[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Payroll bedrijf


FireStar

Vraag

  • Forumlid

Een collega van mij krijgt nu na 3x een jaarcontract geen contract voor onbepaalde tijd maar wordt ondergebracht bij een Payroll bedrijf.

Wat houdt dit in?

Voor je loon?

Je pensioen?

Is het wel zo'n goed idee om via zo'n Payroll bedrijf bij je huidige werkgever te blijven werken of kun je beter een andere werkgever gaan zoeken?

Maw ze willen geen mensen meer aannemen op een vast contract.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Wiki = "Personeel dat via een payrollconstructie betaald krijgt kan geen beroep doen op de afspraken uit de collectieve arbeidsovereenkomst (cao) van de betreffende bedrijfstak. "

Waardeloos dus!

Klote is dat het werk en de werkgever wel bevalt, maar zo wordt je wel afgeserveerd.

En ga je er dus op achteruit als het niet nu is dan zeker wel later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor wat ik nu weet zal hij niet langer onder de CAO beroepsgoederenvervoer vallen op deze wijze.

Wellicht houdt hij hetzelfde salaris en onkostenvergoeding maar je Pensioenopbouw wordt toch heel anders geregeld.

Ook kan het transportbedrijf veel gemakkelijker van je af om welke reden dan ook.

Lijkt mij nogal een onzekere toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
FireStar: Misschien is het een raar idee, maar ik denk dat een vakbond je wel nuttige informatiekan geven.

Geen vreemd idee, maar hij is geen lid.

Misschien dat ik voor hem info kan inwinnen. Maar je hebt weinig keuze. Huidig contract wordt niet omgezet in een contract voor onbepaalde tijd namelijk. En als je dus niet via die Payroll wilt gaan werken houdt het op.

Ik denk dat je geeneens een keuze hebt. Want je kunt ook niet zeggen nee dat doe ik niet want dan krijg je geen WW dat zou immers werkweigering zijn.

Niet dat je veel hebt aan werkeloos zijn dan kun je beter vanuit die Payroll ander werk gaan zoeken en overstappen van werk naar werk.

Ik vind het gewoon belachelijk dat op deze manier met mensen wordt omgesprongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als hij via dit payrolbedrijf aaneensluitend weer bij hetzelfde bedrijf gaat werken zal dit payrolbedrijf hem in "vaste" dienst moeten nemen en behoud je college dezelfde rechten als bij de werkgever.

Ik ga het morgen even opnemen met de vakbond.

Hij blijft inderdaad voor het transportbedrijf werken waar zijn contract niet wordt verlengd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Voor wat ik nu weet zal hij niet langer onder de CAO beroepsgoederenvervoer vallen op deze wijze.

Wellicht houdt hij hetzelfde salaris en onkostenvergoeding maar je Pensioenopbouw wordt toch heel anders geregeld.

Ook kan het transportbedrijf veel gemakkelijker van je af om welke reden dan ook.

Lijkt mij nogal een onzekere toekomst.

in theorie kan hij natuurlijk in een betere cao vallen de beroepsgoederenvervoer!?

in de praktijk zal dat wel niet maar toch.

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zelf op een gegeven moment voor de keuze gesteld. Was aan de gang via een uitzendburo en het rittenplan werd veranderd, maw geen werk meer. We willen je echter liever niet kwijt werd er4 door planning gezegd en via een constructie zou er iets bedacht worden.

Je raad het al, Payroll. Geen grotere misstap gemaakt in mijn carriere. Na ongeveer 3 maanden wederom een slecht rittenplan en op straat gezet. Tijdens mijn tijd bij payroll diverse zake zoals reisvergoeding en andere dingen gemist.

Mijn advies, ga niet in zee met payroll. Beter bij andere uitzendorganisaties informeren.

Mijn ervaring is dat de aanhouder wint.

Zelf nu een 1/2 jaar contract gehad wat weer een 1/2 jaar verlengd wordt bij een goed bedrijf. En dat ondanks mijn leeftijd(60). Moed houden en niet alles pikken en blijven opletten.

Groetjes Gert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden