[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

24 naar 12 volt


david73

Recommended Posts

  • Forumlid

Beste mensen.

Graag even het volgende.

Ik heb me zelf een laptop aangeschaft en wil deze gaan gebruiken in de vrachtwagen nvoor als ik lang moet wachten kan ik een film kijken of even surven.

Nu wil ik hem aansluiten op 24 volt met een omvormer maar deze grap kost me €140.

Aangezien ik (nog) geen vaste wagen heb ben ik op zoek naar een oplossing die goedkoper en mobieler is.

Adviesen zijn van van harte welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij joost hebben ze al goede omvormers vanaf 50euro.

24 v naar 220 v

Tweede hands via marktplaats wil ook nog wel eens lukken, maar zorg dan wel voor een verkoper bij jouw in de buurt zodat je de omvormer kunt gaan ophalen.

Sluit ik mij helemaal op aan, niet te moeilijk denken maar gewoon doen! Ik heb het jaren zo gedaan en het is een prima (wel niet dé) oplossing.

je hebt hiervoor aan de goedkoopste omvormer voldoende, immers enkel de battarij/accu oplader dient van stroom voorzien te worden.

tevens zou je de omvormer ook universeel voor andere 220 volt apparaten kunnen gebruiken...

Hou er wel zoveel mogelijk rekening mee dat je tijdens het starten, de omvormer uit doet. Een spanningswisseling kan de levensduur van een omvormer behoorlijk bëinvloeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

He Martin.

Ik heb er een bij de laptop gekregen die ik kan instellen op het aantal ampere, maar durf hem niet op me 24 volt aan te sluiten terwijl mijn TomTom er geen probleem mee heeft.

Is de aanstekerplug altijd 24 volt??

ik heb voor mijn laptop een universele adaptor die ik gewoon op 12 en op 24 volt kan koste me bij de pc shop rond de 30 euro.

gr. martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hou er wel zoveel mogelijk rekening mee dat je tijdens het starten, de omvormer uit doet. Een spanningswisseling kan de levensduur van een omvormer behoorlijk bëinvloeden.

Mark, volgens mij als je de sleutel draait dat de start motor doet rond draaien, zijn alle andere draadjes zonder stroom.

Zet je ruitenwisser of koplampen maar eens aan en start de truck, of auto. Die stopt en gaan uit als de start motor draait.

Verbeter me als ik ongelijk heb.

Maar ben er vrij zeker van dat alle cicuits zonder spanning zijn dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
He Martin.

Ik heb er een bij de laptop gekregen die ik kan instellen op het aantal ampere, maar durf hem niet op me 24 volt aan te sluiten terwijl mijn TomTom er geen probleem mee heeft.

Is de aanstekerplug altijd 24 volt??

De aanstekerplug ZOU ook een piekspanning kunnen afgeven .. (denk ik weet niet zeker) en dat zou voor jee notebook fataal kunnen zijn.

Een notebook draait zelf op iets van 9,? volt .... 12 of 24 is dan sowieso al teveel.

Je kunt een 12/24 volts adapter kopen voor je notebook, de meeste notebookfabrikanten hebben dat wel in hun assortiment maar dat is een DURE oplossing. Dat gaat je over het algemeen meer kosten dan 50euro.

Voor zover ik op de hoogte ben hoor...misschien dat die prijzen daarvoor ook gezakt zijn?!

Ik zou gaan voor een omvormer.

Misschien dat je hier op het forum een advertentie kunt zetten (hebben we immers een speciale rubriek voor) " omvormer gezocht"

TOMTOM is natuurlijk een heel ander apparaat ... die is gemaakt/ontworpen om zijn stroom van de sigarettenaanstekergeval te krijgen.... een notebook is dat niet.

Neem daarom GEEN risico!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mark, volgens mij als je de sleutel draait dat de start motor doet rond draaien, zijn alle andere draadjes zonder stroom.

Zet je ruitenwisser of koplampen maar eens aan en start de truck, of auto. Die stopt en gaan uit als de start motor draait.

Verbeter me als ik ongelijk heb.

Maar ben er vrij zeker van dat alle cicuits zonder spanning zijn dan.

Misschien in de USA/Canada wel ..die hebben andere eisen.

Alsook geen 24 volt ... maar 12???

Wat je wel ziet -als je je verlichting nog aan hebt- is dat het starten van de motor behoorlijk veel spanning wegneemt.

En dat van die ruitenwissers ... dat ga ik zo als m'n container hier vol is even uitproberen daar ben ik wel benieuwd naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb net nog even gekeken naar het voedings app. die ik heb.

op het oog is ie het zelfde als de 220vlt voeding , maar deze heeft dus een sigaretten aansteker stekker .

hoef niks in te stellen op dat ding en je kan hem aansluiten (input) op 12vlt tot max 29 vlt en dan heeft die de output voor je laptop.

let wel op dat je een voedings app. neemt die geschikt is voor jou laptop.

gr. martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heb net nog even gekeken naar het voedings app. die ik heb.

op het oog is ie het zelfde als de 220vlt voeding , maar deze heeft dus een sigaretten aansteker stekker .

hoef niks in te stellen op dat ding en je kan hem aansluiten (input) op 12vlt tot max 29 vlt en dan heeft die de output voor je laptop.

let wel op dat je een voedings app. neemt die geschikt is voor jou laptop.

gr. martin

?

Heb je het hier over een omvormer???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden