[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

waar gaat het heen in nederland, Willem Rompen Heerlen failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

[h=1]Faillissement transportbedrijf Heerlen[/h]

Het Heerlense transportbedrijf Willem Rompen is dinsdag failliet verklaard.

Oorzaak van het faillissement is volgens advocaat Charles Lückers de grote concurrentie van Oost-Europese bedrijven en chauffeurs.

Er wordt bekeken of een doorstart mogelijk is, dat gebeurt woensdag in overleg met de curator. Zoals het er nu uitziet kan een deel van de 42 personeelsleden in dienst blijven van het Heerlense transportbedrijf. De chauffeurs zullen grotendeels vervangen worden door Oost-Europese collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 298
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Willem Rompen. Tsja. Had dat eigenlijk niet aan zien komen. Denk die overleeft het wel, als ik de verhalen hoorde van chauffeurs uit Limburg wat je daar aan loon had.

Maar de doorstart is dus al op handen. Chauffeurs worden vervangen door oosteuropeanen. Is dan toch wel makkelijk zo om van je schulden en chauffeurs af te komen.

Wat ik me wel eens afvraag: als de oosteuropese landen in 2004 en 2007 nu niet bij de EU waren gekomen, dat er daar nog gewoon een grens was, en ze hier niet mochten werken, hoe zou het transport er dan uit zien in west-Europa? In Nederland komen steeds meer Nederlandse chauffeurs thuis te zitten. In Engeland en Spanje zit bijna geen enkele Engelsman of Spanjool meer op de auto, is allemaal vervangen door Polen, Slowaken, Roemenen en Bulgaren. Dat de Engelsman en Spanjool nu thuis zitten, kost de staat ook geld, die moeten een uitkering betalen. De race wie het goedkoopste is, is zo wel lang vol te houden, maar uiteindelijk, en dat zie je hier dus ook, resulteert het toch in een faillissement - doorstart.

Niet om nu de zaak op te naaien, maar als oost-Europa gewoon oost-Europa was gebleven, en west-Europa gewoon west-Europa, dat hier in Nederland hoofdzakelijk Nederlandse chauffeurs achter het stuur zaten, in de bouw werkten, in de DC's, in de fabrieken, op de velden en ga maar door. Zou er dan net zo goed een crisis zijn geweest? Misschien wel, maar alle mensen die nu thuis zitten omdat er voor hun geen werk meer is, die moeten toch ook betaald worden? Geen idee wat dat kost, wil het denk ik ook niet weten.

Maar, terug komend op het topic: dit is toch sneu? Weer (42) Nederlandse chauffeurs die een ww-uitkering aan kunnen gaan vragen terwijl het "Nederlandse" bedrijf Willem Rompen vrolijk doorstart met een club oost-Europeanen. Is eigenlijk toch niet eerlijk? Ik weet het, ik ben misschien naïef erin, maar ik zou me er, in dit geval als ex-Willem Rompen chauffeur, toch niet echt happy mee voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nou niet begrijp....

Houd het nou nooit eens op met die oostblokkers?

Nou trekt Rompen een blik badslippers open.

Roek idem dito..

Het lijkt wel of het aantal oostblokkers dat een baan wil inpikken oneindig is.

Als er eens een paar ontslag nemen, dan staat de volgende rij slaven alweer klaar.

Zijn die gasten niet oneindig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ze kunnen hier veel meer geld verdienen als in hun eigen land, de keuze is daardoor makkelijk, honger lijden in je eigen regio, of 6 weken van huis en een goed salaris hebben, en voor het thuisfront kunnen zorgen. Alhoewel ze in hun eigen land al meer zijn gaan verdienen, verdienen ze hier een aantal malen meer dan hun eigen salaris in hert thuisland, terwijl het hier minder is dan voor een Nederlandse chauffeur, deze neemt meestal pas genoegen met een D5 of hoger, terwijl een oostblokker vaak met max D2 wordt betaald. De keuze voor een transporteur is makkelijker, ze blijven een aantal weken, dus zeuren niet dat ze naar huis moeten, krijgen minder, want de belachelijke dieselprijs (ja ik hoor u wel over de goedkope concurrent), nekt de meeste bedrijven. Deze is naar ongekende hoogten gestegen. Vaak is een oostblokker de enige mogelijkheid om een bedrijf runnende te houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weer (42) Nederlandse chauffeurs die een ww-uitkering aan kunnen gaan vragen.

Bij Rompen zijn nog geen 10 nederlandse chauffeurs werkzaam, allang niet meer.

Naar verluidt wordt er een oude "bekende" BV uit de kast getrokken; namelijk XL Logistics. Blijkbaar was deze BV voor dit soort noodgevallen zolang in de ijskast geparkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dacht altijd dat er enkel NL-ers zaten en vind het eigenlijk ook geen firma voor dit soort parktijken.

Hoorde vandaag op radio 1 een curator. Het mooiste was dat als je een doorstart kon realiseren.

Toen dacht ik toch: deze man heeft het niet over de transportwereld, maar eerder over een marketingkantoor o.i.d.

Doorstart als leermoment en blabla..

Nou als de doorstart ergens 'beladen' is, dan moet dat toch wel in het transport zijn.

normaal ben je er toch kapot van als je het niet meer redt met je zaak, zoiets lijkt me tenslotte je ziel en zaligheid.

Hoe gaat het echter in transport: och, we vervangen het grootste deel van de werknemers door goedkopere poppetjes en we rijden weer vrolijk verder.

En wat doe je ertegen? Ik denk niets.

De overheid wil van ons een kennis economie maken, dus daar vindt je geen gehoor.

De bond? Die bedoelen het goed, maar zijn veel te klein in het geheel. Hun CAO wordt weggelachen door bedrijven. Die stemmen er mee in, in de wetenschap dat deze makkelijk te omzeilen is door de Europese regelgeving.

Bonden en iedereen kan schreeuwen wat ze willen, het is nu eenmaal zo dat je een buitenlands bedrijf kunt oprichten en zo met je personeel kan schuiven. Fair? Nee.

Toch is het jammer dat dit de trend is. Want waarom moeten Roemenen bijvoorbeeld nachtpendel rijden tussen Venlo en duitsland, door een Horsters bedrijf. Punt is, van A naar B en terug is niet moeilijk, en die Roemeense man verspild ook nog eens geen tijd met ouwehoeren, en dat zijn letterlijke woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nou niet begrijp....

Houd het nou nooit eens op met die oostblokkers?

Nou trekt Rompen een blik badslippers open.

Roek idem dito..

Het lijkt wel of het aantal oostblokkers dat een baan wil inpikken oneindig is.

Als er eens een paar ontslag nemen, dan staat de volgende rij slaven alweer klaar.

Zijn die gasten niet oneindig?

Denk toch eens na man, wij hebben een klein k.t landje waar een paar miljoen mensen wonen, dat is in Polen iets anders, dus lijkt het mij meer dan normaal dat ze daar ook ietsje meer chauffeurs hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is maar 1 partij die op korte termijn iets tegen deze praktijken wil ondernemen. Welke dat is weten we allemaal. Misschien moet die partij het toch maar eens een tijdje voor het zeggen krijgen in Nederland.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Is dat die partij die precies weet wat anderen fout doen,maar zelf nog nooit met een oplossing zijn gekomen? en wiens schrikbeeld het is dat ze een keer regerings verantwoordelijkheid moeten nemen???:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In een ander topic http://www.chauffeursforum.nl/overige-onzin/10006-het-grote-onzin-topic-69.html bij posting 1030 heb ik al iets geschreven wat hier ook van toepassing is, althans wat de gevolgen betreft.

Dan wil ik toch wel even een applausje voor de curator, Dhr. Lückers. Hij gaat bekijken of er een doorstart mogelijk is, zodat een deel van de 42 personeelsleden toch kan blijven werken :mad:.

Als ik hier zou schrijven wat ik werkelijk van deze man vind, en wat ze met dit soort figuren moesten doen, krijg ik meteen een ban. Wiens belang dient deze man nu eigelijk? Dat van de schuldeisers, zoals hij zou moeten doen? Laat me niet lachen. Hij dient vooral zijn eigen belang, en dat is zijn banksaldo. Daarnaast dient hij het belang van het terugdringen van de werkeloosheid onder oost-europese chauffeurs. Dat de nederlandse chauffeurs gewoon de straat opgeschopt worden deert hem verder niet. Een deel van de huidige personeelsleden zou bij een doorstart kunnen blijven werken. Zeker, maar 5 is ook een deel. Niemand, en zeker niet in de vervoerswereld, is gebaat bij het in stand houden van een bedrijf waar vrijwel geen nederlander meer werkt. Ze doen wel het "nederlandse" werk, maar de sociale premies, belastingen enz. vloeien naar oost-europa. Maar door dit bedrijf wèl op die manier door te laten gaan, komen de bedrijven die wel met nederlandse chauffeurs werken nog meer in het nauw te zitten, en zullen het waarschijnlijk niet overleven uiteindelijk. Ja ja, ik weet het, er zijn niet veel bedrijven meer die nog met vrijwel alleen nederlandse chauffeurs werken, maar is dat niet het bewijs van die neerwaartse spiraal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden