[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

(UK) Buitenlandse Truckers moeten in 2015 per dag betalen


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Buitenlandse vrachtwagenchauffeurs moeten straks 10 pond is +/- € 12.35 per dag betalen voor het gebruik van de Britse wegen in 2015, dit is onder de nieuwe wetgeving geopenbaard door het Ministerie van Verkeer.

Britse vrachtwagenchauffeurs betalen £ 13 pond per dag op het continent, maar hun Europese collega's betalen niets als ze door de UK rijden.

Staatssecretaris van Verkeer Patrick McLoughlin zei: "Deze voorstellen zullen een belangrijke steun voor de Transportsector van het Verenigd Koninkrijk opleveren.

"Het is gewoon niet juist dat buitenlandse vrachtwagens niet betalen om onze wegen te gebruiken."

Er wordt geschat dat elk jaar 1,5 miljoen Buitenlandse vervoerders Groot-Brittannië bezoeken.

lorry_2118606b.jpg

Foto: ALAMY

De nieuwe heffing zal naar verwachting de meeste Vervoerders 1.000 pond +/- € 1235 per jaar gaan kosten.

Bekijk hier de Nieuws video: " New Charges For Foreign Lorries "

Britse chauffeurs zullen straks ook de dagelijkse heffing moeten gaan betalen als gevolg van de Europese wetgeving, maar ze zullen in staat zijn om deze terug te claimen als compensatie tegen de wegenbelasting.

De Industrie heeft verheugd gereageerd over de nieuwe plannen en ze hopen te voorkomen dat (goedkope) Buitenlandse chauffeurs afhaken om verder Binnenlandse ritten voor Britse bedrijven te doen .

Steve Bowles van Ray Bowles Transport vertelde Sky News: "De brandstof in hun tanks is 20% goedkoper dan de onze.

"Ze kopen de veel goedkopere brandstof in Frankrijk, Duitsland of België en brandstof is de overgrote meerderheid van onze kosten.; Je kunt niet concurreren."

RAC Foundation directeur Professor Stephen Glaister zei: "Na administratie rekent de Overheid £ 20 miljoen per jaar aan netto-omzet.

"Dat is zoiets als een vijfde van 1% van alle uitgaven voor de wegen in een jaar."

De AA is bang dat dit het startschot zal zijn voor het rekeningrijden, " betalen per mijl " voor alle automobilisten.

De regering hoopt dat deze wetgeving snel gelegaliseerd word voor het einde van dit Parlement !

Bron: Sky News.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede zaak

Als ik het niet zelf hoef voor te schieten, als ik in de UK rijd. Zelfde als dat betaald parkeren. De chauffeur moet het zelf allemaal maar ff voorschieten, en daarna terugvragen aan zijn baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan neem je toch een voorschot mee van de zaak,of een creditcard.

Zelf voorschieten, en bij je salaris van de maand erna zit het er dan bij. Als je dan 10 ritjes UK hebt gehad, en evenzoveel overnachtingen op betaalde parkings(a 15pond per nacht), lijkt je salaris wel mooi hoog de maand erna!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja dat weten wij....... maar weten alle niet-NL chauffeurs dat:angel: Bij ons kan het ''af kenteken'' op papier gecontroleerd worden mmar hoe worden niet Nederlandse auto's gecontroleerd? Toch alleen bij evt verkeerscontrole??

Bij aankoop van zo,n Vignet Moet het kenteken op gegeven worden En dat gaat de computer in

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wanneer gaan ze hier het licht eens zien, bijna elk land vraagt tol voor het gebruik van hun wegen, en elke buitenlandse wagen mag hier gratis rondrijden.

Nou, ze moeten hier ook een Eurovignet kopen,toch? Maar ik vraag me wel af of dit ook écht gedaan wordt! Pakkans is nihil,dus vermoed dat de meeste dit gewoon 'vergeten'.

Laten we hopen dat de formatie zó uitdraait zoals wij hopen! Er zitten in het programma nml. plannen om een electronisch tolsysteem in te voeren!

Maargoed, ik vrees dat 'de club voor rijker Nederland' toch de touwtjes in handen gaat krijgen:mad: Je kunt beter wegenbelasting invoeren ipv een vignet/el.tolkastje nietwaar?!:rolleyes: ' Intelligent gestemd weer ' de 12e :zegtniets::stom:

Maar goed plan v/d Britten verder.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De vraag is hoe niet Nederlandse auto's gecontroleerd worden. Dus als je er géén koopt!!! Als je er wel een koopt is er ook geen probleem........

Toch wel. De politie kan zien of er gekocht is

Het kenteken gaat in de computer die ze in de auto hebben

En klopt het niet dan is het kassa Worden er toch vrij veel gepakt

Ik geloof zelfs met camera van de autobaan

De Politie is slimmer dan je denkt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch wel. De politie kan zien of er gekocht is

Het kenteken gaat in de computer die ze in de auto hebben

En klopt het niet dan is het kassa Worden er toch vrij veel gepakt

Ik geloof zelfs met camera van de autobaan

De Politie is slimmer dan je denkt

Huub

Nou Huub ik denk niet dat de politie op belasting controleert................. Dus blijft over een grootscheepse controle waar de douane bij is. dus is de pakkans vrij klein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou Huub ik denk niet dat de politie op belasting controleert................. Dus blijft over een grootscheepse controle waar de douane bij is. dus is de pakkans vrij klein

Ze rijden gewoon jou voorbij. De een contoleert via de computer

Ze zien alles. En klopt het niet mag je stoppen. Dan vragen ze of je een Vignet hebt

Dat kunnen ze zelfs in het pools vragen. Hebben ze geleert

En heb jij het niet Dan kost het geld

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe wil je zonder betalen door de peage heen?

Het kan wel, vol gas:rolleyes:

Maar dat doe je maar 1 keer!;)

Dat was me vraag niet.

(En ja, er is een manier om bijna geen tol tebetalen in Frankrijk. En dan bedoel ik niet nationaal gaan rijden.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De nieuwe heffing zal naar verwachting de meeste Vervoerders 1.000 pond +/- € 1235 per jaar gaan kosten.

Dat zullen ze bij ons (of de opdrachtgever) fijn vinden. Ik denk dat er gemiddeld een stuk of 15 auto's per dag in GB rondrijden.

Dat is dus 150 euro per dag X 7 is dus 1050 euro in de week. X 52 is toch ff een kleine 55.000 euri per jaar :eek:.

Ik zeg: de kip wordt duurder volgend jaar in GB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden