[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tuinkabouter on tour


Gast

Recommended Posts

  • Forumlid
7 uur geleden zei Teddybeer:

Opzich klopt dit, maar een 50 tons rupskraan past ook prima op een semi. Kijk maar naar Marco555 zijn foto's.

 

Wat bij ons van belang is in een dergelijk geval, is dat je bij een kuipdieplader zijdelings de dieplader op kan. Dan hoeft dus de rupskraan niet op het wegdek te draaien (schranken) om de bouw/sloopput te verlaten of te betreden. Een semidieplader rij je er aan de acherkant op, dus moet er meestal een 90 graden draai gemaakt worden als er niet de ruimte is om achterwaards de put op te rijden met de dieplader. 

 

Dat schranken is opmzich geen probleem, daar is de kraan op gebouwd. Maar niet elk wegbeheerder is het daar mee eens.......:D:D

Past prima, alleen moet je erg op de hoogte letten. Hoogte verschilt nogal per merk, Doosan en Komatsu zijn mooi laag en Volvo is flink hoger.

Met deze Doosan ben ik 4.35 hoog. Met een gelijkwaardige Volvo EC480 4.48 en dat is eigenlijk net te gek.

DX490_Zeebrugge.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei marco555:

Hoogte is geen probleem,  je moet wel weten waar je wel of niet onderdoor kunt.

Als er niks op de viaducten staat aan gegeven kun je dr mee 4.10 wel onder door sommige tot 4.5o  dús rijden op navi gaat niet 

 

Dr is ook ergens app voor hogere lading maar ik heb hém nog niet jij wel Marco?,,???? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei road train:

Als er niks op de viaducten staat aan gegeven kun je dr mee 4.10 wel onder door sommige tot 4.5o  dús rijden op navi gaat niet 

 

Dr is ook ergens app voor hogere lading maar ik heb hém nog niet jij wel Marco?,,???? 

Je mag niet hoger als 4,00 zonder vergunning. Gewoon daaraan houden heb je ook geen trammelant.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei marco555:

De EC250 ken ik niet

 

Met een Caterpillar 336 ben ik 4.28 hoog.

Met een Volvo EC 240, EC 250 of een Liebherr 922 op de semi ben ik 3.98.

 

Met een Cat 326 op die zelfde semi ben ik 4.17. Geeft ook weinig problemen, maar je moet wel iets meer nadenken over je route.

 

Een 336 op een 4 assige semi aanhanger beginnen we niet aan. Daar zijn jouw collegas voor. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei iveco 35c17:

Je mag niet hoger als 4,00 zonder vergunning. Gewoon daaraan houden heb je ook geen trammelant.

 

de doorlopende vergunning in Nl word afgegeven met een hoogte van 4.25, 3,50 breed en 100 ton zwaar. in principe mag je dan 'overal' rijden maar je moet wel zelf blijven opletten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Teddybeer:

Met een Volvo EC 240, EC 250 of een Liebherr 922 op de semi ben ik 3.98.

 

Met een Cat 326 op die zelfde semi ben ik 4.17. Geeft ook weinig problemen, maar je moet wel iets meer nadenken over je route.

 

Een 336 op een 4 assige semi aanhanger beginnen we niet aan. Daar zijn jouw collegas voor. :p

toch moet dat wel gaan hoor, ligt er een beetje aan hoe zwaar die assen zijn van die aanhanger. ik laad ook wel eens een 336 op een 4 assige semi. ben alleen de hoogte vergeten maar volgens mij iets van 4,26.

 

sorry voor geen hoofdletters. zit met rechts in het gips en ben ook rechts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
8 minuten geleden zei the duke:

toch moet dat wel gaan hoor, ligt er een beetje aan hoe zwaar die assen zijn van die aanhanger. ik laad ook wel eens een 336 op een 4 assige semi. ben alleen de hoogte vergeten maar volgens mij iets van 4,26.

 

sorry voor geen hoofdletters. zit met rechts in het gips en ben ook rechts

 

Ligt eraan of je op de semi of aanhanger eenngieksleuf heb. En hoe de slangen voor de extra functie zijn gemonteerd. Ieder machine is anders.

 

Enn35 ton op een aanhanger of op een oplegger is een iets ander verhaal. 35 ton kan op een semi maar niet op een aanhager. Die aanhanger weegt een ton of 10 als je daar 35 ton op gooit ben je te zwaar. Wat voor assen je ook gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
22 minuten geleden zei the duke:

de doorlopende vergunning in Nl word afgegeven met een hoogte van 4.25, 3,50 breed en 100 ton zwaar. in principe mag je dan 'overal' rijden maar je moet wel zelf blijven opletten. 

 

Die doorlopende ontheffing is vaak voor de rijkswegen en niet altijd voor het onderliggende wegennet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei iveco 35c17:

Je mag niet hoger als 4,00 zonder vergunning. Gewoon daaraan houden heb je ook geen trammelant.

 

Ja weet ik ook wel maar soms gaat dat niet auto's worden groter en als ter 9 mee moeten kan je tóch wel wat hoger worden hoeft niet kan wel want als áls je bvb in Groningen staat kost hét óók alles om dr nog 1 auto naar toe te sturen voor die ene  

En mét 4.20 kan je op de snelweg goed rijden hoor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
3 minuten geleden zei road train:

Ja weet ik ook wel maar soms gaat dat niet auto's worden groter en als ter 9 mee moeten kan je tóch wel wat hoger worden hoeft niet kan wel want als áls je bvb in Groningen staat kost hét óók alles om dr nog 1 auto naar toe te sturen voor die ene  

En mét 4.20 kan je op de snelweg goed rijden hoor 

 

Met 4.80 hoog ook, alleen die viaducten he :p

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei shompie:

 

Ligt eraan of je op de semi of aanhanger eenngieksleuf heb. En hoe de slangen voor de extra functie zijn gemonteerd. Ieder machine is anders.

 

Enn35 ton op een aanhanger of op een oplegger is een iets ander verhaal. 35 ton kan op een semi maar niet op een aanhager. Die aanhanger weegt een ton of 10 als je daar 35 ton op gooit ben je te zwaar. Wat voor assen je ook gebruikt.

ron dat klopt, heb je bijvoorbeeld een stelgiek dan heb je een hoge bos met slangen idd. laatst een komatsu met stelgiek op een euro en nog de slangen naar beneden moeten binden. 

 

aanhanger klopt nu ik er over nadenk. ca 11 ton met hydraulussche rampen staat me bij.

 

wie heeft er in nl een ontheffing voor het onderliggende wegennet. das echt een probleem. daarom lees je ook met enige regelmaat dat er zon transport stilgezet is. overigens weet jij nog dat ik je belde over dat ik aangehouden was met 3,48? binnendoor bij strijensas. binnen een week een boete van 750 euro op de mat, voor latem=n komen, gewonnen en de rechter zei tegen de officier, we moeten onze verbalisanten beter opleiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het is lastig, je kan het er per provincie (tegen betaling) bij laten schrijven dacht ik. 

 

Maar ja, dan heb je ook nog de gemeente ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Je kan ook ontheffing tegenwoordig regelen via het vergunningkantoor van het RDW voor de grotere onderliggende wegen alleen voor de zogenaamde "Erfwegen" heb je dan nog een vergunning nodig van de gemeente. Overigens kan het RDW wel de route voor je vaststellen die je moet rijden waarvoor je dan voor de "Erfwegen" een vergunning moet aanvragen bij de gemeente.

 

1 uur geleden zei the duke:

dat ik aangehouden was

Waren de sieraden mooi??:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei the duke:

 

 

aanhanger klopt nu ik er over nadenk. ca 11 ton met hydraulussche rampen staat me bij

Onze 4 assig noteboom semi aanhanger, met 9 tons assen, weegt 8900 kilo inclusief hydraulische oprijrampen.

 

Daarvoor is de EC 250 echt het maximale wat prettig is om mee op stap te gaan.

 

Er wordt al over gepraat om iets vergelijkbaars te kopen als die van Van Werven op het plaatje van Roadtrain. Maar om hier mee te  moeten werken kan ik nog niet echt enthousiast van worden. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat begrijp ik, Marco.

 

Maar je wordt niet vrolijk als je je met zo iets een woonwijk in moet. Ik heb nu al regelmatig elke centimeter nodig om ergens de bocht te kunnen krijgen.

 

Met onze huidige dieplader ben ik exact 18.75. Met deze zal je zo wie zo op 23 meter zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
36 minuten geleden zei marco555:

Dat is gewoon een eurodieplader met een zelf in elkaar geknutseld 3 as dolly ding apparaat onder de nek.

 

Den Breejen heeft wel een 5 assige hydraulisch gestuurde aanhanger. Echt een gaaf ding...

 

Dat lijkt niet op deze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden