[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Post Harderwijk Transport.


Recommended Posts

  • Reacties 230
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

zie transport online.

Je kan zelf ook de link hier even neerzetten.

Transportnieuws - Uitstel van betaling voor transportonderdeel Post Harderwijk

Dit vind ik altijd van die ''geweldige'' stukjes.

Er is een totale betalingsachterstand van tien weken."

Okey, dat kan gebeuren he.

Sommige banken weigeren medewerking, zodat enkele mensen hun huis te koop hebben moeten zettenâ€, luidt een deel van het trieste bericht.

Dit maakt het altijd zo geweldig. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar ... ??

Goede raad is duur. Wat had die vervoerder nu moeten doen?

10 weken geleden het grootste deel van het personeel al de WW moeten insturen, met het risico dat de vakbonden nog eens een eindeloos getouwtrek zouden opzetten met wie nu wel, wie nu niet, eerst iedereen geen overuren meer maken, werk gelijk verdelen over iedereen, ontslagvergoedingen, protestbrieven?

Zouden werknemers er zonder problemen (en zonder getouwtrek met vakbonden) mee ingestemd hebben, dan hadden ze nu, zonder loonachterstand (of nagenoeg GEEN loonachterstand) in ieder geval een WW-uitkering gehad.

5 weken geleden een flist-faillissement met doorstart, waardoor de loon-achterstand beperkt was en overgenomen door het UWV en de mensen hun geld nu al binnen hadden?

Terwijl sommigen daarnaast "geselecteerd" mee hadden gekund in een doorstart, terwijl hun loonachterstand ook was overgenomen door het UWV?

Nu uitstel van betaling, waarbij mensen al 10 weken zonder geld blijken te zitten (met alle privé-problemen van dien) en nog geen zicht op overname van de loonbetalingen of überhaupt enig zicht op enige loonbetaling in de komende tijd?

Mogelijk nog even "aanmodderen" met het risico dat de achterstand straks de 13 weken overschrijdt en het voor een deel is: "zeg maar dag met je handje"?

Alle werknemers zitten nu "gevangen" in de huidige situatie, want ontslag nemen en zelf bij een andere baas beginnen is misschien ook wel "zeg maar dag met je handje" tegen het geld wat je (nog) niet hebt gekregen.

Waar en hoe, wanneer moeten nu wel of niet "kosten op de samenleving worden afgewenteld"?

Wie het weet mag het zeggen ..........! "Kenners" genoeg, gezien de commentaren die ik hier op het forum al regelmatig heb zien langskomen.

(Ik heb trouwens niets met het bedrijf Post te maken. Ik ken het wel van heel wat jaren geleden en spreek sommige chauffeurs nog wel eens. En de één na laatste zin van Flyer post # 25 die heb ik gelezen. Zo ken ik het bedrijf uit het verleden. Het had me ook verbaasd als het anders zou zijn geworden in verloop van jaren. Hoewel de situatie waar het bedrijf nu blijkbaar in verkeert, mij toch verrast).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon even afwachten

U ziet dat als een realistische optie?

Waar we het, als ik het uit eerdere berichten goed heb begrepen, hebben over een bedrijf wat voor een groot deel van de (wegen)bouw afhankelijk is. En de hele bouw ligt eigenlijk finaal op z'n gat. Ik kan me sterk vergissen, maar ik durf de stelling wel aan dat "de bouw" op z'n vroegst volgend voorjaar pas weer enigszins zal aantrekken.

De bouw volgt namelijk de meeste andere bedrijfstakken op enige afstand. Zo leert de geschiedenis. Als we allemaal het idee hebben dat het "slecht" gaat, dan kabbelt de bouw nog steeds wat na op de "goede" tijd die al voorbij is. Gaan we vanaf nu met onze economie de goede kant op, zonder volgend dipje, dan loopt de bouw daar zo'n 6 tot 9 maanden achteraan. Vandaar stelde ik, in het gunstigste geval, volgend voorjaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
U ziet dat als een realistische optie?

Waar we het, als ik het uit eerdere berichten goed heb begrepen, hebben over een bedrijf wat voor een groot deel van de (wegen)bouw afhankelijk is. En de hele bouw ligt eigenlijk finaal op z'n gat. Ik kan me sterk vergissen, maar ik durf de stelling wel aan dat "de bouw" op z'n vroegst volgend voorjaar pas weer enigszins zal aantrekken.

En ik durf te zeggen De eerste 5 jaar niet

En de huis prijs gaat nog zeker 20 a 30% naar beneden toe

Waar ik woon is net een groot werk af geblazen

Waar ik woon staan nog 10 appartementen te huur

Ze kunnen er niks voor krijgen

Ze zeggen wel dat de transport zo slecht is

Maar de bouw is nog veel slechter

Nog iets De gouden leeuw centrum Venray

De toren staat al drie jaar te koop

Van 260.000 Euro naar 117.00 Euro gegaan

Het gaat zo goed in Nederland

Huub

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar heb je helemaal gelijk in Huub. Van de traditionele bouwbedrijven is net niks meer van over. Tegenwoordig werkt men als ZZP-er. Allemaal best leuk, totdat je ziek wordt of richting pensioen-leeftijd gaat....

Dan zijn er daarmee vergeleken nog best veel NL chauffeurs in loondienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar heb je helemaal gelijk in Huub. Van de traditionele bouwbedrijven is net niks meer van over. Tegenwoordig werkt men als ZZP-er. Allemaal best leuk, totdat je ziek wordt of richting pensioen-leeftijd gaat....

Dan zijn er daarmee vergeleken nog best veel NL chauffeurs in loondienst.

Ik heb een appartement verkocht Ben er 70.000 Euro moeten zakken

En was blij dat ik een koper had In een van de mooiste plekken in Venray

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar heb je helemaal gelijk in Huub. Van de traditionele bouwbedrijven is net niks meer van over. Tegenwoordig werkt men als ZZP-er. Allemaal best leuk, totdat je ziek wordt of richting pensioen-leeftijd gaat....

Dan zijn er daarmee vergeleken nog best veel NL chauffeurs in loondienst.

Kijk ook is Wat hier en daar gaande is.

En wat e rde laste jaren er verandert is

Wat heeft het water en de spoorwegen over genomen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karel, het gaat bij Post over 10 weken betalings achterstand. Ok kan gebeuren zoals ik al schreef.

Ik lees op het forum div postings dat men, als chauffeur, precies rond kan komen van hun salaris.

En pas maakte ik ergens de opmerking, het is tehopen dat men dan nooit werkeloos raakt. Of in een situatie zoals bij Post terecht komt.

Ik ken heel wat mensen, U waarschijnlijk ook, die leven van salaris naar salaris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Karel, het gaat bij Post over 10 weken betalings achterstand.

Dat heb ik dus ook gelezen, en dat verwerk ik in mijn bijdrage.

Of het klopt dat weet ik niet. Want dan zouden er, als ik inderdaad het gemiddelde werknemersbestand van andere bedrijven neem, bij Post wel allemaal heel bijzondere werknemers werken. Als die allemaal - blijkbaar - 10 weken kunnen overbruggen. Dat doet niets af aan het eventuele dilemma wat ik probeerde te schetsen, maar ik zou het, net als u, wel een heel bijzondere situatie vinden als dat toevallig voor alle werknemers bij Post het geval zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even een opmerking:

Als de transportsector een economisch gezonde bedrijfstak zou zijn, was er gewoon plaats voor beginnende chauffeurs en stagiaires bij bedrijven.

Dat dit niet kan of heel problematisch is zegt veel over onze branche....

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Plaats zat hoor: bij sommige bedrijven lopen stagaires van een jaar of 16-17 die een volledige baan vervullen voor 'n appel en 'n ei... Eigenlijk vervangen die jongens dus een 'volwaardige' werknemer

Ook dat is een verkeerde vorm van bezuinigen die je steeds meer tegenkomt helaas!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Veel transport bedrijven durven het niet aan om met jonge chauffeurs in zee te gaan

De reden is

Ze kosten vaak veel geld Schades Ze moeten leren om met een zwaar voertuig om te gaan

40 tot 50 ton is niet niks Komt meer bij kijken als wie dan ook

Zelf laden Moet je leren Vast zetten de lading Is een vak appart

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Veel transport bedrijven durven het niet aan om met jonge chauffeurs in zee te gaan

De reden is

Ze kosten vaak veel geld Schades Ze moeten leren om met een zwaar voertuig om te gaan

40 tot 50 ton is niet niks Komt meer bij kijken als wie dan ook

Zelf laden Moet je leren Vast zetten de lading Is een vak appart

Huub

Eigenlijk noem je hier allemaal dingen die een chauffeur zou moeten leren tijdens zijn opleiding.

Dat gebeurd niet, dat weet ik ook wel, maar het zou wél moeten.

-

'De Pool' leert het ook in de praktijk trouwens......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eigenlijk noem je hier allemaal dingen die een chauffeur zou moeten leren tijdens zijn opleiding.

Dat gebeurd niet, dat weet ik ook wel, maar het zou wél moeten.

het ook in de praktijk trouwens......

Daar heb je gelijk in

Maar die is meestal wel 1000 Euro goed koperin de maand

Hij betaald in Nederland belasting netjes Haalt het in polen weer terug

De reden is Hij woont in polen En doet daar belasting aan geeften

Gelijk werk gelijk loon

En hoeft niet ieder weekend thuis te zijn

Dat is vaak een groot probleem bij bedrijven

huub

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij betaald in Nederland belasting netjes Haalt het in polen weer terug

De reden is Hij woont in polen En doet daar belasting aan geeften

Nou haal je wel een paar dingen door elkaar.

Maar je ben alvast op de goede weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Veel transport bedrijven durven het niet aan om met jonge chauffeurs in zee te gaan

De reden is

Ze kosten vaak veel geld Schades Ze moeten leren om met een zwaar voertuig om te gaan

40 tot 50 ton is niet niks Komt meer bij kijken als wie dan ook

Zelf laden Moet je leren Vast zetten de lading Is een vak appart

Huub

Wij hebben er elk jaar 2, ze beginnen in de loods auto's lossen en goederen uitsorteren en met een vaste kracht auto's laden, later mogen ze zelf laden en word het gecontroleerd. Als je B rijbewijs hebben mogen ze op een busje pakjes rondbrengen, 1 week met bijrijder daarna alleen. Met C rijbewijs hetzelfde, zo leren ze het meest. En als ze C-E hebben weer hetzelfde verhaal. Is toch weer ander werk. En zo creëen ze bij ons multifunctioneel personeel wat alles kan. Kunnen als het druk is overal bij inspringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat heb ik dus ook gelezen, en dat verwerk ik in mijn bijdrage.

Of het klopt dat weet ik niet. Want dan zouden er, als ik inderdaad het gemiddelde werknemersbestand van andere bedrijven neem, bij Post wel allemaal heel bijzondere werknemers werken. Als die allemaal - blijkbaar - 10 weken kunnen overbruggen. Dat doet niets af aan het eventuele dilemma wat ik probeerde te schetsen, maar ik zou het, net als u, wel een heel bijzondere situatie vinden als dat toevallig voor alle werknemers bij Post het geval zou zijn.

Karel65

In het transport krijg je je geld na vier weken plus overuren van vier weken daarvoor,

dat is dus al acht weken nadat je die uren gemaakt hebt.

Dus twee weken te laat salaris is al tien weken achterstand.

Dus dat bijzondere aan de werknemers zal wel meevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou dat is net hoe je ernaar kijkt, normaalgesproken wordt het loon uitbetaald een kleine week voor het einde van de loonperiode. En in het transport zijn de overuren nou 1x niet van te voren bekend. Dus is het vrij logisch dat die overuren een loonperiode later komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden