[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Eten in de auto of in een restaurant?


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • Forumlid

Misschien zijn er heel veel aardige mensen daar in Noorwegen, maar komen ze niet bij jouw in de buurt Murphy....:D:D Of willen ze niet met bus chauffeurs eten.:p Die schijnen iedere derde hap te stoppen met eten en de voordeur open te doen, wat niet zo hendig is daar bij jullie in de regen/wind/hagel/storm/zeelucht....:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Alsof het zo druk is in die gelegenheden die JIJ onderweg aantreft.....LOL

Of je zit op HÃ¥by of bij Simon.... daar zitten dan enkele van de cuisine te genieten....

hahaha! gelukkig is mn wereldje niet zo beperkt Murphy, zijn nog wel wat adresjes! en of ik nou alleen aan tafel zit of met iemand of meerdere, je ziet meerdere en je hoort ook eens wat anders dan van wat er alleen in je eigen wereld rondspeelt en waar je dus de hele dag al met je gedachten bij bent. en de ene keer kan je aan een uurtje genoeg hebben, en een andere x kom je 2uur te kort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dus enkel de mensen die niet in de auto eten vind je aan de stamtafels? ergens is t hier toch ook 1 grote stamtafel?! allen heb je hier lekker goedkoop bier/wijn /cola uit eigen kelder en hoef je niet een rondje te geven. ik eet ook wel in de auto(wanner t noodgedwongen is) maar om t standaard iedere dag te doen heeft volgens mij meer met krenterigheid te maken, ben altijd blij even onder de mensen te zijn dan.

Ben ik niet met je eens, zijn ook chauffeurs die gewoon de middelen niet hebben om elke avond minimaal €25 uit te geven. Ik eet minimaal 2 keer per week in een resto, waar ik douche eet ik ook in het restaurant. Voor de rest heb ik de middelen niet om elke dag uit eten te gaan, als het kon deed ik het graag. Financieel gaat het gewoon ff niet. Dus met krenterigheid heeft het niks te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 euro vind ik relatief veel Bituumtrapper.

Ik ben meestal wel verzadigd voor minder dan 20 euro.;)

Gaat maar eens eten bij Den Hartogh in de Botlek:ja:

Krijg jij geen verblijfskostenvergoeding Bituumtrapper?

Of heb jij je financiele plaatje gebaseerd op je salaris (plus dat van je vrouw) met daarbij die onkostenvergoeding?

Dan scoor je hier geen punten vrees ik. Ongeacht je antwoord. ;)

Andere dingen Rob die ik heb opgelopen die ik zelf heb veroorzaakt en dus zelf moet oplossen en daarbij kan ik elke cent gebruiken die er binnen komt. Duidelijk zat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ik slurpte 3 a 5 koffies per dag ergens ten velde in NL vroeger 1,20 € nu ook al 1,30 € in den Bels 1,50 € en in bepaalde reto's zelf 1,80 € krijg je wel de tweede gratis , als je dit al durft te vragen , ook ik heb begin dit jaar een soort senseo gekocht en deze is al dubbel en dik terugverdient .

De dag duurt 24 uur , het is niet enkel je avondmaal dat 20,00 € kost , bij de bakker langs of een belegd broodje ( 3,50 a 5,00 € ) daar wat frisdrank bij , als je deze niet in een supermarkt kan kopen kom je ook al duur uit ( tja vergeten , je kan deze van huis uit meenemen , maar er moest al zoveel in die kist ) .

Nu heb ik thuis ook kosten voor mijn eten , maar koken voor 4 of 5 personen is een minima aan extra kost ( het vlees voor die persoon weegt het zwaarst door op de rekening , groenten en aardappelen zijn een peulschil ) .

Ik heb respect voor de mensen die eten uit de kist , brandertje opzetten , eten klaarmaken , nadien alles terug proper hebben en de weersomstandigheden zijn ook niet steeds optimaal om dit naast het werkpaard te doen .

Zou je der rijk van worden ? van die onkosten vergoeding ? ik denk het niet , je vaste kosten thuis blijven dezelfde .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring heeft met blikken in de uitlaat stoppen een half uur voor je aan de kant gaat? Heb zelf geen ping en wil er ook geen maar als ik bijvoorbeeld een blik gehaktballetjes in die uitlaat kan opwarmen en daarna verdelen over een stapel boterhammen, heb ik toch nog een redelijke maaltijd. Hoorde dat een van onze planners dit deed vroeger maar vraag me af of dit bij nieuwe vrachtwagens ook nog een beetje gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog een aantal maanden, dan ben ik er vanaf zonder tussenkomst van bepaalde instanties. Dan zul je mij ook weer wat meer zien in restaurants en hoef ik mij ook niet meer de schompes te werken, stap niet voor mijn plezier om 2 uur uit mijn nest op maandag en kom niet voor mijn LOL om een uur of 11 thuis op vrijdagavond of op zaterdag middag. Elk uur en dubbeltje kan ik nu gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring heeft met blikken in de uitlaat stoppen een half uur voor je aan de kant gaat? Heb zelf geen ping en wil er ook geen maar als ik bijvoorbeeld een blik gehaktballetjes in die uitlaat kan opwarmen en daarna verdelen over een stapel boterhammen, heb ik toch nog een redelijke maaltijd. Hoorde dat een van onze planners dit deed vroeger maar vraag me af of dit bij nieuwe vrachtwagens ook nog een beetje gaat?

Dat ging vroeger wel met die blikken van struik. Maar al een geruime tijd zit dat voer van struik in plastic, gaat niet best in de pijp.

Moet trouwens wel zeggen dat je de vonkenvanger er voor moet knopen, anders kan het zo zijn dat je bij de stop een lege pijp hebt en je blik ergens onderweg eruit geschoten is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring heeft met blikken in de uitlaat stoppen een half uur voor je aan de kant gaat? Heb zelf geen ping en wil er ook geen maar als ik bijvoorbeeld een blik gehaktballetjes in die uitlaat kan opwarmen en daarna verdelen over een stapel boterhammen, heb ik toch nog een redelijke maaltijd. Hoorde dat een van onze planners dit deed vroeger maar vraag me af of dit bij nieuwe vrachtwagens ook nog een beetje gaat?

Vroegah, toen ik nog in het zwarte goud zat (bitumen), een blik onder het douaneluik bij het mangatdeksel leggen ingepakt in wat doeken. Na een uurtje rijden lekker warm:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die zijn bij ons weer verzegeld, kan wel een blik in de warme palmolie hangen en dan eten tijdens het lossen maar dat lijkt me geen goed idee :p Ik heb wel tankverwarming trouwens met koelvloeistof slangen maar die sluit ik zelden aan. Misschien ff een keer wat in elkaar lassen waar dan een blik in past en op die slangen aansluiten, dat water is goed heet:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er circuleert nu een filmpje op fb waarop 2 oostblokkers in een oplegger eten.

En de manier waarop heb ik nog nooit gezien.

Helaas kan ik het hier niet plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een ieder moet het zelf weten. Ik geloof ook heilig dat áls ik weer meerdaagse ritten zou gaan rijden ook niet meer elke dag in een restaurant zou gaan eten. Als belangrijkste argument breng ik naar voren dat ik wil weten wat voor voedsel ik eet, hoe vers dat is en van welke kwaliteit. Ik zou een magnetron/oven in bouwen ook maar aan de andere kant zou ik het -en dat meen ik uit de grond van hart- TEN EEUWIGE DAGEN VERDOMMEN om kant en klaar prutvoer te eten van wat voor een leverancier dan ook. Ik heb meerdere van die rotzooi geprobeerd maar dat is minstens net zo slecht/ongezond als een restaurant. Dus: kookstelletje mee, pannetje, grilletje enfin jullie begrijpen het. Als ik in het adressenwerk zou zitten zou ik overdags als ik de kans had even een supermarkt binnenwippen en wat vers spul zien te scoren. 's Avonds om een uur of zes aan de kant in een dorpje/parkeerterrein/zandafgraving oid en dan wat kokkerellen. Paprikaatje, uitje en wat sla. Ik weet wel wat lekkers te bereiden. Anderzijds, als ik lekker aan t sturen ben op de snelweg en ik leg aan in bijvoorbeeld Rheinbollen oid zou ik gewoon in het restaurant gaan eten. Kip met salade van het buffet. Niet duur en vers!

Ergo: ik liet het van de situatie afhangen.

Maar dat pinnerige, zeikerige expres niet in een restaurant komen zou je mij niet zien doen. Als je een situatie bent dat je geen geld kunt missen is het nog wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
ja de okv is er voor om onderweg je onkosten zoals o.a. het eten te betalen.

en waarom zou iemand dan niet zijn okv mogen besteden aan voedsel dat hij zelf bereid in de cabine in zijn ping?

waarom staat dat het verplicht is om dat geld te besteden in een restaurant ehhh vreetschuur want restaurant kun je met goed fatsoen die locaties langs de weg niet noemen.

ergens tussen de 20 en 25 euro betalen voor een opgewarmde prak bestaande uit patat en een stuk dubieus vlees?

kijk voor ontbijt neem je 2 koppen koffie en 2 broodjes rosbief

lunch 2 koppen koffie een broodje ganzenleverpate en een heerlijk broodje met garnalen of gerookte paling.

dinner 1 glas bordeaux van de sommelier, een boterzachte reerug met gevulde gepofte aardappels en als toetje een creme brulee.

dan na het eten nog een lekker glas dom perignon voor het slapen gaan.

ja goed en lekker kost wat en zo is mijn okv voor die dag ook weer besteed en bereid in mijn eigen ping.

johnny boer van de librije maakt voor elke dag van de week een uitstekende maaltijd klaar in een bakje om mee te nemen voor onderweg.

nee haute cuisine mag wat kosten maar door het zelf te bereiden in de ping druk je de kosten wel aardig.

Een heel kort antwoord:

Onkosten vergoeding is er dus om de onkosten te vergoeden....

Doe jij 2x daags een paar boterhammen smeren en 's avonds een ping.... heb je genoeg aan bv 7,5 euro, ipv die20 (weet ik veel hoeveel de CAO schrijft) die men nu krijgt.

Dus je hebt geen recht op het uitbespaarde bedrag... ruikt een beetje naar oplichten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over een paar jaar is het belastingvrije voordeel van de okv vergoeding afgelopen.

Hoe de werkgevers dit later toe gaan passen is nog volledig onduidelijk.

Daarintegen heb ik wel het vermoeden waarom de fiscus hier een einde aan wilt breien.

Meer laat ik er maar niet over los...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zakenmensen. De succesvolle. Zijn meestal begonnen met een nieuw idee.

Daar hangt een risico aan, maar als het werkt, kan je rijk worden.

Je moet naar de markt kijken. En wat zie je dan Oostblokkers. En het worden er steeds meer.

Daar ligt een toekomst in.

Al een Oostblokgericht restaurant gezien? Nee he. Neem de gok, en probeer het. Blijkt het een succes tezijn, ben je binnen. Lukt het niet. Pech gehad.

Je eigen richten op de Nederlandse chauffeurs?

Dat worden er steeds minder. Lijkt me geen goed idee.

Kijken wat de markt doet, en daarop inspelen.

Neem de eerste bedrijven die met Oostblokers begonnen zijn. Die hebben geld verdient.

De bedrijven die er nu 'pas' mee beginnen doen dat niet om geld tebezuinigen, maar uit armoe.

Kijk naar de auto's op de weg. De meeste hebben wit als basis kleur.(Goedkoopste.)

En nog zie je bedrijven auto's in 'bedrijfskleuren' spuiten.

De eerste bedrijven hebben die paar duizend per auto al bespaart.

Die nog laten spuiten gooien gewoon geld weg.

Onder de noemer, reclame hier, reclalme daar.

Kijk om je heen. Oostblokkers. Witte auto's, en het worden er steeds meer.

Mattieu schreef het, misschien is die een van de laatste moniken die nog in het restaurant eet.

Ik heb 3 jaar geleden al een topic geopent over in de auto eten.

Er komt een dag en dan gaat ook Mattieu overstag. Hij neemt alvast brood mee, dus een begin is er.

Het verschil tussen ''Mattieu'' en ''mij'' is in die 3 jaar ondertussen opgelopen tot ruim 20.000Euro.

''Mattieu'' zal je misschien horen klagen dat het leven maar duur is, of dat het 'salaris' kut is.

En je zal mij horen zeggen dat je van chauffeuren gewoon rijk kan worden. (Hard)Veel werken word wel beloont.

Maar ik ben wel gelijk 'ingespeelt' op die mogelijkheid.

Nog 1.

Ik heb tegenwoordig internet in de auto. Ja dat kost wat per maand.

Aan de andere kant, me telefoonrekening is bijna weg gevallen.

En jullie weten ondertussen ik kan aardig 'praten'. Dat deed ik vroeger allemaal per telefoon.

Tegenwoordig schrijf ik veel op internet, hang heel de dag op Skype, en luitser Nederlandse radio.

Ondanks dat ik al jaren niet meer in NL woont en komt, ben ik denk vrij goed op de hoogte. (Mag je zelf beoordelen.)

''Mattieu'' is afhankelijk van gratis internet onderweg.

Door het internet, ben ik bijna op de hoogte zodra het gebeurt, en loopt ''Mattieu'' achter de feiten aan.

En je mag het rustig van me weten. Internet verus telefoon bespaart me bijna 1000Euro per maand.

Ik ben gewoon 2012 bezig.

En zo zijn er nog veel meer dingen waar ik allang op ingespeelt ben.

Maar sommige blijven gewoon 3 jaar achter de feiten aanlopen.

Haha...2012 bezig!! 1000 euro verschil in je media-rekeningen. Ik weet niet onder welke grafsteen jij bent opgestaan maar bijv. Vodafone red ben je klaar voor 49.95 incl ongelimiteerde gespreks/sms/internet diensten. Dat zullen ze in dat barre noorden ook wel hebben toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Haha...2012 bezig!! 1000 euro verschil in je media-rekeningen. Ik weet niet onder welke grafsteen jij bent opgestaan maar bijv. Vodafone red ben je klaar voor 49.95 incl ongelimiteerde gespreks/sms/internet diensten. Dat zullen ze in dat barre noorden ook wel hebben toch?

die moet je even uitleggen met betrekking tot de mogelijkheden van dit abbonement, maatje van zit ook bij voda en is net weer van de hartbewaking na een rekening van 750euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij vragen over roblemen met je hart wil ik wel helpen. Daar weet ik het een en ander vanaf.

750 euro telefoonkosten? Ik bel regelmatig voor langere tijd met diverse forumleden en ook in het hoge noorden. Verder zit ik ook zo qf en toe nog eens op internet. Ik heb een vodafoon abbonement en betaal 80 euro ex voor het hele verhaal per maand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij vragen over roblemen met je hart wil ik wel helpen. Daar weet ik het een en ander vanaf.

750 euro telefoonkosten? Ik bel regelmatig voor langere tijd met diverse forumleden en ook in het hoge noorden. Verder zit ik ook zo qf en toe nog eens op internet. Ik heb een vodafoon abbonement en betaal 80 euro ex voor het hele verhaal per maand

ja ik krijg ze zelf ook niet, maar geloof me, bij sommigen gebeurd het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heb je genoeg aan bv 7,5 euro, ipv die20 (weet ik veel hoeveel de CAO schrijft) die men nu krijgt.

Dus je hebt geen recht op het uitbespaarde bedrag... ruikt een beetje naar oplichten....

In de CAO staat een bepaald bedrag,algelang de afwezigheid,dat een werkgever belastingvrij aan een chauffeur mag uitkeren voor de onkosten onderweg.

Dit is een convenant tussen de werkgevers en de belastingdienst;anders zouden de chauffeurs met bonnetjes moeten declareren die de baas dan weer teveel vind of dat de belastingdienst later een deel komt opeisen.

Met deze onkosten vergoeding kan en mag een ieder doen wat hij wilt.

Ik persoonlijk kan het mezelf niet vergeven om op een parking zelf te kokerellen als er daarnaast een goed,betaalbaar restaurant is,maar dat is mijn mening.

Zou ik daartegen weer veel naar Engeland gaan rijden denk ik dat ik eerst om een magnetron ga voor ik vertrek.

Zodat het ook mijn mening is dat ,als iemand zijn onkostenvergoeding in zijn salaris mee optelt en daar zijn uitgavenpatroon op afstelt,hij verkeerd bezig is.

Uitzonderingen daargelaten,zoals misschien bituumtrapper een reden heeft om dit (tijdelijk) zo te doen.

En dat verhaal van een blik struik inde uitlaat is een broodje aap verhaal:misschien dat sommigen dat ooit eens gedaan hebben,maar als je dat een keer doet dan nooit meer volgens mij,stel je voor dat je zo n blik in de uitlaat schuift en dat daar n half uur laat zitten,dan haal je t eruit en hebt gelijk zwarte klauwen van t roet,want dat blik word gitzwart in die pijp;nou,smakelijk eten dan:D:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doet net of wij zoveel krijgen, even uit een bedrijf cao geknipt.

[ATTACH=CONFIG]64724[/ATTACH]

Ik zeg niet dat wij veel krijgen.

Integendeel, het mag best wat meer.

Zeker voor ééndaagse ritten.

Wat ik wel weet is dat het ook minder kan, en ook minder gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden