Forumlid opa bert Geplaatst 12 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 12 juli 2012 Een vraagje aan de L Z V chaufeurs: Mag je inhalen met een L Z V ? Ik dacht zelf van niet, maar als ik 83 km rij vliegen die dingen me voorbij alsof ik sil sta. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 juli 2012 Share Geplaatst 12 juli 2012 moet je harder gaan rijden , grapje ik snap het maar ik zou het niet weten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Jeroen Huene Geplaatst 12 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 12 juli 2012 Nee dingen mogen niet op linkerbaan komen, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Marnix Geplaatst 12 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 12 juli 2012 moet je harder gaan rijden , grapje ik snap het maar ik zou het niet weten Wat had je nou beloofd? Iets met leesstand:D Een goede vraag, inderdaad is het inhaalverbod nog steeds van kracht volgens artikel D:Algemene voorschriften Maar op het moment dat de ervaringsfase wordt omgezet in definitieve wetgeving zou het zomaar eens kunnen sneuvelen. Maar dat is afwachten denk ik. In ieder geval zie je heel veel inhalende LZV's en als het verkeer dat toelaat, is dat ook veiliger dan bijvoorbeeld met 70 achter een caravan blijven hangen. Bron: Vervoer met LZVNet als bij exceptioneel transport wordt er in de Wegenverkeerswet opgenomen dat LZV's met ontheffing van de RDW op de weg zijn toegestaan. De verwachting is dat ook de overige voorwaarden, zoals de wegbeoordeling, de voertuigkeuring en het chauffeurscertificaat in hoofdlijnen ongewijzigd blijven. De huidige ervaringsfase eindigt in november 2012, vanaf dan moet de nieuwe wet in werking treden. Het woordje hoofdlijnen kan men dus nog alle kanten mee op, zoals het afschaffen van een inhaalverbod. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 juli 2012 Share Geplaatst 12 juli 2012 Marnix ik weet het maar dit is een luchtig onderwerp dus weinig gevaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 juli 2012 Share Geplaatst 12 juli 2012 En dan tebedenken dat LZV chauffeurs extra opleiding hebben gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid BAS TGX Geplaatst 12 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 12 juli 2012 En ze verdienen niks meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid hwm.klaassen Geplaatst 12 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 12 juli 2012 En dan tebedenken dat LZV chauffeurs extra opleiding hebben gehad. Er zijn altijd chauffeurs die het graag voor niks doen. Huub Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 12 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 12 juli 2012 Als die opleiding maar meetelt voor code 95 is het toch oké Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid edje Geplaatst 12 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 12 juli 2012 Je mag inderdaad niet inhalen,maar ook ik ben niet roomser dan de paus hoor.Als ze onder de 80 gaan rijden dan ga ik er ook vrolijk voorbij,als het tenminste kan en niemand tot last ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid BAS TGX Geplaatst 12 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 12 juli 2012 Snap het inhaalverbod aan de ene kant ook wel hoor, als jij op de linkerbaan aan komt en je wilt die LZV inhalen verwacht jij niet dat die zo lang is. En als die dus naar links komt tsja.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid opa bert Geplaatst 14 juli 2012 Auteur Forumlid Share Geplaatst 14 juli 2012 En ze verdienen niks meer. Je gaat mij niet vertellen dat al dat geknutsel[afkoppelen in/uitschuiven 2 of 3 x aandokken ]niet extra betaald wordt?????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Spitzer Geplaatst 14 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 juli 2012 Snap het inhaalverbod aan de ene kant ook wel hoor, als jij op de linkerbaan aan komt en je wilt die LZV inhalen verwacht jij niet dat die zo lang is. En als die dus naar links komt tsja.. Makkelijk, zo'n verplicht bord aan de achterkant Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 juli 2012 Share Geplaatst 15 juli 2012 Je gaat mij niet vertellen dat al dat geknutsel[afkoppelen in/uitschuiven 2 of 3 x aandokken ]niet extra betaald wordt?????? Buiten dat ze er meer werk aan hebben, en daardoor misschien meer uren, maar anders krijgen ze er niks extra's voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 15 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 juli 2012 maar anders krijgen ze er niks extra's voor. Officieel volgens cao niet nee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 juli 2012 Share Geplaatst 15 juli 2012 En onofficeel krijgen ze nog minder als CAO. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 15 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 juli 2012 Dat zijn uw woorden, niet de mijne. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 juli 2012 Share Geplaatst 15 juli 2012 Dat zijn uw woorden, niet de mijne. Klopt, en ik denk erover om er Copyright op aantevragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Schots en Scheef Geplaatst 15 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 juli 2012 Je gaat mij niet vertellen dat al dat geknutsel[afkoppelen in/uitschuiven 2 of 3 x aandokken ]niet extra betaald wordt?????? Nee, je word per uur betaald, niet per rit.. Waarom zou dat extra betaald moeten worden ? Bij ons hebben ze al makkie als ze lzv rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Ton-1982 Geplaatst 15 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 juli 2012 ik begreep dat je voor je je papiertje kan halen 5 jaar ervaring moet hebben is dat 5 jaar in dienst bij een transport bedrijf? of 5 jaar je ce rijbewijs hebben ? of 5 jaar de werkomschrijving chauffeur hebben ? of is het woord van de werkgever al genoeg ? waar baseren die 5 jaar op lastig om te controleren denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KEVINvB Geplaatst 15 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 juli 2012 Je moet ten minste 5 jaar je CE hebben! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Jordie Bouwens Geplaatst 15 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 juli 2012 ik begreep dat je voor je je papiertje kan halen 5 jaar ervaring moet hebbenis dat 5 jaar in dienst bij een transport bedrijf? of 5 jaar je ce rijbewijs hebben ? of 5 jaar de werkomschrijving chauffeur hebben ? of is het woord van de werkgever al genoeg ? waar baseren die 5 jaar op lastig om te controleren denk ik CE 5 jaar in bezit. Sent from my BlackBerry 8520 using Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Limboman Geplaatst 15 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 juli 2012 Je mag inderdaad niet inhalen,maar ook ik ben niet roomser dan de paus hoor.Als ze onder de 80 gaan rijden dan ga ik er ook vrolijk voorbij,als het tenminste kan en niemand tot last ben. Onder de 80 km/uur, nja, mag niet, maar kan ik nog wel begrijpen. Maar vorige week werd ik door een lzv van de firma S. uit B. vrolijk ingehaald alsof het niets was. Het was welliswaar midden in de nacht, maar ik reed toch gewoon 85 á 86 km/uur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 juli 2012 Share Geplaatst 15 juli 2012 Terwijl de MAXIMALE snelheid in NL toch echt 80km/u is. En als je daaronder zakt/rijd, komt er begrip..... Mmm. Weet wel uilengezeik, maar zo zijn de regels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Limboman Geplaatst 16 juli 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 juli 2012 Dat noemen ze selectief begrip. Net zo iets als selectief gehoor, maar dan anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.