[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Duitse overheid treitert Deense LZV-vervoerder


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

De Deense vervoerder Mogens Therkelsen ondervindt flink hinder van zijn voornemen om met een LZV van Padborg naar het Ruhrgebied te rijden. Duitse politici kunnen weinig anders dan Therkelsen toelaten. Maar de specificaties van een Duitse LZV zijn dusdanig, dat Therkelsen zich voor forse meerinvesteringen geplaatst ziet, alvorens de Duitsers Therkelsens LZV in hun land willen toelaten. ,,Daarvoor moet ik tot 20.000 euro extra investeren, om aan Duitse veiligheidsvoorschriften te kunnen voldoen”, klaagt Therkelsen, die komt uit een land waar intussen 460 LZV probleemloos rond rijden. De Deen vindt de duur van de Duitse proef met vijf jaar te kort. ,,In Denemarken blijven we zeker zeven jaar zo rijden, zodat vervoerders de kans krijgen hun investering weer terug te verdienen.”

IMG_0089.JPG.570x380_q85_crop.jpg

Foto: Truckstar.nl

De Denen zijn echter bijna allemaal internationaal vervoerder en willen dus de grens over kunnen zonder allerlei poespas. De situatie geeft aan dat er geen landelijke maar Europese definitie van de LZV zou moeten komen, een mooie klus voor de IRU.

Maar dat is nog niet alles. De Duitsers overwegen Therkelsen toestemming te geven, mits hij voor de grens zijn LZV splitst en hem voorbij de grens weer aankoppelt.:confused:

De Duitsers menen dit serieus.:stom:

Lees hier snel verder

Bron: Trailertotaal.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik al eerder zei : hoera voor de EU en de eenheid die ons samenbracht.

Oh, wacht ... die eenheid is er nog niet.

Als de hele EU niet had bestaan, was het dan beter geregelt denk je?

Als je het dan over eenheid in de EU wil hebben, dan zal Brussel de regels moet opdwingen. Wat ze nu dus niet gedaan hebben.

Nederland was het eerste land na Zweden en Finland wat LZV's toeliet.

Mooi natuurlijk.

Maar hebben ze toen het Zweedse en/of Finse voorbeeld over genomen?

Nee afwijkende gewichten en maten, en met de nodige eisen zoals certivicaten, en min ervaring, en de nodige verboden.

Daarna volgde Noorwegen, en kort daarop Denemarken. Echter namen die wel de 'standaart' van Zweden en Finland over.

Nederland is voorlopig nog de enige met 'aparte' regels.

En nu Duitsland langzaam de LZV toelaat, met andere regels, is het OHH en Aghhh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden