[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrouw kilometers meegesleurd door vrachtwagen


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat een verschrikkelijk ongeluk.

Desondanks begrijp ik sommige geprikkelde reacties op elkaar hier niet echt. Want natuurlijk zijn we ontzettend benieuwd wat daar nu precies is gebeurd. En natuurlijk willen we er meer van weten, omdat we er wellicht iets van kunnen leren in ons dagelijks werk.

op de kruising van de Winselingseweg en de Weurtseweg, waarbij de 26-jarige Nijmeegse om het leven kwam. Zij kwam van een dancefeest van Drift in De Vasim aan de Winselingseweg.

(..)

De vrachtwagen heeft de vrouw met de aanhanger geraakt. De politie heeft daarvan sporen gevonden aan de rechter voorkant van de aanhanger.

Een politievoorlichtster laat weten dat er geen fiets is aangetroffen op de plek van het ongeluk.

(..)

Maar daaruit wil de dienst Verkeersongevallen Analyse nog niet de conclusie trekken dat de vrouw te voet was. "Er zijn meerdere scenario's mogelijk."

Volgens de voorlichtster draaide de vrachtwagen vanaf de Winselingseweg linksaf de Weurtseweg op. De chauffeur wachtte daarvoor in zijn truck een tijd op de Winselingseweg, vlak bij het kruispunt, totdat hij kon lossen bij slachthuis Hilckmann aan de Havenweg in Nijmegen.

Die situatie ter plekke ken(de) ik wel goed. Hoewel het alweer een poosje gelden is dat ik daar met enige tussenpozen regelmatig kwam. Als de feiten uit het artikel kloppen, dan heeft de chauffeur eerst de Winselingseweg in moeten rijden en moeten keren. Daarna zou hij dan een poosje hebben staan te wachten, net voor de kruising.

Een van de mogelijke scenario's (in combinatie met de gegevens zoals nu te lezen zijn):

Terwijl de chauffeur daar stond te wachten, zou het zomaar gekund hebben dat de vrouw van dat feest vandaan kwam, langs de geparkeerde vrachtwagen is gelopen (ze kwam dan vanaf de achterzijde) en bijvoorbeeld een plasje heeft zitten doen - om maar eens iets te noemen - tussen de motorwagen en de aanhanger. Terwijl ze zich daar ophield, waar je als chauffeur eigenlijk nooit bij stilstaat, was het tijd om te gaan rijden voor de chauffeur en die is gewoon weggereden vanuit stilstand. Linksaf de Weurtseweg op, en een eindje verderop, weer linksaf de Havenweg op, linksaf het bedrijfsterrein op bij de portier, alwaar gruwelijke duidelijk werd wat wij nu hebben kunnen lezen.

Ik zeg niet dat het zo is gebeurd, maar ik zit me ook gek te piekeren wat zich daar nu afgespeeld zou kunnen hebben. Een dergelijk scenario is voor mij (persoonlijk) altijd een schrikbeeld geweest in de jaren dat ik met een combi heb gereden.

We moeten dan denken aan zo'n soort veewagen ( << klik ! < ) als ik me niet vergis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van dat plasje had ik mij ook bedacht Karel. Maar als je hoort dat een vrachtwagen start zorg je toch dat je weg bent? Was ze misschien niet lekker en zat ze te rusten?

Ik neem aan dat het er verder stil en donker was. Vreemde plaats voor een vrouw alleen.

Buiten dat dit vreselijk is voor de vrouw en nabestaanden......

Je moet er niet aan denken om als chauffeur zoiets mee te maken.

Dat is ook de reden waarom ik zou willen weten hoe zoiets gebeurt.

Om er van te leren, want dit is gewoon iets wat je nooit voorzien kan of eigelijk niet bedenken kan.

Dit gebeurt alleen in films.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van dat plasje had ik mij ook bedacht Karel. Maar als je hoort dat een vrachtwagen start zorg je toch dat je weg bent? Was ze misschien niet lekker en zat ze te rusten?

Ik noemde ook maar wat met dat plasje.

Mijn "horror-scenario" werd gevoed doordat ik toevallig iemand trof op haar hurken, tussen de motorwagen en aanhanger, met de rug tegen het voorwiel van de aanhanger die daar iets anders zat te doen en helemaal in hoger sferen was. Ik stond al een poosje stil met draaiende motor. Na een tijdje (10 minuten, 5 minuten ?? weet je dan vaak niet meer) bedacht ik me dat ik me dat het licht begon te worden en een rondje om m'n wagen te lopen. Eigenlijk "zomaar" ... Zo zag ik die persoon per ongeluk zitten, ik schrok er zelfs een soort van, want je verwacht daar niemand. En meteen flitste het toen door me heen: "Jeeeeeeetje .., Kareltje ...., je zou niet uitgestapt zijn en die auto een paar meter naar voren hebben gereden .......".

Vanuit die ervaring schrijf ik ook dat het voor mij altijd een schrikbeeld is geweest, zoiets. Dat heb ik bijvoorbeeld ook ( op een kruisende weg of fietspad, of uitrit, woonerf) ) als ik een ouder zie aankomen op de fiets met een kind op een kinderfietsje wat nog niet zo "ervaren" is .. Ouder stopt met de fiets, grijpt mis aan het capuchonnetje ...., kindje vergeet even hoe het remmen werkt en fietst zo pardoes door de weg op, voor de vrachtwagen. Ik zie het gebeuren, reed al vrijwel stapvoets, dus kon goed op tijd stoppen. Maar ik dacht wel ..., ik zou wat harder hebben gereden .. Dan had dat kind zo pardoes onder m'n wagen gefietst ...

Dat zijn van die dingen.

Ik neem aan dat het er verder stil

Stil dat valt wel mee, wanneer daar zo'n feest op de achtergrond is. In ieder geval zullen de oren flink tuiten wanneer iemand daar vandaan komt wandelen na een paar uurtjes dansen.

Vreemde plaats voor een vrouw alleen.

Nee, niet echt. Het gaat om het voormalig fabriekscomplex (Hier in het midden << klik !! < ) waar allerlei activiteiten worden georganiseerd.

Vlak achter de vrachtauto (wanneer die stond te wachten waar de politievoorlichtster zegt) is de verongelukte vrouw dan de uitgang uit komen lopen (van het feestcomplex).

Dat is ook de reden waarom ik zou willen weten hoe zoiets gebeurt.

Om er van te leren, want dit is gewoon iets wat je nooit voorzien kan of eigelijk niet bedenken kan.

Dit gebeurt alleen in films.

Dat ben ik dus helemaal met u eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoorde het vanaf 7u elk uur op de radio en heb me geërgerd aan de manier waarop het gebracht werd,

de chauffeur was aangehouden en bleek niet te hebben gedronken.

Wat een opmerking dus als er wat gebeurd gaan ze er maar van uit dat iedere chauffeur wel gedronken zal hebben.

gr.Cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoorde het vanaf 7u elk uur op de radio en heb me geërgerd aan de manier waarop het gebracht werd,

de chauffeur was aangehouden en bleek niet te hebben gedronken.

Wat een opmerking dus als er wat gebeurd gaan ze er maar van uit dat iedere chauffeur wel gedronken zal hebben.

gr.Cees

Hier nog één! Maar zo werkt het gewoon. Ik ben ook na een "ongeval" aangehouden. Maar de dienstdoende agent had er veel moeite mee, dit zijn wel de regels, zei hij. Ik moest ook gelijk blazen...... Voor de rest keurig opgevangen. Hoop dat dat bij deze chauffeur ook gebeurd is want dit gaat niet in je koude kleren zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[h=1]Mogelijk geen getuigen van dodelijk ongeval in Nijmegen[/h] dinsdag 02 oktober 2012 | 07:11 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 02 oktober 2012 | 10:34

Tekstgrootte tekstgrootteMin.giftekstgroottePlus.gif

DG_E_19642120-nijm_2535895h.jpg

De politie onderzoekt de vrachtauto die betrokken was bij het dodelijk ongeval op de Winselingseweg. Foto: Do Visser/De Gelderlander

NIJMEGEN - Bij de politie hebben zich geen getuigen gemeld die in de nacht van donderdag op vrijdag het dodelijke ongeval hebben gezien op de hoek van de Winselingseweg en de Weurtseweg in Nijmegen. Daarbij kwam een 26-jarige Nijmeegse om het leven door een aanrijding met een vrachtwagen.

[h=4]Zie ook:[/h]

"De kans lijkt niet zo groot dat iemand de toedracht heeft gezien", meldt een politiewoordvoerder. "We hebben iemand gesproken, maar die heeft het ongeluk niet gezien."

De chauffeur van de vrachtwagen met varkens reed 700 meter verder naar het slachthuis van Hilckmann aan de Havenweg en sleepte het lichaam van het slachtoffer mee. Toen hij daar arriveerde, merkte hij pas dat hij een ongeluk had gehad. Hij meldde het direct bij de politie.

Het onderzoek naar de oorzaak van het ongeval is nog niet afgerond. Als dat het geval is, gaan de resultaten naar justitie. De vrachtwagenchauffeur blijft voorlopig verdachte en justitie kan hem nog vervolgen.

© Gelderlander 2012, op dit artikel rust copyright.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Corydon, die party was in de oude wasmiddelfabriek. Die heeft aan de buitenzijde een monumenten status en is van binnen en vanwege de ligging een ideale locatie voor housefeesten (en meerdere typen feesten). Deze locatie werd al gebruikt toen ik in Nijmegen kwam wonen (10 jaar geleden).

Dat er geen getuigen zijn, komt meer doordat de vrachtwagen naast de oud-ijzerboer heeft staan wachten, dan linksaf onder het viaduct door langs het pand/terein van De Klok logistics (toch een flink aantal meters), met aan de andere zijde braakliggend land (oke, 1 studentenvilla). Pas op het moment dat de chauffeur linksaf de dijk opdraait richting slachthuis, staan er huizen, welke dan nog haaks op de weg staan.

En zoveel mensen zijn er niet wakker rond dat tijdsstip.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch weer een kortzichtig reactie van politie en justitie om dan maar meteen de chauffeur als verdachte aan te merken, of hij de vrouw opzettelijk heeft dood gereden, natuurlijk niet.

Het zal nu wel moeilijk zijn te achterhalen of het slachtoffer onder invloed was, of misschien heeft ze wel zelfmoord gepleegd.

Als de chauffeur pech heeft en er loopt bij het OM weer zo'n linkse patser rond die denkt een zaak te hebben, kan dit vervelende gevolgen hebben voor betrokkenen.

Mag hopen dat het zover niet komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoorde het vanaf 7u elk uur op de radio en heb me geërgerd aan de manier waarop het gebracht werd,

de chauffeur was aangehouden en bleek niet te hebben gedronken.

Wat een opmerking dus als er wat gebeurd gaan ze er maar van uit dat iedere chauffeur wel gedronken zal hebben.

gr.Cees

Ja Cees, men vergeet dat er zonder chauffeur geen economie meer is en alles op zijn kont komt te liggen.

Mensen zijn zo kortzichtig en het gemakkelijkst is het om af te geven naar de chauffeur, de cowboy van de weg.

Wordt er schijt ziek van als ik zulke berichten lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een beetje gelul natuurlijk over dat verdachte. Dat is formeel uitgedrukt en niet iets waar je je druk over moet maken. Na verhoor ben je heel snel verdachte af en in dit geval na onderzoek.

kijk Ibo, wij in NL denken dat iedereen in de States héél dik is en met een vuurwapen rondloopt. Jullie denken dat elke Nederlander gehuld in wolken rook met een stickie in hun gezicht aan het rondlopen zijn.

Deze dame mischien ook. Ik denk dat zij gewoon even aan het zicht ontrokken wilde zijn. Voor wat dan ook! En dan gaat zo'n groot ding ook nog eens bewegen, je grijpt je vast in een reflex, je schreeuwt etc. Maar o wat een pech, je zat aan de bijrijders kant en je schreeuw word niet gehoord want het is een auto met levende have wát de dood óók ruikt!

Het zijn allemaal verliezers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
naast de oud-ijzerboer heeft staan wachten, dan linksaf onder het viaduct door langs het pand/terein van De Klok logistics (toch een flink aantal meters),

Bent u niet in de war?

De chauffeur zou hebben staan wachten op de Winselingseweg. Dan was hij dat viaduct en het terrein van De Klok als voorbij. De Winselingseweg (als u daar bekend bent) is de weg die uiteindelijk bij die containerterminal terechtkomt, wanneer u die helemaal zou uitrijden. Dan komt u helemaal om de Vasim heenrijden.

Of vergis ik me op basis van de gegevens zoals ik ze lees uit de berichten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

U mag je zeggen Karel......liever je zelfs.

Maar je hebt gelijk. Bij nadere bestudering van de kaart, blijkt dat de boel flink veranderd is daar en ik verkeerd gekeken heb.

Dit is idd de weg naar de container terminal.

De oud-ijzer boer zit aan de andere zijde van de Weurtseweg en heeft er dus totaal niets mee van doen.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

De chauffeur was op de juiste plaats :ja:, maar op het verkeerde tijdstip :eek: . Je zal er als chauffeur maar moeten met leven dat ze in deze richting durven te denken over schuld en onschuld . Sterkte toegewenst aan de chauffeur van dit dramatische ongeval en de eventuele ten laste leggingen over schuld of onschuld .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[h=1]Zullen ze voor de chauffeur niet doen.

ik vind dit een beetje opgeblazen van de bazen van het uitgaansleven

Erehaag voor verongelukte Zoé (26) uit Nijmegen[/h] donderdag 04 oktober 2012 | 14:04 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 04 oktober 2012 | 15:43

Tekstgrootte tekstgrootteMin.giftekstgroottePlus.gif

Gerard_Verschooten_2541374h.jpg

Een erehaag voor de 26-jarige Zoé. Ze kwam vorige week onder een vrachtwagen terecht en overleed. (foto: Gerard Verschooten)

NIJMEGEN - Honderden mensen hebben donderdagmiddag een erehaag gevormd op de Lange en Stikke Hezelstraat in het centrum van Nijmegen voor de Nijmeegse Zoé (26) die vorige week verongelukte. Een rouwstoet is vervolgens naar het crematorium in Beuningen gereden.

[h=4]Zie ook:[/h]

Op het moment dat de wagen met Zoé langs kwam rijden, klonk een applaus door de straten van de binnenstad.

Zoé was een bekende in het uitgaansleven in Nijmegen. Ze kwam vorige week vrijdagochtend van een feest in de Vasim toen ze op nog onbekende manier terechtkwam onder een vrachtwagen.

Onder meer de organisatoren van dat feest, Drift, hebben op Facebook een oproep gedaan voor de erehaag. Ook medewerkers van Drift en café Samson waren aanwezig om afscheid te nemen van Zoé.

© Gelderlander 2012, op dit artikel rust copyright.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heren ik krijg nu een beetje het gevoel dat we op de sensatie toer gaan....

@Ge; als je de helft quote, dan komt het idd over alsof de chauffeur beschuldigd wordt en al strafbaar wordt gesteld door fout te parkeren. Echter als je verder leest dan kom je hier op een miscommunicatie tussen gemeente en politie. De politie dacht dat er een gedoogbeleid werdt gevoerd op de wisselingweg betreffende parkerende vrachtautos wachtende op het slachthuis om te mogen lossen/laden.

@Rik Bos; ik volg dit topic al vanaf het begin. Ikzelf heb een jaar of 5 in Nijmegen gewoond (Waalkade/Benedenstad) en heb nog steeds enkele bekenden daar. Ergens kwam de naam van de dame mij bekend voor.....maar ik kon het niet thuisbrengen.

Echter nu na het lezen van de erehaag door de stikke hezelstraat en de lange hezelstraat viel bij mij het kwartje. Ze heeft regelmatig samengewerkt met m'n ex.

De jongedame is al een jaar of 6 a 7 werkzaam in het uitgaansleven/diverse cafes in Nijmegen. Vandaar de erehaag.

Dus niets geen sensatie, gewoon respect voor een collega!! Net zoals sommige van ons weleens doen met een hooggewaardeerd collega.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik krijg een waarschuwing en weet niet waarvoor wat ik hier neer zetten was een kopie van wat er in de Gelderlander staat.

ik ben niet sensatie belust maar wil de leden van dit forum op de hoogte houden.

meer niet.

ook voor de chauffeur in kwestie is het heel erg.

deze word als schuldige neer gezet terwijl niemand weet wat er precies gebeurd is.

daarom wil ik dit forum op de hoogte houden over het hoe of wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

ik las vanmorgen in de krant dat zich twee getuigen hebben gemeld.

deze hebben verklaard dat de vrouw op de trede van de bijrijdersstoel stond.

zij dachten dat ze in de cabine wou stappen.

de chauffeur heeft dit niet opgemerkt toen hij wegreed.

door deze manoeuvre is zij van de trede gegleden en zo onder de wagen terecht gekomen.

met alle gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Trucker niet vervolgd voor gruwelijk ongeluk

15 november 2012

De 41-jarige vrachtwagenchauffeur uit Prinsenbeek die in september een jonge vrouw in Nijmegen aanreed, wordt niet vervolgd voor het ongeluk met dodelijke afloop.

Volgens het Openbaar Ministerie in Arnhem valt de chauffeur geen strafrechtelijk verwijt te maken, liet een woordvoerder donderdag weten.

De vrouw kwam midden in de nacht onder de wielen van de vrachtwagen terecht, toen zij een straat wilde oversteken waar op dat moment geen straatverlichting brandde. De chauffeur merkte niets van het ongeluk. Pas bij het uitladen van de wagen op de plaats van bestemming werd het lichaam van de vrouw tussen de wielen van de truck opgemerkt.

De chauffeur is na het ongeluk aangehouden en verhoord. Ook is volgens het OM uitgebreid technisch onderzoek gedaan en zijn veel getuigen gehoord. Daaruit kwam niets naar voren op grond waarvan de trucker vervolgd zou moeten worden.

Nieuwsblad Transport > Trucker niet vervolgd voor gruwelijk ongeluk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden