[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rust invoeren Tacho


Lotus

Recommended Posts

  • Forumlid

Volgens mij slinger ik 2 dingen door elkaar (sorry daarvoor)

Maar is het mogelijk om bijv morgen (eind v/d werkdag) de tacho op rust en op out of scope (wat wij verplicht zijn) te zetten ?

Ik zou anders niet weten hoe ik dinsdagmorgen die nachtrust op de kaart moet krijgen , of is dat dan alsnog te doen op de manier die Pierre aangeeft ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij slinger ik 2 dingen door elkaar (sorry daarvoor)

Maar is het mogelijk om bijv morgen (eind v/d werkdag) de tacho op rust en op out of scope (wat wij verplicht zijn) te zetten ?

Ik zou anders niet weten hoe ik dinsdagmorgen die nachtrust op de kaart moet krijgen , of is dat dan alsnog te doen op de manier die Pierre aangeeft ?

Ik neem aan dat je je pas eruit haalt voordat je je wagen op out of scope zet? dan moet je het doen zoals pierre en ik het zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel wachten met rijden tot het 'blokje' naast het 'bedje' een 'huisje' word. Dan pas mag je rijden, anders registreert de tachograaf rijden zonder kaart.

Klopt Pierre dat is ons ook geleerd tijdens de chauffeursdagen (code 95) alleen het rare is als je wel vertrekt geeft de tacho dat niet aan (hij knippert niet als rijden zonder kaart)

Ik druk 's nachts de kaart er wel eens in bevestig alles en rij direct naar het laaddock zonder er dan ook maar een melding te krijgen...toch vreemd dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Serieuze shit dit ik zal toch wat nauwkeuriger met dat apparaat omgaan , vooral als ik ook lees hoe hoog de prenten zijn

Meestal denk je van ik rij maar wat rondjes om de kerk maar tis maar een kleine moeite om alles volgens de regels te doen (als je het eindelijk eens snapt ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Duidelijk verhaal Pierre , vooral dat over een ongeval dat was ik even vergeten :eek:

Wij houden ons altijd keurig aan de rij-rusttijden niks mis mee maar zo zie je maar er zijn (kleine) dingen die wij ook over de kop zien al met al weer een leerzame zondagmiddag

...dank daarvoor !!:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt bij de ene tacho wel en bij de andere niet Pierre, als ik dat bij een auto van ons doe en er is mee gereden op out of scope dan schrijft hij die tijd op mijn kaart en moet ik die verantwoorden, je kunt er een hoop gedonder mee krijgen, dus altijd eerst bevestigen dat er out of scope mee gereden is en dan pas je kaart er in.

Ik begrijp er niks van

Waarom dat moeilijk spul er allemaal in moet

Ze vergeten een ding. De chauffeur is slimmer

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Da`s vreemd Arie. ik heb ook BZ en dus het laatste type tach maar die registreerd gewoon alle pauze`s mits ze toegelaten zijn. Dus als er al 17 min op de kaart staat neemt ie ook geen genoegen met 20 min....

Wat dat handmatig rust in voeren betreft, dat doe ik ook nooit. Er rijdt nooit iemand anders met m`n wagen. Dus wat niet op mijn kaart staat, staat ook niet in het geheugen van de tach.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Haak, dan heb je dus een paar uur/dagen, die je niet kan verantwoorden.

Die kan ik wel verantwoorden. Op m`n kaart zien ze dat ik in de tussentijd niet met een andere auto heb gereden en als ze het geheugen van de tach uitlezen zien ze dat ook daar niet mee is gereden.

Maar ik heb natuurlijk geen zin om zulke onzin boete`s te gaan betalen. Want dat is het in feite, verantwoording afleggen voor je vrije tijd. En heb dus al het boekje van de tach open gehad om te kijken hoe da moet om handmatig rust in te voeren. Beetje jammer dat het nogal moeilijk omschreven staat...

Er stond ook iets van de ok-knop ingedrukt houden en dan doet ie het automatisch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

- Daarop vraagt hij: invoer toevoegen: je drukt op OK

- Daarna geeft hij het huidige tijdstip aan 19-08-2012 06:00 met een bedje ervoor.

Op de vraag invoer toevoegen ga ik met het pijltje naar beneden om hem op NEE te zetten en dan druk ik OK.

Als je geen werkzaamheden toevoegt, dan geef je toch aan dat alle tussenliggende tijd geen werktijd was?

Invoer toevoegen is naar mijn idee om werkzaamheden aan te geven die in de tussentijd plaatsgevonden hebben buiten een tachograaf plichtig voertuig.

http://www.deburgh.com/App_Image/diensten/tacho_deburgh.pdf

Er is een mogelijkheid om activiteiten handmatig toe te voegen bij het aanmelden' date=' omdat je voor dat je bent begonnen nog iets hebt gedaan wat je wil verantwoorden. In de praktijk zal dit niet zo vaak gebeuren.....

[/font']

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Pierre.

Nav dit topic had ik het afgelopen maandagochtend ook zo gedaan. Pas in de loop van de dag had ik gister een blik in het boekje geworpen en dacht toen dat ik het fout had gedaan. Afgelopen nacht had ik de auto thuis staan dus blijft de kaart er lekker in en vanmiddag ben ik `m door omstandigheden vergeten uit halen. Zal es kijken of ik het van de week nog eens kan proberen. Dank voor je uitleg iig:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Betekend dat dan dat ik zoals nu komende 3 weken op kantoor zit van maandag t/m vrijdag ik die dan samen met de weekenden die er tussen zitten handmatig moet invoeren de eerst volgende keer dat ik weer met de vrachtwagen vertrek?

Dat zou betekenen dat ik elke dag apart zou moeten invoeren met 8 werkuren en 16 rusturen en voor de zaterdagen en zondagen daartussen 24 uur rust per dag moet invoeren, of is dan een patronaal attest voldoende waarin ik aangeef in de tussenliggende dagen "andere werkzaamheden te hebben uitgevoerd dan het besturen van een voertuig" (punt 18)?

Zou het het eerste zijn, dan moet je daar verdorie eerst een halve dag voor uittrekken zeg.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Betekend dat dan dat ik zoals nu komende 3 weken op kantoor zit van maandag t/m vrijdag ik die dan samen met de weekenden die er tussen zitten handmatig moet invoeren de eerst volgende keer dat ik weer met de vrachtwagen vertrek?

Dat zou betekenen dat ik elke dag apart zou moeten invoeren met 8 werkuren en 16 rusturen en voor de zaterdagen en zondagen daartussen 24 uur rust per dag moet invoeren, of is dan een patronaal attest voldoende waarin ik aangeef in de tussenliggende dagen "andere werkzaamheden te hebben uitgevoerd dan het besturen van een voertuig" (punt 18)?

Zou het het eerste zijn, dan moet je daar verdorie eerst een halve dag voor uittrekken zeg.

Hendrik

IK mag toch hopen dat in dit geval een patronaal attest(de vakantiebrief) voldoende is.:eek::eek:(weet ik bijna wel zeker):ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Peter, daar ga ik eigenlijk ook vanuit, maar je wordt een beetje aan het twijfelen gebracht he ;). Bovendien heb ik ook nergens gelezen dat het patronaal attest op 01-01-2013 verleden tijd is en je alles digitaal moet invoeren. Bovendien zou er dan een stuk rechtsongelijkheid ontstaan met diegene die nog analoog rondtuffen.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, het is de ''naam'' die ik hier op het forum heb, maar ik heb altijd al geschreven dat ik elke controlle rustig inrijd.

De tijd van magneten ligt ondertussen al ruim 2 jaar achter me.

Ik 'kloot' nog genoeg aan hoor-

Lossen/laden in me 3 kwartier, of nachtrust. :eek:

Of zoals nu, terwijl die Zweed rijd me kaart er niet inzit. :eek:

Of als ik op 1 van de zaken staan, de kaart van de planner gebruikt om me auto teladen. :eek:

Die Zweden zijn collega's van mij, en die moeten ook weer naar huis. Die hebben nog 2,5uur rijtijd over, dus 2 van die poppetjes meenemen, betekent 5uur meer rijtijd. :eek:

Of als ik bij een klant komt, de trailer afkoppelt, zodat hun hem met een terreintrekker kunnen laden. :eek:

Ook parkeer ik als het mogelijk is s'avond de trailer tegen de ramp bij een klant, en rij hem dan s'morgens met de 29sec regel naar een parkeerplaatsje. :eek:

En zo zijn er nog wel legio mogelijkheden.

Ik rommel wel van alles, maar het klopt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Peter, daar ga ik eigenlijk ook vanuit, maar je wordt een beetje aan het twijfelen gebracht he ;). Bovendien heb ik ook nergens gelezen dat het patronaal attest op 01-01-2013 verleden tijd is en je alles digitaal moet invoeren. Bovendien zou er dan een stuk rechtsongelijkheid ontstaan met diegene die nog analoog rondtuffen.

Hendrik

Ik denk dat een patronaal attest altijd wel zal blijven,het gebeurt immers dat iemand die valt onder 561/2006 ook andere werkzaamheden doet,zoals jij op kantoor,of met een bestelbusje rijden,_3.5 ton,of een paar weken in de loods op de heftruck,maar net hoe t bedrijf in elkaar steekt.

Je hoeft niet altijd analoog te rijden of vakantie te hebben als je niet met een digitach rijdt.

Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden