[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Lekker zuipen op de parking....


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Sinds een paar weken maak ik zo nu en dan wat nachtjes onderweg. Veel stelt het niet voor, bij Parijs of Frankfurt houd voor mij en de meeste collega's van mij de wereld op.

Dat is het ergste niet, ik heb er vrede mee om het zo maar te zeggen.

Wat me al een paar keer opgevallen is, is dat er links en rechts onderweg gezopen word dat het een lieve lust is, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Een paar weken terug had ik de pech om midden op de dag te stranden op een parking bij Aachen, vanwege een rijverbod i.v.m. een feestdag.

Sta tussen een Pool en een Duitser in. Iedereen liep zich natuurlijk stierlijk te vervelen, het was immers wachten tot 22.00 voordat het circus weer verder kon.

Iedereen liep maar wat rond zijn auto, was aan 't poetsen of lag op zijn nest.

Zo raakte ik aan de praat met mijn buurman, een Poolse chauffeur. Heel amicale jonge gast die overigens goed Duits en Engels sprak.

We hadden het over van alles en nog wat, toen hij opeens met 2 halve liters aan kwam lopen en mij beleefd vroeg of ik ook een 'Pivo' lustte.

"Nein danke, kein Pivo für mich" bedankte ik hem beleefd. Ik drink door de weeks zoiezo al niet, laat staan onderweg op een parkeerplaats. Nee, daar beginnen we maar beter niet aan.

Binnen no-time had hij zijn fles leeg en kwam met weer 2 halve liters aan lopen. Of ik toch zeker wist dat ik geen Pivo lustte, want hij had genoeg,.

En hij had er zin in ook, dat bleek wel toen hij met zijn 3e, zijn 4e enz. aan kwam lopen.

Nou moet iedereen doen wat hij zelf wil, maar hier begon ik me toch wel lichtelijk af te vragen hoe het nou moest als hij vanavond ging rijden.

Stel je voor, met een half bezopen kop 's avonds weer achter het stuur kruipen.

Mijn vrees bleek ongegrond: het was rond 14.00 's middags, pas de volgende ochtend om een uur of 10 zou hij weer gaan rijden.

De andere buurman, die Duitser kwam zijn grot ook uitgekropen en mengde zich in ons gesprek. Verbaasd keek ik hem aan toen ik zag dat hij met een volle fles rode wijn in zijn hand stond.

Mompelde wat in onverstaanbaar Duits en zette de fles aan zijn mond. Herhaalde dit nog een aantal keren, net zolang tot zijn fles rode wijn zo goed als leeg was binnen een tijdsbestek van minder dan een uur.

Ik stond met verbazing te kijken hoe hij een hele fles meester had gemaakt en tegelijktijd kreeg ik allerlei beelden voor ogen, dezelfde als hier op het forum in het topic 'ongelukken' te zien zijn.

In gedachten zag ik hem al liggen met zijn tankcontainer...net de parking afgereden en bij Kreuz Kerpen op zijn kant gedonderd.

Maar ook hier weer mijn vrees geheel ongegrond: ook hij stond hier tot de volgende morgen zijn rust te maken.

Tsja, je moet wat hé.....

Afgelopen week dan sta ik bij Barchon (?) 's avonds op de parking.

Parkeer hem naast een auto van een heel grote transporteur, ergens uit Lithuania om het zo maar te zeggen.

Deze chauffeur had kennelijk gezelschap van een andere landgenoot, die met een bakwagentje op zijn beurt aan de andere kant geparkeerd stond.

Ze waren druk in gesprek, onverstaanbaar natuurlijk, maar hadden er beiden goed schik in.

Dat bevreemde mij niets toen ik zag dat ook hier weer de halve liters van hand tot hand gingen. De één na de ander, in een tempo zoals ik zelden gezien heb.

Ik wilde mijn aandacht op andere dingen richtten, maar steeds werd ik weer gestoord met hun hard gelach en gepraat.

Keek ik hun kant op, liep de een naar de vuilnisbak en trok de ander er weer twee open.

En dit bleef zo door gaan....

Omdat ik het niet kon laten om hier op het forum zomaar mijn bevindingen eens te delen schoot ik stiekem even een plaatje van mijn buurman.

post-2002-1394786599,9733_thumb.jpg

Ik ben even naar binnen gegaan en heb effe gedoucht, waarna ik terugkwam en zag dat ze nu samen ook hun avondeten klaar gingen maken.

Tussendoor liep mijn vriend op de foto zo om de 5 minuten de berm in om zijn blaas effe te legen, het leek wel of hij er niet mee ophield, hij bleef op en neer lopen.

Zo werd het dus ook etenstijd . De één ging uien snijden, de ander trok er nog maar een paar open voor de verandering. Potjes, pannetjes, de gasbrander en natuurlijk bier...heel veel bier.

En zo ging dit door tot ik om een uur of 23.00 mijn ogen dicht heb gedaan.

Wel met de gedachte...hoe gaat zo iemand nu de weg op, met een halve tray ½-liters bier achter zijn kiezen??

Uit eigen ervaring weet ik dat ik na een avondje doorhalen misschien wel 2 dagen nodig heb om bij te trekken, zoals wel meer mensen hier.

Nu zullen dit wel 'professionals' zijn, maar je maakt mij niet wijs als iemand daar zó aan die blikken heeft lopen lurken, dat die de volgende morgen zo fris als een hoentje is, in ieder geval niet fit genoeg om uren achteréén te moeten sturen.

'Hun feestje' ging gewoon door, ik sliep verder.

Totdat ik om 04.00 wakker word. Kijk even door het raam naar buiten en....de vogel was gewoon gevlogen.

Ongelooflijk. Die vent is straalbezopen, met misschien een paar uur slaap zo weer achter het stuur gekropen en gaan rijden.

Er is eerder ooit een discussie geweest over het controleren op alcohol bij chauffeurs die hun dagelijkse rust stonden te maken.

Veel mensen waren het er niet mee eens en vonden dat dit te ver ging. Na wat ik de afgelopen tijd links en rechts om me heen heb zien gebeuren, zeg ik: het kan wat mij betreft niet ver genoeg gaan. Eerder noodzaak misschien, zo blijkt wel...

Maakte toevallig ook nog een plaatje van de mobiele keuken.

Ik zeg "Eet smakelijk "....:D

post-2002-1394786599,0821_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik ben even naar binnen gegaan en heb effe gedoucht, waarna ik terugkwam en zag dat ze nu samen ook hun avondeten klaar gingen maken.

Tussendoor liep mijn vriend op de foto zo om de 5 minuten de berm in om zijn blaas effe te legen, het leek wel of hij er niet mee ophield, hij bleef op en neer lopen.

Zo werd het dus ook etenstijd . De één ging uien snijden, de ander trok er nog maar een paar open voor de verandering. Potjes, pannetjes, de gasbrander en natuurlijk bier...heel veel bier.

En zo ging dit door .....

(..)

Maakte toevallig ook nog een plaatje van de mobiele keuken.

Ik zeg "Eet smakelijk "....:D

Zoals u het beschrijft hadden ze ook niet eens hun handen gewassen. Brrrrrrr ....... Geen wonder dat hun cuisine niet helemaal proper is. :D

Dat drinken is inderdaad een probleem. U haalt die Duitser erbij, waardoor u meteen aangeeft dat het niet alleen maar chauffeurs betreft uit bepaalde landen. Die indruk wordt namelijk in z'n algemeenheid nog wel eens wat "makkelijk" gewekt.

Nou ...., breek mij dan aub de bek niet los ... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

44378d1342215027-lekker-zuipen-op-de-parking-dsc_0895.jpg

Foto eens vergroot... staat die vent, met zijn achtelijke adidas broek, verkopen ze daar werkelijk niks anders? in zijn eigen zijk?

Het is toch geweldig, al die rij verboden, digitaale rotzooi dat je in de gaten houdt... heel menselijk allemaal, uitstekend voor de chauffeur zijn rust zodat hij een zeer veilige deelnemer aan het verkeer is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Rillingen lopen tussen m'n schouderbladen door ............... Bon appetit ... :(

Heb vroeger op de parking De oostblok chauffeur wel eens water gegeven

Voor eten koken Alleen ze wisten niet dat ik er 8 ltr wodka in de tank had zitten van 50 Lter

Na het eten was er altijd feest bij die gasten

En vaak in de morgen leeg.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe raar het ook mag klinken, maar nu ik er eens over nadenk, kan het bijna niet anders dan dat de invloed van alcohol op de veiligheid in het verkeer zwaar en zwaar overdreven wordt.

Eigenlijk rest er geen andere conclusie. Het zal natuurlijk sterk van de persoon in kwestie afhangen, maar wat dat betreft heb ik al decennia-lang heel wat om me heen gezien en meegemaakt. Mogelijk ik het wel net zo'n hoax als het zogenaamde gevaar van handheld-telefoneren onder het rijden wat ons geprobeerd is in te prenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Passerde vanochtend een truck die werkelijk 3 rijbanen in beslag nam, de dwaas zat op zo een kleine computer of tablet zat te tiepen.

Het eigenlijke bellen kan volgens mij weinig kwads.

Trouwens, waarom is het verboden iets te tiepen, maar mag je wel een brief schrijven tijdens het rijden? Heb daar tenminste nooit iemand over horen klagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk he die nieuwe rijtijdenwet en de digi.

Het valt je nu pas op Pierre, omdat je gaat overstaan.

Ga hier maar eens schrijven hoeveel je wettelijk stil moet staan.

En dan hoop ik dat je een planner heb die strak plant, anders komen daar nog heel wat uurtjes bij.

En vergeet vooral de wekelijkse rust niet mee tetellen.

Maar met die buitenlanders valt het misschien meer op.

Er zitten op dit forum ook heel wat leden die graag in zuid Europa in een restarant zitten. Gezellig(?) aan een wijntje. =Fles?

En mischien daarna in de auto nog een pilsje.

Maar dat valt niet op.

Of ga eens een avond in een Nederlands chauffeurcafe zitten, en hou het daar eens in de gaten.

Die mannen van Girteka/Flantana waar je naast stond, doen voornamelijk blokvrachten. Het enige waar ze 'last' van hebben is de 90rijuren in de 2 weken.

En dan niet zoals in NL het weekend thuis, nee die tijd maar vullen onderweg.

Niet om al het drinken onderweg goed tepraten maar werken mogen we niet meer, en daardoor hebben we wel erg veel vrije tijd gekregen.

Ik hoef nog maar 10uurtjes tewachten, en dan heb ik me 45uur wekelijkse rust er weer op. :ok:

Mooi, kan ik eindelijk weer aan het werk. :ok:

32uurtjes sturen voor de boeg. :ok:

Ohh shit, zoveel mag ik niet rijden/werken. Dus komt er maar weer een Zweed bij op.

45uur gerust, en 32uur sturen in 3 dagen. :hamer: Dat ik dat zelfs durft tedenken.

Nou ik neem nog maar een biertje Drukke week voor de boeg........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet om al het drinken onderweg goed tepraten maar werken mogen we niet meer, en daardoor hebben we wel erg veel vrije tijd gekregen.

Dit is precies de kritiek die ik altijd, en tegen ieder "officieel iemand" die maar naar me wilde luisteren, heb gehad op de wetgeving en strenge handhaving rondom rij- en rusttijden.

En ik ben vaak uitgelachen, of er werd me verweten dat ik allerlei doemscenario's zou schetsen. Maar dat waren dan vooral mensen die zelf nooit langere ritten hadden gereden. Want wat gaan die jongens doen als ze zo lang verplicht en doelloos moeten stilstaan? Rondjes hollen om hun vrachtwagen op een parkeerplaats langs de Autobahn of op een verlaten industrieterrein? Rek- en strekoefeningen doen? De cabine voor de zoveelste maal uitlikken of alle bolletjes een keer uit de lampen halen en weer terugstoppen? Hun banden leeg laten lopen en met een voetpomp weer op 8 bar pompen? Van ieder wiel 10 wielmoeren allemaal iedere avond losdraaien, insmeren met kopervet en weer met een momentsleutel aandraaien?

Mensen zullen zich proberen te gaan "vermaken" in de tijd dat ze verplicht moeten stilstaan en verder niets anders te doen hebben. Wat het meest voor de hand liggende "vermaak" zal zijn, mag ieder voor zich proberen in te vullen. Het spreekwoord is niet voor niets: "ledigheid is des duivels oor kussen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Karel.

Het leek er eerst op dat ik een lang stilstaand weekend voor de boeg had. Van Donderdagmiddag tot min maandag.

Nou gaan onze binnenlandchauffeurs altijd ergens overstaan. Leek me ook wel gezellig om mee tegaan. Je moet toch wat.

Echter is dat een dorpje verder. Ik mag wel, maar die auto niet he.

Of van mijn part staat er een collega/bekende 10km verderop. Er even heen rijden mag niet he.

Of je zal ergens staan, zoals er in de zuid Europa topics telezen valt, op vrijdagavond, en daarna kom je er achter dat die tent dicht is in het weekend.

Nou blijf maar staan........

De supermarkt is hier een kleine kilometer lopen. Goed dat de zon schijnt, want als het zou regenen, zou je even met de auto gaan. Ohh shit, dat mag niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Voor ik in de verdediging moet voor een wild tierende en briesende Willem die met halve liters Mack-Øl naar mijn hoofd begint te gooien......:D

Karel geeft al aan dat ik het niet alleen heb over chauffeurs 'uit bepaalde landen', dat bevestig ik daarna ook nog een keer.

Wel een beetje bij de les blijven hé moatje....:kiss:

Willem benadrukt vooral graag dat Nederlanders er een potje van maken.

Dat sommige oostblokkers dit ook doen, doet eigenlijk niet ter zake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezeur allemaal, 5% van alle ongelukken wordt door dronken lui veroorzaakt.

Dus 95% is nuchter als ze de zooi in de poeier jagen.

LOLLevensgevaarlijk die nuchtere chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik sta de laatste tijd ook veel mijn uren te maken op een parkeerplaats zonder voorzieningen, dat pissen moet ik dus ook inde berm, en als er al een keer een toilet is is hij te goor om er binnen te gaan. En ik drink ook een wijntje voor of in de auto, ik zie daar het probleem niet van in, totdat het complete flessen worden. Wel vind ik dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je met je tijd moet. Dan sta je om 00.00 uur stil en mag je de volgende dag om 11.00 pas weer rijden, ik ben om 08.00 klaarwakker en negen van de tien keer heb ik dan ook mijn koffie al op....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem benadrukt vooral graag dat Nederlanders er een potje van maken.

Dat sommige oostblokkers dit ook doen, doet eigenlijk niet ter zake.

Is dat zo?

Pierre en Karel zeggen het en ik ook, de nationaliteit maakt niet uit het gebeurt overal.

En ik denk teweten waar de oorzaak ligt, namelijk in veel teveel verplichte vrijetijd.

En of je nou een fles vodka leeg drink, of een kist bier, of 2flessen wijn maakt niet uit, je word van allemaal net zo dronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als je teveel vrije tijd hebt ben je verplicht om bier/wijn of zo te drinken?Het ligt gewoon aan de desbetreffende persoon.Je kunt namelijk ook iets anders gaan doen dan aan de fles te gaan hangen,dat is een geheel vrije keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helaas, dit verhaal staat niet op zichzelf, wij hebben dus regelmatig chauffeurs aan het loket die een gigantische kegel hebben. Vaak bellen we security, bij ons worden geen dronken chauffeurs geladen. Ik werk in 2 shiften: 5.30 tot 13.30 en 13.30 tot 21.30 en als ik met name als ik de late heb gehad naar huis rij staan er veel chauffeurs te "kamperen" rondom de diverse kaaien en ik verbaas me er ook iedere keer weer over hoeveel er met flessen bier, wodka, wijn etc. wordt gelopen tussen de vrachtwagens. Het lijkt erop alsof de chauffeurs die er staan in hun "vrije" tijd niets anders doen dan zuipen. Ik snap daar dus niets van, als je rusttijd voorbij is moet je toch weer rijden? Misschien zou het al een oplossing zijn als er meer op alcohol gecontroleerd zou worden als de chauffeurs rondom de kaaien stil staan en niet alleen op het moment dat ze rijden, maar juist al op het moment dat ze willen gaan rijden. Ik ben zeker niet anti-alcohol hoewel ikzelf en mijn man niet drinken, maar er is een groot verschil tussen een biertje drinken in je vrije tijd en je compleet vol laten lopen en na een paar uurtjes rust weer achter het stuur te gaan. Ik kan me voorstellen dat je de tijd door moet zien te komen en dat er weinig tot niets te beleven is op een parkeerplaats, maar dat is toch zeker geen reden om dan maar aan de zuip te gaan? Het is ook geen probleem dat aan bepaalde landen toe te schrijven is, er zijn ook Ned./Duitse/Franse/Belgische chauffeurs die met een kegel aan het loket staan.

Die "bermkeuken" is luxe, heb ook al gaspotjes op de bijrijderstoel zien staan, waar dan ook nog tijdens het rijden op gekookt werd. Nog steeds is het voor mij onvoorstel om te zien hoe sommige mannen onderweg hun potje koken, of zelfs blikken lostrekken en die vervolgens koud eten, te triest voor woorden eigenlijk en mensonterend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is ook geen probleem dat aan bepaalde landen toe te schrijven is, er zijn ook Ned./Duitse/Franse/Belgische chauffeurs die met een kegel aan het loket staan.

Ook is het niet alleen voorbehouden aan chauffeurs hoor.

Ik weet niet hoe het momenteel is, maar in de tijd dat ik nog regelmatig o.a. de Kaaien in Antwerpen mocht bezoeken, konden we een aantal douane-ambtenaren ook wel uittekenen hoe ze er aantoe waren op bepaalde momenten van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden