[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

waar gaat het heen in nederland, Willem Rompen Heerlen failliet


Recommended Posts

  • Reacties 298
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Dus als ik het goed begrijp:

Transporeon: Een (grote) opdrachtgever verplicht een aantal vaste vervoerders die voor hem rijden om zich tegen betaling te abonneren op Transporeon waar een paar vaste vervoerders telkens hun scherpste tarief kunnen noteren voor de ritten die hun opdrachtgever te vergeven heeft. De vaste vervoerder met - op dat moment - de laagste transportprijs krijgt de rit.

En bij Timocom maken niet alleen de vaste vervoerders kans om opdrachten voor het laagste tarief te mogen doen, maar mogen heel veel vervoerders een poging wagen om een rit tegen de laagste prijs te mogen rijden.

Zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Karel: correct verwoord.

Papierfabriek Stora in Gent maakt, of i.i.g. maakte, hier gebruik van. MM Frohnleiten, een Oostenrijkse kartonnagefabriek met meerdere vestigingen in Europa maakt het helemaal mooi: Die hebben een account (als verlader.....) op Timo Com / Teleroute, je belt ze en met een beetje pech stu(u)r(d)en ze je door naar hun website om zo een bod te kunnen doen. Dat slokt tijd op, die je vaak als planner helemaal niet hebt. Datzelfde geldt in het voorbeeld van Stora: waar je voorheen op een presenteerblaadje 20 vrachten per week kreeg over de fax kon je nu per vracht een bod uitbrengen in de hoop dat je een rit toegewezen kreeg. Een uiterst efficient systeem voor de verlader in de zin van kostenbesparing, maar ik betwijfel of je een transporteur daarmee zo loyaal houdt naar je organisatie toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een overheid moet niet tegen wil en dank een bedrijfstak proberen overeind te houden waar voor Nederlanders blijkbaar geen toekomst in zit.

Maar het is wel die (EU)overheid die met zijn "kom er maar gezellig bij" beleid verantwoordelijk is hiervoor.

....In ieder geval niet op de manier zoals het nu aan toegaat. Opdrachtgevers willen blijkbaar niet voor Nederlandse chaufeurs (of vervoerders met Nederlandse chauffeurs) betalen. Welnu ...., dat is heel erg hard slikken voor velen, maar het is nu een keer niet anders.

Het zal de opdrachtgever feitelijk een zorg zijn welke nationaliteit de chauffeur heeft. Hij kiest uiteraard meestal voor de goedkoopste oplossing. Dat heeft niets te maken met "niet willen", maar met "niet hoeven". Als jij een krop sla koopt doe je dat toch ook bij degene met de laagste prijs. Of kijk je dan ook eerst naar de nationaliteit van de winkelier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Karel: correct verwoord.

Papierfabriek Stora in Gent maakt, of i.i.g. maakte, hier gebruik van. MM Frohnleiten, een Oostenrijkse kartonnagefabriek met meerdere vestigingen in Europa maakt het helemaal mooi: Die hebben een account (als verlader.....) op Timo Com / Teleroute, je belt ze en met een beetje pech stu(u)r(d)en ze je door naar hun website om zo een bod te kunnen doen. Dat slokt tijd op, die je vaak als planner helemaal niet hebt. Datzelfde geldt in het voorbeeld van Stora: waar je voorheen op een presenteerblaadje 20 vrachten per week kreeg over de fax kon je nu per vracht een bod uitbrengen in de hoop dat je een rit toegewezen kreeg. Een uiterst efficient systeem voor de verlader in de zin van kostenbesparing, maar ik betwijfel of je een transporteur daarmee zo loyaal houdt naar je organisatie toe.

Als ik dit soort dingen les ben ik blij dat ik er van af ben, alsof je blij moet zijn om voor een schijtprijs een vrachtje papier te mogen laden, en dan nog een paar maanden op je centen wachten ook zeker....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja....het blijft een markt van vraag en aanbod.;)

Op het moment dat er een tekort aan wielen ontstaat, dan wordt de prijs weer opgedreven.

Helaas is dat alweer wat jaartjes geleden.

Maar zolang stilstand meer kost, dan voor een grijpstuiver gaan rijden, veranderd dit niet.

Overigens zou ik als werkgever mooi die verladers links laten liggen, op het moment dat de markt weer aangetrokken is.

"Nu niet voor mij thuis, ik straks niet voor jouw thuis", zal ik maar zeggen.

Maar ja, wie ben ik...:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De overheid moet niet tegen wil en dank een bedrijfstak proberen overeind te houden waar voor Nederlanders blijkbaar geen toekomst in zit.

Ben ik met je eens Karel. Maar toch knaagt aan mij dat onderbuik gevoel... De laaggeschoolde Nederlander met laaggeschoold werk heeft gewoon een probleem.

Nederlandse chauffeurs, stucadoors, bouwvakker, loodspersoneel etc etc voelen allemaal de hete adem van de moe-ers in hun nek.

Gisteren stond ik bij een groot logistiek bedrijf te lossen met enkel moe-ers aan het werk op de loodsbaas na en bij het laden bij een plantenboer liep er helemaal geen Hollander meer rond als loodpersoneel, enkel kwaliteitscontroleurs.

Nu weet ik niet wat de cijfers qua werkloosheid zijn mbt tot bovenstaande beroepen maar als het zo is dat er een hoop Nederlanders thuis zitten mag van mij een beetje bescherming van de Nederlandse werknemer wel worden toegepast.

<<HIER>> een link naar cijfers waarom we zo duur zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat klopt En ik geef jou ook gelijk

Het nadeel is Niet werken En wel werken het verschil is zo klein

In inkomen

Dat heel vaak de wil er niet meer is om te werken

Ons sociaal uitkering moet gewoon wat naar beneden toe

Dan komt de wil er van zelf weer

Het loon van een Dokter zal nooit een ongeschoolde verdienen

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

willem rompen begint met oosteuropeanen,hallo edwin attema hier is werk aan de winkel

Niet alleen daar.:rolleyes:

Maar is het niet wenselijker om eerst de grote vissen eens te vangen?

Je weet wel, die bedrijven die er voor zorgen dat Dhr Rompen zich gedwongen voelt dit te doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen daar.:rolleyes:

Maar is het niet wenselijker om eerst de grote vissen eens te vangen?

Je weet wel, die bedrijven die er voor zorgen dat Dhr Rompen zich gedwongen voelt dit te doen....

Kip of het ei verhaal.

Dan dwingt het de grote weer om met de kleintjes mee tedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag zei die Roemer van de SP op de radio iets over werkeloosheid. Hij zag allemaal bedrijven failliet gaan en de werkeloosheid toenemen, die zit inmiddels op een record. Nu wilde hij met oplossingen komen dat de bedrijven iets makkelijker konden blijven bestaan, en dat dus de werkgelegenheid ten goede zou komen. Maar hij had het met geen woord over oosteuropeanen. Zou meneer Roemer, van de op dit moment grootste partij van Nederland, er niet bij na denken dat de werkeloosheid veel makkelijker op te lossen is? Als je alle oosteuropeanen die hier nu werken verzoekt terug te gaan naar land van herkomst of naar een ander EU land, kunnen meteen alle werkelozen aan het werk en is het probleem opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Faillissement transportbedrijf Heerlen

Het Heerlense transportbedrijf Willem Rompen is dinsdag failliet verklaard.

Oorzaak van het faillissement is volgens advocaat Charles Lückers de grote concurrentie van Oost-Europese bedrijven en chauffeurs.

Er wordt bekeken of een doorstart mogelijk is, dat gebeurt woensdag in overleg met de curator. Zoals het er nu uitziet kan een deel van de 42 personeelsleden in dienst blijven van het Heerlense transportbedrijf. De chauffeurs zullen grotendeels vervangen worden door Oost-Europese collega's.

Het is jamer

Maar het was al lang zien aan komen

Waarom Het werkte vaak onder de prijs Om alles aan de gang te houden

Heb wel eens horen zeggen Het bedrijf was ook niet zo goed in de cao om na te leven

Er wordt gewoon een spel gespeelt Waar Nederland niet veel tegen doen kan

Het werkt op de internationale markt.En de mens komt pas op de drede plaats in de wet En de rest gaat voor

Maar aan de andere kant zoiets is al lang aan te zien komen

De bonden zijn in de jaren 80 al op de hoogte gebracht door veel grote bedrijven

Maar die wilde het niet geloven En nu zitten ze met de gebakken peren

En de beste oplossing is Ze moeten veel meer Internationaal gaan werken

En niet alles op eigen houdje. Ze kunnen wel naar Den Haag gaan Of een grote klaag brief er heen schrijven

Daar liggen ze echt niet wakker van

Lang leven Europa. En wie het goed koopst is heeft het werk.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Wat dacht je ervan dat dan al die geëmigreerde Nederlanders dan ook weer terug zouden komen. :stom::p:D Al die Nederlanders die zo nodig weg moesten omdat dat Nederland geen land was om er te blijven wonen tot het eind van hun leven , de grootste criticasters van de CAO ;) ,op het rij en rusttijdenbesluit :ja: en op de Nederlandse politiek :cool:

En niet te vergeten hun mooie verhalen en fotoreportage,s uit de diverse delen van de wereld. :ok:

Ge, (ja, zonder) ik moet er niet aan denken, dus nogmaals, WELKE partij zal NL goed doen, zo goed dat ik niet terug hoef naar NL.....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

» Willem Rompen Transport net failliet: maar Litouwse chauffeurs rijden door in nieuwe trucks met Cypriotisch kentekenHEERLEN - "Willem Rompen heeft korte tijd voor het faillissement van zijn Heerlense bedrijf Willem Rompen Transport in Cyprus een andere onderneming gestart. Tot mijn verbazing zag ik vrijdag chauffeurs uit Litouwen in gloednieuwe vrachtwagens met een Cypriotisch kenteken op het bedrijfsterrein rondrijden. De activiteiten zetten ze voort via het bedrijf uit Cyprusâ€, meldt bestuurder Henri Janssen van FNV Bondgenoten vrijdag aan Transport Online.

[+ exclusieve foto's]

er is toch wel over nagedacht.

en het zal wel legaal zijn ook.

kan hij nu samen met die andere werkgevers (die failliet gaan en doorstarten en die de nl-chauffeurs vervangen voor oosteuropeanen) naar de opdrachtgevers gaan om prijsaanpassing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Het gaat om vrachtwagens met alles erop en eraan. Voldoende luxe om een chauffeur er zes weken achtereen in te laten verblijven. Zoals koelkast en airco."

rompen-vrachtwagen.jpg

Janssen: "Dit is een faillissementsconstructie. De Nederlandse chauffeurs uit de vrachtwagens en een goedkope buitenlandse chauffeur erop. Ik zei tegen Willem Rompen dat deze constructie vanuit Nederland wordt aangestuurd. Rompen reageerde met: Wie zegt dat?"

"Maar deze week heeft zijn advocaat mr. Charles Lückers in een interview met Transport Online gemeld dat er vanaf de huidige locatie aan de Oude Roderweg 27 gewerkt blijft worden."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden