[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het is zover: Nieuw vlaggenschip van DAF


KEVINvB

Recommended Posts

Jou idee van een bed in de lengte klikt leuk.

Maar daarvoor zal de cabine indeling ander moeten.

Neem de 4 serie van Scania. Boven slapen. Was niks mis mee, ondanks dat de Scania cabine bovenin heel wat smaller is.

Waar Volvo en Scania tegen aanlopen zijn de veiligheidseisen. Daf, Man bv heeft dat 'probleem' niet.

Nou heb ik al heel wat auto's 'kort' gezien, en heel wat ongelukken.

Hoe zal ik het zeggen, die Daf/Man rijders zijn niet meer onder ons...

En nu word ik 'persoonlijk'. Maar in het werk wat ik doe, ga ik het nooit meer doen met een 2asser of voorloper.

Ook hoef je mij geen Daf of Man mee tegeven, want ik ga gewoon niet!!!

Weet wel, het is een hoop (levens)ervaring, maar ik ga gewoon niet. Ik heb er iets teveel zien 'doodgaan'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 276
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Overigens speelt dat probleem van "te lang" alleen wanneer er wordt gereden met de maximale maatvoering van een oplegger (13,60)

Er zijn nog best wel verschillen takken van (tran-)sport waar men met een grotere cabinelengte goed uit de voeten kan hoor.

Klopt.

Maar je ben daarmee ook gelijk 'beperkt'.

Ik zie dat bv onder de ''Noorwegen'' rijders. Die kopen een sleeper, maar wel met een Europa trailer.

Ze zijn daamee telang. Maarja, op ''Noorwegen'' moet je met een sleeper rijden he!!!!

Dat ze daarmee een ''zelfmoord''machine hebben aangeschaft weten ze nog niet.

Even off topic. Verleden jaar stond ik op 18 Sept banden tewisselen. Winterbanden.

Een maand geleden is de eerste auto van ons op winterbanden gegaan. 2 auto's in totaal.

Vandaag op kantoor een praatje gehad met de planner. Waarom die auto die ik mee had geen winterbanden kreeg? Banden zijn 'op'.

Winterbanden zijn er niet. :confused:

Vanaf 1 Okt leverbaar zei de bandenboer. Geloof me, aan de bandenboer ligt het niet. Want wij wisselen half Sept. En niet met 1 auto!!!

15 Okt. Zijn ze verplicht in het Noorden, vanaf 1 Nov in heel Noorwegen.

(Klein detail, nu -0,5c hier.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Overigens speelt dat probleem van "te lang" alleen wanneer er wordt gereden met de maximale maatvoering van een oplegger (13,60) of bij een combi (16,40 laadruimte inclusief minimaal 60 cm tussenruimte).

Hier ga ik trouwens de fout in.

Die 60 cm is de oude tussenmaat, uit de overgangsregeling van 18 / 18,35 mtr voor een combi naar 18,75. De minimale tussenruimte tussen motorwagen een aanhanger is tegenwoordig 75 cm!

Hierbij aldus gecorrigeerd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat niemand voor z'n tijd

Toch wel Karel.

Mensen die er zelf een eind aan maken. Hoe triest dan ook.

En wat hoor je dan achteraf, mensen die het geprobeert hebben, maar ''mislukt'' zijn. Ze zaten in een put(je) maar nu ze er 'bovenop' zijn, vergaat het ze 'goed'.

Jij en ik streven denk het zelfde doel na op dit forum. Mensen proberen iets wijzer temaken.

Jij en ik hoeven denk niks teleren van dit forum. (Ook al doen we het wel)

Het zijn de andere mensen die (met bewondering) de postings lezen.

Ik haal daar wel me waardering uit.

Want waarom zou ik anders al mijn ''wijsheden'' en tijd spenderen op het forum. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

er is volgens mij veel meer mogelijk met de ruimte die je hebt in een cabine, maar ja het is modern en dat stoot af.

Helemaal mee eens.

De Premium weet ik niet veel van, dus wat u vertelt is nieuw voor me. Wel kwam ik ook nog wat tegen over de Magnum ( << klik !! < ).

post-11632-1394787294,5915_thumb.jpg

Zo'n soort ruimte had ik eigenlijk in m'n gedachten om standaard achter de chauffeursstoel te creëren door de bedden van die achterwand weg te halen. Om dan vervolgens het bed langs de rechterzijde (in de lengterichting) tevens te kunnen gebruiken als een soort "zitbank".

Er ontstaat dan een hele andere indeling en (leef-)ruimte in een cabine.

Maar zoals u aangeeft, op de één of andere manier zijn we heel erg terughoudend daarin. Links en rechts een stoel, al jaren zitten we achter die stoelen te wroeten om een zo goed mogelijk bed te creëren, waarin we dwars op de auto slapen. Veel chauffeurs hebben tegenwoordig nogal wat spulletjes als magnetron, koffiezeter, koelkast etc, die we kris-kras door de cabine gaan proberen "netjes" in te bouwen.

Naar mijn idee kan dat allemaal wel wat doordachter, met een beetje moed om een andere indeling aan te bieden en te promoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk aan BasTGX, die bedoelde u dus een aantal bijdragen terug. :ok:

Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar die dure stoel aan der bijrijderskant mogen ze van mij wel weglaten. Als ik op zo'n manier wil zitten dan ga ik wel achter het stuur zitten. Daarom dat idee van die bank, annex bed, daarvoor in de plaats.

Lekker even "hangen" op de slaapbank met een kussen in je rug. Even relaxen. En daarvoor vind ik zo'n dure stoel juist helemaal niet geschikt. Zoals gezegd, dan kruip ik wel achter het stuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoe goed je het eigenlijk wel niet hebt.

Inderdaad, ieder moment dat daar behoefte aan is om dat te overdenken ...... Ik zou ook wijselijk een slag om de arm houden. :p

Maar als ik het goed begrijp gaat dat goed komen met de nieuwe. Daarvoor zullen ze (denk ik) het karkas van de nieuwe FH wel gaan gebruiken. Dat kon nog wel eens verwarrend gaan worden voor de rechtgeaarde Volvo-rijders. Die Fransen weten toch vaak net dat tikje extra luxe en comfort te bewerkstelligen, die durven vaak net even iets meer.

Dat in combinatie met de "betrouwbaarheid", "degelijkheid" en "veiligheid" die aardig ingehamerd zit in de beleving van dat Zweedse halfbroertje (of -zusje) dat kon straks nog wel eens voor de nodige interessante verrassingen gaan zorgen.

post-11632-1394787294,786_thumb.jpg

post-11632-1394787294,9079_thumb.jpg

post-11632-1394787294,9958_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eens Karel.

Hetzelfde voor de stap in pk's. Wat rekent Scania? 6000Euro per stap. Zelfde blok, iets meer vermogen, maar wel 6000Euro meer.

We zijn in Europa aan (lengte)maten gebonden. (De Volvo XXL geeft in Zweden en Noorwegen geen problemen.)

Mar Scania kwam met zijn Longline. Veel telang. Volvo met de XXL, ook veel telang.

Maar 10cm meer lengte, waarmee je in de problemen komt, maar veel minder opvalt, 'win' je al heel veel.

Exact mijn idee Willem.

Voor 'ons' is die paar cm extra al heel wat.

Zelf was ik altijd wel gecharmeerd van het bed boven het voorruit van de Scania. Dacht dat dat qua ruimte benutting wel navolging zou krijgen. Niet dus. Zelfs niet 'in eigen huis'.

Toch zie ik daar best mogelijkheden, ook omdat ik veel ervaring heb met kasten tegen de achterwand (Volvo) en dat is prima. Gelukkig zijn die in de nwe FH behouden gebleven.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Iedereen mag van de DAF denken wat die wil

Het is en blijft nog altijd een top merk

De aanschaf is iets aan de hoge kant

Maar over 4of 5 jaar is die het goed koopst

Dat zien er veel niet.

En je wordt onderweg altijd geholpen door DAF

Er zijn merken Die laten je rustig staan Want eerst geld

Huub

Dat ben ik helemaal met u eens mijnheer Huub!

Mijn Daf mocht dan weleens wat probleempjes gehad hebben met de bedrading, maar de service van Daf was ongeevenaard. Tot twee keer toe ben ik op een grandioze manier geholpen door ITS.

Een keer op zaterdagavond om 10 uur, 140 km vanaf de dichtsbijzijnde dealer in Minsk, maar ze waren er binnen twee(!) uur en binnen zes uur reed ik weer.

Een andere keer 600 km achter Moskou, toen duurde het wat langer, maar dat was omdat ik zelf aangaf dat er geen grote haast bij was (ik was leeg en op de terugweg), maar ook toen hebben ze me netjes geholpen:ok:.

Dit on tegenstelling tot een hele slechte ervaring met m'n Volvo, die ik voor die tijd had. Sta net geladen op zaterdagmiddag met een lading verse vis, kapt m'n dynamo ermee. Dus ik bel de Volvo-service in Gent, die bellen me na een tijdje terug: 'sorry mijnheer we hebben geen weekendservice in de baltische staten:stom:.' Hoop dat ze dat inmiddels wel voor elkaar hebben trouwens. Daar sta je dan...

Uiteindelijk heeft een scania-dealer me 'gered', hij had de onderdelen ook niet, maar ging stug aan het solderen, en kreeg het voor mekaar. Ondanks dat mijn vaste garage vertelde dat een noodreparatie niet mogelijk was:D.

Je begrijpt, hiermee hadden ze van de Volvo bij mij geen punten gescoord, alhoewel ik over de Volvo-dealer in mijn woonplaats geen kwaad woord heb hoor;).

En mijn Volvo reed als een zonnetje, qua rijgedrag was er niks mis mee. Maar als ik vandaag een nieuwe auto aan moest schaffen, ging ik gevoelsmatig toch weer voor een Daf. Het is inderdaad misschien een 'simpele' auto, maar dat spreekt mij dus wel aan. (ben zelf ook simpel:p).

Hee allemaal,

In eerste instantie had ik ook mijn bedenken bij deze nieuwe DAF, nu dat ik er steeds meer foto's van zie, begin ik al wat positiever te worden, Het is ook vrij moeilijk om auto compleet te vernieuwen als je al jaren de grootste en beste auto bouwt. "never change a wining team". Mijn mening is, als je de auto in bedrijfskleuren gaat neerzetten en het grote logo van DAF gaat wisselen voor bedrijfsnaan of andere striping, ofdesnoods helemaal weg laat, er gewoon een dijk van een auto staat!!

Moest ook wennen aan nieuwe Benz en Scania....

Ik denk dat als de eerste rondrijden er gewoon weer een goed Nederlands product op de weg staat.

grt sjmaal...

Dat hoop ik dus ook:ja:. Het interieur daar is trouwens helemaal niks mis mee, en ik zit toch meer naar de binnenkant te kijken dan naar de buitenkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
eerste foto van de nieuwe daf op de "weg".

gewoon langs het hek bij de fabriek in eindhoven.[ATTACH=CONFIG]48770[/ATTACH]

krijg de laatste niet gedraaid en hij was nog niet helemaal af

zo staat het logo er nog niet op en zijn de koplampen nog niet af.

grt Martin

WAUW...................... de eerste ligt al op zijn kant... dat is geen beste reclame.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden