[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Werkverlichting rondom vrachtwagen


Italie

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Gezien dat ik regelmatig met de vrachtwagens moet maneuvreren op plekken die slecht of helemaal niet zijn verlicht wil ik graag extra schijnwerpers aan de zijkant/onderkant en acherkant van de vrachtwagen monteren.

Natuurlijk aangestuurd met een aparte schakelaar.

Echter zegt mijn baas dit in het verleden ooit te hebben gehad op een van de vrachtwagens en dat dit bij de keuring werd afgekeurd en weg moest.

Nu is mijn vraag mag dit wel of niet (ik heb namelijk wel meerdere vrachtwagens gezien waar het wel op zit) mag? En als het wel mag aan welke regels moet dit voldoen?

M.v.g. Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal ik morgen eens vragen bij de garage.

Mijn auto staat daar nu omdat ie onderweg steeds inhoudt.

Ik mis zelf ook nog een extra werklamp bij de kraan,

maar heb er wel twee achter de cabine en daarmee kwam ie gewoon door de apk.

Als die jongens daar wat weten zal ik het hier neerploffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo allemaal,

Gezien dat ik regelmatig met de vrachtwagens moet maneuvreren op plekken die slecht of helemaal niet zijn verlicht wil ik graag extra schijnwerpers aan de zijkant/onderkant en acherkant van de vrachtwagen monteren.

Natuurlijk aangestuurd met een aparte schakelaar.

Echter zegt mijn baas dit in het verleden ooit te hebben gehad op een van de vrachtwagens en dat dit bij de keuring werd afgekeurd en weg moest.

Nu is mijn vraag mag dit wel of niet (ik heb namelijk wel meerdere vrachtwagens gezien waar het wel op zit) mag? En als het wel mag aan welke regels moet dit voldoen?

M.v.g. Michiel

Heb hier in totaal 10 lampen op voor achteruit> 6 op trailer en 4 op trekker.

We zitten dan ook veel in het donker te klooien op het boeren erf:Dpost-11286-1394787491,578_thumb.jpg

Ow ja ze gaan aan in de achteruit, en vooruit kunnen ze via een schalelaar aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb 6 werklampen op mijn truck. Zijn allemaal afzondelijk te schakelen, of gezamelijk via de achteruit versnelling. Alleen die bij de bijrijdersdeur gaat (nu nog) alleen met het inschakelen van de achteruit aan.

Nooit problemen gehad bij de APK.

Heb deze er op.

[ATTACH=CONFIG]49998[/ATTACH]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Ik heb 6 werklampen op mijn truck. Zijn allemaal afzondelijk te schakelen, of gezamelijk via de achteruit versnelling. Alleen die bij de bijrijdersdeur gaat (nu nog) alleen met het inschakelen van de achteruit aan.

Nooit problemen gehad bij de APK.

Heb deze er op.

[ATTACH=CONFIG]49998[/ATTACH]

Deze heb ik er ook op, 4 op de motorwagen en 4 op de hanger, werkt perfect.

De nieuwe auto's hebben nu ook van die led verlichting erop maar daar zit aanzienlijk meer licht in dan die van mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
die achteruitrijlampen kunnen het achterop komend verkeer verblinden, vandaar dat ze niet op een schakelaar mogen.

Heb je ook een artikeltje waar in staat dat dat niet zou mogen Freddie?????

ALLE vrachtwagens bij ons hebben 2 of meerdere werklampen achterop. Ook de aanhangers en opleggers. Allemaal vanuit de cabine te bedienen met een schakelaar.

En standaard af fabriek geleverd en opgebouwd voor dat de RDW er zijn goedkeuring aan heeft gegeven.

Hebben die dan zitten te slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je mag zowiezo maar 2 achteruitrijlampen hebben. Alle overige werklampen die evt gelijk aan gaan met de achteruitrijverlichting dienen met een schakelaar onderbroken te kunnen worden.

Dit klopt niet, al onze opleggers hebben achteruitrijlampen in de achterlichten en 2 extra achteruitrijlampen en een zwaailamp.

Ze gaan allemaal branden als de achteruit ingeschakeld wordt, er zit geen schakelaar tussen om ze uit te kunnen zetten.

Bij de VLG keuring is dit geen enkel probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit gaat over APK, de VLG zal andere eisen hebben.

Regeling voertuigen:

[h=3]Artikel 5.3.51[/h]

l. één achteruitrijlicht indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen en twee achteruitrijlichten indien het voertuig langer is dan 6,00 m en na 31 december 2012 in gebruik is genomen;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit klopt niet, al onze opleggers hebben achteruitrijlampen in de achterlichten en 2 extra achteruitrijlampen en een zwaailamp.

Ze gaan allemaal branden als de achteruit ingeschakeld wordt, er zit geen schakelaar tussen om ze uit te kunnen zetten.

Bij de VLG keuring is dit geen enkel probleem.

Nou, dan keur je zeker niet in Amsterdam bij de RDW. Mijn trekker werd al afgekeurd vanwege de omvormer van de magnetron (En de ruitewissers, niet zo gek met een compleet kerkhof op mijn voorruit dat ze strepen achter lieten) die netjes volgens de eisen aangesloten was. Stel mierenzuurzuipers daar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn oplegger is dit jaar 3 maanden uit de keuring geweest ivm een zeer grote reparatie aan de tank.

Hij is hersteld bij Dijssel in Soest met toezicht van RDW.

Ik ben met een groene kentekenplaat op de oplegger naar RDW Amsterdam gereden en daar is hij zonder opmerkingen gewoon goedgekeurd inclusief de extra verlichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden