[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

PVV: Poolse chauffeurs op herexamen


Gast Stefan

Recommended Posts

  • Forumlid
Beste maserati, wanneer U niet met goede argumenten kunt reageren reageer dan AUB helemaal niet, papegaaien hebben we al meer dan genoeg, waar we een overschot

aan hebben zijn mensen zoals U, mensen die niet voor zichzelf (kunnen/willen) nadenken doch de indoctrinerende en misleidende MSM napraten. U hecht waarschijnlijk ook grote waarde

aan de opinie-peilingen nietwaar???

Ik vond het knap bedacht van die waterstofperoxide in combinatie met dat Venlose flapdrol en nu brand je me helemaal af.:D

Maar om even ter zake te komen, soms heb ik mijn heldere momenten en dan bedenk ik dat ik blij ben dat ik in een democratisch land woon en alleen daarom zal ik nooit en te nimmer op een partij stemmen die niet weet waar het woord democratie voor staat. U praat meteen in termen van overschotten, U lijkt mij een oprecht PVV'er, met uw anti-papegaaienstandpunt (puntenpakker bij scrabble) lijkt u ook niet terecht te kunnen bij de partij voor de dieren.

Er zijn maar twee redenen om op de PVV te stemmen. Domheid en onwetendheid (vrij naar Maarten van Rossem):banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 289
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Dat ben ik helemaal met u eens.

Toch hebben de meeste partijen inmiddels al een historie in het landsbestuur en is daar wat meer van bekend. Wat dat betreft is Wilders nogal "onberekenbaar". als ik dat zo mag noemen, terwijl we niet precies (kunnen) weten wat zijn langere termijnvisie is. Ook hebben we niets om op terug te kijken. Zo bedoelde ik dat.

Tja, er zijn inderdaad genoeg partijen die al jaren in de regering danwel in de oppositie hebben gezeten, en nu heeft iedereen de oplossing om uit de crisis te komen. Waarom hebben ze dat licht niet in de tijd gezien toen ze op het pluche zaten?

Ik bedoel ermee te zeggen dat het misschien wel een keer tijd wordt om een andere partij eens de kans te gunnen om hun kunstje te tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is dat Maserati bovenstaande bijdrage schreef, want hier had ik glad overheen gelezen:

hecht waarschijnlijk ook grote waarde aan de opinie-peilingen nietwaar???

Als er één politicus is die continue op z'n computer of blackberry de opiniepeilingen (ook die peilingen die wij als "klootjesvolk" niet zien en niet kennen, maar door de overheid zelf georganiseerd en gebruikt worden) zit te volgen, dan is het Geert Wilders.

Meteen na iedere uitspraak, twittertje, proefballonnetje wat hij oplaat, of "bommetje" wat hij ergens legt, zit hij gniffelend op z'n schermpje te kijken wat de gevolgen ervan zijn in de diverse peilingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom hebben ze dat licht niet in de tijd gezien toen ze op het pluche zaten?

Omdat geen enkele politicus of politieke partij ook maar een begin van een oplossing kan bewerkstelligen, zij vormen namelijk zelf een substantieel onderdeel van het probleem.

Ik bedoel ermee te zeggen dat het misschien wel een keer tijd wordt om een andere partij eens de kans te gunnen om hun kunstje te tonen.

Alles is te proberen, en dat mag ook. Maar dat verandert niets aan de realiteit die ik hierboven zojuist beschrijf naar aanleiding van uw vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Daar heeft Herman wel een punt. Kijk wat er een aantal jaren geleden gebeurde toen P. Fortuyn mee deed. Het volk was de gevestigde orde meer dan zat en zodoende kwam er een nieuwe partij met een nogal opzichtig manspersoon als leider in de schijnwerpers. Als er iemand is geweest die de gevestigde orde in Den Haag wakker heeft geschud, (helaas maar heel kort) was het Pim wel.

Wat dat betreft zou het misschien niet raar zijn dat er eens een lekkere frisse wind door dat pluche ging. Of dit uiteindelijk het land uit de crisis kan helpen, weet ik niet. Maar een "verse" ploeg op die 150 stoelen zou best wel eens gunstig uit kunnen pakken. Namelijk mensen die HARD aan de bak moeten om zich te bewijzen, niet door vriendendiensten van andere maar puur door daadkrachtig denkwerk en wetten/regels maken die ook voor het klootjesvolk te begrijpen en na te leven zijn....

Of we uiteindelijk gelukkig moeten zijn met een "democratische"lijst van 20 partijen.......?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uit "DNA" van de SP is te halen welke kant het uit zal draaien, wanneer ze het (ook maar enigszins) voor het zeggen zouden krijgen. En dat is een kant die eigenlijk niemand op wil, namelijk het Maoïsme ( << klik !! ). .

\Klopt. Op iedere straathoek komt een standbeeld van Jan Marijnissen, en op iedere blinde muur een levensgrote foto van Emile Roemer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar een "verse" ploeg op die 150 stoelen zou best wel eens gunstig uit kunnen pakken.

We moeten natuurlijk wel opletten dat we niet alles op één hoop gooien.

U stelt inderdaad correct dat we 150 volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer hebben. Daar mogen we dus op kiezen. Formeel zitten die 150 mensen daar namens alle Nederlanders om te controleren of het Kabinet (de "directie" van BV-Nederland) haar werk goed doet, desgewenst grijpen die 150 volksvertegenwoordigers in en "sturen de directie naar huis".

Die "directie", het kabinet, geeft leiding aan het ambtenarenapparaat. Zo'n 150.000 werknemers (een groep werknemers vergelijkbaar aan het aantal werknemers in de sector beroepsgoederenvervoer) die ons land "runnen". Dan heb ik het over de landelijke overheid. Voor de provinciale overheid en de gemeentelijke overheden geldt weer zo'n zelfde systeem met telkens volksvertegenwoordigers die we zelf kunnen kiezen, een "directie" en een flinke hand vol werknemers in "loondienst", die allemaal proberen hun baantje in stand te houden. Dat doen chauffeurs ook. Iedere werknemer, ongeacht wat hij doet, wil graag zijn baan behouden.

Het grote probleem in Nederland (naar mijn bescheiden mening) is dat alles en iedereen toch een beetje door elkaar heen loopt. En dat niet echt duidelijk is wie nu wat precies doet en waarop hij/zij valt af te rekenen.

Die 150.000 werknemers (ambtenaren) in dienst van de landelijke overheid, daar hebben we helemaal niets over te zeggen. Ook niet met verkiezingen. De ontslagbescherming werkt bij ambtenaren nog strenger door, dan bij "gewone" werknemers.

In andere landen, bijvoorbeeld in de VS, is het heel normaal als een nieuw "directie" (Kabinet) na verkiezingen meteen een hele toplaag van het ambtenarenapparaat wegstuurt en daar mensen neerzet die zoveel mogelijk hetzelfde denken als de juist, nieuw gekozen President. Hier in Nederland werkt dat allemaal net iets anders.

Die hele laag van (top-)ambtenaren, net onder het Kabinet (de nieuwe "directie" die aantreedt na verkiezingen) zitten daar al, en blijven daar zitten. De grootste moeite heeft een kabinet om de "werknemers" (het ambtenarenapparaat) telkens te winnen voor nieuwe ideeën uit de Tweede Kamer. Het ambtenarenapparaat is immers heel machtig. Je ontslaat ze niet zomaar, en als je het als minister van een kabinet (als "directeur van een departement" ) te bont maakt, sturen die ambtenaren je gewoon een keer met een verkeerd briefje naar de Tweede Kamer en daar sta je dan als Minister een verkeerd verhaal uit te leggen. Datzelfde ambtenarenapparaat "lekt" naar enkele bevriende politici in de Tweede Kamer dat die minister daar zojuist uit z'n nek heeft staan te lullen wat hij heeft voorgelezen van dat briefje, en met een beetje geluk zegt de Kamer het vertrouwen op in die minister en die moet aftreden. Zijn ze daar alvast vanaf.

In het beste geval mag die minister na een prachtig verhaal, als hij diep door het stof gaat, blijven "zitten", maar dan is hij wel alvast meteen gewaarschuwd dat hij geen geintjes moet maken met z'n ambtenaren. En ook niet moet gaan proberen om al tegrote veranderingen te gaan doorvoeren of de boel "te veel" overhoop te gaan halen deze kabinetsperiode. Anders valt het kabinet en moet de Tweede kamer weer naar huis, want dan komen er nieuwe verkiezingen en begint het hele circus weer opnieuw. (Nogmaals, dit is even alleen onze landelijke overheid).

Het is dus zaak om donders goed te onderscheiden wie we nu wanneer bedoelen. Die 150 volksvertegenwoordigers die we nu gaan kiezen zitten er feitelijk alleen maar namens ons om te controleren of er geen gekke nieuwe wetten en regels worden ingevoerd of ingetrokken. Daar kunnen ze ja of nee tegen zeggen, eventueel vragen stellen aan de "directie" of de "directie" opdracht geven om eens poolshoogte te nemen bij "zijn" ambtenarenapparaat of bepaalde wetten en regels niet iets anders kunnen worden ingevuld.

Daarom verandert er in Nederland ook nooit iets van het één op het andere moment. Maar daarom is het wel belangrijk welke langere termijn strategie volksvertegenwoordigers hebben, die wij kiezen, omdat ze wel hun stempel gaan drukken op de toekomst van Nederland.

Dus:

  • Tweede Kamer (150 mensen die wij kiezen)
  • Kabinet ("directie" die wij NIET kiezen, maar die aangewezen wordt door de overwinnaars van de verkiezingen om het ambtenarenapparaat aan te sturen,)
  • Zittend Ambtenarenapparaat (zo'n 150.000 werknemers bij de landelijke overheid, die wij ook niet kiezen, maar die wel het "werk" uitvoeren, bedenken, voorbereiden, etc).

En dan vooral het "drama" van politieke partijen, die overal op cruciale plaatsen hun "mannetjes" hebben zitten, en die ook nog een regelen wie er op de kieslijsten komen te staan. Dus: wie wij kunnen kiezen als onze 150 vertegenwoordigers in de Tweede Kamer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Juist ja. Maar door de "toplaag" van de ambtenaren, die waarschijnlijk een natte droom hebben gekregen bij het behalen van een EU, zijn er afspraken gemaakt binnen de EU en onderling met de landen afzonderlijk. En 1 van die afspraken is dat het rijbewijs tussen de lidstaten erkend wordt!

Dus om terug naar het topic te komen, het idee is leuk, maar hoogstwaarschijnlijk NIET uitvoerbaar.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
onzinnige partij ook, de waterstofperoxide lijkt een vernietigend effect te hebben op de hersenen van die Venlose flapdrol

--))

# De PVV wil dat alle Midden- en Oost-Europese chauffeurs een verplichte extra rijtest ondergaan #

Ook de midden-europese chauffeurs ............... wie zijn dat dan? De zwitsers en de oostenrijkers? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zwitserland heeft plannen iets soortgelijks te gaan doen om de overlast van het transito verkeer terug te dringen. Via een schriftelijke test aan de grensovergang wordt je kennis getoest m.b.t. verkeersregels, procedure aan grensovergangen, verkeersafwikkeling bij tunnels e.d. Met het certificaat krijg je toegang tot de Zwitserse wegen en is 5 jaar geldig. Kosten vermoedelijk rond de 30 euro. Via een internetsite (in alle europese talen) kun je je thuis voorbereiden. Dus geen rijtest, alleen regeltjes kennen. Het plan zit nu nog in een departementale fase, maar is serieus.

Daar vertel je me wat nieuws,heb je ook een verwijzing naar een artikel ofzo?of naar een website?

En wat is een "departementale fase"? Zwitserland ken alleen "Cantons"

Of komt t uit je "pollex"??? :D:D:D

post-6088-1394786996,7598_thumb.jpg

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij sla je wat relevantie betreft de plank even mis Herman. Huub heeft het over de zeevaart, dat het vroeger groot was en er weinig meer van over is. Daarbij heeft hij het nu over chauffeurs. Zie geen enkele strekking met betrekking tot de afkomst van bepaalde mensen of hun educatieve achtergrond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden