbeeld van een defect remlicht lampje zou een waarschuwing op zijn plaats zijn (mits dit direct gemaakt wordt).

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week begon met een rustdag. Maandag had ik geen werk dus ben ik maar eens in de code 95 gedoken. Ongelofelijk hoe ongeïnteresseerd de opleiders zijn, maar affijn, ik ga dat ook wel weer redden.

 

Ik heb dinsdag en woensdag in de windturbines gezeten. We hadden 's nachts en 's morgens vroeg totaal 7 trailers naar een locatie langs de A15 gerden. Dit was op een auto na een complete windturbine.

 

Er was mij gevraagd of ik er bij wou blijven en of ik alle trailers onder de kraan kon rijden. Alle trailers waren afgekoppeld. Een leuke klus met veel verschillende trailer waaronder ook een 2 bed 6 module trailer waar ik dus maar heel weinig verstand van heb. Er was een ervaren collega bijgebleven die deze trailer mee naar de zaak zou nemen als hij leeg was.

 

post-3346-0-25602000-1416676933_thumb.jp

 

Dit was op de Maasvlakte. Ik had een 6*4 trekker meegekregen en moest een Nooteboom 3 bed 5 meenemen. Deze was maximaal uitgeschoven en er zaten verlengbalken tussen. De totale lengte zal inclusief oversteek rond de 43 ton geweest zijn en een totaalgewicht van ver boven de 100 ton.

 

post-3346-0-09395500-1416676935_thumb.jp

 

Dit was de 2 bed 6 met smalbed er tussen. In het huifje voor op de nek van de trailer zit al het span materiaal. Wij hebben er hier 2 van zover ik weet.

 

post-3346-0-00269800-1416676937_thumb.jp

 

Dit is het zwaarste deel van de turbine de "dynamo" deze woog rond de 90 ton en stond op een goldhover 3 bed 5. De kraan zette deze op 80 meter hoogte weg. Echt spectaculair.

 

post-3346-0-65890100-1416676938_thumb.jp

 

De laatste trailer die ik moest lossen was geladen met een hub, deze woog 45 ton heb ik mij laten vertellen en stond op een 5 assige Nooteboom dieplader.

 

Volgende week begin ik met een paar heistellingen en dinsdag moet ik dan naar België om een trailer van Westdijk Sweden AB van de boot te halen en deze naar Duitsland te brengen. Het is een Nooteboom 3 bed 5 die geladen is met een rotor wat dat ook moge zijn.

 

Het zal vast en zeker mooie plaatjes opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze man wist wel "iets" maar niet alles. Ik weet iets meer dan "iets" over hetgeen waar ik mij mee bezighoud en ging de discussie met hem aan omdat ik mij niet laat naaien.

En net als een echte politie agent kon hij slecht omgaan met kritiek. Als hij daarom die bekeuringen uitschreef is dat triest.

Haha ja dat had ik dus vorige week in Belfort,de beste man vond mij ook te mannig met woorden.. En begon gelijk te dreigen met ... ik kan je ook 3 dagen laten staan als ik wil,want je bent hier in Frankrijk.. Een echte chauvinist dus.. Pool achter me {collega} mocht doorrijden en ik moest betalen.. Omdat ik frans en duits sprak..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha ja dat had ik dus vorige week in Belfort,de beste man vond mij ook te mannig met woorden.. En begon gelijk te dreigen met ... ik kan je ook 3 dagen laten staan als ik wil,want je bent hier in Frankrijk.. Een echte chauvinist dus.. Pool achter me {collega} mocht doorrijden en ik moest betalen.. Omdat ik frans en duits sprak..

Dus de volgende keer ook je handen in de lucht doen en zeggen "collega wats problem"
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een week achter de rug.

 

Weer een week met veel interessante dingen. ook weer een week met genoeg werk, ik heb van de week 3 keer nee moeten verkopen. 1 keer omdat ik nog nooit asfalt gereden had (wel een interessant tarief Duke :p ) 1 keer omdat ik al aan het werk was dus niet kon en 1 keer omdat ik er geen zin in had :stom: . Die keer voor die asfaltwagen was wel voor 3 nachten dus dat vind ik op zich heel jammer. De afspraak is nu dat ik een keer meega zodat ik kan zien of het wat is en of het gaat.

 

Ik heb het er ooit een keer met iemand over gehad hier op het forum om een soort uitzendbureau te beginnen voor mensen die "anders" zijn. Ik heb een tijdje vast voor een opdrachtgever gereden omdat ik het leuk werk vond en ook omdat ik wat vastigheid op dat moment ook wel prettig vond. Nu doe ik weer van alles en wat blijkt?  De vraag naar mensen zoals ik is er nog steeds en lijkt alleen maar groter en de tarieven zoals hier door sommige wel eens gekscherend gezegd worden, worden nu misschien betaald aan Polen maar niet voor een Nederlandse vakman.

 

Vorig weekend het hele weekend gewerkt, voor deze klus was ik al een tijd geleden gevraagd. Het betrof de zaterdag en de zondag. Beton balken rijden naar Amsterdam. Leuk en makkelijk werk waarbij alles goed geregeld is.

 

 

post-3346-0-38287200-1417248149_thumb.jp

 

Zondagmorgen op de weg van Alphen a/d Rijn naar Leimuiden. Heerlijk rustig op de weg en alle ruimte. De Balken die we die zondag reden waren 18 meter lang en rond de 40 ton zwaar.

 

post-3346-0-58835300-1417248152_thumb.jp

 

Dit is op het losadres, hier was het lang wachten om te lossen, het plaatsen van de balken moest op de mm dus had ik mooi de tijd om de catering wagen lichter te maken en voor een praatje met een van de twee kraanmachinisten die uit een dorp naast het mijne vandaan kwam. We hadden veel wederzijdse kennissen dus dat was wel even leuk. De kraan van mamoet was een demag AC500. Een behoorlijke kraan....

 

post-3346-0-80086700-1417248154_thumb.jp

 

Dit was Dinsdagnacht op de Maasvlakte, ik had de hele dag daar gestaan om de bladen goed op de trailers te krijgen en 's nachts moesten ze weggebracht worden. De bladen waren 53.2 meter en waren achter de nek geladen ivm de hoogte. Totale lengte zal rond de 63 meter geweest zijn.

 

post-3346-0-09347900-1417248157_thumb.jp

 

Dit was woensdagavond in Gent, de trailer had ik van de boot gehaald en is een Nooteboom 3 bed 5 van de Zweedse vestiging van Westdijk. Op de auto stond een Generator van 86 ton die uit Zweden vandaan kwam. Totale lengte 32 meter, 4.45 hoog 4.5 breed en 140 ton zwaar voor het Duitse Marl.

 

post-3346-0-36640700-1417248159_thumb.jp

 

Dit is op het losadres, erg krap en ik was blij dat hij er stond. Toen ik leeg was heb ik de trailer ingeschoven en de dolly bovenop de trailer gezet en heb ik hem in Zeebrugge weer op de boot naar Zweden gezet donderdagavond. Toen naar Rilland om te slapen.

 

Vrijdag een rommeldagje gehad en om 19.00 uur was ik thuis met weer 60 uurtjes van de week.

 

Maandag ga ik weer heel wat anders doen. Lekker dicht in de buurt dus ik hoef niet zo vroeg weg. Ik moet eerst een graafmachine verzetten vanaf Zaandijk en daarna iets met een boot :confused:

 

Ik zal wel weer foto's maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden