[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Post Harderwijk Transport.


Recommended Posts

  • Reacties 230
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

100 punten Willem maar ik kan me voorstellen dat je daar helemaal geen boodschap aan hebt als je een schop onder je k*nt krijgt , dan denk je even niet van gelukkig dan heeft een ander meer werk ....maar ik snap je mening wel

Los van Post.

Maar dat er in het transport. (Economie) Iets aan de hand is weten we allemaal wel.

Er is minder te besteden, dus minder transport.

Echter zie ik erg weinig (Lees gerust geen!!) bedrijven vrijwillig inkrimpen.

Voor een deel heb je dat aan de bonden tedanken. Een bedrijf zoals Post met 50auto's die minder werk heeft, mag er niet zomaar 10 chauffeurs uit trappen.

Want dan word er moord en brand geschreeuwt.

Is het nu dan beter? Een ''heel'' bedrijf omver geholpen door die ''sociale'' zekerheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Los van Post.

Maar dat er in het transport. (Economie) Iets aan de hand is weten we allemaal wel.

Er is minder te besteden, dus minder transport.

Echter zie ik erg weinig (Lees gerust geen!!) bedrijven vrijwillig inkrimpen.

Voor een deel heb je dat aan de bonden tedanken. Een bedrijf zoals Post met 50auto's die minder werk heeft, mag er niet zomaar 10 chauffeurs uit trappen.

Want dan word er moord en brand geschreeuwt.

Is het nu dan beter? Een ''heel'' bedrijf omver geholpen door die ''sociale'' zekerheid.

Jij ziet het meer als "werkgever" Willem en ik als "werknemer" zoals jij het ziet heb je gelijk en ik kijk meer naar de gevolgen ervan ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Los van Post.

Maar dat er in het transport. (Economie) Iets aan de hand is weten we allemaal wel.

Er is minder te besteden, dus minder transport.

Echter zie ik erg weinig (Lees gerust geen!!) bedrijven vrijwillig inkrimpen.

Voor een deel heb je dat aan de bonden tedanken. Een bedrijf zoals Post met 50auto's die minder werk heeft, mag er niet zomaar 10 chauffeurs uit trappen.

Want dan word er moord en brand geschreeuwt.

Is het nu dan beter? Een ''heel'' bedrijf omver geholpen door die ''sociale'' zekerheid.

Ik weet niet hoe de verhoudingen nu liggen/lagen Willem, maar een (klein) deel van het personeel was maar in vaste dienst. De rest werk(te) er op contract tot aan de kerst. Na de winter werd er dan weer personeel aangenomen wat ook weer een contract tot de kerst kreeg. De "goeie" kregen na de kerst eventueel en jaarcontract aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ziet het meer als "werkgever" Willem en ik als "werknemer" zoals jij het ziet heb je gelijk en ik kijk meer naar de gevolgen ervan ...

Ik ben ook werknemer he.

Maar als het bij de werkgever regent, dan druppelt het bij de werknemer.

En dat het regent bij de werkgevers weten we ook wel.

En dat ik graag 3 stappen vooruit denkt zal ook geen verrassing zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat gebeurd hier weer een paar berichten foetsie ...:eek:

Sorry voor de late reactie Hendrik. Maar we proberen hier een beetje on-topic te blijven en sommige hebben daar wat meer moeite mee dan andere. Berichten die off-topic gingen (of weinig met het topic te maken hadden) zijn verplaatst. Daardoor ook de reacties op die berichten.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Los van Post.

Maar dat er in het transport. (Economie) Iets aan de hand is weten we allemaal wel.

Er is minder te besteden, dus minder transport.

Echter zie ik erg weinig (Lees gerust geen!!) bedrijven vrijwillig inkrimpen.

Voor een deel heb je dat aan de bonden tedanken. Een bedrijf zoals Post met 50auto's die minder werk heeft, mag er niet zomaar 10 chauffeurs uit trappen.

Want dan word er moord en brand geschreeuwt.

Is het nu dan beter? Een ''heel'' bedrijf omver geholpen door die ''sociale'' zekerheid.

Ben ik niet met je eens Willem. Zie om mij heen best regelmatig bedrijven een stapje terug doen. Om bij Post te blijven lijkt het me stug dat hij voor 50 wagens 50 chauffeurs in vaste dienst heeft. Hij heeft er toch echt wel wat mannen tussen met tijdelijke contracten. Deze hadden ze de afgelopen maanden niet hoeven te verlengen, maar misschien is dit wel gebeurd. Ken het bedrijf niet voldoende.

Wat ik wel regelmatig tegen kom is dat het hele wagenpark gefinancierd is. Dan is dan weer net zo lastig. Een eigen wagen eet minder brood dan een gefinancierde. Deze laatste zet je niet zo graag op de dam. De leasemaatschappij roept niet aan het eind van de maand, oh heeft u niet zo veel werk laat de factuur maar een maandje liggen. M.a.w. er zijn bedrijven bij die domweg niet kunnen stoppen danwel inkrimpen door die verrekte leasecontracten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een eigen wagen eet minder brood dan een gefinancierde. Deze laatste zet je niet zo graag op de dam. De leasemaatschappij roept niet aan het eind van de maand, oh heeft u niet zo veel werk laat de factuur maar een maandje liggen.

Gelul.

Ik ken het bedrijf Post verder ook niet. Maar ze hebben wel met 'piek' werk temaken.

Dat hebben wij ook.

En daarom staan er zomers auto's en trailers stil. Lease auto's en trailers.

Wij hebben op dit moment 5 trekkers stilstaan, en er zijn 2 bakwagens opgebouwt, die al sinds 1juli stilstaan. 1 sept gaan al die auto's (weer) rijden.

En in het geval van Post, de zomertijd is niet de rustige tijd, dat is de winter lijkt mij.

Bij Post is meer aan de hand. (geweest.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het kan ook zijn Dat er geen oostblok mensen werken

Huub

Ik weet zeker dat er op de auto,s geen polen hebben gereden zeker de afgelopen 2.5 jaar niet.!

Maar ik ben ook verdrietig afgezien dat het me een paar duizend euro kost ik had liever gewoon werk gehad en de jongens bij post ook.

En vergeet niet dat er voor harderwijk weer een mooi bedrijf verdwijnd en werk gelegenheid.

gr

een werkloze zzp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

misschien werk zat van af 15 september! maar naar de prijzen moet je niet kijken springer! en naar de regels die dit jaar weer in gaan zoals verplicht perspulp mee terug nemen richting polder! word het echt niet beter van. chauffeurs doen zo wel even wat minder werk. en de trailers moeten er ook voor aangepast worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Perspulp mee retour deden ze al jaren en opleggers waren er speciaal voor aangeschaft.

Waren toch altijd blij dat de bieten begonnen(en weer waren afgelopen).

Post deed in de polder alles voor suikerunie eigen kranen,shovels,

Engineering afdeling ontwierp voor hun nog wel s een machine

en reden het hele jaar door ook nog met suikerbulken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Plaats zat hoor: bij sommige bedrijven lopen stagaires van een jaar of 16-17 die een volledige baan vervullen voor 'n appel en 'n ei... Eigenlijk vervangen die jongens dus een 'volwaardige' werknemer

Ook dat is een verkeerde vorm van bezuinigen die je steeds meer tegenkomt helaas!

Maarten

Ik ben een van die "Oostblokkers". Ik loop stage bij een transportbedrijf in Arnhem (op 't forum staat waar, niet bij het bedrijf op de avatar). Ik doe in principe hetzelfde als wat de "vaste" personeelsleden doen, dit kont misschien ook door mezelf. Maar ik heb het nog" goed voor elkaar"met mijn stagevergoeding van rond de €3 per uur, bij mijn zitten jongens in de klas die niks krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
misschien werk zat van af 15 september! maar naar de prijzen moet je niet kijken springer! en naar de regels die dit jaar weer in gaan zoals verplicht perspulp mee terug nemen richting polder! word het echt niet beter van. chauffeurs doen zo wel even wat minder werk. en de trailers moeten er ook voor aangepast worden.

Nee er zit dan rendement in de Unie wil de auto's zoveel mogelijk vol en geen leeg kilometers , Lean and Grean hé , milieu ontlastend , minder vrachtauto bewegingen , binnen 5 jaar word je verplicht om ook euro 6 of LBG terijden . En die bietjes die komen er wel in Oud Gastel of Hoogkerk . De fabrieken kunnen straks het hele jaar doordraaien / opgestart worden dmv diksap , alles wat er op het land staat van de biet word gebruikt , er word niks weggegooit rest materiaal gaat straks in de biovergister en er word weer gas van gemaakt om de fabriek op te stoken , om kassen en huizen teverwarmen en auto's en trucks op te laten rijden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als de eigenaar goed communiceert met zijn lease bedrijf zijn die niet te beroerd om de lease een tot 3 maanden te bevriezen.en eigenlijk kan dat bij de meeste bedrijven, ook de belasting en het UWV, wel moet je het goed onderbouwen maar dat lijkt mij logisch. Blijf altijd in contact en wees vooral eerlijk, dan krijg je wat tijd van die mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden