[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijtijdenwet USA/Canada


Fland

Recommended Posts

  • Reacties 701
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Jaja, ik word te oud voor zulke onzin.

Nu gauw op pad om voor de ergste drukte door Toronto heen te zijn. Als het aan mij zou liggen dan zou ik de rest van mijn carrierre in de Atlantics blijven. Grote steden zoals Montreal en Toronto doen me veel te veel aan Nederland denken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NOG niet willem hij is nog niet klaar, dus over de kosten kan ik niks zeggen.

om Toronto heb je de 407 en daarvan vindt je onderstaand de prijzen. ehhh wij mogen die niet gebruiken.

407 ETR - Rate Chart: Light Vehicle

Niet gebruiken, omdat? Te duur?

Hoe moeten we dat zien?

Zoals bv in Frankrijk, je kan we nationaal, maar dat schiet niet op.

Of zoals in Spanje, nationaal, en bijna net zo snel. ;)

En hoe gaat het met de betaling?

Tolhokjes met leuke dames? :p

Of een saaie tolkast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

inderdaad de 407 is te duur 1 dollar per km ongeveer,enne ze sturen je de rekening.de 407 stuurt je om toronto heen wat je wel er n paar uurtjes kan schelen als de overige snelwegen daar weer eens vast zijn gelopen,van oost (ajax) naar ten westen van toronto (guelph) is n 110 km maar in de morgen of middagspits kun je er zomaar 5 uur over doen

en tolkastjes met leuke dames beginnen overal te verdwijnen ook in de US of A.

er werdt teveel gespuugt gekankert etc etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als highway 30 klaar is zou je voor n nog te bepalen bedrag montreal kunnen omzeilen. en toronto ja ehhh succes.

Vanmorgen net voor de spits, was wel al druk om zes uur maar het bleef goed doorrijden. Gelost in Toronto en retour geladen bij Sarnia, 300 km verder naar het westen tegen de grens aan. Vanavond net na de spits. Kon gewoon op cruisecontrol door de stad, een zeldzaamheid...

Ben weer in Napanee bij de vliegende Joost. Morgen tegen achten weg dan ben ik rond de middag in Montreal, dat mag toch geen probleem zijn. Woensdag lossen in St John NB.

Vandaag 1050 km, 13 uur en een kwartier gewerkt volgens het boek. Morgen maar een beetje rustig aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
NOG niet willem hij is nog niet klaar, dus over de kosten kan ik niks zeggen.

om Toronto heb je de 407 en daarvan vindt je onderstaand de prijzen. ehhh wij mogen die niet gebruiken.

407 ETR - Rate Chart: Light Vehicle

Dat is wel een interessante site, wilde er altijd al eens naar zoeken maar vergeet het de hele tijd...

Ik heb een gruwelijke hekel aan Toronto, die 401 staat bijna altijd vast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Fland. Waarom ben jij een jaar of 2/3 niet op 't forum geweest man. Nuttige info en leuk geschreven. Heb dat eigenlijk wel gemist.

Ach Matthieu, ik ben hier ooit verkeerd begonnen en dat lijkt wel altijd door te blijven werken. Doe ik mijn best om aardig te blijven maar dan kom ik weer een mafketel tegen met een grote mond en geen verstand en dan denk ik dat ik beter maar kan vertrekken...

Maar wie weet zitten jullie nu tot in de eeuwigheid met me opgezadeld...:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
inderdaad de 407 is te duur 1 dollar per km ongeveer,enne ze sturen je de rekening.de 407 stuurt je om toronto heen wat je wel er n paar uurtjes kan schelen als de overige snelwegen daar weer eens vast zijn gelopen,van oost (ajax) naar ten westen van toronto (guelph) is n 110 km maar in de morgen of middagspits kun je er zomaar 5 uur over doen

en tolkastjes met leuke dames beginnen overal te verdwijnen ook in de US of A.

er werdt teveel gespuugt gekankert etc etc

Volgens de borden moet je een geldige transponder in de truck hebben, alleen personenwagens en lichte vrachtwagens krijgen de rekening via het kenteken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Fland

ik ken niet veel die geen hekel aan toronto hebben, of aan de 410,maar ook montreal kan dr n handje van met al hun constructies,ik weet niet of je bij valleyfield al naar de 30 kunt maar dat zou n behoorlijke slok schelen.

oooh en je weet het wel he ?? Quebeckers gebruiken nooit hun richtingaanwijzers.:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mississauga..!! Ja, dat is één van de vele voorsteden van Toronto. In de Toronto regio wonen ca 8 miljoen mensen, een kwart van de Canadese bevolking...

Is niet vreemd om een hekel aan zo'n grote stad te hebben. Ik heb hetzelfde met Boston en New York City. Als je bij ons vandaan de States in wilt naar het westen dan moet je eerst door Mass en Connecticut heen. Wil je richting Florida dan ook nog door New York. Geef mijn protie maar aan Fikkie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vanmorgen net voor de spits, was wel al druk om zes uur maar het bleef goed doorrijden. Gelost in Toronto en retour geladen bij Sarnia, 300 km verder naar het westen tegen de grens aan. Vanavond net na de spits. Kon gewoon op cruisecontrol door de stad, een zeldzaamheid...

Ben weer in Napanee bij de vliegende Joost. Morgen tegen achten weg dan ben ik rond de middag in Montreal, dat mag toch geen probleem zijn. Woensdag lossen in St John NB.

Vandaag 1050 km, 13 uur en een kwartier gewerkt volgens het boek. Morgen maar een beetje rustig aan...

Het wekkertje ging om kart over zeven en toen heb ik me nog maar eens omgedraaid. Nu is het kwart voor elf en ik voel me stukken beter..!! Koffie is klaar, broodje is op (ja, ik ben ook zo'n pick nicker in de truck), tijd om te vertrekken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet waarom maar ik kan Montreal beter verdragen dan Toronto.

Ze zijn wel heel druk bezig daar bij de 540, westelijk van Montreal. Kan nooit lang duren voordat het opengaat. Ik zal morgenochtend even een blik werpen...

Het schiet wel op allemaal. De weg ligt er, ze zijn bezig met de laatste afwerking denk ik.

Vandaag moest ik dus van west naar oost door Montreal heen. Je hebt dan diverse opties. Via de 40 en dan door de Fontaine tunnel, maar op de 40 stond het vast tussen de twee 15-en. Geen goed plan dus. Via de 20 en dan over Champlain brug was ook geen goed plan omdat ze bij knooppunt Turcot aan het werk zijn. In beide richtingen file tussen Turcot en Atwater. Dus vlak voor Turcot afgeslagen en over de Mercier brug gegaan. Rijdt een stukje om en je krijgt nog een paar stoplichten. Je komt dan uit op de 30 voor zover die klaar is...

Ging soepeltjes. Nu hooguit nog een beetje drukte bij Quebec City. Daar is ook een stuk snelweg afgesloten en moet je via een afrit en ik ben er net om half zes, dan is het meestal bedrijvig. Maar goed, dat is niks vergeleken met Toronto...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het wekkertje ging om kart over zeven en toen heb ik me nog maar eens omgedraaid. Nu is het kwart voor elf en ik voel me stukken beter..!! Koffie is klaar, broodje is op (ja, ik ben ook zo'n pick nicker in de truck), tijd om te vertrekken...

Tien ton buizen, goed voor 1 : 3,5. Voor Karel, dat is 27,5 liter/100km oftewel 8,5 mpg :ja:

hoseload003.jpg

hoseload002.jpg

hoseload001.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ach Matthieu, ik ben hier ooit verkeerd begonnen en dat lijkt wel altijd door te blijven werken. Doe ik mijn best om aardig te blijven maar dan kom ik weer een mafketel tegen met een grote mond en geen verstand en dan denk ik dat ik beter maar kan vertrekken...

Maar wie weet zitten jullie nu tot in de eeuwigheid met me opgezadeld...:ja:

Gewoon blijven deze keer Fland. Ik ruil je wel in voor een handjevol drammers:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tien ton buizen, goed voor 1 : 3,5. Voor Karel, dat is 27,5 liter/100km oftewel 8,5 mpg :ja:

Deftig verbruik zeker?!

Ik heb altijd wel iets van: "dat het uit kan, met zulke pikvrachtjes zulke afstanden rijden". Op de één of andere manier zullen de gemiddelde transportkosten - omgerekend naar eenheid product - toch hoger (moeten) liggen bij jullie dan in Europa. Terwijl de rendementen en marges uiteindelijk wel weer ongeveer op hetzelfde neer zullen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij zijn ze nog niet zo heel erg lang aan het rekenen hier. Er had veel meer in het transport verdiend kunnen worden dan gedaan is. Diesel kostte altijd een drol dus iedereen rommelde maar wat aan.

Nog niet zo heel lang geleden laadden ze hier in de buurt gipsplaten en brachten die naar de regio New York City. Dat is ongeveer 1000 km an dan kwamen ze leeg terug. Zo deden ze twee ritten in de week. Bracht goed geld op, zeggen ze. Ondertussen zijn de tarieven van de gipsfabriek onderuit en is de dieselprijs de pan uit gestegen. Waren wij in de jaren zestig al bezig om geladen terug te komen, hier speelt dat veel korter.

Dit vrachtje buizen is eigenlijk gewoon een full trailer load. Voorop ligt een hoopje van 25 voet, achterop nog vijf stuks van 12 voet. Toch bijna 40 voet lading. De korte buizen mochten niet op die lange gestapeld worden omdat de flenzen dan de buis zouden kunnen beschadigen. Hmmm, zal wel... Maar het is ook geen vracht die je ergens bovenop stapelt...

Een paar weken terug een ander verhaal. Ik was leeg in Brampton (ook Toronto area) en kreeg de laadopdracht om eerst te gaan laden in de haven van Toronto en dan bijladen in, jawel, Brampton. Mocht niet andersom, ik had een appointment in de haven. "Hoe groot is je trailer, chauffeur..??", vroegen ze daar en ze begonnen besmuikt te lachen. Het bleek anderhalf bundeltje gegalvaniseerd platijzer te zijn, 12 voet lang met gaten erin om de paar centimeter. Als het een ton woog dan was dat veel. Toen terug naar Brampton om kratten bij te laden. Geen idee hoeveel of hoe groot. Na veel gezoek kwamen ze aan met twee kartonnen doosjes met een soort plastic stripjes erin. Dat was het... Na wat heen en weer gebel bleek dat het goed was, betaalde voor een volle vracht. Ze hadden nog een 20' comtainer te laden in Niagara Falls maar die kon pas de volgende dag geladen worden en ik moest met mijn vrachtje op woensdag in Nova Scotia zijn dus ik ben gaan rijden.

Ze stonden woensdags op me te wachten. Was bestemd voor wegwerk. Ze waren een betonnen rand aan het maken. Het onderste stuk was klaar, nu moesten die strips erop en dan de bovenafwerking. Ik denk dat ze in Nederland een bundel platijzer naar een galvaniseerbedrijf zouden hebben gebracht en veel goedkoper af waren geweest. Maar misschien was het wel heel bijzonder spul dat ik had...

Waarom zouden de transportkosten hier hoger liggen, meneer Karel..?? Ik zit mijn hersens te pijnigen en kom er niet uit..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden