[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Gast shompie

Ik wel Routier. Ze hebben mij een keer gedreigd met een rechtszaak omdat ik een chauffeur meer betaalde vakantiedagen had gegeven als dat mocht.

Dat was volgens hun concurentie vervalsing. Ik kon op die manier makkelijker aan chauffeurs komen dan andere bedrijven.

Nee ik wil er echt helemaal niets mee te maken hebben.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

En ik zal gelijk maar even zeggen dat ik als werkgever niet roomser dan de paus was. Ik had ook "regelingen" met chauffeurs. Ik heb de bond meerdere malen op visite gehad en het enige waar ze mij ooit op hebben geprobeerd te pakken waren dit soort dingen.

Echt top....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Maar reageer hier eens op Routier. Dit zijn dus mijn ervaringen met de bond...

Eenerzijds hadden zij een punt Shompie. Regels zijn regels immers.

Anderzijds vind ik het maar overdreven.

Concurentievervalsing begint nu eenmaal niet met een paar extra verlofdagen.

Pak dan de wortel aan: dwz, de bedrijven die overal lak aan hebben.

Maar eigenlijk was mijn vraag aan Gerard gericht.

Het verhaal van jou had ik al eens elders gelezen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Mijn vader is bijna zijn hele werkbare leven lid geweest van de bond. Totdat hij na 25 jaar werd gewipt door zijn werkgever. 25 jaar lang contributie betaald en nu wouden ze niets doen. Hij was de enige die gewipt werd en dan is het niet interessant genoeg.

Ik ben op de rai wel eens in discussie gegaan met mensen van de fnv, ze spraken en chauffeur van mj aan toen we daar liepen. Die man vroeg waar hij werkte, mijn chauffeur antwoorde daar op. De man van de fnv had wel eens van die werkgever gehoord en adviseerde hem lid te worden. Hij wist alleen niet dat de "baas" er zelf ook liep. Toen maar even een heftige discussie aangegaan, zo arrogant en niet willen uit leggen waarom hij van mij had gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Jij geeft altijd af over "de bonden".

Echter, je hebt het altijd over het FNV.

Er zijn natuurlijk meer bonden.

Scheer je die zonder ervaring ook over één kam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ja. Dat is misschien mijn fout.

Als ik een slechte ervaring met een vrouw heb zijn ook.niet alle vrouwen slecht.

De bondn behartigen mijn belangen niet. Ik kqn me niet vinden n in d gedachtegang van een bond. Ik wil veel meer verantwoordelijkheid voor mijzelf. Ik wil veel meer zelf regelen. Pensioen bv en ww. Ik wil net betalen voor iemand die niet werkt. Daarintegen wil ik ook mezelf redden als ik geen werk heb.

Dit zijn een paar voorbeelden. Ik denk niet dat er een bond is waar ik terecht kan met mijn wensen, of dacht jij van wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Zolang mensen respect voor mij hebben krijgen ze het terug Ge, zo simpel is het. Ik word asociaal en een matennaaier genoemd omdat ik anders denk. Waar is het respect voor mijn mening. Noem mij eens een voorbeeld waar ik iemand vanuit het niets aanval op zijn gedachtengang?

Ik kan er zo al een opnoemen. Iedereen kan mijn respect krijgen zelfs de grootste baas van welke bond dan ook. Ik ben alleen bang dat ik het niet terugkrijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik wou alleen even kwijt dat iemand van de bond het vanmorgen in zijn hoofd haalde om mij ongevraagd te bellen.

Verder ben ik onderweg naar de zaak. Ik ga daar mijn auto neerzetten en dan heb ik vakantie. Nadat ik eerst in ondertrouw ga vertrekken we daarna naar Luxemburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Ik wou alleen even kwijt dat iemand van d bond het vanmorgen in zijn hoofd haalde om mij ongevraagd te bellen.

Verder ben ik onderweg naar de zaak. Ik ga daar mijn auto neerzetten en dan heb ik vakantie. Nadat ik eerst in ondertrouw ga vertrekken we daarna naar Luxemburg.

alvast van harte gefeliciteerd Ron (en partner), en een fijne vakantie gewenst:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie benz Ron.Dat spul voor het soort werk wat jullie doen vind ik in de regel toch wel mooi.

En ook van mij gefeliciteerd en een fijne vakantie.Heb je wel verdiend na twee weken heel hard werken :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Ja. Dat is misschien mijn fout.

Als ik een slechte ervaring met een vrouw heb zijn ook.niet alle vrouwen slecht.

De bondn behartigen mijn belangen niet. Ik kqn me niet vinden n in d gedachtegang van een bond. Ik wil veel meer verantwoordelijkheid voor mijzelf. Ik wil veel meer zelf regelen. Pensioen bv en ww. Ik wil net betalen voor iemand die niet werkt. Daarintegen wil ik ook mezelf redden als ik geen werk heb.

Dit zijn een paar voorbeelden. Ik denk niet dat er een bond is waar ik terecht kan met mijn wensen, of dacht jij van wel?

Nee, uiteraard niet.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Men kan niet iedereen voor 100% procent tevreden stellen.

Dat zal wel lekker zijn, maar dat is onrealistisch, en al helemaal niet haalbaar.

Vandaar dus, dat we een cao hebben die voor een ieder gelijk is.

En als iemand dat niet zint, dan moet hij/zij dat kenbaar maken bij de bond.

En iemand die niet lid is van de bond, moet al helemaal niet over de cao klagen.

Dat is wel zo "de gemakkelijke weg" kiezen.

Natuurlijk, ik zou ook wel bepaalde dingen anders willen zien bij de bonden.

Zoals een beetje meer porrie, want nu lopen we constant achter de feiten aan.

Maar ik ben ook wel zo realistisch, dat wij, zeker in onze "zieke" branche, echt niet zonder de vakbonden kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch leuk om te lezen dat de angst voor de vakbonden nogal diep zit bij sommigen ;)

Nee Freddy, geen angst. Eerder als een rode lap op een stier. Als er dan nog iemand mij gaat bellen van een of andere telemarketier die mij een lidmaatschap wil aansmeren of zo zijn ze bij mij aan het verkeerde adres.....

Ik zou niet weten waarom ik bang zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, uiteraard niet.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Men kan niet iedereen voor 100% procent tevreden stellen.

Dat zal wel lekker zijn, maar dat is onrealistisch, en al helemaal niet haalbaar.

Vandaar dus, dat we een cao hebben die voor een ieder gelijk is.

En als iemand dat niet zint, dan moet hij/zij dat kenbaar maken bij de bond.

En iemand die niet lid is van de bond, moet al helemaal niet over de cao klagen.

Dat is wel zo "de gemakkelijke weg" kiezen.

Natuurlijk, ik zou ook wel bepaalde dingen anders willen zien bij de bonden.

Zoals een beetje meer porrie, want nu lopen we constant achter de feiten aan.

Maar ik ben ook wel zo realistisch, dat wij, zeker in onze "zieke" branche, echt niet zonder de vakbonden kunnen.

Met dat laatste ben ik het dus niet eens. Ik zou heel goed zonder een bond kunnen en kan heel goed afspraken maken over de manier waarop ik wil werken en waarop ik betaald wil worden. Zo heb ik altijd gewerkt. Ik werd er door Freddie een keer op aangevallen toen ik iets vroeg over booturen en hoe dat in het cao geregeld was. Ik wilde alleen maar weten hoe dat bij mijn collega"s geregeld was, niet dat ik er achteraf moest achterkomen dat ik werk of prijzen aan het verzieken was omdat ik bijvoorbeeld veel goedkoper was dan mijn andere collega's.

Ik vind de bond prima, als jij jarenlang een smak geld wil weggeven aan deze mensen is dat jullie keuze. Ik wil er helemaal niets mee te maken hebben en wil dus ook zeker niet gebeld worden door deze mensen. Het kan zo maar zijn dat er een collega van mij alle namen heeft doorgegeven van collega's om een zaak aanhangig te maken of zo. Prima maar laat mij met rust....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-10753-1394789883,2734_thumb.jpg

Dit is mijn nieuwe auto, niet helemaal nieuw maar toch, hij heeft nu 65.000 km gelopen. Het is wel (zover ik weet) de laatste nieuwe die er gekomen is bij ons. QUa auto zit er niet veel verschil in. Hij is alleen wat minder "gebruikt" Wel is hij heel anders opgebouwd met kisten en zo, van de fouten van de oude auto's hebben ze geleerd en hebben ze veranderd bij de nieuwere. Deze is veel stiller dan zijn voorganger en het is een automaat. En ik heb 2 cilinders meer en een beetje pk's. En het allerbelangrijkste, ik heb het nieuwe type tacho, Afkoppelen, tanken en een bak koffie en ik heb 3 kwartier gemaakt. Helemaal geweldig :ja:

Nadeeltje van deze auto is dat de schotelhoogte ongeveer 10 cm hoger is dan mijn oude.

post-10753-1394789883,7704_thumb.jpg

De kist van deze auto is heel anders dan die oude, die oude stond "los" op de auto en maakte herrie, zeker als je niet zo zwaar was. Het zijn bladgeveerde auto's dus je stuitert de tent uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-10753-1394789884,1965_thumb.jpg

De linker tank is de hydrauliek tank, daarnaast zit een schuifla waar mijn spanbanden inzitten en daarnaast zit de ad blue tank.

post-10753-1394789884,6668_thumb.jpg

En op deze auto zit een trap, ook heel erg handig, de breedte borden zaten bij mijn vorige trekker onder de auto en waren altijd smerig. Dit is een beter plekje.

post-10753-1394789885,1467_thumb.jpg

Zat rvs om te poetsen.

Ik ben er in ieder geval blij mee. Na mijn vakantie ga ik kijken hoe en waar ik mijn tv ga inbouwen en hoe ik het ga doen met een computer en eventueel digitene of een schotel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie auto:cool:

Maar waar zit de tank dan? Is dat die grijze kist achterop?

De tank zit achter de cabine onder de kisten. Op die andere foto kun je dat zien, achter de trap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu op vakantie in italie... En heb vol aandacht jou 72 pagina tellende verhaal gelezen. Of mijn vriendin er blij mee is daar gelaten haha.

Ik moet mezelf ook regelmatig verdedigen waarom ik zoveel tijd achter de computer door breng als ik thuis ben. Ik probeer het altijd vroeg te doen zodat wanneer iedereen wakker is ik tijd heb voor andere dingen. Dit lukt helaas niet altijd. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-10753-1394789885,8584_thumb.jpg

Assen een jaar of 12 geleden.

post-10753-1394789886,0866_thumb.jpg

Vroeger toen ik nog haar had :ja:

post-10753-1394789886,2665_thumb.jpg

En als we dan toch maar bezig zijn...

Als ik zo door mijn foto's heenloop heb ik toch eigenlijk best wel veel kippen gehad....post-10753-1394789886,4697_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat verschil in schotelhoogte, zijn er andere banden (10 cm?!) gemonteerd? Als ik het typ, geloof ik dat haast niet meer. Waar zit het verschil in dat de schotel zoveel hoger zit. Ga je daar geen problemen mee krijgen met aankoppelen van gewone semi´s oid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden