[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rust invoeren Tacho


Lotus

Recommended Posts

  • Forumlid

Hebben laatst cursus tachograaf gedaan voor code 95,stelt niks voor en je leert er niks van,boekje wordt je niet wijs uit,enkel vd echte cursus van stoneridge of VDO zelf leer je wat,zelf ik moet Soms heel goed nadenken hoe of wat met die tachograaf.oke rijd ik de helft vd tijd met de klok uit hahah

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zeg er wel bij Pierre dat het niet eenvoudig is allemaal,heb nu dafs lopen met VDO tachos erin en scanias met stoneridge,bij de scanias zitten die Nwe erin met 1 min regeling en daar kan je gewoon je dagelijkse rijtijd op zien ,op die vd VDO weer niet en moet je een printje maken.ze moeten gewoon 1 goede tacho uitvinden en die verplicht stellen voor alle merken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb ook een nieuwe tachograaf met 1 min/29 sec regel en schrijf elke keer voor ik vertrek mn 2 wekelijkse rijtijd op in mn agenda. Aan het eind van de dag of de volgende ochtend schrijf je dat weer op bij de volgende werkdag in je agenda. Dag 2 - dag 1= rijtijd dag 1. Niet zo moeilijk toch?Bij een fh4 staand de huidige, dagelijkse, wekelijkse en twee wekelijkse rijtijd trouwens ook in het menu onder Tachograaf, das al helemaal makkelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Sorry, en u bent daar nog trots op ook Arne???

Ik ben het volledig met Pierre eens. Als "iets" je echt interesseert dan moet je je er wel in verdiepen. Doe je dit niet, zeur dan ook niet over toren hoge boetes. Als je de werking kent, en je daar ook naar "leeft" dan hoef je nooit tegen een bekeuring aan te lopen. Het vraagt wat discipline ja, dat klopt. Maar ook hier op het forum is er al veel geschreven over het " hoe en waarom" van de digitale tachograaf, met namen door Ger en Pierre. Deze mensen hebben wel de moeite genomen en zich er tenminste wel in verdiept. Deze mensen zullen dan ook niet snel een foutje maken. En dit kan iedereen dus. En zo valt er met de wetgeving best te leven lijkt mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ik verdiep me er ook in,zelfs dieper dan de meeste denk.ik ben nog vd generatie van rommelen,dat blijf ik doen maar mijn chauffeurs mogen het totaal niet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik denk dat alle 40+ chauffeurs vroeger zo werkte, maar ik lees hier ook telkens weer, dat tijden veranderen, en dat we mee moeten veranderen. Het verleden is gisteren, het heden is vandaag....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ook een nieuwe tachograaf met 1 min/29 sec regel en schrijf elke keer voor ik vertrek mn 2 wekelijkse rijtijd op in mn agenda. Aan het eind van de dag of de volgende ochtend schrijf je dat weer op bij de volgende werkdag in je agenda. Dag 2 - dag 1= rijtijd dag 1. Niet zo moeilijk toch?Bij een fh4 staand de huidige, dagelijkse, wekelijkse en twee wekelijkse rijtijd trouwens ook in het menu onder Tachograaf, das al helemaal makkelijk

joh heb ook weleens gepoogd om op te schriiven bij te houden,  maar weet niet wat het is,, vergeet op bepaald moment wat te noteren ofzo,   ja misschien intresse gebrek zou kunnen,   maarja gebeurt me telkens weer ,,zelfs gewoon even de dagelijkse rijtijden bij te houden voordat ie weer op nul springt bijv 4 uur 10 min rijtijd ,,45 stilgestaan weer op nul,  vergeet ik vaak nog,,   en dan einde vd middag op de zaak terug en willen me dan nog even naar rotterdam ofzo sturen moet dan even goed nadenken of het nog kan met de rijuren haha,,moet dan schatten     zal wel dementie  zijn ofzo,, LOLmaarja kan aardig schatten en mn ritlijst raad plegen en km stand,,  en als ik tussen de 5 en 600 km erop heb staan dan zal ik rotterdam heen en weer wel niet meer kunnen doen,  als ik 60/65 km   per rijuur aanhoud komt wel aardig uit.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Printje maken, weet je het exact.

En een rolletje moet je hebben en de belg vond dat ik 3 reserve bij me moest hebben.

Met een Stoneridge tacho heb ik nog nooit gewerkt dus daar doe ik geen uitspraken over maar bij een Vdo hoef je geen daar geen printje voor te maken, scheelt weer papier. Hoofdmenu > Display chauffeur 1 > 24H dag > de dag waar je de rijtijd van wilt zien > naar beneden scrollen tot de laatste activiteit > 7x naar beneden en je ziet je totale dagelijkse rijtijd tot zover. Niet zo moeilijk toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Laatst ook eens een dagje met een FH 4 op stap geweest. Met een VDO tachograaf er in. Volgens mij is dat de enig leverbare klok in dit type auto. :stom:  :stom: :stom:  

 

Maar daar bij kon je heel eenvoudig via de drukknoppen op je stuur alle gegevens van de tachograaf op het display krijgen. OOK je dagelijkse, wekelijkse en 2 wekelijks rij en rusttijden.

 

Bij een Stoneridge (met de 30 seconden mogelijkheid) kan je deze gegevens ook wel opzoeken, maar volgens mij alleen maar in de tachograaf zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja idd, zie mijn 2e post terug. Dat is echt helemaal super, hij geeft bij mij op de tacho ook aan hoelang ik nog mag rijden tot ik 9 uur moet maken en als ik dat 3x gedaan heb geeft ie aan wanneer ik 11 uur moet rusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met een Stoneridge tacho heb ik nog nooit gewerkt dus daar doe ik geen uitspraken over maar bij een Vdo hoef je geen daar geen printje voor te maken, scheelt weer papier. Hoofdmenu > Display chauffeur 1 > 24H dag > de dag waar je de rijtijd van wilt zien > naar beneden scrollen tot de laatste activiteit > 7x naar beneden en je ziet je totale dagelijkse rijtijd tot zover. Niet zo moeilijk toch?

Voor mij wel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Houd hij ook rekening met 11 uur dagelijkse rust binnen 24 uur na aanvang dienst?

11 Uur rust is niet voldoende als er een dienst van 13 uur+ aan vooraf gegaan is.

Het lijkt natuurlijk een genius apparaat, zo'n tacho die alles voorkauwt, maar niets is zo gemakkelijk als het soms lijkt..

Zelfs dat bedenkt ie voor me. Ik weet eigenlijk niet of ie 3 en 9 uur rust ook ziet, dat zal ik nog wel eens proberen. Houd het overigens allemaal nog wel bij in mn agenda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • Forumlid

^^. Mooi, zal het vanaf volgende week gaan ervaren. :D   of het klopt. ;).

 

~~~~~~

 

ff.. iets anders: vorige week was ik mijn dienst begonnen met wachten aan 't dock. Zoals wel vaker stop ik dan de kaart erin (VDO ) voordat ik ga rijden en verantwoord dan de tijd vanaf start dienst met stukje arbeid én kwartier pauze. (daadwerkelijk genoten;)). Enfin, vorige week duurde het wachten nog langer dan normaal én was er echt geen moer te doen op het laadperron.. dus koos ik voor het registeren van beschikbaarheidstijd ná de genoten rust (bedje) van een kwartiertje.

 

Kan het zijn dat de tacho beide tijden als 'rust' telt voor de rijtijd? 

 

Want later dien nacht (vroege ochtend) kwam ik mijn 'kwartiertje'  te kort.. :rolleyes:.

Ik 'braaf' op tijd aan de kant voor 30 minuten.. ook al stond ik bijna bij de vestiging die op een paar CBL's stonden te wachten.. ik wilde de laatste minuten niet riskeren.

Heb het verder niet gecontroleerd (stom.. natuurlijk).na wegrijden.. en groot was mijn verbazing dus eigenlijk dat ik de laatste '15 minuten' waarschuwing op het scherm kreeg.. toen ik bij de vestiging was.. :eek::confused:

 

Enfin, kon bij Bunnik met 1 minuut over alsnog de rust maken.. en dan maar meteen 45 minuten aan blok (dorst het ff niet aan of het kwartiertje binnen die 30 minuten wel meegeteld werd).

 

Toch klote als de rit al zo lekker bagger verliep..:mad:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt, beschikbaarheid telt de tacho ook als rust, nadeel is dat het geen rust is, is een stand die ik nooit gebruik in ieder geval.

 

En rust moet je nemen in maximaal twee keer, dus jij hebt een half uur stilgestaan, de tacho telt er 15 als rust, daarna had je dus maar weer een half moeten blijven staan, dus die had je kunnen besparen in tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden