[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijtijdenwet USA/Canada


Fland

Recommended Posts

  • Forumlid

Het was een rommelige week..!!

Dinsdag was de vracht niet klaar in Montreal. Rusttijd splitsen was de oplossing, wachttijd als rusttijd schrijven zogezegd. Toch woensdag nog lossen in St John. En toen stond er een andere trailer geladen voor Montreal. Die klant ontvangt niet op vrijdag dus het moest toch weer gebeuren. Donderdag in de middag gelost en toen waren de uren echt op...

Maar goed, ze hadden netjes geregeld om vrijdag te laden en dan zaterdag te lossen in Warren Maine, dus ik kon even bijslapen. Was wel nodig ook, Fland wordt een dagje ouder. Op tijd geladen vrijdag dan kon ik mooi nog weer een dikke nacht maken van een uurtje of elf. Helaas, binnendoor in Vermont was een pick up truck de bocht uitgevlogen en had een electriciteitspaal geraakt. Die was gebroken en de labels hingen over de weg. Personenwagens konden er onderdoor, vrachtwagens niet. Keren en omrijden was geen serieuze optie, reed ruim 100 kilometer om over binnendoor bergweggetjes. En ik had geen haast...

Maar dat het vijf uur ging duren voordat ik verder kon viel toch vies tegen...

accident105001.jpg

accident105003.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 701
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

In de States kan je weinig met vijf uur rust. Je mag daar alleen splitsen in 8/2 uur. Ik heb dus maar anderhalf uur staan wachtenen later mijn tien uurtjes gemaakt. Op zo'n moment ben ik weer blij met mijn leugenboek... :)

Maar al met al dus weer een kort nachtje. Vanmorgen temperatuur rond het vriespunt en natte weg. Later lichte aanvriezende mist, was niet lekker om te rijden. Het wordt tijd dat de winter echt gaat beginnen, we hebben nu van dat Nederlandse kwakkelweer. Of overdag regen en dan gaat 's nachts de temperatuur onderuit naar min 10...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zit niet echt te wachten op de kou en de sneeuw maar eigenlijk voel ik me stukken beter in januari en februari dan in deze nare donkere maanden voor de Kerst.

Ik ben vanmiddag met de truck naar huis gereden en zij nog tegen mijn dochter dat het wel voorjaar lijkt. De driveway is zacht in plaats van stevig. Misschien maar goed dat ik een 6x4 heb...:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien maar goed dat ik een 6x4 heb...:zegtniets:

Dat maakt volgens mij niets uit.

Een auto "verzakt" aan de voorkant, op de enkel lucht van de niet-aangedreven vooras. Dan gaat hij zwaar lopen ("duiken") en dan gaat de aangedreven as doorslippen. Dan maakt het niet al te veel uit - zo is mijn ervaring althans - of u nu één aangedreven achteras heeft of twee. Zonder oplegger aangekoppeld, kom je met één aangedreven as (en indien aanwezig, de andere omhoog) nog verder, dan met 2 aangedreven assen aan de grond. Het verschil zit 'm in de druk op de aangedreven as(sen). Hoe meer druk, hoe beter de grip en hoe verder u komt.

Twee aangedreven assen zonder al te veel vracht op hun mieter hebben dan erg weinig grip en slippen heel snel door wanneer ze het gewicht van die vooras door de drassigheid moeten duwen.

(ik heb nergens aandelen in wat dat betreft, dus ik probeer u niets te verkopen of aan te praten. Want of u, of wie dan ook, nu het één of het ander zou rijden, ik wordt er geen cent wijzer of armer van).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het was een rommelige week..!!

Dinsdag was de vracht niet klaar in Montreal. Rusttijd splitsen was de oplossing, wachttijd als rusttijd schrijven zogezegd. Toch woensdag nog lossen in St John. En toen stond er een andere trailer geladen voor Montreal. Die klant ontvangt niet op vrijdag dus het moest toch weer gebeuren. Donderdag in de middag gelost en toen waren de uren echt op...

Maar goed, ze hadden netjes geregeld om vrijdag te laden en dan zaterdag te lossen in Warren Maine, dus ik kon even bijslapen. Was wel nodig ook, Fland wordt een dagje ouder. Op tijd geladen vrijdag dan kon ik mooi nog weer een dikke nacht maken van een uurtje of elf. Helaas, binnendoor in Vermont was een pick up truck de bocht uitgevlogen en had een electriciteitspaal geraakt. Die was gebroken en de labels hingen over de weg. Personenwagens konden er onderdoor, vrachtwagens niet. Keren en omrijden was geen serieuze optie, reed ruim 100 kilometer om over binnendoor bergweggetjes. En ik had geen haast...

Maar dat het vijf uur ging duren voordat ik verder kon viel toch vies tegen...

accident105001.jpg

accident105003.jpg

Gewoon ff ouderwets sturen.. Hahaha

Mooi man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eigenlijk is die route ook wel heel erg leuk.Vanaf Montreal is het zo'n 150 kilometer tot de grens Derby Line. In Vermont mag je niet met hoge treingewichten op de snelweg komen dus moet je meteen de eerste afslag eraf. Dan is het tot aan St Stephen alleen maar tweebaans wegen...

post-1253-1394788261,7631_thumb.jpg

De weg was afgesloten vlak voor Bloomfield. Omrijden had gekund terug naar Island Pond dan naar het noorden via Norton en dan de via de 114 en 3 naar Colebrook. Maar dat is een heel erg vrachtwagenonvriendelijke weg...

Vroeguh, toen ging ik op de heenweg ook altijd binnendoor. Had allemaal wel z'n charmes maar lekker over de snelweg af en toe geeft toch ook wel rust...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een rommelige week..!!

Dinsdag was de vracht niet klaar in Montreal. Rusttijd splitsen was de oplossing, wachttijd als rusttijd schrijven zogezegd. Toch woensdag nog lossen in St John. En toen stond er een andere trailer geladen voor Montreal. Die klant ontvangt niet op vrijdag dus het moest toch weer gebeuren. Donderdag in de middag gelost en toen waren de uren echt op...

Maar goed, ze hadden netjes geregeld om vrijdag te laden en dan zaterdag te lossen in Warren Maine, dus ik kon even bijslapen. Was wel nodig ook, Fland wordt een dagje ouder. Op tijd geladen vrijdag dan kon ik mooi nog weer een dikke nacht maken van een uurtje of elf. Helaas, binnendoor in Vermont was een pick up truck de bocht uitgevlogen en had een electriciteitspaal geraakt. Die was gebroken en de labels hingen over de weg. Personenwagens konden er onderdoor, vrachtwagens niet. Keren en omrijden was geen serieuze optie, reed ruim 100 kilometer om over binnendoor bergweggetjes. En ik had geen haast...

Maar dat het vijf uur ging duren voordat ik verder kon viel toch vies tegen...

accident105001.jpg

accident105003.jpg

Mooi stukje wegdek man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eens aan de grens zelf, toen had ik een vracht plastic pijpen, was niet te zwaar. Kreeg een papieren controle en een snelle ronde om de wagen. Hele sympathieke controleur, geen enkel probleem...

En eens stonden ze op dat eerste parkeerterrein, kilometer van de grens af. Daar mag ik helemaal niet komen met een zware vracht. Maar ze keken even vluchtig naar de vrachtwagen en lieten me door...

Dus geen slechte woorden wat mij betreft over de Vermontse DOT...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sinds ze mij aanhielden vlak over de grens bij Derby Line, in die rest area, ga ik toch meestal netjes al de afrit bij de douane eraf, even door het dorpje zelf heen. Is niet echt handig maar kost ook niet echt veel tijd. Geen enkele reden om dat risico te nemen.

Hoewel, bij die afrit zit een ESSO of een EXXON en daar hebben ze heel erg lekkere steak and cheese sandwiches...

Juist, nog een reden om daar dus niet langs te gaan, is veeeeeels te lekker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

paar jaar terug hield de douane daar in derbyline een trucker aan omdat de x ray aangaf dat er iets in zn trailer zat wat er niet in behoorde te zitten.

hij was namelijk geladen met hooi wat er met n bobcat was ingereden, de chauffeur mocht t handeltje leegvorken tot dat de heren douanieres tevreden waren.

ik trof die chauffeur n paar weken later weer aan en t bleek dat wat de heren verdacht toe leek een vlek op HUN monitor was. ooopsa

en in de tijd van de kippeziekte in alberta kwam je in derby line de grens niet over als je toevallig kip of kalkoen op/tussen je brood of bij je had, t was of weggooien of de grens niet over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
paar jaar terug hield de douane daar in derbyline een trucker aan omdat de x ray aangaf dat er iets in zn trailer zat wat er niet in behoorde te zitten.

hij was namelijk geladen met hooi wat er met n bobcat was ingereden, de chauffeur mocht t handeltje leegvorken tot dat de heren douanieres tevreden waren.

ik trof die chauffeur n paar weken later weer aan en t bleek dat wat de heren verdacht toe leek een vlek op HUN monitor was. ooopsa

en in de tijd van de kippeziekte in alberta kwam je in derby line de grens niet over als je toevallig kip of kalkoen op/tussen je brood of bij je had, t was of weggooien of de grens niet over.

Je hebt er altijd lastpakken tussen zitten. Ik moest door de scan heen en daarna moest hij de cabine van binnen checken. Ik moest uitstappen en "daar" gaan staan. Daar was bij de bumper van de truck. Was een heel onvriendelijk en bars persoon...

Met etenswaren zijn ze inderdaad heel lastig, nog steeds.

En er zit een dame aan het raam af en toe en die is elke keer weer verontwaardigd als ik met een handgeschreven manifest aankom. Die vindt dat dat een uitgeprint papiertje moet zijn, doorgefaxt door de planning. Ik weet dat dat niet hoeft, je hoeft feitelijk niets af te geven, ze kunnen alles uitlezen via hun schermpje via de chip op de voorruit. Ik laat haar maar razen, wanneer ze dan weer tekeergaat over mijn dispatcher, dat hij lui is en bla bla...

Sommige mensen zijn nu eenmaal zo. Heb er ook hele leuke gesprekken gehad wanneer ik een nieuwe I94 nodig had of wanneer ze weer eens aan het vechten waren met m'n transit documentje. Maar het lijken daar wel uitersten te zijn. De ene is heel gezellig, bij de ander kan niks...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik nu in de spits door Montreal heen moet ga ik ook al vaak de zuidelijke route.

Drukke punten hou je altijd. De 30 tussen de 10 en de 20 woprdt ook al steeds drukker. Vervolgens op de 20 richting St Hyacinthe loopt het ook regelmatig vast. Het is in ieder geval een verbetering...

Als ze straks de Champlain gaan vervangen en Turcot gaan slopen zal het wel akelig druk worden op de nioeuwe 30... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Chauffeursforum is verslavend. Ik betrap mezelf erop dat ik hier veel te veel aanwezig ben. Het gros van de discussies draait echter uit op hetzelfde. En alles is zo'n beetje wel gezegd, er komt weinig vernieuwends meer uit. Het is zonde om telkens weer mijn tijd te verspillen aan welles/nietes discussies, er zijn leukere dingen te doen.

Ik wens iedereen een veilige jaarwisseling en een heel fijn 2013 :-)

Tot ooit, ik kom vast wel weer eens een keertje buurten, voorlopig hou ik het echter even voor gezien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden