[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Gast shompie
Je zou er zin in krijgen? Dus zin heb je nog niet? :D

Shompie, ik ben bang dat je nog wel een tijdje aan het werk gehouden word. :ja:

Ik ben er niet bang voor hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 40.000 kuub aarde bestellen en wat grondverzetmachines.

Nee niet echt, dat is te makkelijk.

Aan een stamtafel gaan zitten luisteren? :p

Het zijn vaak wel stamtafel gesprekken, maar deze keer was het echt. Ik had de afgelopen week een trekker mee met 400 PK, er hing een 5 asige semi achter, dan weeg je ergens rond de 25 ton, zet er dan een kist op van 53 ton en je maakt van iedere heuvel een berg. Dan kun je zegen dat 400 PK niet genoeg is maar ik denk dat 750 pk dan nog te weinig is voor je gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een weekje strafwerk mocht ik donderdag gaan laden in Saarbrucken voor Stord Noorwegen, ik heb even op internet gekeken waar het ligt. Het lijkt me een mooi ritje en ik had het graag voor over om mijn vrije weekend voor op te geven.

Ik rijd namelijk al een aantal jaren geen weekendes meer. Maar ze hadden woensdag al een berichtje gestuurd dat ik naar Saarbrucken moest om te laden voor Noorwegen, en smiddag's belde ze om te "overleggen", of ik er zelf mee door kon? Zondag avond vertrekken en dan maandagnacht de boot op. Toen ik zei dat het zonde was om vanaf Saarbrucken over huis te gaan rijden, zeiden hun, afspraak is afspraak..... dat vond ik netjes. Mijn oudste zoon is mee en die had al een paar keer gesmeekt of hij mee mocht. Ik moest langs huis, ik had niet genoeg medicijnen mee, dat was geen probleem, ik kon naar alphen komen en mevr. shompie zou dan naar mij toe komen met spullen en medicijnen. Donderdag morgen om 04.00 zijn we vertrokken naar Saarbrucken waar we om 11.30 aankwamen. Even laden en 2 uur later reden we weer. Nu sta ik dus vlak voor Aalborg. Morgen voor het eerst met de vrachtwagen naar Noorwegen, ik heb Willem al een aantal keren aan de telefoon gehad. Ik weet daar helemaal niets dus ik ben blij dat ik zijn nummer heb :ok: Helaas is hij niet in de buurt dus kan ik hem niet op een wijntje trakteren (sorry Willem, ik drink geen bier) .....

Als ik volgende week terug ben zal ik wel een verhaal in elkaar flansen met wat foto's. De lading is niet spannend, het is (bijna) weer een binnenmaats vrachtje, maar de bestemming maakt het deze keer voor mij speciaal.

Groeten uit Denemarken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nog steeds in Noorwegen, het is echt een schitterend land. Een groot nadeel hier vind ik de prijs van het eten. Ik had in de supermarkt 6 halve liter cola gehaald (voor mijn zoon) een brood en een zakje zoutjes, dan ben je gewoon 20 euro achteruit.

Als ik dit werk vaker zou doen moet er toch even ruimte gemaakt worden voor een gasstel en genoeg eten mee, anders hou je weinig over. Zelfs als je bij een werkgever werkt die niet steelt en je netjes betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijn en limonade had ik bij me, eten ook, ik wou alleen wat bijhalen omdat we al wat hadden op gemaakt. Ik had het ook kunnen laten liggen. Ik kom hier niet iedere week, als dat wel zo was geweest had ik het ook wel anders gedaan. Ik ben gelukkig nog niet blut, al vliegt het geld wel je zak uit hier. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha willem, het heeft even geduurd maar je was het niet vergeten. Er staat een behoorlijke breker op. In Nederland zijn alle zware trekkers van MAN en Ze hebben dan sinds kort ook een Titan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn laptop even goed toegesproken en hij heeft mij beloofd mee te werken. Mijn oudste zoon wou nog een weekje mee. Ik vind dat altijd wel gezellig maar ik heb hem wel gezegd dat ik niet meer om een leuk ritje zou vragen want dat had ik de week ervoor al gedaan met mijn jongste. We moesten dus maandag morgen op tijd laden in Oelde voor Antwerpen. Na even wat gereken besloot ik toch maar op Zondagmiddag weg te gaan. Dus op tijd weg thuis en op het gemakje alle spullen in de auto, Ze hebben twee combi's en op een ervan zou ik deze week rijden. Het zijn net bussen, ze zijn rondom luchtgeveerd dus het is geen straf om er mee op pad te gaan. Het enige nadeel was dat de chauffeur van de auto al zijn spullen er in had laten liggen dus als je dan met spullen voor twee man aankomt past dat er niet meer in dus had ik er maar wat spullen uitgehaalt en in mijn personenauto gelegd.

Dus om even over 7 zijn we vertrokken vanuit Alphen. Na een bak koffie onderweg reed ik om even voor 21.00 uur bij Arnhem de grens over. Ik zou dan rond 23.00 uur bij de klant staan zodat ik precies mijn negen uur kon maken.

De volgende morgen om 07.30 mezelf gemeld, ik was om 08.30 geladen met twee kisten maar toen begon het. Ik was bezig met afbinden toen degene aankwam waar ik mezelf gemeld had. Hij had een koffer bij zich die hoe op de auto zette en hem daar opende. Hij begon met spanning meten op de spanbanden, Die was aan een kant goed maar aan de andere kant niet omdat ik geen hoeklijntjes had gebruikt. Ik had de kist op rubber gezet, tegen de rongen aan geladen en er zaten 4 spanbanden omheen, de kisten wogen 2500 kg per stuk dus dit was meer dan genoeg volgens mij, maar niet volgens deze man natuurlijk, er moesten nog banden omheen om het naar achter "lopen" van de kisten tegen te gaan. NAdat ik alles naar zijn zin had gedaan werd ik binnen nog even uitgenodigd om zijn zelf gemaakte computerprogramma te komen bekijken die precies uitrekende hoe en met hoeveel banden of kettingen je iets vast moest zetten....Pffff. En hij was er echt trots op, op mijn opmerking dat ik nog nooit wat was verloren glimlachte hij alleen maar, okay, zijn feestje.

Dit ritje zou ik die week nog twee keer maken, de kisten moesten in Antwerpen gelost worden, dus dat was wachten en wachten. Ik had mijn oudste zoon mee dus die moest elke keer op bed want die is 14 en kinderen onder de 16 mochten bij de klant niet het terrein op.

Woensdag rond de middag kreeg ik een berichtje van de planning dat de plannen wat verandert waren en of ik donderdag voor 14.30 zou kunnen laden in Saarbrucken. Toen ik zei dat dat krap zou worden omdat ik eerst nog moest lossen in Antwerpen zeiden ze dat de kisten gelost konden worden in Alphen, ik zou in Saarbrucken moet laden voor Noorwegen. Meestal gaan dit soort dingen op een trailer en dan onbegeleid met de boot. Maar dit waren 2 tanken van 7.5 meter lang dus dat moest op een combi omdat dat op een trailer niet past. Het was een mooi ritje maar omdat ik in principe geen weekendes rijd besloot ik maar niet te vragen of ik er zelf mee door mocht.... post-10753-1394786896,5005_thumb.jpg

De rest komt nog, ik kan weer geen foto's verkleinen.....:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderweg naar Alphen werd ik gebeld door de planning, normaal gaat alles via de computer dus ik hoopte natuurlijk dat ze zouden vragen of ik er zelf mee doorkon, dat had ik ook kunnen vragen maar omdat ik altijd nee gezegd heb tegen weekendes rijden vond ik het toch wel weer raar om het nu zelf te vragen. Ze vroegen of ik de volgende week ook nog kon rijden, daarop antwoorde ik met ja want ik zou de de volgende week pas op vakantie gaan. Of ik er dan zelf mee doorkon, ik zou dan na het laden weer naar alphen komen en dan zondag avond vertrekken om maandag avond de boot op te gaan ik Hirtsals. Ik antwoordde dat ik bijna in Alphen was en dat ik dan wel even naar kantoor zou komen.

Ondertussen kon ik mooi even met mijn wederhelft overleggen, want voor mezelf was ik er al uit, ik zou er gelijk mee doorgaan, ik vond het zonde om eerst naar huis te komen om vervolgens twee dagen later weer weg te gaan, en zo kon ik ook mijn goede wil even laten zien. Zelfs mijn wederhelft vond dat ik gelijk door moest, het was een mooie kans, ik was nog nooit met de vrachtwagen naar Noorwegen geweest en nu was mijn oudste zoon ook nog mee dus dat was helemaal goed. Op kantoor vonden ze het perfect dat ik gelijk door wou, maar er werd wel bijgezegd dat ik ook naar huis had mogen komen, niet alle werkgevers zijn slavendrijvers :D

Dus nadat mijn partner savond's bij het brugrestaurant wat extra kleren en geld en nog wat eten had gebracht ging ik Donderdagmorgen vroeg richting Saarbrucken om te laden. Ik was er rond half 12 en ik werd gelijk geholpen toen ik aankwam. Dus om 13.30 stond ik weer met documenten en al klaar om te vertrekken. post-10753-1394786897,3771_thumb.jpg

Ik kreeg van de planning te horen dat ik zaterdag om 12 uur zou gaan varen dus na een kort rekensommetje wist ik dat ik tijd zat had. Ik had mezelf verheugd om een avond door te zakken met Willem maar Willem vond het naar huis gaan belangrijker.....

Wel heb ik hem een paar keer aan de telefoon gehad om te vragen waar ik op moest letten en voor een adres van waar ik moest lossen, ik had veel informatie meegekregen behalve het juiste losadres.

Zaterdag rond 10 uur heb ik me gemeld bij de Colorline en had binnen 5 minuten mijn ticket en de douane geregeld, dus ben ik daarna gelijk naar de boot gereden zodat ik daar de auto even op kon ruimen en de dekbedden even uit kon hangen. post-10753-1394786898,001_thumb.jpg

Om even voor 12 uur konden we de boot op, en nadat we gedoucht hadden gingen we eten, echt ongelofelijk hoeveel keuze je had, en we zijn dan ook meerdere keren wezen opscheppen.post-10753-1394786899,7703_thumb.jpg

Die laatste foto is mijn oudste zoon, ik vroeg hem aan de reling te gaan staan voor een foto, ik weet dat hij hoogte vrees heeft :D dus vandaar dat hij een beetje moeilijk kijkt.

Na 3 uur en een kwartier kwamen we aan in Kristiaansand, de boot gaat met 60 km per uur. Vlak voordat we de haven binnen gingen w]kwamen we nog een zeilboot tegen, toch wel leuk, die mensen hadden in ieder geval geen hoogte vrees. post-10753-1394786900,3455_thumb.jpg

post-10753-1394786898,6199_thumb.jpg

post-10753-1394786899,1923_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn die XXL cabines nu officieel leverbaar in Europa??

Ja.

Maar in principe bedoelt voor de Noorse en Zweedse markt.

In Noorwegen mag je met een trailer 17mtr zijn, en in Zweden 22mtr.

Maar in NL is die ook leverbaar. Tegen een meerprijs van 16.000Euro. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden