[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

Gast shompie

Recommended Posts

Gast shompie

Ik ben er even mee aan het stoeien geweest. Het gaat wel om semi's omdat je ook de.afstand van je kinkpen naar je nek moet ingeven. Maar als je handig bent.kun je er van alles mee.

Tot nu toe mijn leukste app op mijn telefoon. Nu hoorde ik dat de tet ook een app heeft voor de nederlandse ontheffingen. Die wil ik ook graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Is dat appie alleen geschikt voor speciale combinaties, of ook bruikbaar voor de standaard 2 assige - 3 assige trekker oplegger combinatie?

Zou niet eens heel raar zijn, want ook daar komen aslastdruk problemen voor.

Maar t komt van Broshuis, dus ik denk t niet......

-

Je kan zelf de gegevens van de trekker en oplegger invoeren.

Dus volgens mij moet het wel kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Bij ons is ze 75% broshuis. Als ik tiid heb mag ik op kantoor aan de hand van alle tekeningen van de trailers die allemaal op de computer staan mijn app compleet maken.

Ik wil hiet ook verschillende trekkers inzetten. Dan kun je altijd het goede pung vinden. Ook als je weet dat je moet.koppelen met een collega met een lichtere of zwaardere trekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Het gaat wel om semi's omdat je ook de.afstand van je kinkpen naar je nek moet ingeven. Maar als je handig bent.kun je er van alles mee.

Die afstand is opzich niet van belang voor de verdeling over de assen bij gegeven zwaartepunt en gewicht. Maar berekent de app ook de positie van het zwaartepunt als je aangeeft hoe groot en zwaar de lading is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Heb t even geprobeerd. Maar ik heb er niks aan.

Het is echt bedoeld voor semi's. Die afstand van nek kingpin is de - haha- nekker! Heb je bij gewone oplegger geen moer aan. Heb je tenslotte vlakke laadvloer.

Maar: is misschien een idee voor Pacton of Krone een appje uit te brengen. Liefst lekker grafisch, zodat je op laadlokaties met stronteigenwijze heftruckchauffeurs kan laten ZIEN - het blijft tenslotte SBS publiek - hoe het moet.

Is voor de oostblok collega trouwens ook fijn, sinds die niet kunnen praten...

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Maar: is misschien een idee voor Pacton of Krone een appje uit te brengen. Liefst lekker grafisch, zodat je op laadlokaties met stronteigenwijze heftruckchauffeurs kan laten ZIEN - het blijft tenslotte SBS publiek - hoe het moet.

-

dit is misschien een gat in de markt, meteen alle slavische talen er in en kassa:ja:

en even een mailtje naar alle grote vervoerders die vanuit die landen werken ( nederlands is dus voldoende:D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Heb t even geprobeerd. Maar ik heb er niks aan.
Je zou hem kunnen mislijden door bijvoorbeel wel de lengte in te voeren in de app om vorvolgen diezelfde lengte door middel van een krijtstreepje aan te geven op je trailer. Als je het middelpunt van het gewicht weet wat je moet laden kun je deze tot op de cm nauwkeurig op zijn plek zetten.

Als ik deze app had gehad had ik die fout met die haspels niet gemaakt. Je kan je er lelijk op verkijken, nu was ik ook wel te gemakkelijk geweest :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ach Freddie, misschien gaan ze er wel van uit dat iemand die ze een directeurs salaris geven niet zo dom is om zulke fouten te maken.

Maar als jij het zo goed weet, solliciteer er, ze kunnen altijd goede mensen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

En Freddie, ik heb jou nog nooit positief horen praten over een werkgever. En als het al een goede was ging je er niet aan het werk omdat ze te ver weg zaten of zo.

Hoe haal jij het in je hoofd om zo over een bedrijf te oordelen waar jij helemaal niets van weet.

Maar het is altijd makkelijk wijzen he vanaf de zijlijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Je woord keuze waarschijnlijk Freddie, misschien bedoel jij het niet zo maar zo komt het wel over. Moet ik eens een verhaaltje vertellen over wat ik achterlijk vind.

En dan gaat het niet over een werkgever die mij pas na 3 maanden een app geeft om iets goed te doen wat ik eigenlijk gewoon had moeten weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Worden die directeuren zo slecht betaald???? :p

Of zijn het DGA's met een hoge fee , dan maakt de hoogte van het salaris ook niet zo veel meer uit. ;)

Ge, ik durf hier te zeggen dat wat de chauffeurs bij Westdijk verdienen aardig in de buurt komt. Maar dat komt ook omdat het merendeel iets meer en langer werkt dan de gemiddelde chauffeur.

Dus ja, die moeten het hebben van de overuren maar daardoor heb je aan het eind van de maand een vorstelijk salaris, dit komt waarschijnlijk ook doordat er geen chauffeurs in c3 zitten en zo.

Maar ik wil deze discussie hier helemaal niet voeren. Kan dat niet ergens anders, ik probeer hier een eerlijk beeld te geven van hoe ik werk. En ook van de fouten die ik maak, misschien dat een ander daar wat van opsteekt.

Ik vind het dan ook jammer dat er gelijk weer een negatieve posting moet komen waarop ik dan weer negatief moet reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Kan me voorstellen dat Ron zich achteraf voor z'n hoofd slaat. Een klein schetsje achterop een evelop had al meer idee op kunnen leveren over waar het zwaartepunt kwam.

En een App is een leuk hebbedingetje. Maar je wil er niet van afhankelijk worden. Je moet niet stoppen met zelf denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik ben blij met het appie, ze hebben er ook computer progamma's voor voor de meer complexere ladingen.

Degene die mij er op aansprak doet bij ons de trailers bouwen (modules), hij zei ook dat het af en toe op 10 cm kan hangen tussen goed en fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem met een geschreven woord, je weet nooit hoe het gelezen word, ik lees de opmerking van Freddie niet als een aanval, maar hij begrijpt niet waarom Ron dit app niet eerder heb gekregen volgens mij.

Ron leest dit als een aanval op zijn werkgever, en stelt terrecht dat hij als chauffeur ook een eigen verantwoordelijkheid heb, echter is de manier hoe je iets leest zeer bepalend voor je antwoord, en dat vind ik het vervelende van een geschreven woord, want ik betrap mij er ook wel eens op als ik al een reactie heb gegeven en het dan nog eens leest, dat het misschien wel eens anders kan overkomen, dan als ik het bedoelt heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
het af en toe op 10 cm kan hangen tussen goed en fout.

Bij NCH/HTS in Hoogeveen hebben ze de containerinstallatie van "mijn" auto 3 jaar terug verbouwd. De aandrijving is tussen de chassisbalken gekomen zodat de bak nu 33 cm verder naar voren staat.

Toen de verbouwing besproken werd beloofden ze dat iedere cm verder naar voren 30 kilo voorasdruk zou betekenen. Achteraf klopt dit prima. Kwam ik voorheen nooit verder dan 9 à 9,5 ton op de vooras, nu kan ik met gemak op 12 ton en zelfs wel op 13 ton uit komen.

Het probleem met een geschreven woord, je weet nooit hoe het gelezen word, ik lees de opmerking van Freddie niet als een aanval, maar hij begrijpt niet waarom Ron dit app niet eerder heb gekregen volgens mij.

.

Ik denk dat dit een groot deel van de "problemen" veroorzaakt op fora als deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik wil eigenlijk dat computer programma hebben, het lijkt mij interessant om die berekeningen te zien. Ik was laatst bij een klant die had een programma voor lading zekering, het was erg ingewikkeld maar ook erg interessant.

Ik denk ook dat dat de enige keer was dat ik compleet volgens de duitse norm mijn lading had vastgezet. Nu stelde de klant ook al het materiaal wat ik zelf niet bij me had ter beschikking, dat scheelt ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Ik wil eigenlijk dat computer programma hebben, het lijkt mij interessant om die berekeningen te zien. Ik was laatst bij een klant die had een programma voor lading zekering, het was erg ingewikkeld maar ook erg interessant.

Ik denk ook dat dat de enige keer was dat ik compleet volgens de duitse norm mijn lading had vastgezet. Nu stelde de klant ook al het materiaal wat ik zelf niet bij me had ter beschikking, dat scheelt ook.

dit zijn gouwe klanten, klanten die meedenken:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laad wel eens papier op pallets in Duitsland, en deze loodsmedewerkers laden de wagen via een computer op de heftruck die vermeld precies hoe en waar ze welke pallet moeten plaatsen ivm asdruk. Echt perfect geregeld daar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Ik laad wel eens papier op pallets in Duitsland, en deze loodsmedewerkers laden de wagen via een computer op de heftruck die vermeld precies hoe en waar ze welke pallet moeten plaatsen ivm asdruk. Echt perfect geregeld daar

in duitsland krijgt de afzender ook een bekeuring als het onderweg niet klopt,vandaar dat ze vele bedrijven foto´s maken na het laden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik weet niet of of ze voor de volle 100% aansprakelijk zijn. Hoe zat het met het span materiaal. Dexen ze het met kettingen van jou of kreeg je van hun?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Dat klopt Ron. Ik moest laatst een module wagen laden voor Antwerpen bij Goldhofer in Memmingen. Ik kon de auto naar binnen rijden . Binnen hing de Module al in de kraan. Toen hij op de trailer stond werd de module vastgezet door de mensen daar .Ik mocht alleen maar toe kijken. Deze mensen weten precies hoe zij hem vast moeten zetten , omdat ze het dagelijks doen. En zij zijn als bedrijf ook verantwoordlijk voor dat het volgens de duitse norm word vastgezet.

Ik heb daar in Memmingen al eens een module geladen, 2009, en onderweg tijdens een controle kreeg ik te horen dat het niet goed was vast gezet.

Vertelde de jut dat dit op aanwijzing van het laad personeel zo was vastgezet.

Toch maar volgens de regels van de jut ( allesweter ) vast gezet en verder.

Enkele weken later kwam ik er weer en hoefde zelf niks meer vast te zetten, deden hun daar, ze hadden een fikse boete gehad vertelde de lademeister.

Laatste keer, 2011 werd ook alles door het personeel vastgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Die ladingzekering blijft een leuk punt. Ik was 2 weken terug in Italie, ik stond bij de benzinepomp en daar stond een italiaan met een klein eurootje. Daar stond een kis op van 18 ton. Die stond vast met 2 spanbanden. En dan niet die dikke maar gewone....

Als je ziet hoe je een rol staal moet afbinden voordat je het Tata terrein afkomt.... In Spanje rijden ze met de rollen staal in de rijrichting op de auto gewoon met de rol tussen keggen. En dan niets afgebonden.

Voor degene die wel een in Italie komen kennen de auto's met een hele hoop assen er onder wel. In Italie kun je ontheffingen krijgen voor 100 ton en dan met deelbare lading. Toen ik laatst in Ravenna stond kwamen er een aantal voorbij, met 5 of 6 rollen er in, die liggen dan wel in een rollengoot maar ook geen ketingen of banden er omheen.

Als je dat soort dingen in Belgie of Duitsland gaat proberen ben je toch snel uitgewerkt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites