[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

raamopenende lichtschakelaar


HIT

Recommended Posts

  • Forumlid

Orla,

Ik heb nu zo'n 5.5 jaar een mooie TGA in mijn bezit om precies te zijn een TGA 26.440 XXL BLS 6x2/4

Gisteren zette ik de auto stil deed mijn lichten uit en tot mijn verbazing opent zich ineens het raam aan de passagiers kant. Ik dacht eerst dat ik per ongelijk het knopje op de deur had geraakt dus ik ff testen en het is gewoon echt waar.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en zo ja een oplossing ervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Das nou het mooie van zo'n MAN, waarschijnlijk rook het niet zo fris in de cabine en dacht die nou ik zet het raampje even open kan het luchten.:D

Was bij ons op de zaak ook een met een TGA met hetzelfde probleem, die zat iedere keer van whattefock is dat nou voor iets..:confused: Toen kwam de monteur die keek even wat het probleem was en die zei ook dat er in de kabelboom sluiting was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het zal niet de eerste keer zijn dat ze dit probleem zien.

Nou, dat zou ik niet al te hard roepen..........

Normaal gesproken ben je ALTIJD de eerste die met een "apart" probleem in een garage komt. Tot je later eens met een andere gebruiker aan de praat komt.......

Maar lijkt mij ook een typisch gevalletje van storing/sluiting in de kabelboom.

Is dit al een CANBUS systeem? Dan wens ik je veel succes bij het zoeken, dat zal niet meevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Orla,

Ik heb nu zo'n 5.5 jaar een mooie TGA in mijn bezit om precies te zijn een TGA 26.440 XXL BLS 6x2/4

Gisteren zette ik de auto stil deed mijn lichten uit en tot mijn verbazing opent zich ineens het raam aan de passagiers kant. Ik dacht eerst dat ik per ongelijk het knopje op de deur had geraakt dus ik ff testen en het is gewoon echt waar.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en zo ja een oplossing ervoor?

Kijk de massa verbindingen maar na,soms zie je zo n massa strip lopen vanaf de motor naar het chassis,of vanaf de cabine naar het chassis.

Ik heb ooit met een DAF 2800 hetzelfde gehad,als ik de richting aanwijzer uitzette zakte het rechter raam(links was nog "handbediend":D

IK kwam bij DAF in Utrecht,lageweide en toen ik het probleem uitlegde,in de kantine,lag iedereen in een deuk,tot een oud baasje zei waar ze het probleem konden vinden, en hij gelijk bleek te hebben.

Draai deze massa strips eens los,controleer ze op oxidatie,evt en beetje vaseline er tussen en weer vastdraaien en laat ons eens weten wat t resultaat is.:rolleyes:

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Dit blijft een vreemd probleem, massa nagekeken. Accu doorgemeten en eenmaal bij de garage doet ie ineens alles zoals het hoort......

En ja bij de garage zeggen ze "zonder probleem geen oplossing". Dus ik wacht af tot het raam weer opent als ik mijn lichten uit zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hele domme vraag mischien, maar heb je de deur dan al open bij het verdraaien van de schakelaar??

Ooit had ik een personenauto (uit hetzelfde concern ;)) met ongeveer gelijke klacht, en dat zat in de kabelboom vanuit de auto de deur in. Precies tussen de carrosserie en de deur gelukkig. Een handige monteur heeft me dat voor weinig opgelost destijds.

Maar als je dus de deur al open hebt, gaat daar ergens een 'stroommelding' lopen naar de binnenverlichting etc. én naar de pieper/zoemer die er waarschijnlijk wel in zit voor vergeten licht.

Als dat stroompje ergens verdwaalt komt 'ie misschien wel bij de raammotor terecht waardoor die gaat draaien...

Het is geen oplossing, wel een tip om de locatie van de storing te zoeken.

Succes man,

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Misschien is die unit waar die schakelaar in de deur zit een beetje kapot gegaan door regenwater...

Die van mijn MAN is eens vervangen, daar de helft van de functies niet meer deden...oorzaak was regenwater dat in het blok zat, door met de stromende regen de deur lang open te laten staan is er een meuk water op gekomen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden