[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

L z v


opa bert

Recommended Posts

  • Forumlid
moet je harder gaan rijden , grapje ik snap het maar ik zou het niet weten

Wat had je nou beloofd? Iets met leesstand:D

Een goede vraag, inderdaad is het inhaalverbod nog steeds van kracht volgens artikel D:Algemene voorschriften

Maar op het moment dat de ervaringsfase wordt omgezet in definitieve wetgeving zou het zomaar eens kunnen sneuvelen. Maar dat is afwachten denk ik. In ieder geval zie je heel veel inhalende LZV's en als het verkeer dat toelaat, is dat ook veiliger dan bijvoorbeeld met 70 achter een caravan blijven hangen.

Bron: Vervoer met LZV

Net als bij exceptioneel transport wordt er in de Wegenverkeerswet opgenomen dat LZV's met ontheffing van de RDW op de weg zijn toegestaan. De verwachting is dat ook de overige voorwaarden, zoals de wegbeoordeling, de voertuigkeuring en het chauffeurscertificaat in hoofdlijnen ongewijzigd blijven. De huidige ervaringsfase eindigt in november 2012, vanaf dan moet de nieuwe wet in werking treden.

Het woordje hoofdlijnen kan men dus nog alle kanten mee op, zoals het afschaffen van een inhaalverbod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je mag inderdaad niet inhalen,maar ook ik ben niet roomser dan de paus hoor.Als ze onder de 80 gaan rijden dan ga ik er ook vrolijk voorbij,als het tenminste kan en niemand tot last ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Snap het inhaalverbod aan de ene kant ook wel hoor, als jij op de linkerbaan aan komt en je wilt die LZV inhalen verwacht jij niet dat die zo lang is. En als die dus naar links komt tsja..

Makkelijk, zo'n verplicht bord aan de achterkant

post-10546-1394786615,931_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat mij niet vertellen dat al dat geknutsel[afkoppelen in/uitschuiven 2 of 3 x aandokken ]niet extra betaald wordt??????

Buiten dat ze er meer werk aan hebben, en daardoor misschien meer uren, maar anders krijgen ze er niks extra's voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik begreep dat je voor je je papiertje kan halen 5 jaar ervaring moet hebben

is dat 5 jaar in dienst bij een transport bedrijf?

of 5 jaar je ce rijbewijs hebben ?

of 5 jaar de werkomschrijving chauffeur hebben ?

of is het woord van de werkgever al genoeg ?

waar baseren die 5 jaar op lastig om te controleren denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik begreep dat je voor je je papiertje kan halen 5 jaar ervaring moet hebben

is dat 5 jaar in dienst bij een transport bedrijf?

of 5 jaar je ce rijbewijs hebben ?

of 5 jaar de werkomschrijving chauffeur hebben ?

of is het woord van de werkgever al genoeg ?

waar baseren die 5 jaar op lastig om te controleren denk ik

CE 5 jaar in bezit.

Sent from my BlackBerry 8520 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je mag inderdaad niet inhalen,maar ook ik ben niet roomser dan de paus hoor.Als ze onder de 80 gaan rijden dan ga ik er ook vrolijk voorbij,als het tenminste kan en niemand tot last ben.

Onder de 80 km/uur, nja, mag niet, maar kan ik nog wel begrijpen. Maar vorige week werd ik door een lzv van de firma S. uit B. vrolijk ingehaald alsof het niets was. Het was welliswaar midden in de nacht, maar ik reed toch gewoon 85 á 86 km/uur. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terwijl de MAXIMALE snelheid in NL toch echt 80km/u is.

En als je daaronder zakt/rijd, komt er begrip..... Mmm.

Weet wel uilengezeik, maar zo zijn de regels. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden