[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
5 minuten geleden zei HendrikJansen:

Je krijgt toch een nieuwe? Dus wat is het probleem dan?

 

Ik krijg geen nieuwe hoor. Weet niet hoe je daar bij komt, ik ben veel te blij met degene die ik heb. 

 

Die bouwen ze namelijk niet meer. Wat ik met deze kan kan ik met een nieuwe nooit meer.

 

Nee hoor, ik blijf voorlopig lekker met deze rondrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei HendrikJansen:

Mede aan dit soort mensen hebben we te danken dat de "gekte" nog even voortduurt. Maar Geld he. Ik kan ze wat dat betreft geen ongelijk geven.  Maar we gaan nog weer een andere tijd meemaken, daar ben ik heilig van overtuigd.

 

Dan maar eens een sloopbedrijf in zonnepanelen beginnen denk. Dat word echt goud verdienen dan. En dan staan diezelfde mensen die je nu noemt ook weer vooraan.

 Overgeld gesproken.

 

Ik heb er straks 35, daar brand mijn licht van, doe ik mijn was mee douche ik en laad ik mijn auto van op.

 

Van mij mogen ze nog wel even wachten met slopen. Is namelijk best wel lekker, niets voor elektriciteit en gas betalen.

 

Zeker in deze tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dacht deze voor jouw werd. Maar niet dus. 

 

Maar dan is er toch geen probleem, ik heb een jaar of 3 in die klotenstad gewerkt en  was blij dat ik er niet meer naartoe hoefde. De reden was minder, dat dan weer wel. Maar pas in Weesp heb ik nog even vrolijk naar ze gezwaaid en ze veel ploeterwerk gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei shompie:

 Overgeld gesproken.

 

Ik heb er straks 35, daar brand mijn licht van, doe ik mijn was mee douche ik en laad ik mijn auto van op.

 

Van mij mogen ze nog wel even wachten met slopen. Is namelijk best wel lekker, niets voor elektriciteit en gas betalen.

 

Zeker in deze tijd

Ach, er zijn er genoeg die nul betalen momenteel voor energie, er zijn er ook nog genoeg die hun investering aan het afvinken zijn. En er zijn er ook nog genoeg die nog gewoon hun maandelijkse voorschot  betalen en die zich ook totaal geen zorgen maken. Tis maar net waar je prioriteit ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei HendrikJansen:

Dacht deze voor jouw werd. Maar niet dus. 

 

Maar dan is er toch geen probleem, ik heb een jaar of 3 in die klotenstad gewerkt en  was blij dat ik er niet meer naartoe hoefde. De reden was minder, dat dan weer wel. Maar pas in Weesp heb ik nog even vrolijk naar ze gezwaaid en ze veel ploeterwerk gewenst.

 

Je moet het wel kunnen. En ik zeg hiermee niet dat jij het niet kan. Ik red mezelf er goed en sta vooraan als ze er wat aparts hebben.

 

Maar als ik ergens op een gracht achter iemand sta die geen haast heeft gaat de motor uit en ga ik rustig wachten totdat hij klaar is.

 

Word per uur betaald en het baasje ook.

 

Er worden op dit moment 2 nieuwe opgebouwd. Een 70 t/m en een 95 t/m de 70 word een bakwagen en de 95 een trekker. Piepdozen vind ik het. Dit omdat bij alles wat je doet ze beginnen te piepen. Ik vind die 95 wel een beer van een kraan. Echt sterk, maar ik hoef geen nieuwe, ben een zeer tevreden mens met mijn 14 jaar oude kraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei shompie:

 

Je moet het wel kunnen. En ik zeg hiermee niet dat jij het niet kan. Ik red mezelf er goed en sta vooraan als ze er wat aparts hebben.

 

Maar als ik ergens op een gracht achter iemand sta die geen haast heeft gaat de motor uit en ga ik rustig wachten totdat hij klaar is.

 

Word per uur betaald en het baasje ook.

 

Er worden op dit moment 2 nieuwe opgebouwd. Een 70 t/m en een 95 t/m de 70 word een bakwagen en de 95 een trekker. Piepdozen vind ik het. Dit omdat bij alles wat je doet ze beginnen te piepen. Ik vind die 95 wel een beer van een kraan. Echt sterk, maar ik hoef geen nieuwe, ben een zeer tevreden mens met mijn 14 jaar oude kraan.

 

 

En ik betaal niets. Nul, geen investering of lening of voorschot.

 

Helemaal niets.

 

Dat is best wel lekker, warm in de winter en koel en de zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei shompie:

 

Je moet het wel kunnen. En ik zeg hiermee niet dat jij het niet kan. Ik red mezelf er goed en sta vooraan als ze er wat aparts hebben.

 

 

Ik weet voor mezelf dat ik niet met een kraan kan werken. Niet omdat ik de feeling of de souplesse zou missen , maar wel omdat ik de interesse mis. Ik ben helemaal klaar met dat soort dingen. Niet om die kraan, maar wel om alle gezeik erom heen.  Pas nog weer een weekend op een minigraver gezeten en na een uur was ik het ding al zo zat als gespuugd spek.   En ook voor een laadkraan of iets dergelijks heb ik de interesse niet meer. 

 

Maar dat betekend niet dat ik niet voor aan sta met nieuwe dingen. zeer zeker wel. Enkel op andere vlakken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ik weet voor mezelf dat ik niet met een kraan kan werken. Niet omdat ik de feeling of de souplesse zou missen , maar wel omdat ik de interesse mis. Ik ben helemaal klaar met dat soort dingen. Niet om die kraan, maar wel om alle gezeik erom heen.  Pas nog weer een weekend op een minigraver gezeten en na een uur was ik het ding al zo zat als gespuugd spek.   En ook voor een laadkraan of iets dergelijks heb ik de interesse niet meer. 

 

Maar dat betekend niet dat ik niet voor aan sta met nieuwe dingen. zeer zeker wel. Enkel op andere vlakken.

 

 

Ik ben er ook wel eens klaar mee, klanten die denken dat je hem oneindig uit kan schuiven en dan op 50 meter ook nog een big bag met zand van 1800 kg kan tillen.

 

Maar dat zijn uitzonderingen, over het algemeen begin ik met koffie bij de klant.

 

En in het weekend doe ik zo nu en dan wat anders. Ook dingen die ik leuk vind (ben weer bezig met wat nieuws, ook heel leuk) dat houd het voor mij leuk. 

 

Zou er niet aan moeten denken dat ik met tegenzin moest werken.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei shompie:

 

Ik ben er ook wel eens klaar mee, klanten die denken dat je hem oneindig uit kan schuiven en dan op 50 meter ook nog een big bag met zand van 1800 kg kan tillen.

 

Maar dat zijn uitzonderingen, over het algemeen begin ik met koffie bij de klant.

 

En in het weekend doe ik zo nu en dan wat anders. Ook dingen die ik leuk vind (ben weer bezig met wat nieuws, ook heel leuk) dat houd het voor mij leuk. 

 

Zou er niet aan moeten denken dat ik met tegenzin moest werken.

 

 

De dag dat ik met tegenzin moet werken ga ik met pensipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei shompie:

 

 

Ik moet niet aan pensioen denken al kan ik best wel snel als ik dat zou willen. 🤔

Ik zeg toch ook "De dag dat ik met tegenzin werken moet"  En dat hoef ik voorlopig niet. Want als ik iets niet meer leuk vind stop ik ermee en ga iets doen dat ik wel leuk vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is een rotonde in Heemskerk waar ik dagelijks overheen moet met de vrachtwagen. Een poosje terug reed ik hier op een zondagmorgen ook. Ik reed de rotonde op die best wel krap is en nam de ruimte, dat moet ook wel omdat je hem anders met een starre trailer niet kan nemen. Recht tegenover mij kwam een oudere man op een elektrische fiets. Ik had al het vermoeden dat hij niet zou stoppen dus mindere vaart. Dat deed hij ook maar hij stipte niet met gevolg dat ik een noodstop moest maken zodat hij niet onder de auto zou komen.

 

Hij was woest en ze moesten mij voor de palingen gooien. Hij kreeg gelijk bijval van 2 oudere dames die er schande van spraken dat ik daar reed op zondagmorgen 

 

Ik heb nooit opgelet op school maar ik heb hier toch voorrang op fietsers als ik al op de rotonde rijd? Het staat vol met haaientanden of gelden die niet voor fietsers?

 

 

Screenshot_20230501-192419_Earth.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Hij was woest en ze moesten mij voor de palingen gooien. Hij kreeg gelijk bijval van 2 oudere dames die er schande van spraken dat ik daar reed op zondagmorgen 

 

:D die ken ik nog niet, "iemand voor de palingen gooien¨. Waar komt die uitdrukking vandaan, en wat betekent die?
En misschien was het de plaatselijke dominee en is het een ongeschreven wet in Heemskerk dat die niet gehinderd mag worden op weg naar de kerk, ondanks haaientanden en borden die waarschuwen voor voorrangsweg?

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

Ik heb nooit opgelet op school maar ik heb hier toch voorrang op fietsers als ik al op de rotonde rijd? Het staat vol met haaientanden of gelden die niet voor fietsers?

 

 

Ja, jullie zijn beide bestuurders van een voertuig en jij reed al op de rotonde (= de kruisende weg) waardoor de bestuurder van de fiets jou voorrang dient te verlenen. Helaas zijn er maar weinig bestuurders van een (brom)fiets zich daar bewust van.

 

Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)

Citaat

bestuurders: alle weggebruikers behalve voetgangers;

haaientanden: voorrangsdriehoeken op het wegdek;

voertuigen: fietsen, bromfietsen, gehandicaptenvoertuigen, motorvoertuigen, trams en wagens;

 

Citaat

5. Verlenen van voorrang

Artikel 15

 
Voorrang verlenen, bestuurder
1.

Op kruispunten verlenen bestuurders voorrang aan voor hen van rechts komende bestuurders.

 

2.

Op deze regel gelden de volgende uitzonderingen:

  1. bestuurders op een onverharde weg verlenen voorrang aan bestuurders op een verharde weg;

  2. bestuurders verlenen voorrang aan bestuurders van een tram.

 

Citaat

§ 18. Rotondes

Artikel 47

Rotonde, plaats op de rijbaan

Het is bestuurders van een motorvoertuig en bromfietsers die de rijbaan volgen toegestaan vlak voor of op rotondes anders dan aan de rechterzijde van de rijbaan te rijden.

Artikel 48

Rotonde, inhalen

Het is bestuurders toegestaan vlak voor of op rotondes rechts in te halen.

 

Citaat

Artikel 80

Verkeerstekens, haaientanden

Haaientanden hebben de volgende betekenis: de bestuurders moeten voorrang verlenen aan bestuurders op de kruisende weg.

 

Bron: https://www.ndsz.nl/content/BWBR0004825-20230101#BWBR0004825-20230101_2820924

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei shompie:

Dit is een rotonde in Heemskerk waar ik dagelijks overheen moet met de vrachtwagen. Een poosje terug reed ik hier op een zondagmorgen ook. Ik reed de rotonde op die best wel krap is en nam de ruimte, dat moet ook wel omdat je hem anders met een starre trailer niet kan nemen. Recht tegenover mij kwam een oudere man op een elektrische fiets. Ik had al het vermoeden dat hij niet zou stoppen dus mindere vaart. Dat deed hij ook maar hij stipte niet met gevolg dat ik een noodstop moest maken zodat hij niet onder de auto zou komen.

 

Hij was woest en ze moesten mij voor de palingen gooien. Hij kreeg gelijk bijval van 2 oudere dames die er schande van spraken dat ik daar reed op zondagmorgen 

 

Ik heb nooit opgelet op school maar ik heb hier toch voorrang op fietsers als ik al op de rotonde rijd? Het staat vol met haaientanden of gelden die niet voor fietsers?

 

 

Screenshot_20230501-192419_Earth.jpg

Misschien dan toch maar vanuit Castricum in het vervolg via Uitgeest naar de A9 rijden???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
59 minuten geleden zei sprinter 516:

Misschien dan toch maar vanuit Castricum in het vervolg via Uitgeest naar de A9 rijden???

 

Dat rijd voor mij best wel om en dan moet ik door Castricum heen. 

 

Ik val ze liever lastig in Heemskerk 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moest vandaag een dagje kozijnen hijsen in Amsterdam. 07.00 uur aanwezig. Toen ik daar aankwam stond er een vrachtwagen met balkons onder de rups torenkraan met een hele hoop oranje jassen eromheen. Hij had 3 balkons geladen en bovenop lag er een van 10 ton, en die kon de torenkraan niet tillen. Hij kon maximaal 8 ton tillen op de lier. Maar dat dan wel weer op bijna 15 meter vlucht. Of ik hem kon lossen ..  Ik kan naast de auto 14 ton tillen maar dan moet ik echt ideaal staan en dat ging nu niet. Dus gingen we het met zijn tweeën doen. Wel een leuk klusje om de dag mee te beginnen. 

 

 

 

We hebben hem opgetild, vrachtwagen eronder vandaan gereden en toen boven de grond laten zakken. En toen vlak boven de grond naar zijn tijdelijke bestemming gebracht.

 

Maandag komt er een 200 ton's telekraan die hem gaat plaatsen.

 

20230504_091133_copy_2304x1728.jpg.b8ad0f7057e2b3f6e4ebd9631f118cba.jpg

 

 

20230504_090621_copy_2016x1512.jpg.99b0cdf6232301332a005649141ec8b9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden