[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Gast Johannie

Ik denk dat jij een verkeerde indruk van mij heb.

Wat is een betweter?

Ik ben dagelijks met ladingzekering bezig en heb er in Duitsland heel veel mee te maken gehad. Je word namelijk voordat jij wilt vertrekken met een brede of zware lading in Duitsland gecontroleerd door de politie op hoe je lading vast staat en of dat conform de Duitse wetgeving is. En zoals je weet is die niet een van de simpelste.

De politie controleert spanmateriaal, (breedte) verlichting en vergunningen en kijkt dus ook of je genoeg spanmateriaal heb gebruikt en eventueel of dit materiaal gekeurd is.

Ik heb voor deze cursus gekozen omdat ik denk er wat van op te steken maar zal ook in discussie gaan als er naar mijn mening dingen gezegd worden die niet kloppen.

Dus wat is een betweter. Iemand die een ander wat probeert bij te brengen of te wijzen op onjuistheden? Het is eigenlijk hetzelfde als hier, hier worden mensen ook op fouten gewezen of word er gezegd dat ze onzin praten. Als degene die dan onzin praat er niet mee om kan gaan wij gaat hier dan de fout in? De "betweter" ......?

Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel. Eén persoon (en dat hoef jij niet te zijn), kan de sfeer van zo'n dag goed verpesten, doordat diegene van een bepaald onderwerp net ff meer weet, of dat er op zijn expertise net ff andere regels gelden. Terwijl dit voor de rest van de groep niet interessant is, maar wel leuk om de docent onderuit te zien gaan (op details).

Ik schat jou in als een persoon die goed snapt wat ik bedoel, maar die ook van zichzelf weet dat hij weleens op een detail of op een onzorgvuldig gekozen zin door kan jammeren.

P.s.: een betweter zou jou corrigeren op word zonder T in bovenstaand stukje! ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

P.s.: een betweter zou jou corrigeren op word zonder T in bovenstaand stukje! ;-)

 

 

 

Nu lijk je wel een beetje op mevr Shompie. Die kan zich er mateloos aan irriteren terwijl iedereen toch begrijpt wat ik bedoel.

 

Ik heb nooit zoveel met school gehad want ik wilde liever werken, het voordeel daarvan is dat ik op vrij jonge leeftijd al redelijk veel geld verdiende. Het nadeel is dat ik niet goed ben in de Nederlandse taal en als er hier iets belangrijks de deur uit moet mevr Shompie dit moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou me maar vast voorbereiden op een "weggegooide" zaterdag Ron, je komt waarschijnlijk niet veel verder dan het zekeren van een kist of een pallet in een bakwagen....wij zijn vorig jaar ook op zo'n cursus geweest. Geen moeilijke vragen stellen, want meneer de instructeur weet het of beter of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leuke cursus.....om je tijd te doden.Ik heb hem ook gehad met mijn collega's.Moesten we leren hoe we rolcontainers vast moeten zetten.Toen we zeiden dat wij alleen palletwerk deden mochten we in de kantine gaan zitten :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hmmmm, dat ging hier niet op, Edje.

Toen ik zei dat mijn lading zichzelf zekerde keek de instructeur eerst een beetje wazig en toen ik uitlegde dat ik enkel nog bus reed, was dat geen reden om naar de kantine te gaan. Ik zou er zeker iets van opsteken zei die..... LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij hebben in 2013 de "cursus" defensief rijden gedaan.

 

Alleen de collega's die zelden tot nooit met een vrachtwagen rijden (machinisten en grondwerkers)  was de instructeur tevreden over voor wat betref de rustige rijstijl (defensief genoeg in zijn ogen). Alleen de postitie op de weg was van hun wat minder. (gebrek aan ervaring/ritme).

 

Voor de rest gold dat we de route "te goed" beheersten. Doordat we relatief veel over dergelijke weggetjes komen rij je automatisch anders dan als je dergelijke wegen niet kent.

 

Omdat bij nagenoeg alle vaste chauffeur de zelfde "problemen" naar voren kwamen is hij eens een paar keer met iemand van ons mee gegaan als we op deze route zaten.

 

En hij heeft zelf ook gereden, waarna hij ons wel enigszins gelijk gaf voor wat betreft de rijstijl. Maar niet in zijn geheel natuurlijk, want hij moest ons toch wat geleerd hebben. :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lekker begin van het nieuwe jaar zo.

 

Dinsdag was mijn eerste werkdag. Ik zou in Amsterdam een dagje hoogwerkers gaan rijden. Maandagmiddag werd ik vanuit het niets niet lekker en om 19.00 uur lag ik op bed. Ik had de wekker op half 5 gezet maar dat was achteraf onnodig. Ik heb werkelijk waar de wijzer bijna elke minuut zien maken en om 04.00 zat ik beneden naar een bak koffie te kijken. Die bak koffie kwam er 5 minuten later gelijk weer uit :mad:  

 

Al mijn spieren deden zeer en ik vermoede dat ik wat verkeerd gegeten had.

 

Maar vol goede moed ging ik toch aan het werk. Ik moest met een "extra" trailer rijden omdat het in het begin van het jaar altijd druk is met uitleveren van hoogwerkers. Mijn trailer was niet een van de nieuwste en had van die hele mooie oprijplanken die je er met de hand mocht opleggen. Ze waren extra lang zodat de oprijhoek niet te groot was maar daardoor ook extra zwaar. Het ik moest om 06.00 uur laden en om 06.05 stond het zweet 3 dik op mijn rug.

 

Maar ik laat mezelf niet kennen.

 

Het eerste los adres was in Bunschoten. Kettingen van de machine af, 1 laag zweet. Planken op de grond, 2 lagen zweet. Uitgeput reed ik daar het terrein weer af kijkend op de klok in de hoop dat de dag voorbij was maar helaas.

 

Het tweede losadres hetzelfde verhaal. In Hilversum weer zeiknat en mijn spieren wilden naar buiten, zo voelde het. Ik belde met de planner dat ik leeg was. Hij had daar niets terug dus ik kon naar Amsterdam komen. Op de vestiging van de verhuur maatschappij stond nog een auto van de opdrachtgever. Een auto die dit werk altijd doet. Ik liep naar kantoor en melde mezelf. Eigenlijk hebben we niets meer zei de planner..... Ik zei hem dat dat mij eigenlijk wel uitkwam omdat ik me nu niet echt lekker voelde.. 

 

Ik reed naar mijn opdrachtgever die op hetzelfde industrie terrein zat samen met mijn "collega" . Mijn "collega" had al aangegeven dat als er voor een van ons nog wat was hij het wel ging doen zodat ik naar huis kon.

 

Er was nog zat werk maar ik kon naar huis. Thuis aangekomen snel naar bed om te proberen wat slaap in te halen.

 

Ik ben nooit ziek en al ben ik ziek ga ik niet snel naar huis. Zolang ik mij kan herinneren ben ik nog nooit thuis gebleven met griep. Maar nu dus wel. Nu betaal ik 700 euro per maand voor als ik ziek word of wat krijg, dat is een hoop geld maar ik en mensen om mij heen vonden dit wel nodig, zeker met mijn verleden en ik ben en blijf nu eenmaal hartpatiënt. Ik heb me dus ziek gemeld..... :(  

 

Vanmorgen naar de huisarts geweest die ik normaal een keer in de 3 maanden spreek over de telefoon. Omdat ik hartpatiënt ben moet ik elke 3 maanden bloed prikken en de uitslag nemen we dan telefonisch door.

 

Ik heb waarschijnlijk dus wat verkeerds gegeten en nu gaat het ook wel weer al ben ik nog niet helemaal top.

 

Gelijk even face to face de uitslag van het bloedprikken doorgenomen, mijn bloedsuikerspiegel is wat verhoogd en daar begon hij over. Het was altijd netjes bij mij maar sinds ik weer binnenland rijd en zeker sinds ik geen vaste auto meer heb schiet het gezonde eten er wel eens bij in. Dus ik weet waar het aan ligt en ben sinds een maand ook weer veel te vinden in de sportschool en op de fiets. In maart moet ik opnieuw bloedprikken en dan zien we of het geholpen heeft.

 

Gisteravond om 18.00 uur belde er iemand op of ik vandaag kon werken. Met pijn in mijn hart heb ik nee verkocht en uitgelegd waarom. Gelukkig begreep hij het. Ik heb net een stuk gefietst naar een bedrijf waar ik graag zou willen werken. Ik dacht dat ik dat wel ff kon. Daar op kantoor aangekomen zal hij wel gedacht hebben, zo rood als een tomaat en drijfnat van het zweet. Ik was weer ff te fanatiek.

 

Ik zit nu thuis en heb besloten dat ik de hele week thuis blijf om het goed uit te zieken. Ik heb geen zin om weken te blijven kwakkelen.

 

Het bedrijf waar ik langs geweest ben stond positief tegenover hetgeen wat ik kon bieden. Ik heb heeeeeel vroeger daar 3 maanden in loondienst gewerkt en heb er daarna regelmatig voor gecharterd en heb altijd contact gehouden met deze mensen. Dat ik daar in loondienst was is 25 jaar terug en de mensen die er toen werkte werken er nu bijna allemaal nog.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beterschap !!

Soms is het niet anders en MOET je thuisblijven !

Helaas ken ik dit....zit al 16 maanden thuis na een motorongeluk  :stom:

Ben dan ook heeeeel blij dat ik mijn premie voor de ArbeidsOngeschiktheidsVerzekering altijd netjes betaald heb  :ja:

 

Sterkte en rustig aan !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beterschap !!

Soms is het niet anders en MOET je thuisblijven !

Helaas ken ik dit....zit al 16 maanden thuis na een motorongeluk  :stom:

Ben dan ook heeeeel blij dat ik mijn premie voor de ArbeidsOngeschiktheidsVerzekering altijd netjes betaald heb  :ja:

 

Sterkte en rustig aan !!!!

 

 

Okay, dat is al een behoorlijke tijd wat dat betreft had ik meer geluk.

 

Ik had vorig jaar alle keus in wat voor verzekering ik wou afsluiten en heb na aanraden van de accountant voor de verzekering gekozen die ik nu heb.  

 

Het kost wat maar dan heb je ook wat ;)

 

Maar jij bent ook zelfstandig?

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Okay, dat is al een behoorlijke tijd wat dat betreft had ik meer geluk.

 

Ik had vorig jaar alle keus in wat voor verzekering ik wou afsluiten en heb na aanraden van de accountant voor de verzekering gekozen die ik nu heb.  

 

Het kost wat maar dan heb je ook wat ;)

 

Maar jij bent ook zelfstandig?

 

haha..ja kost zeker wel wat !

Maar zo zie je maar weer....ben heeeeeeeeeel blij dat ik mezelf ooit verzekerd had.

Een ongeluk zit in een heel klein hoekje en hoeft echt niet je eigen schuld te zijn !

 

Een auto die mij voorrang gaf....besloot op laatste moment dit toch maar niet meer te doen  :mad:

 

Ik ben ook zelfstandige !

Heb sinds het ongeluk een bevriend transportbedrijf die al mijn werk voor me doet !

Proberen ook met behulp van een letselschadeadvocaat om deze extra kosten vergoed te krijgen

Maar dat word nog een hele strijd....verzekeringen zijn niet zo happig op uitbetalen

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam een vijfasser westdijk ovlov tegen vandaag, zo'n platgeslagen ding ...

Ik denk da's Ron ... oh nee, die werkt daar niet me .. nee, hij was ziek :o

 

Beterschap gast, dat je maar snel weer 10.000 euri per maand binnen mag harken :D

Bruto of netto ? LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle bedragen in mijn post zijn netto :p:D

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

 

Zoveel geld kan ik netto niet verdienen JP, helaas ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verdienen tuurlijk wel maar ja krijgen is een 2de he  LOL  LOL  LOL

 

Ik heb eens even zitten rekenen he.... Als ik nu eens een maandje bij jou werkgever ga rijden Nal..... En ik vergeet belasting te betalen. Dan heb ik wel een stoer verhaal aan de stamtafel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik heb eens even zitten rekenen he.... Als ik nu eens een maandje bij jou werkgever ga rijden Nal..... En ik vergeet belasting te betalen. Dan heb ik wel een stoer verhaal aan de stamtafel :D

Zou ik niet doen Ron...

Tis daar nu winter en je weet wat er met water gebeurd he?!? LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden