[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)


Gast shompie

Recommended Posts

Het verschil zit hem in het type schotel. De bandenmaar op de trekas is hetzelfde als mijn oude 315/70/22.5.

Op de vooras heb ik wel een andere bandenmaat als op mijn oude, deze zijn kleiner. Ik vind het wel een nadeel die 10 cm, met 4.30 hoog kan ik in Nederland aardig uit de voeten. Maar met 4.40 word het alweer een ander verhaal. Niet dat dat een heel groot probleem is maar het is er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je Shompie's verhalen aandachtig leest Holland, dan weet je dat hij niet zo vaak hoeft te tanken. Varen en wachten, meer doet hij niet. :D En wijntjes drinken. :wijn:

Twee keer per jaar staat hij bij de pomp. Da's al... (en da's vooral vanwege het gebruik van de standkachel :ja: )

Ja, ik heb echt een vervelend beroep en moet best wel eens hard werken. De meeste diesel gaat trouwens niet op aan de standkachel kaar aan mijn omvormer en koffiezetapparaat. Ik moet elke dag minstens twee keer de motor laten lopen anders trekken ze de accu's leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tijd voor nieuwe accus zmz ron :D , sta ook best wel veel stil ( niet zoveel als jou tuurlijk:D) maar kan hele dag koffie zetten enzo en de volgend dag gewoon starten

ps is wel een MAN tuurlijk he

Jij heb het over een dagje..... Dat redden die Benz accu's ook nog wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het eigenlijk niet durven zeggen hoe lang je je omvormer kan gebruiken zonder je motor te laten lopen. In theorie zou je het kunnen uitrekenen. Maar als je gewoon je oplader van je telefoon en/of laptop op de omvormer heb staan kan het wel lang aan lijkt me.

Er komt ooit een tijd dan kan je je auto gewoon aan de stekker zetten. Bij de Topaz in Dublin kan dat al....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel printjes gemaakt maar niet gekeken eigenlijk. Hij geeft wel aan dat im gewoon 45 minuten pauze heb gemaakt. Ik koppelde af toen heb ik hem weer op rust gezet. Toen na 5 minuten ben ik naar de pomp gereden en heb hem daar weer op rust gezet toen gaf hij aan dat mijn pauze niet was onderbroken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je het goed doet kan je dus 2x 29 seconden achter elkaar rijden, wacht tot de UTC tijd verspringt, 31 sec stilstaan dan 1e 29sec in de eerste UTC minuut, de 2e 29 gelijk erachteraan in de tweede UTC minuut en dan 31 dan wel 62 sec stilstaan om dit te herhalen.

Voor de zekerheid kun je natuurlijk ook 35- 2x 25sec nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Theoretisch klopt dit wel wat je zegt, maar BINNEN (!) 29 seconden moet je stilstaan én je klok weer op rust hebben staan.

29 Seconden lijkt langer dan het is. Voordat je begint op de hele minuut, je auto in gang hebt gezet, weer stilstaat en je klok weer rust registreert terwijl je zelf zenuwachtig de secondes af zit te tellen ben je al gauw over die tijd heen.

Jou marge van 25 seconden vind ik krap, ik houd zelf 20 seconden aan, en daar kom ik redelijk goed mee uit.

Maar waar hebben we het eigenlijk over, 't is te zot voor woorden dat tegenwoordig alles tot op de minuut of seconde moet kloppen of b.v. je auto niet even een stukje mag verzetten zonder daar 28 dagen daarna met samengeknepen billen te moeten rijden.....

Dit alles is bedacht door mensen die wereldvreemd zijn in het beroep vrachtwagenchauffeur en denken deze onzin te moeten plaatsen in de categorie verkeersveiligheid.

Ik plaats het onder de noemer stress en onzin, sinds die digitale rotzooi in de auto zit heeft de chauffeur er een stressfactor bij gekregen welke de verkeersveiligheid niet ten goede komt.

Kijk naar de ongevallen die er de laatste tijd gebeuren komt dat in mijn beleving door, de digitale tacho, de boordcomputer waar meneer de planner allemaal onzin op zet, de mede weggebruiker die denkt je de weg nog te moeten afsnijden en vergeet niet, onze mobieltjes en iphone/pad waar een chauffeur erg druk mee kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je van 20seconden uitgaat Pierre, kan je dus 40 sec rijden en heb je 10sec tijd om de tacho op rust te zetten.

Trouwens wanneer je gaat rijden hoef je geen knop in te drukken, 1e minuut 25 sec 2e UTC minuut 20 seconden samen 45 seconden.

Vorig jaar op de RAI kreeg ik een stopwatch van de tachoverkoper om dit precies te doen zoals beschreven.

Zoals ik het beschreef werkt dus vooral om je rijtijd te beperken, je hoeft dan geen knopje in te drukken en het kan het verschil zijn tussen 1x of 2x 45 minuten pauze maken zijn.

Helaas werkt dit bij mij nog niet , ik heb een "oude" tacho en moet dus 2 minuten stilstaan voordat er rust/werktijd ingaat.

Alleen bij een open brug of dikke (ongevals) file wordt er geen rijtijd geschreven( na 2 minuten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik terug ben van vakantie ga ik mij er eens in verdiepen hoe het nu precies werkt. Kan je dit bijvoorbeeld meerdere keren doen of is het beperkt? Kan dit alleen tijdens het begin van d minuut?

Ik heb het nu 2 keer geprobeerd terwijl het eigenlijk niet nodig was maar toen werkte het blijkbaar dus wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik net lekker voor mijn tent met een heerlijk bakje koffie (voor de rode wijn is het nog te vroeg) zit ik mezelf af te vragen of ik wel slim bezig geweest ben. Nu denken gelijk een aantal forumleden, dat wisten wij al een tijdje :D

Ik ben op vakantie gegaan en heb bijna al mijn spullen in de auto laten liggen, alleen mijn camera, telefoon en dvd speler heb ik meegenomen. Verder ligt alles er nog in. Kaarten, eten mijn gereedschap en noem maar op.

Ik heb altijd voor kleine bedrijven gereden waar het kon, nu weet ik dat niet zo zeker eigenlijk. Nu ben ik er niet al te bang voor want als er spullen weg zijn spreek ik de desbetreffende collega er wel op aan.

Als ze een blik soep of een blik groente gebruiken kan ik daar ook nog mee leven, alleen als mijn kaarten weg zijn word ik daar minder vrolijk van. Ik was weer bezig om van elk land goede kaarten te kopen en een beetje een knap boek kost toch al snel 30 euro. Ik heb er nu een stuk of 10 dus reken maar uit.

Voor mijn vakantie heb ik een tijdje aan de borrel gezeten met een oude collega van Jan Putter, die had thuis een biervat staan met een kraan. Of ik interesse had. Hij had een mailtje gestuurd met foto's. Het zag er netjes uit dus ik heb hem gekocht. Van ncl kreeg ik een mailtje dat we iets moesten afspreken voor de overhandiging van mijn nieuwe grote dashboard tafel.

Als je alles zo eens opteld wat je aan spullen bij je heb gaat het aardig in de papieren lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zoek alleen nog wat vrijwilligers om mijn rvs te poetsen.... Nu zie ik af en toe hier en daar wat foto's voorbij komen van mooie glimmende tanken....

Ik hou me aanbevolen :D

Hoogst waarschijnlijk zijn de tanks, zoals zoveel onderdelen, van aluminium. En dat kan je laten glimmen als chroom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoogst waarschijnlijk zijn de tanks, zoals zoveel onderdelen, van aluminium. En dat kan je laten glimmen als chroom.

Bij mij is alles van rvs. Zelfs de tank. Dat kan je ook mooi glimmend krijgen al vergt dat wel veel werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer in een chauffeurs restaurant gegeten. Ik ben wezen eten met vrouw en kinderen bij de oude ketting in Boxtel. Ik kreeg op fb al gelijk commentaar dat het de Gouden ketting was omdat het zo duur zou zijn.

Ik heb altijd commentaar maar nu toch een compliment. Mijn wederhelft en ik hadden allebei een saté met patat en sla. Mijn oudste zoon had een bord patat met sla en een broodje frikandel. De jongste had een tost met curry en sla. Hierbij dronk hij een ice tea, mijn oudste zoon ook. Ik had een glas melk en mevr. shompie een biertje.

We moesten 41 euro afrekenen. Dat vind ik dus niet veel :D

Of zullen ze in het weekend de prijzen verlagen omdat ze weten dat de toeristen niet zoveel te besteden hebben als die goedbetaalde beroepschauffeurs :zegtniets:

post-10753-1394789948,3177_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh daar was je

sta ik afgelopen woensdag bij de topaz in dublin te kijken waar ie is.....

had je dus toch een boot terug gekregen:D

Haha, ja ik was al weer ff terug. Ik ben een weekje in Luxembourg op vakantie geweest met een klapkar. Op de terug weg even wezen eten bij Leo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ron en Leo is ook nog diervriendelijk,was er laatst met mn zus en die had dr hond mee.. Mocht gewoon mee naar binnen,en idd ik vind hem ook niet duur.. Ter vergelijking,op het vliegveld in Gilze ben je voor een schnitzelmenu'tje al 15 eurie kwijt en dan komt de drank er nog bij.. Dus ben meestal rond de 22 euro kwijt in mn eentje.. Dus nee jij was niet duur uit ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dagmenu Was soep of een slaatje. Daarna een schnitzel en het toetje was een ijsje of vla voor 16,25.

Nu had ik niet heel veel honger maar dat valt mee. Alleen viel het mij op dat alle foto's van de muur af waren. Er hingen altijd heel veel foto's van een van mijn eerste werkgevers, daar stonden altijd een autootje of 10 elke ochtend bij Leo.

Nu was alles weg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden