[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

75% van Teleroute klanten betaald niet!


JvL

Recommended Posts

  • Forumlid
Jan de Lely

Die werkte vroeger al met vast loon

Kon je nergens meer terecht Bij Jan de Lely had altijd wel wat

Je moest er wel op rekenen dat je 6 weken weg was

En er waren chauffeurbij die hadden onderweg het loon al op gemaakt

Huub

Ik lag met een chauffeur van Jan de Lely op een kamer op de boot. Volvo had hij, Roemeens kenteken op de trekker, maar wel ADR bord met Nederlandse vlag. Zie je wel vaker. Maar die gast sprak geen woord Nederlands. Dus dat Nederlandse vlaggetje op dat ADR bord is ook niet iets waar je echt op kunt vertrouwen :-(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat moet jij toch weten als eigenrijder.

Alles moet vermeld staan op CMR laad tijd los tijd wachttijd

Je moet ze gewoon een slag voor zijn

Ik zorgde vroeger altijd dat die dingen in orde waren

Je gaat zo gemakelijk het schip in

Huub

................ hebben we ook een NOT-LIKE knop op dit forum?

Want Huub heeft duidelijk weer eens iets verkeerd gelezen ........... pfff................

Als ze iets zoeken waarop ze niet hoeven betalen, betaling opschorten of korten ... dan vinden ze altijd wel wat )-

Een STEMPEL ... terwijl je een handtekening + naam in blokletters hebt ..... +WEEGBON ... !

Dat zou meer dan voldoende moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tjonge JvL, wat een klote verhaal weer.

Ik snap dat je in dit type werk gerold bent dus wel wat gewend bent, maar ik lees het allemaal het de nodige huivering.

En wat een onwaarschijnlijke k.u.t mentaliteit van die klanten. Ik geloof Freddie als hij zegt dat er een aantal tussenzitten die doelbewust niet betalen. Wetende dat je nagenoeg machteloos staat om het geld alsnog te verkrijgen. Ja, behalve erheen met een knuppel.

En Teleroute is lik me vestje wat betreft hun pogingen alsnog geld los te leuteren. Waardeloos dus.

Je beslissing niks meer te doen voor Zuid Europese bedrijven lijkt mij een heel verstandige.

Jij hebt er geen zin in - zo schrijf je - maar ik zou toch liever supermarkten rijden voor een uurtarief. En dan lekker vier daagjes p week als de auto toch al betaald is hehe.

Niettemin, respect mijnerzijds.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het valt mee JP. Het gros van de ritten doe ik niet voor Teleroute bedrijfjes. Van de hele omzet is dit nog geen 10% denk ik. Alleen dat eeuwige gezeur als je voor zo iemand een ritje doet om je geld te krijgen. Heb het abonnement ook opgezegd vandaag op Teleroute. 30-11 loopt het als het goed is af.

Supermarkten rijden heb ik veel respect voor voor mensen die dat doen. Dat is echt kunnen sturen, en dat kan wel eens verkeerd aflopen als met Cortrans met dat ongeluk met die rolstoelbestuurder. Vreselijk. Gisteren was ik even naar de winkel, en zelfs met personenwagen is het al een chaos. Overal komen auto's en brommers vandaan, die je links, rechts, voor en achter in halen, geduld is er geen. De accordeon speler zat er trouwens niet meer. Zou die ook een HBD vergunning moeten hebben vroeg ik me gister af. Zou hij überhaupt wel ingeschreven staan bij KvK?

Maar wat ik dus zag op internet, is dat ook notoire wanbetalers failliet gaan inmiddels. Als deze nu definitief van de markt verdwijnen en niet meer terugkomen met een nieuw BV'tje, zou de sector al een stuk gezonder worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En even terug on topic, over die klanten die niet willen betalen...

Hier gaat het veelal zo dat wanneer je de zaken niet kent of niet vertrouwd, er eerst betaald wordt. Zo niet dan wordt de vracht niet gedaan...

Is wel eens heel vervelend wanneer je die vracht echt nodig hebt maar beter geen vracht dan een niet betaalde vracht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En de gekste smoezen maak je mee: we betalen je factuur niet omdat er geen stempel van de ontvanger op je CMR staat. Maar zeg ik dan: er staat een naam in blokletters op, handtekening en ik heb een weegbon. Niks mee te maken, we willen een stempel.

Dan ben je even creatief en laat je een paar verschillende stempels maken, eentje voor elk land waar je vaak komt. Daar zet je dan een aantal vaste gegevens op zoals 'ontvangen onder voorbehoud' in de locale taal, zodat het lijkt alsof het een stempel van de ontvanger is maar waarbij je de belangrijke gegevens zoals de naam/datum/etc zelf laat invullen. Kunnen ze nooit zeggen dat er geen stempel op staat. Laat hun maar bewijzen dat die stempel van jouw is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jaja.

Die klant verkoopt elke week een vracht aan zijn klant, alleen de vervoerder is elke week anders.

En dan kom jij met een stempel op de CMR die anders is als normaal. :stom:

Ja denk ook dat je dan groter probleem kan krijgen. Want hij weet inderdaad hoe zo'n stempel eruit ziet als hij die rit elke week 1 of meerdere keren verkoopt. Dan kun je nog gaan hangen voor valsheid in geschrift. Nee doet dat verder niet.

Maar de centen heb ik nog steeds niet. Nu al 8 maanden geleden gedaan die rit. En van Teleroute niets meer gehoord erover. Die zijn er zo'n 6 weken geleden mee begonnen zeiden ze. Had vrijdag nog gemailed of mijn abonnement nu definitief is opgezegd bij Teleroute na 30-11.

Je kan beter paar kilometer leeg rijden en dan laden voor een klant die misschien iets minder betaald maar waarvan het geld wel komt, dan zo'n wazige van Teleroute pakken, die zegt wat meer te betalen, maar waarvan het geld nooit komt. Heb dit soort geneuzel met Teleroute klanten nu 8 jaar gehad, en je wordt daar beetje moe van.

Bij de meesten komt het geld wel, na paar keer bellen, faxen, of langsgaan. Als je zo zaken moet doen? Is toch triest dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt de economie nu ook tegen JvL.

Het is nergens dik en dan zijn klanten ook sneller geneigd niet of veel te laat te betalen.

Gaat alles volle bak en kunnen ze het niet wegkrijgen, dan is het geld ook minder problematisch.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hebt de economie nu ook tegen JvL.

Het is nergens dik en dan zijn klanten ook sneller geneigd niet of veel te laat te betalen.

Gaat alles volle bak en kunnen ze het niet wegkrijgen, dan is het geld ook minder problematisch.

-

Zit wel wat in, maar ik moet de dieselboer ook optijd betalen, als de incasso misgaat, dan bellen ze meteen of blokkeren kaart.

Dan is het fijn dat je zelf je centen ook optijd krijgt :-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Persoonlijk benaderen werkt vaak het beste.

Ik heb in die bijn a15 jaar eigen ondernemerschap slechts 1 klant gehad die moeite had de betalingstermijnen in acht te houden.

Na 1 persoonlijk bezoekje was de onduidelijkheid over, geld in de knip.

O,ja, die maandag reed ik wel voor een andere opdrachtgever.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden