[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe ver ga je?


Marotrans

Recommended Posts

  • Administrators

Wat me vandaag gebeurt... nog nooit meegemaakt. Voor een klant uit Belgie rijden wij laminaat en wandpanelen rond in Nederland. Die panelen zijn 2.60 of 3.60 of 4.20 mtr lang. Worden altijd gelost en geladen langs de zijkant, want breder dan de auto toch?

Vanmorgen zou ik een pallet (2 euro's naast elkaar gebonden) van 2.70 moeten lossen bij een mini vloerenwinkel in St. P... bij Alkmaar. Het waren displays en showkasten, oftewel 400 losse latjes, planken, schroefjes en showdelen. Omdat ik zo'n pallet al vaker afgepakt heb, de klant gebeld of hij in het bezit was van een heftruck: niet dus. Vervolgens gevraagd of er haast bij was, of dat er later in de week met een kooiaap geleverd mocht worden. De man begon te razen en te tieren, ik was klant-onvriendelijk, als het teveel werk was moest ik maar ander werk gaan zoeken en meer van die kul. Planning gebeld wat te doen: probeer maar te lossen, alleen met hulp! Heb mij dus bij die klant gemeld, met de boodschap van de planner er bij. Begon die eikel weer van voor af aan... Ik kreeg geen antwoord op mijn vraag, hij ging de afzender wel bellen. Nog eens gevraagd of er hulp was: "JE MOET JE SMOEL HOUDEN" LetterlijkBarf

Vervolgens ben ik maar weggegaan... zonder te lossen uiteraard. Dergelijke klanten verknallen je dag: ik ga daar dus NOOIT meer heen, al kost het me mijn baan...

Overigens wel alle begrip van de afzender:tu: vrijdag mag een collega het opnieuw proberen:"niet normaal, niet geleverd"

Ik begin weer uit m'n oren te roken geloof ik...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, dit ligt duidelijk niet aan jouw houding.

Ik zou zeggen: schouder ophalen en weer meenemen.

Dan maar niet, hij wil dat spul toch hebben?

Zou m'n dag er niet door laten verpesten.

Ik heb sinds ik vanaf 1 november aan het werk ben nog niet echt onwillige mensen meegemaakt trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Op die manier wordt dat ook wel een beetje mijn instelling bij zulke jongens ja, het hobbelt wel mee terug...

Overal is weleens wat natuurlijk, maar dit? Rijd nu 16 jaar, maar dit was de eerste uitschieter geloof ik.

Het is ook niet zo dat ik de rest van de dag heb lopen chagerijnen, maar het blijft je wel bij. Morgen in Doorn een soortgelijk geval voor dezelfde afzender: moet eigenlijk achter gelost, maar daar is met goed fatsoen niet te komen. Mahl sehen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En daar ga je dan, in priencipe gaat de dienstverlening die jij aanbied al zover dat je al een oplossing aanbied, echter de ontvanger denkt alleen aan zijn eigen belang en ziet er schijnbaar het nut van het komen tot een tevreden oplossing niet in.

Het zal ff snel gebeuren en dan ook nog zoal hij/zij het wil....

Tja... Dan houd het op he, Het lossen van een lading mag nooit boven de kop van de chauffeur uitsteken.

Met een beetje fatsoenlijk iverleg kom je er meestal samen wel uit, maar schijnbaar ontbrak het die ontvanger aan fatsoen. Dus kom je er niet uit.

Inpakken en wegwezen, ik zou de handel terug laten brengen naar de verzender, of het op de loods neerzetten en de ontvanger aanbieden om dit tegen betaling van de kosten te komen ophalen.

"Wij zijn malle appie niet", goeie moggel, afdeling transploft... Wij roggelen het wel? Het lijkt wel TV!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maro, volgende keer als iemand tegen je vloekt, tiert en scheld. Vertel hem/haar dat je niet z'n vrouw bent.

Het beste is natuurlijk omdraaien en weg gaan, maar laat zo een eikel nooit jouw baan afnemen, dan heeft ie nog gewonnen ook.

Als je voor een degenlijke baas werkt zal ie er wel begrip voor hebben hoe jij reageer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik geloof dat ik hetzelfde gedaan zou hebben ja.

Alles ok, en samen komen we een heel eind, maar ik ben geen stuk oud vuil of iets dergelijks..

Ooit bij het Kruidvat Maarssenbroek iets dergelijks meegemaakt. Ik kwam daar veel later dan het strakke schema van KV zelf. Logisch, ik weet niet 1 filiaal te zitten, en had er 9 die dag.

Je moet daar met de lift omhoog, en dan een eindje het winkelcentrum in met je handel. IK ben eerst maar eens gaan kijken waar de winkel precies zat. Kom ik daar aan, met de vrachtbrief in de hand, begint een madam van KV:"Hèhè daar is de kutchauffeur! Heb je liggen slapen? Kun je niet opschieten klootzak! En we hebben heen hulp, we hebben pauze!"

Okee, duidelijk. Ik draai me om en ben weer naar de auto gegaan. Heb 1,5 uur met planners, baas en hoofdkantoor KV aan de telefoon gehangen, maar madam kon excuses komen maken, en de spullen ophalen uit de lift.

Ik ben geen hondje ofzo, kom nou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tja... wat moet ik zeggen? Misschien kan deze Noord-Hollander niet overweg met een gecombineerd Overijssels/Gelders accent of zo:confused:

Allen bedankt voor de tips, maar mij zien ze daar voorlopig niet meer. Vanavond vroegen ze op kantoor of ik vrijdag belang had bij een ritje Heerhugowaard:D. Er was al een andere chauffeur voor bedacht, dus steun heb ik wel. Nu naar Groningen geloof ik:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb 1,5 uur met planners, baas en hoofdkantoor KV aan de telefoon gehangen, maar madam kon excuses komen maken, en de spullen ophalen uit de lift.

Ik ben geen hondje ofzo, kom nou!

Prachtig!

Zo zie ik het graag!

Tja, sommige mensen denken dat je een sloofje voor hun bent.

Zelf heb ik hiervoor in de distributie gezeten, van sanitair, cv-ketels, en radiatoren.

Kortom, qua gewicht, zware materialen om te sjouwen.

De afspraak was met de klanten, dat zij (de instalateurs) aanwezig waren om de goederen aan te nemen.

Levering tot aan de deur was de afspraak!

Echter, vaak zat was alleen de bewoner aanwezig!

Zo kwam ik eens in Bergen op Zoom, bij een bovenwoning, ongeveer 20 radiatoren brengen.

Of ik ze ''even'' boven wilde zetten.

Want die monnteurs, tja, die waren er niet.

Het was vervelend voor die bewoners, maar alles stond op het trottoir!

Daar werd natuurlijk lauw op gereageerd, want dat doet de chauffeur toch?

Mis dus.

Wij hadden de instructie, tot aan de deur.

We hebben maar 1 rug.

Dus daar begon ik niet aan!

Gelukkig was dat voor mijn werkgever nooit een probleem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen bedankt voor de tips, maar mij zien ze daar voorlopig niet meer. Vanavond vroegen ze op kantoor of ik vrijdag belang had bij een ritje Heerhugowaard.

Daar zitten inderdaad ook klanten waar je niet vrolijk van wordt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook ik ben gezegend geweest met zo'n adres wat ik ook deed .........alles verkeerd

Dan belde ze naar Deli dat de container te hoog opgestapeld was en zij de bovenste kratten er niet af kon krijgen

Of de rubber bandjes om de container zaten te strak / er zat te veel folie om de diepvriescontainer

Alle bovenste klachten heb ik verholpen (kratten afstapelen/folie erom weg snijden, enz)

Toen belde ze weer .......die chauffeur zegt geen goedemorgen meer en is altijd in een slecht humeur tja vreemd hé

Toen op een gegeven moment ik had daar gelost en de vrachtbrief daar op kantoor gegooid schreeuwde ze me na ............KLOOTZAK

Nou ik besefte het eerst niet ik stond in de laadbak en dacht wat zei ze nou Hendrik klootzak ??

Ik terug ik heb dat mens finaal verrot gescholden ik was wit heet en heb er serieus over gedacht haar dwars door de keuken heen te slaan , alle ergenissen die ik maanden had geslikt kwamen naar boven

Nou dan ben je klaar ik dacht daar gaat mijn baan maar nee hoor Deli heeft met haar baas gepraat en er waren inmiddels ook klachten van haar naaste collega's gekomen dat er niet met dat mens te werken was en zie hier ze is overgeplaatst naar een bedrijf heel ver van Doetinchem vandaan :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maro, volgende keer als iemand tegen je vloekt, tiert en scheld. Vertel hem/haar dat je niet z'n vrouw bent.

Dit vind ik het beste antwoord ooit!!!! :D Die moet ik onthouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja je zal het maar meemaken.

Zelf heb ik de aanvaaring mee gemaakt met aldi , complete combi lossen met portable tv's.

Deze waren los gestapelt in de motorwagen + aanhanger , had me netjes gemeld en na een 45 min mocht ik aandokken aan 2 doks naast elkaar.

Zo gezegt zo gedaan , instruktie's waren aldi moet zelf de boel lossen omdat het niet op pallets stond.

Na een uurtje maar eens gaan kijken weer en wat denk je !! natuurlijk nog niks gelost , binnen werd me ff verteld chauffeur je moet zelf lossen.

Nou dacht het niet dus bellen maar , planner zij nee niet zelf lossen en hij zou bellen met aldi.

Ondertussen zijn we al ruim 2 uur verder en alles stond er nog in , weer gebeld nou zij de planner maak je borst maar nat want lossen doen ze wel maar op tijden dat het hun uitkwam.

Nou daar ben je dan klaar mee , maar ik maffe henkie niet en hup weer naar binnen beetje stampij maken daar .(tis aldi dus die kennen dat wel hebben)

Die mafkees meteen zo van hou er maar rekening mee dat je hier overnacht en of ik ff 1 ramp vrij wou maken want dan konden zij ook verder want stond nu ineens in de weg.

Dus ik vroeg hem wil je hebben dat ik de truck voor de ramp weg haal , hij zo van ja ik zo van oke.

Naar buiten gegaan poten van de afzetbakken uit gezet en de truck eronder weg getrokken , dit ook met de hanger gedaan en ben weggegaan.

Bij de portier gezegt kom morgen de bakken wel weer halen of alsze eerder leeg zijn mot je maar bellen.

Die loods meester helemaal over de zijk en die belde met de mededeling van als ik niet terug kwam dan zou hij ze wel weghalen, ikmeteen zovan op jou risico als je dat doet.

Volgende dag maar de bakken weer opgehaald , en mijn werk voort gezet.

gr.martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja heb ook eens een akkefietje gehad in hamburg,Kwam daar zakgoed lossen op pallets..Kwam daar s'morgens vroeg maar werd me verstaan gemaakt eigen auto's en charters eerst...Dus ik eerst ander adresje gelost vlakbij...Dus kwam wat later terug.moest in een loods gaan staan en allebei de zijkanten openmaken...Komt bijna 1,5 uur later zo'n ouwe kampbeul aanrijden met zn heftruck,het was gelijk scheisse dit en scheisse dat...Goed gemutst dus...Hij begint voor bij het kopschot te lossen(lekker slim dan staat het zeker klem) en de vorken maar half in de pallet..Dus vloeken tieren,kreeg van alles naar mn hoofd geslingerd,dus op een gegeven moment pakt adolf weer een pallet half..Hij heeft hem net uit de auto en de pallet breekt in tweeén...Plof alles op de grond.meneeer rijdt naar de andere kant van mn auto,en begint daar verder te lossen en weer laat hij een pallet breken en op de grond donderen....Hij zegt ik los je niet verder en jij gaat die zakken opstapelen...Kreeg echt de ergste dingen naar mn hoofd geslingerd...Toen ging er bij mij ff het licht uit heb die vent bij zn strot gepakt en de sleutels uit zn heftruck gehaald en even gevraagd of die mee ging naar boven naar de direktie...Hij liep al een beetje blauw aan,en werd in ene poeslief en aardig...Meneer kon ineens heel snel lossen...En de pallets die die had laten stuiteren heeft hij heel rap zelf opgeruimd...Je kan bij mij ver gaan,maar het houd een keer op.....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bijna iedereen heeft weleens iets dergenlijks meegemaakt.

Bij een vorige (niet meer bestaande) werkgever reed ik met afzetbakken met een tank erop. Bij klant ..... in zwolle vóór 1500 monsterpotje met kunsthars afgegeven op laboratorium en naar de weegbrug gereden. Kom ik terug staat het potje nog onaangeroerd op z'n plek. Laborant zegt "je bent te laat, het is na drieën,Maandag ben je de eerste." Ik nog vriendelijk "dat potje staat hier al een kwartier en je hebt je hand nog opgestoken naar me, je maakt zeker een geintje?" Dat viel niet goed, dus planning maar gebeld.

"Als je die bak ergens kwijt kunt waar ze hem niet kunnen lossen, zet hem neer en kom hiernaartoe."

Zogezegd, zogedaan. Mijn planner gaf me een andere rit voor de maandag en ik ging weekend houden.

We reden met drie motorwagentjes en twaalf bakken/tanks dus het verbaaste me dat ik vrijdag (een volle week later dus) de ritopdracht kreeg:

Afgezette tank kunsthars lossen ....... zwolle (niet voor 13:00) Ik had gedacht dat een collega al had gelost.

Kom ik eraan, tankje erop zetten, monstertje afgeven, aansluiten en ik mocht meteen lossen. Maar als kunsthars afkoelt vloeit het niet meer dus heb ik zo'n 3.5 uur staan lossen. het lospersoneel ging om 1600 naar huis maar meneer de laborant mocht wachten tot ik klaar was en kon toen pas de zaak afsluiten.

Ik heb het nog nooit leuker gevonden dan die dag om op vrijdagmiddag nog kouwe hars te lossen.

Uiteraard is mijn monsterpotje DAAR nooit meer "vergeten"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Naar buiten gegaan poten van de afzetbakken uit gezet en de truck eronder weg getrokken , dit ook met de hanger gedaan en ben weggegaan.

Bij de portier gezegt kom morgen de bakken wel weer halen of alsze eerder leeg zijn mot je maar bellen

hahahaha zo zouden we dat alemaal moeten doen bij zulke k@tbedrijven!!!

he piraat een 10 met een griffel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:sjalom::sjalom::sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja heb ook eens een akkefietje gehad in hamburg,Kwam daar zakgoed lossen op pallets..Kwam daar s'morgens vroeg maar werd me verstaan gemaakt eigen auto's en charters eerst...Dus ik eerst ander adresje gelost vlakbij...Dus kwam wat later terug.moest in een loods gaan staan en allebei de zijkanten openmaken...Komt bijna 1,5 uur later zo'n ouwe kampbeul aanrijden met zn heftruck,het was gelijk scheisse dit en scheisse dat...Goed gemutst dus...Hij begint voor bij het kopschot te lossen(lekker slim dan staat het zeker klem) en de vorken maar half in de pallet..Dus vloeken tieren,kreeg van alles naar mn hoofd geslingerd,dus op een gegeven moment pakt adolf weer een pallet half..Hij heeft hem net uit de auto en de pallet breekt in tweeén...Plof alles op de grond.meneeer rijdt naar de andere kant van mn auto,en begint daar verder te lossen en weer laat hij een pallet breken en op de grond donderen....Hij zegt ik los je niet verder en jij gaat die zakken opstapelen...Kreeg echt de ergste dingen naar mn hoofd geslingerd...Toen ging er bij mij ff het licht uit heb die vent bij zn strot gepakt en de sleutels uit zn heftruck gehaald en even gevraagd of die mee ging naar boven naar de direktie...Hij liep al een beetje blauw aan,en werd in ene poeslief en aardig...Meneer kon ineens heel snel lossen...En de pallets die die had laten stuiteren heeft hij heel rap zelf opgeruimd...Je kan bij mij ver gaan,maar het houd een keer op.....:rolleyes:

kijk zo werkt het bij die duitsers!!

alsze een grote muil opzetten gelijk trug blaffen,maar dan iets harder!!

:sjalom::sjalom:

daarom worden die lui ook met de bek dicht begraven,dat scheelt een kuup zand!!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de laatste jaren valt het allemaal mee, maar in de begintijd toen ik nog bij weys inter europa reed op zondagavond vertrokken naar oostenrijk en ik moest de hele nacht door want de klant wilde dat spul maandagochtend hebben.

nou dan doe je je best en kom je bij de klant met een complete oplegger steigerdelen.

de man zegt tegen mij zet hem daar maar neer en maak de zijkant maar open dan kun je dadelijk met nog een mannetje van mij mee lossen.

ik kijk hem aan en zeg tegen hem dat ie 2 keuze's heeft

of ik ga nu de poort uit en ga eerst 9 uur slapen en kom dan vanavond terug en dan los ik wel met 1 van zijn mannetjes.( kan dan wel heel laat worden )

of ik maak de zijkant open en ga op mijn bed liggen tot hij hem leeg heeft.

oostenrijkse mannetje koos toch voor optie 2:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo kan ik nog wat verhalen vertellen wat ik meemaak, veelal op die DC's. Albert Heijn, Sligro, ALDI, etc. Ongelooflijk soms. Maar in Belgie kunnen ze er ook wat van.

Carrefour Nivelles die spant écht de kroon !!

Ben daar een paar weken geleden geweest op zaterdag. Mooi pikritje, 3 pallets lossen St.Kat.Waver, en 2 pallets bij Carrefour Nivelles.

Heb eerst een dikke 2 uur in St. Katelijne Waver gestaan voor ik mijn 3 pallets kwijt was.

Ach ja, het kwam m'n uren alleen maar ten goede dacht ik. Op naar Nivelles, waar ik volgend de papieren een afspraak tussen 7-9 uur had.

Maar omdat ik dus ruim 2 uur in St. Kat had gestaan was ik daar een 20 minuutjes te laat.

Ik meld me aan en ik wacht. Op een gegeven moment geeft die knakker mijn papieren terug, refuséé. Ik zeg watte? Te laat volgens hem. 06.00 losafspraak. Ik wees hem erop dat op de vrachtbrief tussen 7-9 stond, en dat ik buiten mijn schuld wat later was vanwege die wachttijd in St. Kat.

Had nog geprobeerd planning te bellen, maar op zaterdag valt dat niet mee natuurlijk. Dus nog een keer uitgelegd, ditmaal met de CMR van de vorige klant met die tijd erop. Hij zijn baas bellen. Refuséé !!

Nou ja, dan maar weer terug naar Tilburg. Niet te geloven.Een halve dag aan het rijden met 5 pallets en uiteindelijk met de helft terugkomen. Mag wat kosten.

Gisteren ook weer naar mijn grote vriend in Nivelles. Ditmaal 2 palletjes. Heb weer 2 uur staan wachten, en zag dat die kl...re lijer iedere keer mijn papieren halverwege de stapel duwde.

Heb na 2 uur mijn papieren teruggevraagd en ik ben gaan rijden.

Dit soort taferelen verpest je hele dag.

En het meest heb je dit soort dingen bij die groothandels. Te hoog, te laag, stapelen ,wachten, wat een gezeik zeg.......Maar dat zal voor de meesten van ons geen nieuws zijn denk ik.

waar kan ik m'n handtekening zetten. Heel simpel, jouw baas moet die klant gewoon niet meer bevoorraden. Dan komt een belg die rit maar oppikken bij jou baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden