[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

JBFotografie


Jordie Bouwens

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja ik heb geluk wat dat betreft dat Flora Holland Naaldwijk en ABC Westland om de hoek liggen voor mij. Misschien kan je het aan één van de fotografen hier op het forum vragen, die kunnen je helpen met het afstellen van de sluitertijd zodat je ze er wel scherp op krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ik heb geluk wat dat betreft dat Flora Holland Naaldwijk en ABC Westland om de hoek liggen voor mij. Misschien kan je het aan één van de fotografen hier op het forum vragen, die kunnen je helpen met het afstellen van de sluitertijd zodat je ze er wel scherp op krijgt.

Ben aan het sparen voor een professionele Canon camera. Dus ga niet veel moeite geven aan deze, en dit is ook niet me eigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Stefan
Kortere sluitertijd nemen, en je focuspunt op de wagen houden.

De kans zit erin dat ik ook ga upgraden naar een occasie Canon 1D met 16-35 lens (komt van een pro MX fotograaf).

Doe maar duur Alain! :D

Maar inderdaad zoals Alain zegt, kortere sluitertijd nemen en zorgen dat je focus op de wagen ligt. Wat voor camera heb je Jordie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Nou, heb instellingen aangepast en krijg ze nu scherper en nu duurt het geen 10 seconden meer voor dat die 1 foto maakt. Vanaf maandag zal ik foto's maken met me ritje internationaal. We rijden dan op een Oranje Daf XF105 SSC van Voncken!

Gr Jordie

Sent from my BlackBerry 8520 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou het kan wel hoor, zelfs met een flutcameraatje in niet zo ideale omstandigheden.

IMG_6997.jpg

IMG_6996.jpg

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar ideaal is het niet als je een sluitertijdvertraging hebt.

Ik fotografeer zelf nog met een antieke EOS350D van 7 jaar oud. Maar met een L Lens van Canon

geeft ie nog perfecte resultaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar ideaal is het niet als je een sluitertijdvertraging hebt.

Ik fotografeer zelf nog met een antieke EOS350D van 7 jaar oud. Maar met een L Lens van Canon

geeft ie nog perfecte resultaten.

Fotograferen is niet alleen het fotomateriaal. 2 maatjes van mij zijn het beste voorbeeld

De ene fotografeerd met een 550D net als ik, maar hij kent zijn camera niet en overlegt niet wanneer je waar het beste staat.

De andere werkt met een oud compact cameraatje. Hij kent zijn camera, heeft een "oog" voor het fotowerk en denkt altijd goed na. Die maakt klasse plaatjes.

Fotgraferen moet je leren, uitproberen enz. Alleen zonder kennis van de basis pricipes kun je het vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

P stand is je vriend :p

Dan hoef je niet heel die basisregeltjes van buiten te kennen.

Een goede vriend van me staat heel hoog aangeschreven in de MX fotografie, en die verklaart mij voor gek als ik (weer) eens op manueel probeer te schieten.

Tegenwoordig maak je de mooiste foto's met je smartphone en instagram :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Alleen zonder kennis van de basis pricipes kun je het vergeten.

Klopt.

Zo let ik er altijd goed op of ik de camera wel 100% juist voor m'n goede oog houd. Met voorkant (die kant waar dat dingetje naar buiten schuift) voor en de achterkant achter. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Fotograferen is niet alleen het fotomateriaal. 2 maatjes van mij zijn het beste voorbeeld

De ene fotografeerd met een 550D net als ik, maar hij kent zijn camera niet en overlegt niet wanneer je waar het beste staat.

De andere werkt met een oud compact cameraatje. Hij kent zijn camera, heeft een "oog" voor het fotowerk en denkt altijd goed na. Die maakt klasse plaatjes.

Fotgraferen moet je leren, uitproberen enz. Alleen zonder kennis van de basis pricipes kun je het vergeten.

Ook hier moet ik je helemaal gelijk in geven. Ik ga niet van mezelf zeggen dat ik een perfecte fotograaf ben, maar in het analoge tijdperk kon

ik mezelf zeker wel onderscheiden van de wat mindere fotografen.

Tegenwoordig kan iedereen goede foto's maken. Het is de compositie, belichting, omgeving, en andere details waaraan je tegenwoordig nog een goede

fotograaf herkent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
P stand is je vriend :p

Dan hoef je niet heel die basisregeltjes van buiten te kennen.

Een goede vriend van me staat heel hoog aangeschreven in de MX fotografie, en die verklaart mij voor gek als ik (weer) eens op manueel probeer te schieten.

Tegenwoordig maak je de mooiste foto's met je smartphone en instagram :angel:

Een goede fotograaf maakt er een sport van om zijn kamera door en door te kennen en te experimenteren. Het is zo gemakkelijk om alles op standje "vol automatisch" te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bron:

Racerhead #22 - Racer X Online

One reporter who made it over from Europe to give AMA Toyota Motocross a first-hand look was none other than Plons, who’s so big in Europe he can go by one name, kind of like Madonna or Borat or maybe Snoopy… Anyway, Plons is usually on the GP beat with guys like Ray Archer, MX Geoff, Massimo Zanzani, Max Ludwig, Adam Wheeler, Pascal Haudiquert, Alek Hodginson, Miquel A. Queralt and his partner Sarah Gutierrez and more.

Ik denk wel dat Plons zijn camera door en door kent :D

Jammer genoeg zijn alle plonsdock files offline.

Beetje namedroppen :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden