[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

spijker in band


Gast

Recommended Posts

ik heb op de oplegger een spijker of een schroef in de band zitten, in het loopvlak. Is dat mogelijk om die eruit te halen en er een soort lijm of kit in te doen die het gaatje daarna dichthoud?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ergens gewerkt waar ze dat ook deden, schroef of wat dan ook eruit halen en dan een soort vettig draadje erin, maar het werkte eigenlijk niet zo. Bandje eraf laten halen en ouderwets plakken, kan nooit veel kosten.

Wat ook vaak gebeurt met een spijker in je band is dat je versnellingsbak mankementen vertoont, schroef links in band bv. dan werkt 1,2,5 en 6 niet enz.:ja: Zelfs heel ervaren chauffeurs weten dit vaak niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ten tijde dat ik naar Polen reed had ik een reparatiesetje in de vrachtwagen 8ed5607801_1.jpg Zat er een spijker of schroef in en deze was erdoor dan trok ik die eruit met de vijl / rasp zie links op de foto maakt ik het gaatje ruw , daarna opende ik dat " soort " koordje stak dat door het oog van het rechter handvat en stak dit volledig in de band > volledig erdoor , dan trok je dat een deel terug en sneed je dat af , die koordjes waren behandeld en vulkaniseerden zich . Ik heb het nooit toegepast op de stuuras

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, dat is het trucker10, het is vind ik, meer om mee thuis te komen, dat draadje werkte zich er vaak weer uit. Dat is dus mijn ervaring.

Hier mogen ze de stuuras banden niet repareren, die verdwijnen onder de oplegger.

22 euro voor een personen auto... hier is het 15 dollar voor een vrachtwagen band, 5 voor een auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Had vandeweek een spijkertje in de band van m'n personenauto. Was voor 22 Euro ook wel weer geplakt. Met de vrachtwagen ook 2x gehad, maar altijd nog rijdend de garage gehaald terwijl de band langzaam leegliep.

Ben ik wel heel nieuwsgierig welke toko dat dan nog doet....ze mogen dat vaak niet meer?

Toevallig paar weken terug op vakantie in Oostenrijk bij de hand gehad.

(je verzint het niet) maar ik had een gigantisch stuk plaklood (denk van een vrachtwagen) vol in het loopvlak van de band zitten.

Banden rondom waren net 2 weken oud :stom:

Anyway, er zat een bandentoko vlakbij die geen band voor me hadden, ze hebben hem voor nood geplakt met een plakker voor vrachtwagens, maar geheel voor eigen risico...(wet van murphy, m'n thuiskomer bleek ook lek...had ik even niets aan).

Dus heb die week maar bij de Oostenrijkse Euromaster een nieuwe band besteld en laten leggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook bij ons worden regelmatig banden geplakt.

Als je vrijwel dagelijk op een sloop komt, of bij een puinbreker rond de opslag rijdt ontkom je er niet aan dat je wel eens wat in de band krijgt.

Mocht het gat niet te groot zijn dan komt er gewoon een manchet (plakkertje ;)) aan de binnenkant in. Anders kan je nieuwe banden wel weg gooien na een week gebruik.

Nooit last van klappers door een geplakte lekke band gehad. Als er bij ons eentje klapt dan is het meestal door een canvasbreuk, veroozaakt door een inrijding. Dus dan klapt de band op de zijkant, niet op het loopvlak.

Ook bij de shovels doen de monteurs er een plakkertje op, en daar is de belasting nog een stukje groter op de band. Met geladen en geheven bak heb je het dan al over 10 -15 ton per band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kwikfit is inderdaad een keten. Doen alleen de makkelijke veelvoorkomende dingen bij personenauto's zoals banden, uitlaten, accu's, apk's. Bij de vestiging in Emmeloord hebben ze ooit een verkeerde accu gemonteerd, vond ik niet zo proffessioneel. Maar voor het bandplakken was het een andere vestiging. Ik heb ook het idee dat ze vooral met goedkope monteurs werken die net van de opleiding komen (dus jeugdloon tot 23 jaar).

Voor banden heb je 2 grote ketens die ook vrachtwagens doen: Euromaster en Profile. Voorheen met de bakkerij zaten we bij de ene, en nu met Appel bij de andere, waardoor ik per ongeluk bij de verkeerde langs ging om wielmoeren na te laten trekken. Wat ze vervolgens wel gewoon ff voor me deden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik rijd veel bij een schrootboer en daar draaien we er zelf een prop in. Dan kan je ieder geval weer thuis komen en kan je hem daar laten plakken. Als je daar elke keer een bandenboer moet bellen als je lek rijd gaat het aardig in de papieren lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Het moet niet veel gekker worden. :stom:
Maar je hebt gelijk hoor, het kan ook wel met de hand. Maar als je er toch langs komt....

De vorige (lokale) bandenboer die wij hadden deed alles op lucht, óók natrekken...

Totdat op een bepaald moment alle schijfgeremde auto's gingen dweilen, en er onderweg geen wielbout meer los te krijgen was!

Tegenwoordig moeten we ook naar de EM, reservewielen hebben de laatste auto's ook niet meer aan boord dus natrekken mogen ze daar ook fijn doen! En daar gebeurt het netjes met een momentsleutel:ok:

Win-win situatie heet dat toch?

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ervaring komt door de jaren. :p

Was jij niet degene die laatst een wiel kwijt was? :p

Mijn werkgever doet ook alles met Euromaster....laat het ook fijn daaro natrekken met momentsleutel (alleen is dat meestal als ik er al een dagrit op heb zitten na paar honderd kilometer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kwikfit is inderdaad een keten. Doen alleen de makkelijke veelvoorkomende dingen bij personenauto's zoals banden, uitlaten, accu's, apk's. Bij de vestiging in Emmeloord hebben ze ooit een verkeerde accu gemonteerd, vond ik niet zo proffessioneel. Maar voor het bandplakken was het een andere vestiging. Ik heb ook het idee dat ze vooral met goedkope monteurs werken die net van de opleiding komen (dus jeugdloon tot 23 jaar).

De ene vestiging is de andere niet... maatje van mij werkt bij de vestiging Winschoten (ook als APK keurmeester).

Ze doen niet alleen makkelijke dingen hoor, je moet ze gewoon zien als allround garage...ook airco enz doen ze.

Maar bij de lokale Kwikfit laat ik zeker niet alles aan mijn auto doen...ga wel naar Winschoten :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze doen niet alleen makkelijke dingen hoor, je moet ze gewoon zien als allround garage...ook airco enz doen ze.

Maar als ze merk specifieke onderdelen niet op voorraad hebben, gaan ze die dan wel voor je bestellen? Of verwijzen ze je door naar een merkgarage?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar als ze merk specifieke onderdelen niet op voorraad hebben, gaan ze die dan wel voor je bestellen? Of verwijzen ze je door naar een merkgarage?

Nee benodigde onderdelen regelen ze dan wel...zal eens exact navragen waar hun grens ligt, zie um komende week genoeg op de camping.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden