[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Gast shompie

6 jaar terug alweer zei facebook. 

 

Ik ben straks 3 weken kind loos. Even kijken hoe druk het bij ons is. M8sschien dat ik eens een rondje ga bellen 🤔

 

 

FB_IMG_1564378155464.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
47 minuten geleden zei Nagamiji:

Waarom? Gaat kleine Shompie met zijn moeder op vakantie, of gaat hij iets anders leuks doen? Ach, je kan appen en video-bellen. :cool: :ja:

 

Die is zo 3 weken bij zijn moeder.

 

Tussendoor zie ik hem.nog wel hoor. We gaan sowieso nog een weekend weg en we hebben nog een feestje waar hij mee naar toe gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei shompie:

 

Die is zo 3 weken bij zijn moeder.

 

Tussendoor zie ik hem.nog wel hoor. We gaan sowieso nog een weekend weg en we hebben nog een feestje waar hij mee naar toe gaat.

Dat klinkt goed, ik vind het fijn dat jullie zo'n goede band hebben. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
5 minuten geleden zei Nagamiji:

Dat klinkt goed, ik vind het fijn dat jullie zo'n goede band hebben. :ok:

 

 

Ik.heb met beide kinderen een goede band. Mijn oudste woont ook bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
6 minuten geleden zei Nagamiji:

Joh, je hebt er meer?

 

Als de oudste bij jou woont ben je niet kindloos. :nee:

 

 

Mijn oudste is 20 en red zichzelf heel goed zonder mij 😋

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
6 minuten geleden zei roadtrain:

Die heb ik vanmorgen ook gezien op A9. Creatieve Duitser. 

Kopschot had ook wel een kleurtje mogen hebben. 

 

Hij kwam vanuit de westhaven en ging richting Badhoevedorp de A9 op bij Ijmuiden.

 

Ik moest even van kraan wisselen. De 100 t/m Was te klein.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Nagamiji:

^^ Lijkt me verwarrend als je die inhaalt, je denkt er zo omheen te zijn, maar dan blijkt ie langer dan gedacht. Of hebben ze ook speciale borden achterop zoals een vrachtwagen? Wel mooi. :ja:

Dit is een Duitse auto. Weet niet precies hoe het daar geregeld is maar met Nederlandse auto’s kun je bv aan kenteken zien of het een aanhanger is. Of witte platen (zelfde als trekkend voertuig) of eigen kenteken (wat duidelijk herkenbaar geen autokenteken is) 

en driehoekige reflectors. 

Dus als je wilt kun je zien dat er een auto met aanhanger of oplegger voor je rijd. 

 

twee driehoekige rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig

 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mebo 07
12 minuten geleden zei roadtrain:

Dit is een Duitse auto. Weet niet precies hoe het daar geregeld is maar met Nederlandse auto’s kun je bv aan kenteken zien of het een aanhanger is. Of witte platen (zelfde als trekkend voertuig) of eigen kenteken (wat duidelijk herkenbaar geen autokenteken is) 

en driehoekige reflectors. 

Dus als je wilt kun je zien dat er een auto met aanhanger of oplegger voor je rijd. 

 

twee driehoekige rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig

 

Welke willekeurige automobilist ziet het verschil in nummer borden en andere markeringen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
38 minuten geleden zei mebo 07:

Welke willekeurige automobilist ziet het verschil in nummer borden en andere markeringen?

 

Tegenwoordig gaan Ze al niet maar aan de kant voor een paar zwaailamp3n.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei mebo 07:

Welke willekeurige automobilist ziet het verschil in nummer borden en andere markeringen?

 

zijn er nog maar weinig ja, maar ik neem aan dat je dat stukje toch wel hebt gehad tijdens je theorie van je rijbewijs B en C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

Tegenwoordig gaan Ze al niet maar aan de kant voor een paar zwaailamp3n.

 

 

Ook dat komt weer doordat er tegenwoordig te pas en te onpas met die dingen aan gereden wordt, of het aandachtsgeil of pure vergeetachtigheid is dat weet ik niet.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Ook dat komt weer doordat er tegenwoordig te pas en te onpas met die dingen aan gereden wordt, of het aandachtsgeil of pure vergeetachtigheid is dat weet ik niet.

 

Menig chauffeur vind t maar wat spannend om die dingen te hebben en aan te zetten tijdens zijn of haar werkzaamheden. Terwijl het dan absoluut niet nodig is.

 

Dus mensen raken er aan gewend..

Terwijl het juist als waarschuwing moet dienen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei schoenenreus:

Ook dat komt weer doordat er tegenwoordig te pas en te onpas met die dingen aan gereden wordt,

 

Valt wel mee toch? Sinds het van Europa niet meer mag op bijvoorbeeld landbouwvoertuigen tijdens een rit over een provinciale weg.. zie ik eigenlijk alleen nog defensie Scania's die leeg met zwaailampen aan op hun dieplader rijden.. zal misschien net ff te lang wezen dat ze het doen.. maar nodig lijkt het mij niet, zonder lading.

 

Ik reed vandaag weer een paar keer, onbedoeld, met de gevarenlichten aan rechtuit over de weg.. :eek:  :rolleyes:

 

Tja, MAN heeft een stille clignoteur.. niet dat 'kilkklak' geluid van een DAF.. en mijn zitpositie is zodanig dat de stuurrand het zicht op de knipperpijlen ontneemt..

Die rode knop rechts op het dashboard zie ik ook niet zo fel knipperen...  een driehoekig waarschuwingslampje in het middenpaneel van de tellerunit kon er kennelijk niet van af.. dát zou mij dan weer helpen..:angel:

 

Niet goed getest.. of geen zin om het bij de laatste facelift te willen aanpassen..??

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
7 minuten geleden zei Murphy:

Of gebrek aan routine van de chauffeur?

Je weet neem ik aan wanneer je ze aangedaan hebt?

 

 

 

De meeste weten niet eens wanner ze zwaailamp3n moeten voeren. Net zoals het gros niet weet hoe de.rijtijdenwet in elkaar zit.

 

Maar weet je dat je tot 3 meter breed geen zwaailampen hoeft te voeren? Breedte borden zijn in dat geval voldoende. Net als dat je auto's ziet rijden die 2 meter zijn uitgeschoven die met alle toeters en bellen rondrijden.

 

Geheel onnodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden