Spring naar bijdragen

Dodelijk ongeval door overvolle parkeerterrein


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Simpel, je verwacht niet dat daar een wagen staat, te hoge snelheid (echter zo vreselijk hard heeft de wagen niet gereden anders zat hij er toch een stuk verder onder), wat Willem schrijft onoverzichtelijk de wagen staat onder het texaco bord vanuit deze hoek gezien, korte uitvoegstrook, bestuurder afgeleid..... Kortom samenloop van. Neemt niet weg dat ik nog niet begrijp waarom onze Thomas niet iets verder op heeft geparkeerd. Op die plek sta je wel heel erg lullig. Schuif dan gelijk door als er plek is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ik heb idd gezegd dat mits de omstandigheden dat toelaten dat ik met 100/200kg te zwaar en 10/15km te hard (niet in combi, met gewicht achterin doe ik altijd mak) geen problemen heb en best langer doorrijd als ik me fit voel.

In alle jaren dat ik me kan herinneren heb ik in het wegvervoer nog geen enkele collega of bekende verloren vanwege één van de 3 door u genoemde oorzaken. Overbelading, snelheid, vermoeidheid.

Daarom ageer misschien nog wel eens (te) fel tegen allerlei "beschermende" regelgeving, geboden en verboden daaromtrent en de heksenjacht op dat soort "papieren" beperkingen onder het mom van "veiligheid".

Snelheid zou de enige zijn waar ik me nog wat bij zou kunnen voorstellen, wanneer ik de gebeurtenissen uit het verleden nog eens naloop. Maar dan ook zeker niet "snelheid" waarop bekeurd zou kunnen worden. Veel meer zou dat zijn "te snel" voor de omstandigheden ter plaatse, in combinatie met andere zaken. Bijvoorbeeld met 40 km/u een bocht nemen waar men wel veel sneller zou mogen rijden. Maar in combinatie met een onverhoedse stuurcorrectie EN een hoog zwaartepunt van de lading EN een rare knik in het wegdek, bleek (achteraf) die 40 km/u al te snel. Met een snelheid van 20 km/u had zo'n ongeval bijvoorbeeld niet plaatsgehad onder dezelfde omstandigheden en omgevingsfactoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
@ Trucker10

Ik begrijp niet helemaal wat u bedoelt.

Maar wellicht kunt u uitleggen wat u precies bedoelt.

Hier gaan ze de vrachtwagen chauffeur de volle fout geven omdat hij zich geparkeerd heeft aan de linker kant waar het niet mag > volledig met akkoord , Maar is hij dan ook schuldig dat de persoon zich heeft te pletter gereden ? Voor deze personenwagen was de vrachtwagen een hindernis ,waar voldoende plaats was om naast te rijden zonder dat hij zelf over de verdrijvingsvakken moest gaan rijden , de afrit is daar breed genoeg . Wat ik probeer uit te leggen is dat iedere verkeersdeelnemer ook nog moet uitkijken naar hindernissen zelf bij het oprijden van ene parking en niet zijn gordel losmaken of brieventas zoeken om .... met het voorbeeld dat ik gaf dat ik jouw ook niet moet aansprakelijk stellen als je plots stilstaan op dat eerste rijvak , ik had je moeten zien staan . Hier is het misschien een slecht vergelijk , daar er borden staan e.d. . Maar wat was de situatie voor het ongeval op die parking , heeft de chauffeur nalatig geweest en zich achter iemand anders daar neer geplant , heeft hij alles gedaan om verder te kijken en een veiligere plaats op te sporen ? Wij kunnen vanuit onze stoel NU wel zeggen " dit " , " dat " enz. maar het kan nooit de intentie van die Duitse chauffeur zijn geweest daar een voertuig op te vangen laat staan iemand de dood in te jagen . Er is een serieuze inschattingsfout gemaakt en daarover zal het parket zijn beslissing nemen na afronden van het onderzoek , de vrachtwagen chauffeur zal er zeker niet ongeschonden uitkomen en de wet zal het bij onvrijwillig toebrengen van slagen en verwondingen met de dood gevolg hebben .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gevaar schuilt inderdaad overal in het verkeer. Patronen zien te herkennen in het verkeersaanbod en het gedrag van andere verkeersgebruikers kan bijdragen in verlagen van het risico. Dat is het positieve van deze discussie, dat een ieder die er aan deelneemt in ieder geval eerder beducht zal zijn op geparkeerde voertuigen bij afritten. En niet zullen zeggen: "dat was me nou nooit eerder opgevallen".

Als klein pluspuntje in een discussie waarin mensen het toch hardgrondig oneens zijn gebleven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om jullie, en Brave in het bijzonder, nog wat stof tot nadenken tegeven.

Stel dat die Duitser daar kapot stond.

Laat ik zeggen een lekke band aan de rechterkant.

Dan is daar stilstaan in eens niet zo raar meer he.

Verleden week hadden we een ongeval met iemand die op de vluchtstrook stil stond.

Zal Brave vast ook geen plek vinden om testoppen. Punt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Trucker10

Duidelijk!

Daarom ben ik ook altijd blij als ik vanachter m'n computer m'n mening mag geven, waar verder niemand zich wat van aan hoeft te trekken. Ik zou niet graag een gerechtelijk oordeel dienen te moeten vellen in dit soort zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om jullie, en Brave in het bijzonder, nog wat stof tot nadenken tegeven.

Stel dat die Duitser daar kapot stond.

Laat ik zeggen een lekke band aan de rechterkant.

Dan is daar stilstaan in eens niet zo raar meer he.

Verleden week hadden we een ongeval met iemand die op de vluchtstrook stil stond.

Zal Brave vast ook geen plek vinden om testoppen. Punt!!

Met een lekke band hoef je daar niet te gaan staan he, kun je gewoon nog 50m doorrijden en veilig gaan staan..

Op een vluchtstrook verwachts je logischerwijs iemand, Stilstaand op een rijbaan niet!

Anders nog iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
@ Trucker10

Duidelijk!

Daarom ben ik ook altijd blij als ik vanachter m'n computer m'n mening mag geven, waar verder niemand zich wat van aan hoeft te trekken. Ik zou niet graag een gerechtelijk oordeel dienen te moeten vellen in dit soort zaken.

De mensen van het parket bekijken niet alleen de plaats van het ongeval , er worden ook andere onderzoeken gevoerd . Feit is , die collega trucker heeft pech , stond waar hij niet mocht staan , heeft zijn aandeel in het ongeval , maar als blijkt dat er bij de verongelukte bestuurder andere elementen maar boven komen in het onderzoek zal dit lichtjes in de kaart van de Duitse trucker spelen en het gerecht is ondoorgrondelijk wat voor ons de normale gang zou zijn is voor hun soms heel anders . Ik zie soms collega's die langs een gewestweg in het midden van de baan moeten staan om hun goederen te lossen , moeten deze dan ook oprotten en ergens 100 - 500 meter verder gaan parkeren en met de liftwagen ( voor de Belgen een transpallet ) op de rijbaan terugkeren ?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een lekke band hoef je daar niet te gaan staan he, kun je gewoon nog 50m doorrijden en veilig gaan staan..

Op een vluchtstrook verwachts je logischerwijs iemand, Stilstaand op een rijbaan niet!

Anders nog iets?

Dan moet je misschien eerst eens gaan lezen en kijken in dat topic waar een chauffeur werd dood gereden die op de vluchtstrook stond.

Op de foto's kan je zien dat er 50mtr verderop een uitvoegstrook begon. Zou die heel wat beter hebben gestaan.

En ja nog wat. 50mtr doorrijden? is daar plaats dan?

Zovele hebben het al gezegt, en ik ga het dan ook maar eens zeggen.

Ga zelf eens een tijdje met een vrachtwagen rijden. Of word politieagent.

Tig chauffeurs die 'dagelijks' met dit probleem worstelen hebben het je nu al proberen wijs temaken, maar jij weet het 'beter'.

Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat geen enkele chauffeur z'n wagen op die bewuste plek zou hebben neergezet als hij zou weten dat er even verderop plenty aan ruimte zou zijn. En er de mogelijkheid was om op een veiliger plek te parkeren.

Daarnaast blijft het natuurlijk een in en in triest, verschrikkelijk ongeval waarbij een dode te betreuren valt. Iemand die echt niet in z'n personenwagen zal zijn gestapt met de gedachte dat hij z'n noodlot tegemoet zou rijden. Waar nabestaanden nu een geliefde uit hun midden moeten missen. En misschien is dat hier of daar wel een beetje ondergesneeuwd in deze hele discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dave-dhl

Bekijk inderdaad die foto's nog eens goed. Er vallen vele dingen op namelijk. Inderdaad GEEN remsporen, ruimte genoeg om erlangs te kunnen, en wat dacht u van het zicht ter plaatse (19.15 uur, licht zat dus), dus waarom AngeliqueBS over verlichting voeren begint????. Tuurlijk, de Duitse collega mag daar niet parkeren, maar die pkw bestuurder mag ook niet tegen een stilstaand voorwerp aanrijden. Tja de nabestaande zullen deze man niet meer thuis aan de eet tafel treffen.......... Weer een triest ongeval dat voorkomen had kunnen worden als............

Verstuurd via mijn iPhone 4s via Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
BRON Dodelijk ongeval door overvolle parkeerterreinen - Het Nieuwsblad

Een jonge dertiger is gisterenavond op de E17 tegen een vrachtwagen gereden die op de oprit van een parkeerterrein geparkeerd stond.

De man reed het parkeerterrein op. Hij was op slag dood.

Omdat het parkeerterrein van Kruibeke alweer overvol was, moesten de vrachtwagens langs de op- en afritten parkeren. Febetra vraagt dat de overheid ingrijpt voor er nog meer ongevallen gebeuren.

mijn man heeft dit dus jaren geleden al eens meegemaakt. Soms lijkt het wel of iedereen op dezelfde parking wil staan, met alle gevolgen van dien. Meer parkings zou een oplossing kunnen zijn? Net zoals vaart minderen als je een parking op wilt rijden, je weet tenslotte niet van tevoren hoe het er uitziet. In donker is het nog erger, ik begrijp dus niet dat mensen inderdaad in volle vaart een parking op rijden, het kan ook zijn dat er voetgangers zijn, bijv. chauffeurs, die naast hun wagen staan om een lading te controleren of iets dergelijks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan moet je misschien eerst eens gaan lezen en kijken in dat topic waar een chauffeur werd dood gereden die op de vluchtstrook stond.

Op de foto's kan je zien dat er 50mtr verderop een uitvoegstrook begon. Zou die heel wat beter hebben gestaan.

En ja nog wat. 50mtr doorrijden? is daar plaats dan?

Zovele hebben het al gezegt, en ik ga het dan ook maar eens zeggen.

Ga zelf eens een tijdje met een vrachtwagen rijden. Of word politieagent.

Tig chauffeurs die 'dagelijks' met dit probleem worstelen hebben het je nu al proberen wijs temaken, maar jij weet het 'beter'.

Welterusten.

Met pech op de vluchtstrook vergelijken met slapen op de rijksweg...................., sorry jongen ,maar waar zit toch je verstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mijn leermeester stond ook stil op de vluchtstrook met pech daar waar het hoort volgens jou, toen hij onder de trailer keek wat er loos was en een collega er vol achter op klapte, kon hij nooit meer kijken of ergens stilstaan.

op de vluchtstrook in een klap zijn leven verloren!

dan toch maar liever op een parking in de weg staan of niet dan!

Op een parking in de weg staan is nog iets heel anders dan op een afrit van een rijksweg/parking te gaan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ben jij een misselijke idioot zeg! en maar door blijven zuigen over dat het de schuld van de chauffeur is terwijl je standpunt onhoudbaar is. De chauffeur had hem netjes aan de kant gezet, hij kon niet anders dus het was gewoon OVERMACHT. Dat zo'n tamme automobilist met 120 zo'n afrit af komt zeilen is zijn eigen schuld, waarschijnlijk heeft ie veel te hard gereden of gewoon z'n gedachte niet bij het verkeer gehad. Als je een afrit af gaat moet je gelijk afremmen tot 50 km/h i.o.d. was mij geleerd, als hij dat had gedaan hij hij de trailer 100% gezien en als je er op een normale manier op die afrit rijd kan je die trailer niet eens raken. Stop dus met de schuld in de schoenen schuiven van de chauffeur, ga lekker je C+E halen en ga zelf snacht's even een parkeerplaats opzoeken dan weet je wat het is. De beste stuurlui staan aan wal, met je ik had dit ik had dat makkelijk ouwehoeren vind ik dat. Ga eerst de wereld is bij jezelf verbeteren met je beunpraktijken om zoveel uren achter elkaar te rijden en veel te hard, dat is pas onverantwoordelijk en nog veel gevaarlijker als zo parkeren. Zo, dat moest er even uit.

Hoop babbels voor een jochie die net een halfjaar zijn groot rijbewijs heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met pech op de vluchtstrook vergelijken met slapen op de rijksweg...................., sorry jongen ,maar waar zit toch je verstand.

Ergens in een achterkamertje.

Maar dit had betrekking op dat je niet daar ging staan volgens Brave. Punt.

Waarop ik alleen de vergelijking maar maakte dat als hij daar kapot had gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ergens in een achterkamertje.

Maar dit had betrekking op dat je niet daar ging staan volgens Brave. Punt.

Waarop ik alleen de vergelijking maar maakte dat als hij daar kapot had gestaan.

Als hij daar kapot had gestaan had hij waarschijnlijk zijn gevarenknipperlichten aan, wellicht een gevarendriehoek geplaatst.. wellicht had er al pechhulp met een zwaailicht achter gestaan....

Als als als.......... ik zou zo nooit gaan staan overnachten! En daar mag je me aan houden!

Heeft ook iets te maken met je rit voorbereiden. Als je toch al moet overnachten waarom dan doorrijden tot de absolute max en dan je neus stoten? Ik stop liever eerder en ga dan eerder weer op pad dan zo te moeten staan. No way!

Moet er wel bij melden dat ik niet zo veel overnacht en dan meestal op bekend terrein ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat blijkt, er zijn nu toch ook wat doorgewinterde chauffeurs die het net zo achterlijk vinden, zowel het slapen op een rijbaan als de vergelijken waar hier mee gesmeten worden..

Kijken of die netzo afgebrand gaan worden als het "koeriertje"..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ergens in een achterkamertje.

Maar dit had betrekking op dat je niet daar ging staan volgens Brave. Punt.

Waarop ik alleen de vergelijking maar maakte dat als hij daar kapot had gestaan.

Als ik jou het verschil moet uitleggen tussen noodgedwongen stoppen met pech of gaan slapen op een rijbaan kun je misschien beter vanaf de kleuterschool nog is opnieuw beginnen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik jou het verschil moet uitleggen tussen noodgedwongen stoppen met pech of gaan slapen op een rijbaan kun je misschien beter vanaf de kleuterschool nog is opnieuw beginnen..
Nou rij ik ook alweer enkele jaren en denk graag dat mijn rijstijl boven gemiddelt is. Maar in vergelijking met Willem de polar beer is het niet veel.

Nou komt iemand die net aan het rijden is met dit soort uitspraken, dat is voor de meeste leden hier lachwekkend op zijn minst.

Hebben je ouders je weleens het woord "respect" proberen bij te brengen?

Afijn, als je ergens tegenaan rijd dan zit je te suffen of bent met iets anders bezig dan rijden.

Wat als er bv. een ongeluk is gebeurt en alle rijbanebanen zijn gespert. een minuut later rijd er iemand tegenaan, wie zijn schuld is dat.

De bestuurders in dat ongeluk zijn gewond en kunnen geen driehoeken wegzetten. Dat schijnt volgens sommige de oorzaak te zijn.......

Dan is het dus hun schuld als je erop klapt volgens jouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Waar lezen we dat die Duitse chauffeur daar ging slapen ? Graag de bron erbij vermelden . En ritje heen en terug zolang ik me fit voel en wat 200 kg te zwaar in iets wat 500 kg mag laden dat is in jouw ogen realistisch wat jij bent de chauffeur van dat voertuig en dat kan en mag door de beugel , wat een andere chauffeur onbewust doet met een noodlottig gevolg dat kan je niet accepteren dat die chauffeur een menselijke fout heeft gedaan . maar al wat jij doet is de perfectie aan alles je boten vegen qua gewicht rij-rusttijden omdat jij je fit voelt , maar je kan denken dat je fit bent en had ik nergens iets gelezen van Red Bull ? . Als koerier had je vandaag niet veel te doen , je kan al bij de pc .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trucker10: Er zit schijnbaar verschil tussen lezen en lezen, Tegel nr 205 (pag14) zei ik idd iets over redbull, Ga nog maar is goed lezen wat ik daar zei..

Caddy mag 750kg laden en rijd met verzwaard veren pakket, 500kg is bij ons de max, wat inhoud dat ik soms met 600/650kg rijd.. Niet te zwaar voor de auto..

Maargoed je kan draaien en alsalsals roepen tot je een ons weegt, Parkeren en rusten etc op een rijbaan ben je gewoon een volslagen mongool..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden