[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

Gast shompie

Recommended Posts

Gast trucker10

Als je dat soort dingen in Belgie of Duitsland gaat proberen ben je toch snel uitgewerkt....

Als ik er nog eens eentje spot in Seraing ( Arcelor Mital ) maak ik zeker een fotootje .

2 rollen die ook in een V vorm chassis liggen ( rollengoot ) en ook zonder kettingen . Dit is daar wel plaatselijk maar toch goed voor een 8 km openbare weg met een 360° bocht , van d enen kant van de Maas naar de andere kant .

deze zijn zeker geen uitzondering

post-15033-1394789401,7183_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
ach Ron ze hadden je die app gelijk moeten geven toen je daar ging werken, dussssssss

ik vind dit echt een schoolvoorbeeld, het bedrijf heeft allerlei middelen in huis, maar geeft het vervolgens niet aan de mensen die er mee moeten werken.

met als gevolg dat iemand op het matje geroepen word vanwege het verkeerd beladen.

sorry maar ik vind dit gewoon achterlijk!

En deze reactie van jou is ook gewoon achterlijk.. Dit is ZELF vragen om ruzie.. Als je ron niet mag.. Negeer hem dan. Jezus.. Nou ben je al zo oud, En dan dit kinderachtige gedrag doen.. Bah bah bah. Iedereen kan een foutje maken.. Ervaren of een jonge chauffeur..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

In het topic over ontevreden chauffeurs ben ik de discussie aangegaan over rijtijd. Het kwam hier op neer dat ik ben doorgereden, ook nog eens zonder de planning in te lichten omdat ik anders de boot zou missen in Gothenborg. Ik dacht dat het een kwartier was maar het waren 6 minuten. De boordcomputer gaf aan dat ik 15 minuten te lang had gereden.

Als ik mij aan de uren had gehouden had ik de boot gemist en had ik een dag moeten wachten want deze boot gaat maar eenmaal per 24 uur. Ergens anders heenrijden was geen optie omdat mijn ontheffingen voor 77 ton totaal gewicht deze route voorschreven. Ik heb kopietjes gemaakt van de printjes.

Volgende week moet ik in Cholet Frankrijk laden voor Denemarken) volgens de verhalen en ervaringen van vele forumleden heb ik een probleem als ik word aangehouden in Frankrijk.

Hier zijn de printjes van de hele week, alleen vrijdag paste er niet op maar toen had ik totaal iets van post-10753-1394789418,4111_thumb.jpg 0 diensturen en 5 rijuren.

Mijn vraag, hoe fout ben ik nu bezig geweest, volgens sommige forumleden word ik veroordeeld en ga ik de bak in.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ze vroegen aan mij of ik het kon halen, ik heb gezegd dat het op het randje zou zijn. De boot vertrekt normaal om 18.45 en ik zou er ook rond die tijd aankomen. Ik had het geluk dat de boot iets vertraagt was en zodoende kon ik er nog op, met 6 minuten rijtijd overschrijding. Dat dan weer wel.

Ik heb het niet eens gemeld dat ik te lang gereden had. Ik weet bijna zeker dat als ik aangehouden word volgende week dat ik geen bekeuring krijg. De afgelopen maand is dit mijn enige zonde.

Maar toch zijn er nog mensen die, als ze in mijn schoenen hadden gestaan waren blijven staan. Dat is hun goed recht maar ik vraag mij dan af hoe een werkgever naar dit soort mensen kijkt op het moment dat er mensen uit moeten en ze moeten gaan kiezen tussen bijvoorbeeld mij (voorbeeld he) of iemand die was blijven staan en de boot had gemist...

Begrijp mij niet verkeerd, als ik bijvoorbeeld een uur te lang had moeten rijden en de planning had gezegd, vaar morgen maar had ik lachend blijven staan. Die wachtdag krijg ik namelijk gewoon betaald, daar ging het hier dus niet om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Zo denk ik er dus ook over, maar toen ik dit plaatste wist ik dat ik er commentaar op zou krijgen. Maar ik vind dat wel een goede discussie om te voeren.

Ik vind het namelijk, zeker als je naar de rest van de printjes kijkt niet het opnoemen waard. Maar als ik dan sommige reacties lees is mijn werkgever de grootste boef die er is (eigenlijk elke werkgever) en ik ben een gevaarlijke crimineel.

Typisch gevalletje van, we draaien een beetje door met zijn allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Zolang je niet structureel 'de loop neemt' met rijtijden en andere voorschriften zal het wel meevallen denk ik.

Die ene keer een paar minuten, ach....

Die paar minuten zijn wel uit te leggen, een uur overschrijding word een ander verhaal.

Dat denk ik ook. Tenminste: zo zou t moeten zijn.

Ik hoef volgende week niet naar Fr, en dat is maar goed ook. Twee keer het rood in deze week qua diensttijd. Wat nou 24 uurs regel.....

De enige reden voor die overschrijding was dat klanten het opnieuw voor elkaar kregen om uren te doen over het laden/lossen van een paar palletjes.

Qua afstand was t geen enkel probleem.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

ik had t zelfde gedaan, gewoon die boot halen ,werk moet doorgaan, een dag stilstaan kost de werkgever veel meer,

(en af en toe eens iets doen wat niet mag is veel leuker dan het braafste jongetje uit de klas te willen zijn:angel:)

tis eigenlijk schandalig om door te rijden, foei:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Daar kijk ik toch iets anders tegenaan. Ik doe liever niets wat niet mag, met een beetje pech betaal je een weeksalaris voor een futiliteit, legio voorbeelden zoals te lezen is op dit forum.

Wel of niet het braafste jongetje, ik wil dat gezeik niet hebben, mijn werkgever trouwens ook niet.

Daarom tart ik het lot niet, al kan het dan heel af en toe onbedoeld voorkomen door overmacht, of door zo'n gevalletje als Ron hier heeft.

In zijn geval had ik hetzelfde gedaan namelijk.

dat heb toch temaken met wat voor werk je doe pierre

ik doe regelmatig iets dat niet mag, omdat dat nu eenmaal bijna niet anders kan met mijn werk

kwa rijtijd klopt t wel meestal bij mij, ook kwa werktijd enz. enz.

maar rij regelmatig op plekken waar dat niet mag of tegen t verkeer in om op m'n losplek te komen (nieuwbouwwijkjes of paticulieren in oude centra), of ben iets te lang of iets te breedt of te hoog( centimtr werk maar toch, we hebben iets ontheffing)

dan kan ik wel als ik bij een verbodbord kom omrijden, terwijl ik dan misschien nog 500 mtr moet. (heb welles omgereden om dan an de anderekant ook zo'n bord te vinden zonder ontheffingsbord alleen voor bestemmingsverkeer) of moeten lossen op dijkjes met een aslastbeperking.

moet ik dan elkekeer de planing bellen met t mag niet want...

of rij ik dan gewoon door en doe me ding en we zien wel wat er van komt:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Dus Ron, volgende week maar om een binnenmaats vrachtje France vragen , even stoppen bij de betaling bij die heren met die rare hoofddeksels , hun die printjes onder hun neus duwen en vragen hoe het nu zit. :stom:

Ook ik denk dat je hier geen problemen mee zal krijgen maar we willen het wel even zeker weten natuurlijk.............. ;)

Ik ga de kat niet op het spek binden Ge, als ik aangehouden word merk ik het wel. Ik heb niet veel maar ik neem aan dat als ik een bekeuring krijg voor dit economische delict (die had ik nog niet voorbij horen komen) dat ik die ter plekke kan voldoen. De volgende stap zal dan zijn deze terug te vorderen bij mijn werkgever, al dan niet met behulp van de bond of de daaraan vasthangende rechtsbijstand.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

2 mei 2013 van de weg gehaald thv. Minderhout E19.

Ik had de week ervoor BEWUST zelf de keuze gemaakt om te weinig nachtrust te maken ivm dat het die dag mijn verjaardag was.

Had 5,5 uur gemaakt ipv de 9 uur.

Er stonden totaal 3 overtredingen op mijn pas.

2 ervan zouden voor de baas zijn maar deze streepte de controlleur weg en liet die van mijn verjaardag staan.

Koste me 400 euro wat ik zonder te moren heb betaald.

Kon alleen niet pinnen bij die beste heren dus moest bij de pomp het bedrsg gaasn regelen wat lukte door de behulpzame dames bij de kassa.

Helaas pindakaas !!!!!!!!

Was pas de 1 e keer in 3 jaar dat ik een bekeuring heb moeten betalen dus ik mag niet klagen lijkt mij.

Groeten Nick / Kweetniet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik zou dat niet zo snel (meer) doen. Dat komt omdat je wat ouder word denk en iets meer rust in je lijf heb, ik zou gewoon geen rust maken dan en in een streep naar huis rijden.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Jaren geleden had een collega van mij dat ook, extra vroeg begonnen (te weinig, geen nachtrust dus officieel) om redelijk op tijd thuis te zijn voor verjaardag.

Werd dus 8 uur later, controle bij Heerenveen en hij mocht daar zijn nachtrust overdag maken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites