[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Medische/geestelijke Keuring


Gast johan1990

Vraag

Beste mede chauffeurs,

Ik ga zeer binnenkort rijbewijs c halen en adr.

Maar nu lees ik wat over medische keuring:

Wat keuren wij met de rijbewijskeuring?

De arts houdt tijdens de rijbewijskeuring rekening met de gezondheids- en veiligheidsrisico's binnen uw branche. Wij testen, onderzoeken en meten:

  • Lichamelijke en geestelijke conditie
  • Armen, benen en de wervelkolom
  • Ogen
  • Gehoor (bij goederenvervoer)
  • Bloeddruk
  • Aanwezigheid van suikerziekte

Mijn vraag is, wat bedoelen ze met geestelijke conditie?

Hoe vragen ze dat op?

Medisch dossier, Het Uwv? Of testen ze het gewoon ter plekke?

Kom ik hier wel doorheen? want ik ben 5 jaar geleden gestopt met Ritalin.

Geef dat natuurlijk niet aan want gebruik al 5 jaar geen Ritalin meer.

3 jaar terug rijbewijs B gehaald en het ook niet aangegeven dat ik adhd heb.

gr

Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Maak je eige nou niet druk (of nog drukker).

Je dient gewoon normaal over te komen bij de arts, dan is het klaar.

Je krijgt geen vragenlijst, ze vragen geen dossiers op en -voor mij tenminste- was

het enige waar extra op gelet werd mijn rug aangezien ik daar eens mee ben uitgevallen.

Ik was met 10 minuten buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Voordat je naar de medische keuring gaat, moet je een formulier mbt je gezondheid ophalen bij de gemeente, en invullen. Daarna moet je dat ondertekenen dat je het op waarheid hebt ingevuld. Dit soort vragen(Vragen mbt ADHD en geneesmiddelen), komen er volgens mij wel in voor.

Ik raad je niet aan erover te liegen. Als je door de mand valt, kun je goedkeuring voor altijd vergeten.

Ik denk dat je best door de keuring kunt komen. Maar ga vooral geen dingen verzwijgen of verdoezelen.

Verder is de medische keuring voor groot rijbewijs natuurlijk wel wat serieuzer als voor rijbewijs B. Dus dat je er toen mee bent weggekomen bent(Deel van je medische verleden verzwijgen), betekent niet, dat dat ook bij deze keuring lukt...

Komt best goed, maar ben wel eerlijk over je verleden!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn vraag is, wat bedoelen ze met geestelijke conditie?

Kom ik hier wel doorheen? want ik ben 5 jaar geleden gestopt met Ritalin.

Geef dat natuurlijk niet aan want gebruik al 5 jaar geen Ritalin meer.

3 jaar terug rijbewijs B gehaald en het ook niet aangegeven dat ik adhd heb.

gr

Johan

Je hoeft niet gek te zijn om chauffeur te worden,maar het maakt t er allemaal wel gemakkelijker op.:D:D:D

Geintje hoor,je gaat bij het gemeentehuis een formulier halen en vult de daarbij behorende verklaring in en ondertekent die.

Je maakt een afspraak bij een keuringsarts en geeft hem dat ingevulde formulier hij stelt je misschien wat vragen ,maar je zegt niet meer dan je kwijt wilt,wat hij n iet vraagt geef jij geen antwoord op, en op dat formulier hoef jij ook niet aan te geven dat je hdhd hebt gehad en ritalin hebt gebruikt.

Wie heeft je overigens verteld dat je hdhd hebt?wat jaren geleden was het nogal "in de mode"om "aktieve" jongeren te bestempelen met hdhd en dan maar ritalin voor te schrijven.

Maar goed dat dat in mijn jonge jaren nog niet gebruikelijk was. :D:D

Die procedure:(mijn ervaring)

http://www.chauffeursforum.nl/verplichte-nascholing-code-95/21285-rijbewijsverlengen-4.html

(p 48)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Met geestelijke conditie wordt bedoel, of er sprake is van een psychiatrische aandoening. Deze heb je als je onder behandeling bent, of bent geweest van een psychiater. Zo niet, dan heb je waarschijnlijk geen psychiatrische ziekte en is er geen reden om je hoer zorgen over te hoeven maken. Tenzij iedereen om je heen altijd zegt dat je vreemd of heel erg druk gedraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Scania_Sabina

Op het moment dat ik medisch gekeurd werd, liep ik wel bij een psychiater. Maar daar

werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Een kennis van mij gebruikt concerta voor zijn ADHD en die kwam

er ook zonder moeite door heen. Gewoon relax der naar toe gaan. Komt allemaal wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er wordt gewoon op dat moment gekeken of je nog alle hebt  

 

Er zijn altijd mensen Die nog geheimen hebben

 

En gokken En worden ze af gekeurd krijgt het CBR de schuld

 

Regels zijn regels

 

 

Huub

tegenwoordig weet ik het niet....

 

maar vroeger als je ze allemaal had....werd je geen chauffeur LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden